تست و بررسی MVM X33 S

 

تست و بررسی MVM X33 S

 
فروش فوق العاده خوب ام وی ام X33 سری نخست در سال 89 را می توان سرآغازی برای فراگیر شدن خودروهای چینی در بازار ایران دانست.
 
X33 اولیه، کراس اوور تک دیفرانسیل نسبتا ارزان قیمتی بود که با قیمت اولیه 19.5 میلیون تومان به گزینه ای جذاب و متفاوت در بازار ماتم زده و بی تنوع اواخر دهه 80 تبدیل شده بود و به ازای کمی ریسک، حس تنوع طلبی مشتریان را سیراب می کرد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما خودروسازان ایرانی نه تنها از فروش خوب X33 درس نگرفتند، بلکه حتی با جنبش شاسی بلند سواری جهانی نیز همراه نشدند و حالا پس از گذشت قریب به 6 سال از عرضه اولیه X33 ، تاکنون شاهد معرفی یک کراس اوور شاخص توسط ایران خودرو و سایپا نبوده ایم.
 
جالب تر آنکه دو خودروساز بزرگ کشورمان به جای تلاش برای رقابت با خودروسازان چینی، خود نیز به جمع مونتاژگران محصولات سرزمین اژدهای زرد پیوسته اند و در یکی دوسال اخیر با سرعتی لاکپشت وار محصولاتی نظیر هایما S7 و چانگان CS35 را به بازار معرفی کرده اند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در مقابل اما کمپانی چری چین و نماینده ایرانی اش (مدیران خودرو)، تحولاتی برق آسا را تجربه می کنند و هفته گذشته دومین فیس لیفت از X33 را در بازار ایران قیمت گذاری کردند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
X33 S نسبت به فیس لیفت قبلی، برخی تغییرات در چراغ های جلو، جلوپنجره، رینگ و اضافه شدن نوارهای کرومی در نمای جانبی را تجربه می کند و در داخل اتاق نیز به داشبوردی کاملا جدید و آپشن های رفاهی بیشتر نظیر مانیتور 8 اینچی لمسی و دوربین دنده عقب و …مجهز شده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
نمونه فول این خودرو علاوه بر این موارد احتمالا با رنگ متضاد بدنه (سقف و بدنه دو رنگ) عرضه خواهد شد.
 
 اما جالب ترین تغییرات X33 S به مسائل فنی مربوط می شود، جایی که مهندسان چری مجددا تلاش کرده اند تا به وسیله تست در اتاق صدا، عایق کاری بدنه را اصلاح کنند تا نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در حدود 6 دسیبل کاهش یابد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
همچنین برای اصلاح مصرف سوخت، مُد رانندگی ECO به بخش های نرم افزاری موتور و گیربکس افزوده شده که با کاهش دور موتور در مواقع غیر الزامی، زمینه کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر قطعات فنی را به وجود می آورد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مسئولین فنی مدیران خودرو معتقدند که به لطف اصلاحات نرم افزاری، شتاب گیری اولیه این مدل بهبود یافته و لمس سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 13.0 ثانیه پس از آغاز حرکت ممکن می شود.
 
از طرف دیگر کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین نیز بهبود یافته و با توجه به قیمت حدود 75 الی 77 میلیونی خودرو (بسته به تیپ و آپشن) و سایر خودروهای موجود در بازار، می توان کیفیت کابین X33 S را قابل ملاحظه دانست.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در شرایط فعلی بازار، مهمترین رقبای فنی این مدل از ام وی ام X33، نمونه تازه معرفی شده از لیفان X60 اتوماتیک و هایما S7 ایران خودرو به حساب می آیند.
 
