سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 

سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 
سئات تولدو با ترکیب کارایی، زیبایی، پویایی، بازدهی بالا، کیفیت در ساخت و قیمتی مقرون به صرفه، خودرویی مناسب برای خانواده‌هاست.
حدود سال 1387 بود که 3 مدل از خودروهای سئات یعنی لئون، آلتئا و تولدو توسط شرکت پیشگامان (Piico) در لیست خودروهای مجاز جهت واردات ثبت شد. در آن زمان این برند اسپانیایی در بازار ایران ناشناخته بود و طراحی مدل­‌های واردشده چندان موردپسند ایرانی­‌ها نبود، همین عوامل سبب شد توفیق چندانی کسب نکند. حال پس از گذشت سالیان شرکت کیهان موتور آریا تصمیم گرفته است دوباره محصولات سئات را به بازار ایران وارد کند، شاید این بار نتیجه موفقیت­‌آمیز باشد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
اولین محصولی که آن‌­ها در لیست خودروهای سواری جهت واردات ثبت کرده­‌اند سئات تولدو است. تولدو یک سئات واقعی است؛ با شخصیتی منحصربه­‌فرد، بهره­‌مند از بالاترین استانداردها و قیمتی استثنایی، البته در بازار جهانی و نه ایران!
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سال 1991 اولین نسل از تولدو به خط تولید سئات راه پیدا کرد و تا به امروز موفق‌ترین خودرو این کمپانی بوده است. پس از اضافه‌شدن سئات به  زیرمجموعه فولکس­‌واگن در سال 1992، تولدو اولین خودرویی بود که از تکنولوژی آلمان­‌ها بهره­‌مند شد. نسل­‌های اول تا سوم این خودرو در فرم‌های لیفت­‌بک، سدان و هاچ­‌بک به بازار عرضه شدند. نسل چهارم آن نیز در نمایشگاه ژنو 2012 در معرض دید عموم قرار گرفت، که پلت­فرمی مشترک با اشکودا رپید داشت و در اواسط نوامبر 2013 در بازار اسپانیا و پرتغال و سپس سرتاسر اروپا عرضه شد. تولدو با حفظ ویژگی­‌هایی همچون قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا در ساخت و فضای سخاوتمندانه به دنبال تکرار موفقیت­‌های نسل­‌های گذشته است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
این لیفت­‌بک خانوادگی جمع­‌وجور، با طراحی به روز و دور از اغراق، اصالت خود را به رخ می­‌کشد. به کوچکترین جزئیات در آن توجه شده است و طراحی متناسبی دارد. سطوح صاف، خطوط برجسته، طراحی چراغ­‌های بزرگ و زاویه‌دار در کنار جلوپنجره ذوزنقه‌ای به امضایی در نسل جدید خودروهای سئات بدل شده است. در عقب چراغ­‌های افقی خودرو را عریض­‌تر نشان می­‌دهند. در نمای کنار نیز پهنای ستون C و شیب ملایمی که سقف در آن قسمت قرار دارد و همچنین خط شانه­‌ای که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است جلب توجه می­‌کند. علاوه­‌براین، سایز بزرگ درها تضمینی برای دسترسی راحت به کابین است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
فضای کابین  روشن و جادار است و همچون نمای خارجی از فلسفه طراحی مدرن سئات بهره می­‌برد. همه اجزا با رعایت ارگونومی و تناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته­‌اند. سادگی در طراحی نمایشگرهای پشت فرمان و کنسول میانی استفاده از آن­‌ها را راحت کرده است تا خللی به تمرکز راننده وارد نشود. توجه به رنگ­‌بندی، کیفیت مواد مورد استفاده و کیفیت ساخت رضایت شما را جلب خواهد کرد. همچنین دقت به جزئیات در قسمت­‌هایی همچون فرمان 3 شاخه، تریم­‌های کرومی و عملکرد سیستم تهویه، استاندارد بالای ساخت را نشان می­‌دهد. علاوه­‌براین تولدو به لطف فضای بار 550 لیتری، برای سفرهای خانوادگی خودرویی ایده‌آل به حساب می­‌آید. این فضا در صورت خم کردن صندلی­‌های ردیف عقب به ظرفیت 1490 لیتر می‌رسد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
پیشرانه­‌ها و جعبه­‌دنده­‌ها از جدیدترین تکنولوژی­‌های شرکت مادر، یعنی فولکس­‌واگن، بهره می­‌برند. طیف وسیعی از پیشرانه­‌های بنزینی و دیزلی برای تولدو قابل انتخاب است. استهلاک پایین، ابعاد جمع­‌وجور، وزن کم و مدیریت بهینه‌سازی‌شده حرارت برای کم کردن مدت زمان گرم شدن موتور، از مهم‌ترین ویژگی­‌های پیشرانه‌های مورد استفاده در تولدو است. پیشرانه­‌های بنزینی بین 75 تا 122 اسب‌بخار قدرت دارند، که خوشبختانه قوی­‌ترین نسخه مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ جهت ورود به بازار ایران انتخاب شده است. این پیشرانه را جعبه­‌دنده 7 سرعته با کلاچ دوبل جهت انتقال قدرت به چرخ­‌های جلو همراهی می­‌کند. استفاده از تکنولوژی­‌هایی نظیر سیستم هشدار زمان تعویض دنده و سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری به بهبود بهره­‌وری آن کمک کرده است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سیستم تعلیق آن طراحی پیچیده‌­ای دارد و به خوبی تنظیم شده است، به گونه­‌ای که با این سدان حس رانندگی امن و اسپرت خواهید داشت. در محور جلو سیستم تعلیق مک­‌فرسون، در ترکیب با ساختار جناغی و تثبیت­‌کننده­‌ها (stabilisers) و در محور عقب نیز  سیستم تعلیق پیچشی به کار گرفته شده است. سیستم فرمان الکتروهیدرولیک تولدو از دقت بالایی برخوردار است و عملکرد اسپرت دارد که متناسب با افزایش سرعت تنظیم می­‌شود و این به معنی پایداری در خط مستقیم و پاسخگویی دقیق به فرمان­‌های راننده است.
ساختار مقاوم بدنه و بهره­‌گیری از جدیدترین تکنولوژی­‌ها و سیستم­‌های ایمنی نظیر ABS ،ESP و ASR، رادارها و ایربگ راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگ‌­های جانبی  و پرده­‌ای در دو طرف، آن را به خودرویی ایمن بدل کرده است.
 
