بررسی ب ام و X1 مدل 2016

 

بررسی ب ام و X1 مدل 2016

 
مدل 2016 از شاسی بلندهای BMW X1 هم اکنون به گمرک ایران رسیده است و به زودی شاهد جدال این تازه وارد آلمانی با ولوو XC60، لکسس NX200 و همچنین DS6 فرانسوی خواهیم بود.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
اولین بار در سال 2009 کوچکترین فرزند از خانواده شاسی­ بلندهای سری X روانه بازار شد؛ خودرویی که توانست همانند برادران بزرگترش نهایت لذت رانندگی را به راننده بچشاند و با تلفیق عملکرد اسپرت و توانایی خودروهای شاسی­ بلند، استانداردهای جدیدی در کلاس شاسی­ بلندهای جمع‌وجور تعریف کند.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
بین سال­های 2009 تا 2015 بیش از 730 هزار دستگاه از این خودرو به فروش رفت تا نشان از عملکرد رضایت بخش آن داشته باشد. با چنین فروش و استقبالی می­‌توان X1 را، علی­رغم ابعاد جمع­ و­جورش، رهبر خودروهای سری X قلمداد کرد. حال پس از ثبت کارنامه­ ای درخشان، نوبت به عرض اندام نسل دوم X1 رسیده است.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
چراغ­های راهنمای LED به صورت هوشمند میزان برد پرتو نور را تنظیم می­کند تا به خوبی جهت چرخش شما مشخص شود.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
طراحی خودرو با داشتن خطوط پویا روی بدنه به خوبی القاکننده سرزندگی آن است. برای این که چنین حسی را بتوان با تمام وجود لمس کرد تنها به تغییر در طراحی بدنه اکتفا نشده و طراحی شاسی نیز بازبینی شده که به بهبود فرمان­‌پذیری و راحتی سرنشینان منجر شده است. علاوه­ بر این تغییر مرکز ثقل خودرو، تقسیم وزن 50-50، بدنه عریض­ تر و فاصله کم اورهنگ ها (فاصله میان مرکز چرخ­ ها تا سپرها) نیز به بهبود سواری آن کمک کرده اند. X1 در کنار ارتقای توانایی­ های دینامیکی و کارایی بالایی که دارد از تجهیزات جدید و نوآورانه­ ای بهره می­ برد؛ مانند چراغ­ های تمام LED، سیستم دینامیکی کنترل دمپرها، چراغ ­های روشنایی روز LED و چراغ­ های LED در جلو و عقب.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
کابین خودرو با تمرکز بر عملکرد راننده طراحی شده است. افزایش ارتفاع به میزان 53 میلی­متر کمک شایانی به افزایش فضای کابین کرده که همین امر در کنار افزایش ارتفاع صندلی راننده و سرنشینان باعث شده است تا آن­ها دید بهتری از محیط اطراف داشته باشند. سقف پانوراما نمایی زیبا به خودرو بخشیده است و سرنشینان را از نور کافی بهره­‌مند می سازد. در زمان باز بودن دریچه سقف، سیستم منحرف کردن باد به طور خودکار وارد عمل می شود و از افزایش نیروی مقاوم در برابر جریان هوا جلوگیری می­ کند.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
همچنین افزایش ظرفیت دیگر قسمت­ ها به کارایی X1 افزوده است؛ به ­طور مثال، فضای زانوی ردیف عقب 33 میلی­ متر افزایش یافته که در صورت سفارش صندلی­ های قابل تنظیم ردیف عقب این فاصله به 66 میلی­ متر نیز می‌رسد. همچنین فضای بار 505 لیتری نسبت به نسل قبل 85 لیتر افزایش یافته است.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
در کابین نسل جدید X1 پیشرفت­ های قابل توجهی در سیستم­های ارتباطی با راننده شاهد هستیم. از جمله این تکنولوژی­ ها که به­ طور استاندارد برای تمامی مدل­ها در دسترس است می­توان به نمایشگر HUD، کروز کنترل هوشمند، سیستم استارت-استاپ، سیستم هشدار تغییر مسیر، سیستم هشدار ترافیک و سیستم هشدار برخورد به خودرو و عابر پیاده اشاره کرد.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
شما می توانید در کنار تجهیزات استاندارد همچون سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی مجهز به پورت AUX و USB، سیستم هوشمند iDrive و صفحه نمایش 6.5 اینچی، کابین خودرو را به کمک پکیج­‌های سفارشی Sport Line، xLine و M Sport بیش از پیش تجهیز کنید. ب­ ام­ و در بخش پیشرانه هم برای X1 چیزی کم نگذاشته و آن را به نسل جدید پیشرانه­ های 4 سیلندر بنزینی مجهز کرده است. در حال حاضر X1 با 4 مدل بنزینی عرضه می شود که عبارت‌اند از:
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
برای این پیشرانه ها مصرف سوخت 4.1 تا 6.4 لیتر در صد کیلومتر و میزان انتشار CO2 بین 109 تا 149 گرم در هر کیلومتر به ثبت رسیده است که نسبت به نسل قبل 17% کاهش یافته است. این پیشرانه­ ها با اتصال به جعبه­ دنده­ های 6 سرعته دستی و 8 سرعته استپ­ ترونیک (که هر دو آن­ها نسبت به نسل قبل تغییراتی به خود دیده ­اند) نیرو را به چرخ­ ها منتقل می­ کنند.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
از مهمترین تفاوت­ های این نسل با نسل قبل، عدم عرضه پیشرانه توربو 6 سیلندر و بهره­ گیری از پلتفرم دیفرانسیل جلو به جای دیفرانسیل عقب در کدهای sDrive است. همچنین در نسخه xDrive سیستم هوشمند چهارچرخ متحرک به لطف استفاده از کلاچ الکتروهیدرولیکی تنها در موارد لزوم نیرو را علاوه­ بر چرخ ­های جلو به چرخ ­های محور عقب منتقل می­ کند.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
 تغییر سیستم چیدمان صندلی­های عقب و قابلیت تاشوندگی آن­ها امکان افزایش فضای بار را تا 1550 لیتر فراهم می­سازد. همچنین به عنوان یک آپشن صندلی سرنشین جلو نیز قابلیت تاشوندگی خواهد داشت.کافی است پای خود را در زیر سپر تکان دهید تا در صندوق به صورت خودکار باز شود. این سیستم به کمک دو سنسوری که در پشت خودرو قرار گرفته‌اند عمل می‌کند. واضح است که تنها در صورت حضور کلید خودرو در فاصله نزدیک درها باز خواهند شد.
 