البته اگر تاکیدی بر استفاده از گیربکس اتوماتیک نداشته باشد، با پرداخت81 میلیون تومان، جک S5 دنده دستی نیز قابل گزینش خواهد بود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما لیفان به شکل محسوسی از X33 جدید ارزان قیمت تر است و هایما S7 نیز از نظر تعداد تولید و خدمات پس از فروش هنوز به شرایط مطلوبی نرسیده و در مجموع با قیمتی بیشتر از X33 عرضه می شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر مشکل هایما در شتاب گیری صفر تا صد که توسط نشریات در حدود 20 ثانیه اندازه گیری شده است، مزید بر علت می شود تا کفه ترازو به سمت X33 سنگین شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
جالب است بدانید که رکورد تولید خودروهای ام وی ام در کشورمان اخیرا از مرز 200 هزار دستگاه عبور کرده و از این میان، حدود 50 هزار دستگاه سهم خانواده X33 بوده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر در طول یک دهه گذشته سهم خودروهای چینی در بازار از حدود 1 درصد به حدود 10 درصد افزایش یافته که البته در بازار انحصاری و کم رقابت ایران، رقم قابل توجهی به حساب نمی آید اما از طرف دیگر این رشد 10 برابری، حکایت از تلاش و پیشرفت دائمی چینی ها و افزایش رضایتمندی مشتریان ایرانی از خودروهای چینی دارد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
ام وی ام X33 S مانند نسل های گذشته خود به یک موتور 2.0 لیتری 139 اسب بخاری مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس تعویض متوالی (CVT) به چرخ های جلو می رساند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مشابه همین مجموعه فنی علاوه بر مدل های X33 در سدان MVM 550 و چری تیگو 5 نیز به کار گرفته شده است و براساس شواهد از دوام مناسبی برخودار است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
هرچند گیربکس های CVT معمولا از نظر شتاب گیری اولیه کمی کُند عمل می کند و به نظر بسیاری افراد، لذت رانندگی بالایی را ارائه نمی دهد اما در این کلاس قیمتی، استفاده از گیربکس CVT کاملا رایج شده است و مهمترین رقیب X33 S، یعنی لیفان X60 نیز به چنین گیربکسی مجهز است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
به هرحال آنچه مسلم است اینکه، خودروسازان چینی علیرغم تمام محدودیت ها و سختی رقابت در یک بازار انحصاری، در حال پیشرفت هستند و ایران خودرو و سایپا تنها به لطف قوانین حمایتی گمرکی، بازار خود را در برابر این رقبای سخت کوش حفظ کرده اند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ام وی ام X33S , مدیران خودرو , خودرو چینی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

ابوالفضل
0

سلام دوستان بیایید رو راست باشیم این ماشین صفر تا صد وارداتی هست خب نمیدونم تبلیغ بکنم ولی ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها لحظه لحظه پایین میاد خب بهمین دلیل شاید در خود چین تا چهل هزار یوان باشه خب با دویست درصد حداقل گمرگی و اضافه تعرفهای واردات بعضی ارگانهای ذینفع و با یوان تقریبا 650تومن یه چرتکه بزنید تازه سود شرکت مدیران و تولید و دریافت دام از بانک ایرانی برای توسعه شرکت با سود حداقل سی درصد و مابقی هزینه ها رقم منصفانه هست مشکل جایی که پول ما بی ارزش شده که نمیشود حتی از تولید داخل حمایت کنیم البته میتوانیم با بلانسبت شما مرگان در این بیست کیلویی فاقد امکانات جان بدهیم حداقل جنازه برای تشریح دانشجویان بکار بیاید
00:28  1396/12/14
پاسخ دادن
دهقان
5

من يه ٦ ماهى هست كه از اين خودرو استفاده ميكنم و موردى كه داره نه GPS داره نه صندليش برقيه نسبت به قيمتى كه داره، و ايراد مهم تر اينكه به شدت صداى موتور داخل اتاق مياد.
02:44  1396/01/13
پاسخ دادن
محمدی
0

سلام دوستان عزیز ام وی ام سوار
X33s
12:53  1395/08/15
پاسخ دادن
سجاد
0

سلام دوستان من يه خودرو مى خوام بختم ولى نمى دونم چى بخرم و بيشتر شاسى بلند دوست دارم بخرم ، چه خودرويى پيشنهاد مى كنيد ؟ اين خودرو MVM X33 S إز نظر امنيت چند ستاره هست ؟ ، خواهش مى كنم جواب بديد
16:13  1395/08/03
پاسخ دادن
Mahdi
0

