مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا

 

ساینا در برابر تیبا؛ مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا

 
خودروهای ارزان قیمت با مصرف سوخت پایین در اغلب کشورها بسیار پرفروش هستند، به‌ همین خاطر کمپانی ‌های خودروسازی سعی بر این دارند تا روز به روز محصولات اقتصادی و ارزان قیمت خود را بروزرسانی کنند و یا خودرویی جدید در این رده به بازار معرفی کنند.
 
در ایران نیز نمی ‌توان منکر این موضوع شد، زیرا عمده معاملات بازار مختص به خودروهای زیر 30 میلیون تومان است. اما متاسفانه باتوجه به عدم تنوع محصولات در این رده داغ و پر فروش بازار، انحصارا این بخش از بازار به چند خودروی داخلی و چینی اختصاص یافته است.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
یکی از پرفروش ‌ترین محصولات زیر 30 میلیون تومان در بازار، پراید بوده که باتوجه به حرف و حدیث ‌هایی که پیرامون نا ایمن بودن این خودرو در محافل خودرویی زده می‌شود، فروش خوبی داشته و دارد.
 
خودروی دیگری که توانست آمار فروش خوبی را برای کمپانی تولید کننده‌‌ اش بدست آورد، تیباست. خودرویی که از سال 88 تاکنون عنوان دومین خودروی ملی را یدک می‌ کشد.
 
تیبا توانست در همان ابتدا با وجود هجمه انتقاداتی که بر آن وارد بود، جایگاه نسبتا پایداری برای خود در میان مردم کسب کند و به آمار فروش خوبی دست یابد.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
شرکت سایپا برای عرضه تیبا عنوان زیبای ایرانی را به این خودرو اختصاص داد که در وهله اول مخاطب را به فکر وا می‌داشت، زیرا در اولین برخورد با تیبا، چیزی به عنوان زیبایی چشمان شما را خیره به خود نمی ‌کند.
 
طراحی خارجی این خودرو با وجود خطوط و منحنی ‌های فراوان از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار نیست. طراحی این اتومبیل توسط گروه ایتالیایی بنام (IET) به‌ همراه گروه آنجلینی دیزاین و طراح معروف آن (هارادا) با همکاری مهندسین ایرانی تیم طراحی سایپا صورت گرفته.
 
به همین خاطر بازهم نمی ‌توان به لغت ‌”ایرانی” که در شعار تبلیغاتی بکار رفته اعتماد کرد، زیرا آنطور که از شواهد بر می آید، تیبا ماحصل همکاری چند تیم خارجی و مهندسین ایرانی است.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
پس از این‌ که این خودروی نه چندان زیبا توانست در بازار اسم و رسمی برای خود کسب کند، سایپا اقدام به عرضه نسخه ها‌چ ‌بک این خودرو یا همان “تیبا 2”  کرد که با وجود رقیبانی همچون ام ‌وی ‌ام 110، پراید 111 و البته پژو 206 ( با کمی ارفاق) توانست خود را در دل برخی مشتریان فراری از پراید، جای کند.
 
تیبا SX در حال حاضر با قیمت 24 میلیون و 856 هزار تومان و تیبا 2 با قیمت 27 میلیون و 346 هزار تومان توسط سایپا به دست مشتریان می‌ رسد.
 
اما کار به اینجا ختم نمی ‌شود، گروه خودروسازی سایپا در راستای رویکرد توسعه محصول و ارائه محصول جدید به سبد محصولات خود، به تازگی نسل جدیدی از خودروی تیبا صندوق ‌دار را با نام ساینا معرفی و عرضه کرده است.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
زمزمه‌ هایی از این خودروی تازه متولد شده در سایت کاشان در اسفند سال 92 با نام 232 شنیده می‌ شد. ساینا به عنوان محصول جدید ساپیا به سبب قرارگرفتن روی پلت فرم X200 عدد 2 را با خود یدک می ‌کشید و رقم دوم آن هم نشانگر سدان بودن آن است.
 
