سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 

سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 
سئات تولدو با ترکیب کارایی، زیبایی، پویایی، بازدهی بالا، کیفیت در ساخت و قیمتی مقرون به صرفه، خودرویی مناسب برای خانواده‌هاست.
حدود سال 1387 بود که 3 مدل از خودروهای سئات یعنی لئون، آلتئا و تولدو توسط شرکت پیشگامان (Piico) در لیست خودروهای مجاز جهت واردات ثبت شد. در آن زمان این برند اسپانیایی در بازار ایران ناشناخته بود و طراحی مدل­‌های واردشده چندان موردپسند ایرانی­‌ها نبود، همین عوامل سبب شد توفیق چندانی کسب نکند. حال پس از گذشت سالیان شرکت کیهان موتور آریا تصمیم گرفته است دوباره محصولات سئات را به بازار ایران وارد کند، شاید این بار نتیجه موفقیت­‌آمیز باشد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
اولین محصولی که آن‌­ها در لیست خودروهای سواری جهت واردات ثبت کرده­‌اند سئات تولدو است. تولدو یک سئات واقعی است؛ با شخصیتی منحصربه­‌فرد، بهره­‌مند از بالاترین استانداردها و قیمتی استثنایی، البته در بازار جهانی و نه ایران!
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سال 1991 اولین نسل از تولدو به خط تولید سئات راه پیدا کرد و تا به امروز موفق‌ترین خودرو این کمپانی بوده است. پس از اضافه‌شدن سئات به  زیرمجموعه فولکس­‌واگن در سال 1992، تولدو اولین خودرویی بود که از تکنولوژی آلمان­‌ها بهره­‌مند شد. نسل­‌های اول تا سوم این خودرو در فرم‌های لیفت­‌بک، سدان و هاچ­‌بک به بازار عرضه شدند. نسل چهارم آن نیز در نمایشگاه ژنو 2012 در معرض دید عموم قرار گرفت، که پلت­فرمی مشترک با اشکودا رپید داشت و در اواسط نوامبر 2013 در بازار اسپانیا و پرتغال و سپس سرتاسر اروپا عرضه شد. تولدو با حفظ ویژگی­‌هایی همچون قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا در ساخت و فضای سخاوتمندانه به دنبال تکرار موفقیت­‌های نسل­‌های گذشته است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
این لیفت­‌بک خانوادگی جمع­‌وجور، با طراحی به روز و دور از اغراق، اصالت خود را به رخ می­‌کشد. به کوچکترین جزئیات در آن توجه شده است و طراحی متناسبی دارد. سطوح صاف، خطوط برجسته، طراحی چراغ­‌های بزرگ و زاویه‌دار در کنار جلوپنجره ذوزنقه‌ای به امضایی در نسل جدید خودروهای سئات بدل شده است. در عقب چراغ­‌های افقی خودرو را عریض­‌تر نشان می­‌دهند. در نمای کنار نیز پهنای ستون C و شیب ملایمی که سقف در آن قسمت قرار دارد و همچنین خط شانه­‌ای که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است جلب توجه می­‌کند. علاوه­‌براین، سایز بزرگ درها تضمینی برای دسترسی راحت به کابین است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
فضای کابین  روشن و جادار است و همچون نمای خارجی از فلسفه طراحی مدرن سئات بهره می­‌برد. همه اجزا با رعایت ارگونومی و تناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته­‌اند. سادگی در طراحی نمایشگرهای پشت فرمان و کنسول میانی استفاده از آن­‌ها را راحت کرده است تا خللی به تمرکز راننده وارد نشود. توجه به رنگ­‌بندی، کیفیت مواد مورد استفاده و کیفیت ساخت رضایت شما را جلب خواهد کرد. همچنین دقت به جزئیات در قسمت­‌هایی همچون فرمان 3 شاخه، تریم­‌های کرومی و عملکرد سیستم تهویه، استاندارد بالای ساخت را نشان می­‌دهد. علاوه­‌براین تولدو به لطف فضای بار 550 لیتری، برای سفرهای خانوادگی خودرویی ایده‌آل به حساب می­‌آید. این فضا در صورت خم کردن صندلی­‌های ردیف عقب به ظرفیت 1490 لیتر می‌رسد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
پیشرانه­‌ها و جعبه­‌دنده­‌ها از جدیدترین تکنولوژی­‌های شرکت مادر، یعنی فولکس­‌واگن، بهره می­‌برند. طیف وسیعی از پیشرانه­‌های بنزینی و دیزلی برای تولدو قابل انتخاب است. استهلاک پایین، ابعاد جمع­‌وجور، وزن کم و مدیریت بهینه‌سازی‌شده حرارت برای کم کردن مدت زمان گرم شدن موتور، از مهم‌ترین ویژگی­‌های پیشرانه‌های مورد استفاده در تولدو است. پیشرانه­‌های بنزینی بین 75 تا 122 اسب‌بخار قدرت دارند، که خوشبختانه قوی­‌ترین نسخه مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ جهت ورود به بازار ایران انتخاب شده است. این پیشرانه را جعبه­‌دنده 7 سرعته با کلاچ دوبل جهت انتقال قدرت به چرخ­‌های جلو همراهی می­‌کند. استفاده از تکنولوژی­‌هایی نظیر سیستم هشدار زمان تعویض دنده و سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری به بهبود بهره­‌وری آن کمک کرده است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سیستم تعلیق آن طراحی پیچیده‌­ای دارد و به خوبی تنظیم شده است، به گونه­‌ای که با این سدان حس رانندگی امن و اسپرت خواهید داشت. در محور جلو سیستم تعلیق مک­‌فرسون، در ترکیب با ساختار جناغی و تثبیت­‌کننده­‌ها (stabilisers) و در محور عقب نیز  سیستم تعلیق پیچشی به کار گرفته شده است. سیستم فرمان الکتروهیدرولیک تولدو از دقت بالایی برخوردار است و عملکرد اسپرت دارد که متناسب با افزایش سرعت تنظیم می­‌شود و این به معنی پایداری در خط مستقیم و پاسخگویی دقیق به فرمان­‌های راننده است.
ساختار مقاوم بدنه و بهره­‌گیری از جدیدترین تکنولوژی­‌ها و سیستم­‌های ایمنی نظیر ABS ،ESP و ASR، رادارها و ایربگ راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگ‌­های جانبی  و پرده­‌ای در دو طرف، آن را به خودرویی ایمن بدل کرده است.
 