سلام به همگی من نسل قبلی شو داشتم فروختم اینو خریدم به جرت میتونم بگم 20 تا 25 % بهتر شده از همه بابت .واقعا پیشرفتشون قابل تحسین و تقلیده تو 4 سال سه نسل حالا20 ساله هی 405 بزنین هی واشر بزنه
16:55  1395/07/14
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

بازم تبلیغ نرم ماشین چینی
16:24  1395/06/24
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
13

این دیگه از نرم رد شده.
داره قشنگ میاد جلو روت.
باز جای شکرش باقیه که چینیها دارن پیشرفت میکنن و ما هم از اونا بهره مند میشیم.
خاک بر سر این خودروسازی
16:03  1395/06/25

فرزاد
9

برای دو خودروساز داخلی که باعث افتخار میهن است؟ فروختن خودروی چینی با قیمت جهانی ۱۵ میلیونی در داخل کشور عزیزمان به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومن به مراتب پرسود تر است از فروش تولیدات داخلی حداکثر ۱۰ میلیونی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ تومن به مردم است.
بگذاریم تا آنها برای سرما و گرمای سرمان، دست از کلاه برداری و کلاه گذاری برندارند.
15:32  1395/06/24
پاسخ دادن
امیر
25

اونهایی که می گویند این خودرو اشغال است می توانند 75 میلیون تومان هزینه
کنند و کیا پیکانتو که خودروی کوچک شهری با موتور کم توان است بخرند و دلشان
را خوش کنند که خودروی کره ای خرید کرده اند!!!!!
13:22  1395/06/24
پاسخ دادن
مهرداد
3

بد بودن ایران خودرو و سایپا دلیلی بر خوب بودن این محصولات نیست.کاش مدیران خودرو این تلاش و تبلیغات را حداقل در مورد خودروهای کمپانی های با کیفیت تر میکرد.دقیقا مصداق از چاله به چاه افتادن هست.
با تشکر
11:16  1395/06/24
پاسخ دادن
محسن 2
6

زیباست
ولی با موتور تکراری و کم توان
02:01  1395/06/24
پاسخ دادن
حسن
17

اتفاقا یکی از نقاط قوتش همین موتوره که هم توی ایران خوب جواب داده و خرابی خیلی کمی ازش گزارش شده هم مصرف مناسبی داره و هم قدرت نسبتا خوبی به لطف گشتاور بالاش داره.در ضمن به دلیل تعدد کاربردش در صورت لزوم تعمیر و قطعه راحتتر گیر میاد.در کل به نظرم این x33s یکی از موفقترین خودروهای سال جادی خواهد بود.
15:27  1395/06/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فروش فوری 23 دی : دوستان 21 دی که پذیرش شدن و هنوز ماشینشونم حتی فاکتور نشده. نمیخواین یه حرکتی بزنیم؟ سیستم شکایت کردن چطوری هست؟
سورن دوگانه تحویل 30 دی : سلام سورن دوگانه تحویل سی دی امروزم فاکتوری نداشتیم؟؟؟
ل : دیگه تمام
تحویل 30 بهمن تک : سلام دوستان کسورات چهل میلیون یعنی چی اگه کسی میدونه راهنمایی کنه لطفاً
غزل ساینا دوگانه : سلام،متاسفانه نمیتونم برم کاشان حضوری چون دانشجو شهرستانم کسی نیست همراهم بیاد
گل بس : من کوییک اتومات امروز فاکتور و پلاک شدم
خبرجدید : من غلط کردم هیچ افزایشی در کار نیست دوستان نگران نباشید قیمت دلار و طلا در حال کاهشی هست وقتی دلار داره میاد پایین اجازه افزایش قیمت ندارند
حسن : من دیروز 6 ملیون ریختم
دوگانه 100لیتری 29اسفند : درود داداش آبی کبود ازثبت نام تا حالا نزدیک 14ماهه منتظریم دیگه خسته شدیم
کشاورز : 14150000