رقم سوم نیز نشان از دومین فیس ‌لیفت روی این محصول دارد. البته مدیران سایپا اعتقاد دارند تغییرات اعمال شده روی 232 بیشتر از آن چیزی است که به آن فیس ‌لیفت گفته شود و آن را یک خودرو جدید می‌ دانند.
 
از آن‌جایی که ساینا برای پوشش یک رده قیمتی بالاتر از تیبا طراحی شده، در تیپ‌ های تجهیزاتی مختلف ارائه می ‌شود که نسبت به سایر رقبای هم‌رده یک سر و گردن بالاتر جای می‌ گیرد.
 
ساینا؛ لباس اسپرت برتن تیبا
 
باتوجه به اینکه ساینا روزهای ابتدایی ‌اش را در خیابان‌ های کشور سپری می‌ کند اما افقی نسبتا روشن برای آن انتظار می ‌رود. زمانی که با این خودروی سدان کوچک در خیابان رو به رو می ‌شوید، شاید در نگاه اول نتوانید به درستی حدس بزنید که با چه خودرویی مواجه هستید.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
علت آن‌هم تغییرات عمده ‌ای است که نسبت به تیبا روی آن صورت گرفته‌ و چهره ‌ای به مراتب زیباتر را برای آن پدید آورده است. بخش عمده ‌ای از تغییرات ظاهری مربوط به قسمت جلو و عقب خودرو می ‌شود، زیرا بخش جانبی کمتر دچار تغییر شده است.
 
اگر بخواهیم کمی دقیق‌ تر به بررسی ظاهر ساینا بپردازیم، بهتر است از نقطه قوت آن یعنی چهره تهاجمی و به‌روز شده آن شروع کنیم. سپر بلند و کشیده جلو که در میان خود دریچه بزرگ ورودی هوا به موتور را جای داده، نقش بسزایی در هرچه زیباتر نشان دادن ساینا بازی می ‌کند.
 
هچنین پرژکتور های دایره‌ ای شکل که در طرفین سپر جا دارند یکی از نکات بارز در ظاهر خودرو به‌شمار می ‌روند. استفاده از خطوط و احجام اغراق ‌آمیز در سپرها، باعث شده با حسی دوگانه از یک خودرو دستکاری شده مواجه شوید، در واقع در نگاه اول ساینا بیشتر شبیه یک خودرو تیون شده توسط هنرمندان فایبرگلاس کار به چشم می آید تا یک خودرو کارخانه ای اصیل.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
چراغ‌ های جلو از حالت بیضوی به‌صورت کشیده و بزرگ تری ارتقا یافته، که می‌ توان به‌ جرات گفت از کیفیت ساخت بالا تری نسبت به تیبا برخوردار هستند.
 
اگر ساینا را از نمای جانبی مشاهده کنید تفاوت چندانی میان آن و تیبا نخواهید یافت. تنها در برخی جزئیات مانند راهنمای مثلثی شکل روی گلگیر، امتداد چراغ ‌های جلو و عقب، آینه ‌های جانبی و عدم وجود زه روی درها تفاوت ‌های با تیبا دارد. اما نکته ‌ای که بازهم ساینا را از تیبا زیبا تر کرده است، وجود رکاب بوده که در کنار رینگ ‌های اسپرت آلومینیومی فابریک، ظاهری شکیل‌ تر و زیبا تر را بوجود آورده است.
 