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
این خودرو در بازار جهانی بسته به سطح تجهیزات و پیشرانه قیمت­ های متفاوتی دارد؛ به­ طور مثال، مدل xDrive28i که در بازار آمریکا عرضه می­ شود قیمت پایه­ ای نزدیک به 35 هزار دلار دارد. به احتمال فراوان مدل­ های مختلف این شاسی­ بلند جمع­ وجور در صورت ورود به بازار ایران قیمتی بین 250 تا 350 میلیون تومان خواهند داشت.
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
بررسی ب ام و X1 مدل 2016
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , BMW X1 , بی ام و X1 , پرشیا خودرو , شاسی بلند , بازار خودرو , واردات خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

علیرضا
0

قیمت دلار خودرو از قرار 35 کیلو دلار میشه 350 کیلو هزار تومن ...میشه دلاری 10 هزار تومن.......................خدا به فریاد برسه
12:18  1395/08/19
پاسخ دادن
رامتین
2

دوستان X1 گزینه بهتریه یا لکسوس NX? ضمن اینکه بنظرتون X2 که در چند ماه دیگه رونمایی میشه بهتر نیست؟ البته مشروط بر اینکه در همین رنج قیمت باشه.
11:29  1395/08/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اتو دی : سلام تکمیل وجه 20 اذر تحویل 30‌ دی فاکتور شدم الان یقف فلز سفید
60019تحویل 29اسفند به 21 : فکر نکنم فاکتور کنن.ظاهرا فعلا ماشین نیست
اتو محمد : مبارکت باشه عزیزم تحویل فوری بودی؟؟
دوگانه تحویل دی : شرایط من هم مثل شماست فاکتور شده پنجم تو تخصیص پلاک گیر کرده این کابوس تمومی نداره
دنا اپشنال اتوماتیک : سلام دنا اپشنال تازیخ واریز 30 آذر تاریخ تحویل 1 فروردین سفید امروز فاکتور شد خدا قسمت همه بکنه.
اتومات : پرونده بزار کنار ،تکمیل وجه چه تاریخی انجام دادی همون ملاک هسته
ا : پس نوش جانت
رانا پلاس بهمن‌ماه : ای ول ی کلام حرف حساب
رانا پلاس بهمن‌ماه : خخخخخ آخ مردم از خنده
سحر : سلام امروز کسی پلاک شده