 
 
 
 

منبع

جی اس ام

برچسب : خودرو , واردات خودرو , سئات تولدو , کیهان موتور اریا , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

یوسف
0

قیمتش چنده؟
08:16  1395/07/27
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : دورود،دوستان کسی اطلاعی دارند این ها کی شروع به فاکتور میکنند این خدانشناس ها ما را ملعبه ی دست خودشون کردن فقط این رو میتونم بگم ماها هیچ تقصیری نداریم واسه کوچکترین حقوق خود که داشتن یک ماشین هست اینطور مردم رو اذیت میکنند از ماست که بر ماست
DA : چهار ماهه منتظریم بعد برای آبان تا اسفند سهند فرستادن اونم با قیمتی ک اللهو اعلم چند باشه اون موقع سود مشارکتم چس تومن میدن نمیدن معلوم نیس یعنی میخواین بعد پنج شیش سال امتیازتونو برای یه ماشین پیش فروش بسوزونید؟😂😂😂 حیفه حداقل ببرید کد ملیتونو میخرن اونو بفروشید اینجوری حیف و میلش نکنید ناموسا همین سهند رو پیش فروش گذاشته بودن تو اسفند ماه دو س ماه اولشو برداشتن بقیش مونده میخوان بچپونن برای شما ها این ماشین دقیقا همون سایناس فقط ی شانروف انداختن روش و ی کاپوت جلو چندتا خطوط اضافه کردن 460 قیمت الان کارخانس تا آبان یا اسفندم یکی دو بار افزایش بخوره 600 تومن تو پاچتونه😁😁😁 تبدیل بزنین نوووش جون
X5مشهد آذر : سلام دوستان این پیام اخر من هست چون امروز بالاخره ماشین رو تحویل گرفتم ۲۱آذر ثبت نام کردم ۲۱ اسفند شاسی شد ۲۲ اسفند صدور بیمه ۲۷صدور پلاک و کارت ماشین ۹اردیبهشت تحویل گرفتم امیدوارم قسمت همه بشه زودتر تحویل بگیرن!!ماشین خوبیه واقعا نسبت ب قیمت امکانات و سواریش
شاهین تحویل تیر : شاهین به دلیل نبود قطعه تولید آن متوقف شده است و امروز طرح تبدیل اجباری به اطلس آمده است و چند روز قبل هم طرح تبدیل شاهین دنده به کوییک آمده بود دوستان حواستان باشه با توقف کامل تولید شاهین دنده امروز شاهین دنده را تا یک میلیارد در بازار عنوان می گردند.
ساینا اسفند : ماه هم برای اسفند بودیم الان باز دعوتنامه اومده کوئیک یا ساینا ۸۵ گانه نمیدونیم چیکار کنیم منتظر بمونیم یا بگیریم
ساناز : من تارا دستی ۶ دنده الان فاکتور شدم خداروشکر
.... : با سلام، بنده همین چند دقیقه پیش با سایپا تماس گرفتم، اپراتور که خیلی هم مودب بودند بعد از بررسی گفتند حداکثر تا اخر خردادماه پیامک ارسال میشه.
امیر : سلام چرا هنوز واس من پیام نیومده ثبت نامی ۷دی بودم .
آریسان۲ : قرار داد رو با یه مرورگر دیگه دانلود کن ویه پی دی اف خوان جدید امتحان کن
محمد شاهین اتومات : شاهین اتومات تکمیل وجه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ و فروش فوق العاده ۹۰ روزه هستم ، تماس گرفتم تهران ، گفت رفته برای فاکتور شدن به نظرتون مرحله فاکتورشدن چقدر طول میکشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تعزیرات : ما که در انتظار موندیم باید قیمت کارخونه بیارن پایین چه کار به قیمت بازار داریم ما که نمیخواهیم بفروشیم قیمت بازار هرچی میخاد بشه به قیمت پارسال باید به بقیه هم داده بشه دفاتر قضایی ثبت شکایت کنید
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : اتومات ، سقف فلز ،هنوز فاکتور نشدم ،چند نفر مثل من هستین لطفا تیک رو بزنید ممنونم ،دوبار هم ثبت شکایت کردم
ناشناس : سلام خیر فقط سورون بدون هیچ علاقه ای اجباری باید انتخاب کرد خدا خیرشون نده
رانا : سلام 2 ماه طول میکشه
گلادیاتور : کی نخور
رانا پلاس حمایت خوانواده 1401 : سلام طرح تبدیل رانا پلاس به 207 برام اومد زدم خداکنه که زودتر بدن
207 : منم 16 دی هستم چرا فاکتور نشدم
سقف فلز اسفندی : چقد مابه‌التفاوت پرداخت کردین؟ امروز تبدیل زدین؟
ایکس 33 اتومات : موقع ثبت نام فرم از پست گرفتم دادم نمایندگی میشه همینه
امین فوری اسفند : پذیرش 1167 در انتظار فاکتور