خطوط برجسته‌ ای که روی گلگیرهای جلو و عقب خودرو خودنمایی می‌ کنند، از تیبا به عاریت گرفته شده که به‌نوعی امضای طراح تیبا به حساب می‌ آید.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
شاید به عقیده برخی از کارشناسان آینه‌ های جانبی ساینا با وجود بازنگری در طراحی، ظاهری زیبا تر را برای آن ایجاد کرده باشد، اما نکته که در روز تست ما با آن مواجه شدیم، عدم دید کافی در قسمت پایین آینه بود، زیرا قسمت پایین کمی گرد شده و در نتیجه بخشی قابل توجهی از دید لازم از دست رفته است.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
اگر کمی ریزبینانه به قسمت عقب ساینا بخصوص سپر و چراغ‌ ها نگاه کنید، بلافاصله به‌ یاد تویوتا یاریس سدان 2014 خواهید افتاد. گویی قسمت عقب یاریس را جدا کرده و با اندکی تغییر به بدنه ساینا چسبانده‌ اند.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
این شباهت بسیار یا بهتر بگوییم کپی‌ کاری از سوی طراحان ساینا سبب شده تا نمای پشتی خودرو جذاب و گیرا باشد، اما از دید بسیاری از منتقدان فاقد خلاقیت و نبوغ می ‌باشد.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
این تغییرات جزئی را می‌ توان در زاویه‌دار شدن چراغ‌ ها و همچنین کوچک‌ تر شدن آن‌ ها دید. چراغ ‌های مه‌شکن که در هر دو گوشه پایین سپر جای دارند نیز دقیقا با همان شکل استفاده شده در یاریس،  طراحی و مورد استفاده قرار گرفته ‌اند.
 
ساینا در نسخه لوکس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را ارائه می‌ دهد که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت. اما یکی از آپشن ‌های موجود سنسور دنده عقب بوده که به صورت استاندارد روی آن نصب شده و می ‌توان آن‌ ها را که روی سپر عقب خودرو همرنگ با بدنه نصب شده‌ اند مشاهده کرد.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
 امکانات و  تجهیزات رفاهی ساینا
 
زمانی‌که وارد کابین ساینا می ‌شویم در لحظه نخست با طرحی جدید که مخاطب را سرشوق بیاورد رو‌ به ‌رو نمی ‌شویم، زیرا فضای کلی اتاق و فرم داشبورد، شباهت ‌های زیادی با تیبا دارد.
 
فرم کلی داشبورد همانند بدنه از روی تیبا الگوبرداری شده اما بازهم در این‌جا جزئیات هستند که تفاوت میان ساینا و تیبا را نمایان می‌ سازند.
 
بطور مثال داشبورد از رنگ طوسی روشن به خاکستری تغییر پیدا کرده و بخش‌ هایی از کنسول میانی و دستگیره درها با رنگ نقره ‌ای رنگ ‌آمیزی شده ‌اند.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
البته باید به این نکته اشاره کرد که در مدت کوتاهی که این خودرو به مشتری تحویل داده شده، رنگ دستگیره درها در اثر استفاده پاک شده است، که خود جای سوال دارد که آیا تمامی قطعات این خودرو عمری این چنین کوتاه دارند یا تنها دستگیره ‌ها هستند که با چنین وضعی رو‌ به‌ رو شده‌ اند؟
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
همانطور که گفتیم ساینا در نسخه لوکس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را در اختیارتان قرار می ‌دهد که به ‌عنوان مثال می‌ توان به شیشه‌ بالابر های برقی برای هر چهار در، آینه ‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی، دماسنج محیط خارجی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کولر دیجیتال، کیسه ‌های هوا برای راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD و همچنین سنسور دنده عقب اشاره کرد.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
شاید این آپشن‌ ها در نگاه اول بسیار پیش‌ پا افتاده و ابتدایی به‌ نظر برسند، اما بسیاری از خودرو های این رده فاقد هرگونه آپشنی بوده که این یک برگ برنده برای ساینا محسوب می ‌شود.
 