 
 
 
 

منبع

جی اس ام

برچسب : خودرو , واردات خودرو , سئات تولدو , کیهان موتور اریا , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

یوسف
0

قیمتش چنده؟
08:16  1395/07/27
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Masoud : افزایش قیمت کارخانه شامل قراردادهای قبلی نمیشه چون کرمان خودرو قراردادهاش قطعیه .ولی افزایش مواردی مانند نرخ بیمه و نرخ مالیات و در این اخر هم که به همه قراردادها اضافه کردن افزایش قیمت به خاطر ارز مبنا شامل خودروهای تحویل ۱۴۰۴ میشه. مورد اخر به همه کسایی که تیک بند ۱۳ را امضا کردن میشه.
Masoud : درتمام خودرو ها at یعنی اتوماتیک
تارا : مرسی امین جان ، از دوستانی کسی دیگه ای هست که سود تاخیر براش درست محاسبه نشده باشه؟
محسن : برای منهم فاکتور شد ۳ بهمن تکمیل وجه کردم. ۷ بهمن سخا
X5 : قیمت بازار x5 مدل ۴۰۳ رنگ مشکی ۲۱۰۰ سفید ۲۱۵۰ دوستان در این آشفته بازار دقت کنید کلاه سرتون نره
میلاد : من الان وضعیتم دقیقا مثل شماست. این دیگه خیلی نامردیه چون اگر سود تاخیر ندن ۴۰ ۵۰ تومن میکنن تو پاچه ما. در صورتی که برگه ای که از نمایندگی دارم زده سود ۲۱ درصد. به نظر من باید با همین برگه شکایت کرد ازشون. مگه میشه بزنی زیر قرارداد. تلگرام بهم یه مسیج بده @Miladmk69
Amin : کاملا درست میگی ۳۰ بهمن که مالیاتش مشخصه چقدره ما چرا باید مالیات سال جدید و بدیم ولی بیمه رو حتی اگه بهمن ماشین و میدادن ما باید امسال بروزش میکردیم
شاهینG ۱۴آذر : ۱۴آذرتکمیل وجه کردم همانروزسخاتحویل دادم رفتم شرکت گفت سانروف ندارن فعلا تحویل نمیدن کلا هرماشینی ک سانروف داره اطلس شاهین جی خبری نیست
X5 : سلام دوستان امروز من داشتم از بندر عباس برمیگشتم سمت نائین نزدیک های یزد یک تریلی j7 وx5دیدم نشد از راننده بپرسم برا کجا هست شما هم توی راه ماشین دیدید
X5 ثبت نامی 25شهریور : چیزی نمیگیرن چون اخرین روز فاکتور شدی موندی بعد عید وقت نکردن برات بیمه را بزنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : این کی بود دنبال بوق میگشت؟؟؟
سورن دوگانه : تکمیل وجه 9 دی ماه
بانوی زیبا : پیش فروش کوئیک خرداد 1404 هستم ، کسی می دونه چه زمانی دعوت نامه میاد ، برای اردیبهشت 1404 اسفند ماه اومده بود ، ممکنه توی فروردین دعوت نامه بیاد
X55 : سلام عید همه دوستان مبارک انشاالله که همه ماشینتون رو تحویل بگیرین وچرخش براتون به سلامتی بچرخه دوستان یک سوال کسی میدونه x55 تا چه تاریخی مجوز خورده یا تحویل گرفتن؟؟؟
مرتضی : باید ببرید ملاک محاسبه اصلا از زمان ارائه برگه سخا هست
اریز5 : سلام بله سایت از دیروز عصر مشکل داره برای من هم باز نمیشه.
سپیده x : سلام اره سایت خرابه منم نتونستم وارد بشم
مهدی : سلام دوستان من تازه با این صفحه آشنا شدم 28بهمن تکمیل وجه کردم تحویل اسفند ماه هستم خواستم بدونم حدودا کی فاکتور میشم و مدل 1404 هست یا نه واینکه تا چه تاریخی سایناsفاکتور شده ممنون میشم هر کی اطلاعات داره جواب بده
کوییک : یه وسال حتما باید این برگه سخارو ببریم نمایندگی یا همون اینترنتی انجام دادیم کافیه؟
تحویل بهمن : درود به همگی دوستان چرا مرحله آماده برای تحویل می‌چرخه الان چندین روزه بارگیری نمیکنن ؟