گزارش کیفیت خودروهای داخلی

 

گزارش کیفیت خودروهای داخلی

 
جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طبق آن، سه محصول در مقایسه با گزارش قبلی با افزایش سطح کیفی روبه‌رو و باقی خودروها تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند.این گزارش را که به مهرماه مربوط می‌شود، طبق روال ماه‌های گذشته، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه کرده و بازرسان این شرکت، سطح کیفی 34 خودرو تولید و مونتاژ داخل را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.بر این اساس، 34 خودرو موردنظر در گروه‌های قیمتی بالای 100 میلیون تومان، 75 تا 100 میلیون تومان، 50 تا 75 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون تومان و زیر 25 میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفی‌شان، «ستاره» کسب کرده‌اند.
 
از جمله نکات قابل‌توجه گزارش کیفی تیرماه این است که طبق آمار اعلامی، سه خودرو تیگو5، آریو و 206 صندوقدار با کسب یک ستاره جدید، سطح کیفی‌شان در مقایسه با گزارش قبلی بالا رفته است.این در شرایطی است که بیشتر خودروهای ارزیابی شده، تنها یک ستاره کیفی کسب کرده‌اند و این نشان می‌دهد وضع کلی کیفیت در خودروسازی کشور هنوز هم خوب و قابل قبول نیست.در روشی که شرکت بازرسی لحاظ کرده، خودروهای داخلی قابلیت دریافت یک تا پنج ستاره کیفی را دارند و در این بین تنها ساندرو توانسته به چهار ستاره کیفی دست پیدا کند و باقی خودروها، سه، دو و تک ستاره‌اند.در این بین، سوزوکی گرندویتارا با کسب سه ستاره، بهترین خودرو گروه بالای 100 میلیون تومانی‌ها شده، کیاسراتو نیز با سه ستاره‌اش، در صدر گروه خودروهای 75 تا 100 میلیونی‌ها نشسته، جک j5 لقب بهترین عضو دسته 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها را به‌دست آورده، ساندرو با چهار ستاره جایگاه اول گروه 25 تا 50 میلیونی را به خود اختصاص داده و در نهایت تیبا با تک‌ستاره‌اش توانسته بهترین خودرو در دسته زیر 25 میلیون تومانی‌ها لقب بگیرد.
 
 
 
صدرنشینی چشم‌بادامی‌ها
 
اما نگاهی به جدول کیفیت خودروهای داخلی بیندازیم و ببینیم افت و خیز کیفی آنها در مهرماه به چه شکل بوده است.ابتدا از دسته خودروهای بالای 100 میلیون تومان شروع کنیم، دسته‌ای که تنها دو عضو دارد؛ مزدا3 مونتاژی گروه بهمن و گرندویتارای ایران خودرو.طبق گزارش شرکت بازرسی، هر دو محصول دارای سه ستاره کیفی در مهرماه شده‌اند و این نشان می‌دهد کیفیت آنها در مقایسه با گزارش قبلی تغییری نکرده است.
 
اما در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیا‌سراتو (محصول مونتاژی سایپا) توانسته با حفظ شرایط کیفی خود، همچنان خودرویی سه ستاره و صدرنشین گروه باشد. در این گروه البته تیگو5 تولیدی مدیران خودرو نیز که یک ستاره کیفی به آن اضافه شده، محصولی سه ستاره به حساب می‌آید. دیگر اعضای این گروه را آسا و جک S5 تشکیل داده‌اند که هر دو دارای دو ستاره کیفی هستند. این دو خودرو چینی متعلق به بخش خصوصی، به ترتیب در گروه بهمن و کرمان موتور مونتاژ می‌شوند و تغییر کیفی خاصی را نسبت به گزارش قبلی تجربه نکرده‌اند.اما به گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها برویم، گروهی که سه خودرو دو ستاره و دو محصول تک ستاره را در خود جای داده است. به جز آریو، هیچ کدام از دیگر اعضای گروه در مقایسه با گزارش کیفی قبلی، تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، جک J5 و برلیانس H330 و آریو دو ستاره به حساب می‌آیند که آریو در گزارش مهرماه صاحب یک ستاره جدید شده است. دو عضو دیگر این گروه یعنی اعضای این گروه ام‌وی‌ام 550 و لیفان X60 نیز موفق به کسب تنها یک ستاره کیفی شده‌اند.
 