کنسول میانی جلوه ‌ای خاص به کابین بخشیده، زیرا وجود کولر دیجیتال به همراه نمایشگر و همچنین سیستم صوتی MP3 که مجهز به درگاه USB و AUX است، هماهنگی زیادی با یکدیگر دارند اما همچنان دریچه های خروجی سیستم تهویه مطبوع بسیار بی کیفیت و زشت به نظر می رسند.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
بهبود راحتی صندلی های جلو در مورد صندلی ‌های عقب نیز صادق است. همچنین سه عدد پشت سری قابل تنظیم از دیگر نکاتی است که فضای عقب ساینا را از تیبا متفاوت می ‌سازد.
 
درکل می ‌توان کابین ساینا را نسبت به تیبا و یا حتی خودرو های هم‌ رده ‌اش برتر دانست، اما موضوعی که می تواند انتقاد ها را به سوی کابین ساینا روانه کند، موضوع مونتاژ بی‌ دقت قطعات داشبورد و تودری‌ ها بوده که ظاهری غیر منظم را برای کابین ایجاد کرده است.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
 
مشخصات فنی ساینا
 
از آن‌ جایی که ساینا را نمونه فیس‌ لیفت شده تیبا می ‌نامند، تنها تفاوت‌ هایی در ظاهر و امکانات رفاهی با یکدیگر داشته و از لحاظ فنی کاملا مشابه یکدیگر هستند.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
ساینا مانند تیبا از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌ گیرد که در واقع می‌ توان آن را همان موتور پراید دانست که توسط شرکت مگا موتور و یک تیم آلمانی (FEV) دچار تغییراتی از قبیل افزایش حجم و تغییر در نسبت تراکم شده است.
 
موتور 1503 سی ‌سی تیبا در نسخه ‌های اولیه توانایی تولید 80 اسب ‌بخار را داشت که اخیرا با بهینه ‌سازی مجددی که روی آن‌ صورت گرفته، این عدد به 87 اسب افزایش یافته است. همچنین گشتاور 106 نیوتن‌ متری آن نیز به 128 نیوتن ‌متر ارتقا یافته که همین موضوع سبب شده تا سوار بهتری مخصوصا در سربالایی ‌ها ارائه شود.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
درواقع این پیشرانه ارتقا یافته تیباست که وظیفه تپیدن در قلب ساینا را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این بهینه ‌سازی در تغییر ضرایب جعبه‌ دنده نیز مشاهده می‌ شود که همه این‌ها در نهایت شتاب قابل قبولی را برای ساینا به‌ ارمغان آورده‌ اند.
 
تا جایی که می‌ توان ساینا را از نظر شتاب برتر از تیبا و یا حتی پژو 206 تیپ 2 دانست اما در مقابل تندر 90 که در بازار کارکرده ‌ها می ‌تواند رقیبی سرسخت برای ساینا باشد در این زمینه هم گوی سبقت را از تیبا می رباید، در واقع تندر 90 از لحاظ شتاب از اکثر خودرو های هم‌ رده سریع ‌تر است.
 
تجربه رانندگی با ساینا
 
اولین نکته ‌ای که پس از نشستن پشت فرمان ساینا توجه را به خود جلب می‌ کند، کمبود دید از آینه‌ های جانبی و قسمت جلوی خودروست، زیرا ستون‌ ها تاحدودی مانع دید راننده می ‌شوند.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
هنگامی که پیشرانه ساینا را استارت می ‌زنیم صدایی کاملا آشنا از موتور بر ‌می ‌خیزد که یاد آور پراید و تیباست. برای شروع و با فشار دادن پدال کلاچ برای جای‌ گذاری دنده، متوجه این موضوع شدیم که کلاچ به ‌صورت نا متعارفی سفت و خشک بوده به‌ گونه ‌ای که کار تعویض دنده کمی مشکل صورت می‌ گیرد.
 
باتوجه به این ‌که سیم کلاچ توسط مالک خودرو تعویض شده بود اما بازهم پدال کلاچ سفت بود. باتوجه به این‌ که برخی به علت افزایش وزن ساینا نسبت به تیبا، شتاب کمتری را برای آن پیش‌ بینی می‌ کنند، اما درواقع این‌ گونه نبوده و شروع نسبتا خوبی که همراه با هرزگردی چرخ‌ ها و صدای جیغ لاستیک‌ هاست را تجربه کردیم.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
سیستم تعلیق مک‌ فرسون در قسمت جلو و سیستم Tarsion Beam مانند پراید، تیبا و ریو در ساینا نیز به کار گرفته شده است و تفاوت خاصی در این زمینه نسبت به تیبا روی نداده است.
 
عایق بندی کابین به ‌صورتی است که صدای بیرون کمتر به‌ گوش می‌ رسد و برخلاف تیبا دیگر خبری از صدای پیچیدن باد در کابین به‌ گوش نمی ‌رسد، اما هنگامی‌ که دور موتور بالا می ‌رود صدای موتور تا حدودی آزار دهنده شده و آسایش سرنشینان را مختل می ‌کند.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
خاموش شدن موتور ساینا در زمان استفاده از کولر
 
با توجه به ساعات میانی روز و گرمای هوا مجبور به استفاده از سیستم کولر دیجیتال شدیم که باید گفت تفاوت چندانی با تیبا نداشته و جواب‌گوی فضای کوچک کابین بوده، اما نکته قابل تاملی که در این‌ باره وجود دارد این است که، هنگامی که کولر روشن است و دور موتور از 1500 دور در دقیقه پایین‌ تر می ‌آید، موتور خودرو ناگهان خاموش می ‌شود.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
این موضوع چندین‌بار در روز تست اتفاق افتاد. همچنین مصرف سوخت این سدان کوچک با توجه به ابعاد و وزن خودرو و همچنین نوع پیشرانه، به‌صورت ترکیبی عدید حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیش ‌بینی می‌ شود که در خودروی مورد نظر این عدد به 9  لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش یافته است.
 
در مجموع می توان گفت که تجربه سواری که ساینا در اختیار شما می ‌گذارد به مراتب از تیبا بهتر بوده و تا حدودی شما را از انتخابی که کرده ‌اید خشنود می‌ سازد.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
وجود آپشن‌ های مورد استفاده در کنار سواری بهتر نسبت به تیبا، مواردی است که می‌ تواند مشتریان باشگاه زیر 30 میلیون تومان را ترغیب کند تا این خودروی تازه متولد شده را برای خرید خود انتخاب کنند.
 
اما همچنان توصیه می کنیم که در این رده قیمتی نیم نگاهی نیز به مدل های نسبتا کم کارکرد (کمتر از 100 هزار کیلومتر کارکرد) از تندر 90 داشته باشید، چرا که کیفیت تندر در بلند مدت و عملکرد پیشرانه و ایمنی کلی خودرو، مناسب تر از خودروهایی نوآورانه ای مانند ساینا به نظر می رسد.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
از طرف دیگر با کمی جستجو در بازار دست دوم می توانید نمونه های سالمی از تیبا را با قیمتی در حدود 20 میلیون تومان خریداری کنید که در عمل ضعف فنی یا ایمنی بسیار ملموسی نسبت به ساینا ندارند.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
در شرایط فعلی بازار ساینا از نظر قیمتی با رقمی در حدود 28 میلیون تومان برای تیپ فول، در حد واسط خودروهایی مانند تیبا و خانواده پژو 405 و در رقابت مستقیم با مدل های کارکرده تندر 90 قرار گرفته است، اما مدل فعلی ساینا از منظر فنی نه به اندازه تیبا ارزان قیمت است و نه می تواند مزایای کیفی یا عملکردی خودروهایی چون تندر 90 و 405 را ارائه دهد.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
شاید به همین دلیل باشد که سایپا اخیرا از برنامه خود برای عرضه مدل اتوماتیک ساینا تا قبل از پایان سال پرده برداشته است، در واقع تجهیز این مدل به گیربکس اتوماتیک می تواند به برگ برنده ساینا در بازار خودروهای 30 میلیونی مبدل شود، هرچند که مسلما با توجه به قدرت پیشرانه و ویژگی های ذاتی گیربکس های CVT، نمی توان نسبت به مشخصات عملکردی ساینا اتوماتیک خوشبین بود.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
در پایان از امیراحسان اکبریان مالک محترم برای در اختیار قرار دادن خودرو به منظور تست و بررسی و تهیه گزارش کمال سپاس و قدردانی را داریم.
 
 مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , تیبا , ساینا , تست خودرو , سایپا , تولید خودرو , بازار خودرو , بررسی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

محروم
0

جمع کنید بابا با لگن سازیهاتون. شورلت نوای عموم بعد چهل و سه سال کار کردن هنوز موتورش باز نشده رنگ بدنه ش تغییر نکرده
متاسفم برای جسم و جانم که داخل خودرویی که تولید می کنید به خطر می ندازم
اه
09:51  1399/11/06
پاسخ دادن
کاربر: m&z
15

سایپا جان توروخدا جنس پلاستیک رو عوض کن. اسباب بازی چینی جنس بهتری داره تا قطعات پلاستیکی شما. چرا اینقدر خشک؟ چرا اینقدر شکننده و پر سر و صدا؟
16:01  1395/07/11
پاسخ دادن
تیبا سوار
10

کی میخان دست از سر پراید و405 بردارند... خسته شدم گه گیجه گرفتی بیا برو نترس
10:20  1395/07/11
پاسخ دادن
حمید
0

با سلام بابا کاسه کوزتونو جم کنید به خدا تیبا خریدم روغن ریزی داشت دنده عقب میزد بیرون اخه خودرو صفر باید دنده عقب بیرون بزنه؟ بعد هم نمایندگی میبری خیلی بی ادبانه برخورد میکنن اصلا راه نمیدادن میگفتن برو وقت بگیر بعدا بیا ای بابا واقعا که.
04:28  1395/07/11
پاسخ دادن
ali
0

سایپا تکنولوژی و هنر رو در هم آمیخته برای تولید این ماشین ....!!
03:30  1395/07/11
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

دیجیاتو باز هم اشتباه مقاله قبلی را تکرار کرده و قدرت موتور را 87 نوشته است.دلیل اش هم نادرستی سایت سایپا است.اگر به سایت مگاموتور یا دفترچه راهنمای ساینا نگاهی بندازید،همان 80 اسب بخار درست است.نمی دانم این 106 بودن گشتاور قبلی را بر چه اساسی گفته اند,چونکه از همان تیباها سری اول هم 122 بوده اند.
23:34  1395/07/10
پاسخ دادن
فرزاد
24

طراحی این خودرو واقعا خلاقانه و بسیار دلنشین است و از نظر امکانات فنی و رفاهی در حد عالی بوده و مطمئنا هیچ خودرویی رقیب خطرناکی برای این محصول نخواهد شد، پس بهترین انتخاب برای قشر کارگر ایران با درآمد سالیانه ۱۳ میلیون تومن همین خودرو خواهد بود!
ساینا مخفف جمله، (سطل آهنی یکی نمیخوای ایرانی؟)
اجنبی کافر با درآمد متوسط سالانه ۳۰ هزار دلاری و به قول بعضی از دوستان با مالیات ۴۰ درصدی که نمونش رو مسی و امثالش پرداخت میکنند! دارای حق انتخاب فراوان مابین خودروهای ۱۰ هزار دلاری که واقعا ارزش خرید داره، هستند و اما مردم ما اینجا ،.،.،!؟
21:08  1395/07/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
7دی ساینا S : دوستان من ۷ دی برا ساینا ثبت نام کردم منتخب شدم و زد ارسال به خودروساز اما چرا برا من طرح تبدیل نیومد؟کسی خبر داره لطفا راهنمایی کنه..ممنون
محمد جی : متاسفانه هیچ کی نیومد .فقط شعار .رفتم درب وزارتخانه با یکی از مسولین جز صمت حرف زدم گفت که وزیر قبلی گفته سایت یکپارچه سلیقه وزیر قبلی بوده . .وزیر فعلی هیچ اعتقادی به سایت یکپارچه نداره وگفته مسولیت سایت راقبول نداده وبایداز طریق سایت خودرو ساز ثبت نام انجام شود .واین یعنی کشک .بازم از پشتیبانی وگزدهمایی هزاران نفری شما تشکر میکنم .حیف .دیگه تو این سایت نظر وحرفی ندارم
اسفندی : سلام واسه کسی بهمن ماه دوگانه دعوتنامه اومده؟
علی : سلام دوستا ما بالتفاوت‌ بیمه واریز کنیم دیگه کی پلاک میشه کسی اطلاع ندارن تی 8
ثبت نام ۷ دی : پیامک های بخش دوم کی میفرستن؟؟؟؟
مصطفا : سلام دوستان این سود دیرکرد برای شاهین اتومات روزی وند حساب میشه؟ و ملاک پایان روزهاش، تخصیصه یا پلاکه یا تحویل نمایندگی؟ سوال بعد اینکه این پول را سایپا کی پرداخت میکنه؟ایا کسی تجربه‌ش رو داره؟
شاهین اتومات : با سلام قبت نام ۷ دی سامانه یکپارچه زدم‌.برا من پیامک نیونده.واسه شاهین اتومات پیامک نیومده فقط واسه ساینا تبدیل به سهند پیامک اومده
ماه : چرا فاکتور نمیشه خدایش الان خودرو وی ۴ من تحویل اسفند بوده هنوز فاکتور نشده
ابوذر تیموری زاده اصل : ابوذر تیموری زاده اصل 4231980705
عباس : سلام ... جناب ماشین من سمند ای اف سون هستش وقتی که تو حرکت باهاش میری تو هر دنده ای اگه یکدفعه پامو از رو گاز بر میدارم صدای عجیبی میده مشکلش چیه ....؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه تحویل دیماه : سلام دوست عزیز من 21 آذر تکمیل وجه کردم یعنی فاکتور شدم
وحید : به اتومات یکپارچه بهار 1403 اگه تیک رو بزنی رد بشی، تا هر وقت که گفتن وقت داری، بعدا برگردی مراحل رو تکمیل کنی، فقط دیگه برنمی گرده عقب، ماشین رو عوض کنی سوال منم جواب بدی ممنونت می شم شما چه ماشینی انتخاب کرده بودی و الان که می تونی تغییر بدی، به چه ماشین‌هایی می تونی تغییر بدی و کدومش پیش فروشه و کدومش فروش فوری؟ ممنون میشم کامل جواب بدی، سوالی هم باز داشتی بپرس من در خدمتم
بهمن ماه فروش فوری : سلام 2 تا 7 روز حالا شما بفرما پذیرش چ تاریخی و کی سخا دادی هستی ؟
بهزاد : اتفاقا سورن از پارس آشعال بهتره حتی تو تست از پارس بهتر دراومده طبق گفته استاندارد
گل بس : ایشالا که کوییک به آقا راضیه تعلق نگیره به حق پنج تن.5 تا نمک نذر میکنم
مهدی : مهلت ثبت نام تا دوشنبه هست
وحید : اینا چی فرض کردن ،ملت رو،بعد یک دعوتنامه ساینا تک یوز با کویک فرستاده،برامون،ما اگه میخواستم عوض کنیم همون زمستون دعوتنامه ساینا تک یوز اومد،همونجا تغییر میدادیم،
حمید : مسلما خیر
ساندرو اتوماتیک : شهرستان ها بالای 2 میلیارد تومان