 
 
خودرو چهار ستاره
 
اما نگاهی بیندازیم به شلوغ‌ترین گروه موجود در گزارش کیفی مهرماه که خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان را در خود جا داده است. در این گروه، 18 خودرو داخلی به چشم می‌آید که بیشتر آنها متعلق به دو خودروساز بزرگ کشور هستند.صدرنشینان این گروه را مانند گزارش‌های چند ماه گذشته، همچنان خانواده تندر-90‌ تشکیل می‌دهند، با این تفاوت که عضوی جدید یعنی رنو ساندرو به آنها اضافه شده است. ساندرو تنها خودرو چهار ستاره گزارش کیفی مهرماه به شمار می‌رود و سایر تندرها سه ستاره‌اند. البته به جمع سه ستاره‌های این گروه، باید رانا و پژو 206 صندوقدار را نیز اضافه کرد و این در حالی است که 206 در گزارش مهرماه صاحب یک ستاره کیفی جدید شده است.
 
طبق گزارش شرکت بازرسی، تندر اتومات، پارس‌تندر، تندر پارس‌خودرو و تندر ایران خودرو در ارزیابی کیفی مهرماه حضور داشته و در مقایسه با رده‌بندی قبلی، دچار تغییر خاصی از جنبه کسب ستاره کیفی نشده‌اند. این موضوع شامل رانا نیز می‌شود، چه آنکه خودرو موردنظر نیز درست مانند شهریورماه، سه ستاره کیفی به دست آورده است. این در شرایطی است که دنا به‌عنوان دیگر محصول ملی آبی‌های جاده مخصوص، همچنان دارای دو ستاره کیفی بوده و در مقایسه با گزارش‌های قبلی تفاوتی (از جنبه کسب ستاره) نکرده است. از جمع 18 عضو دسته 25 تا 50 میلیونی‌ها، فقط 6 مدل دارای سه ستاره بوده و یک خودرو نیز چهار ستاره به شمار می‌رود؛ بنابراین باقی اعضای گروه را تک ستاره‌ها تشکیل می‌دهند. بر این اساس، خودروهای پژو پارس، 405، سمند و تیبا2 همه دارای تنها یک ستاره کیفی بوده و تغییر خاصی نیز نسبت به گزارش شهریورماه نداشته‌‌اند. اما به سراغ آخرین گروه کیفی خودروهای داخلی برویم، گروهی که محصولات به اصطلاح ارزان را در خود جای داده است. به جز تیبا، چهار عضو دیگر این گروه را انواع مدل‌های پراید تشکیل می‌دهند. تیبای معمولی یا صندوقدار مانند دیگر اعضای گروه یک ستاره کیفی دارد، اما به تشخیص شرکت بازرسی در صدر جدول ارزان‌قیمت‌ها نشسته است. چهار عضو دیگر این گروه نیز همگی تک ستاره‌اند و نسبت به گزارش شهریورماه، تغییری را از جنبه کم و زیاد شدن ستاره‌هایشان، به خود نمی‌بینند. پراید 132 و پراید 131 (در دو مدل سایپایی و پارس‌خودرویی) و همچنین پراید مدل 111، دیگر اعضای گروه زیر 25 میلیون تومانی‌ها به ‌شمار می‌روند که در مقایسه با گزارش قبلی، تغییری در کیفیت نکرده‌اند.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , کرمان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

حامد
0

بعضی ها میرن پژو پارس میخرن میگن پرشیا خریدیم !!!!آخه اگر هنوز به کیفیت پرشیا بود که کسی خودرو دیگه رو نمیخرید .الان پژو پارس در حد ماشین چمن زنی هم کیفیت نداره .
09:27  1395/08/24
پاسخ دادن
حامد
0

بعضی ها میرن پژو پارس میخرن میگن پرشیا خریدیم !!!!آخه اگر هنوز به کیفیت پرشیا بود که کسی خودرو دیگه رو نمیخرید .الان پژو پارس در حد ماشین چمن زنی هم کیفیت نداره .
09:27  1395/08/24
پاسخ دادن
+2
0

واین پژو پارس است که همچنان در قعر جدول بی کیفیت ها در کنار MVM110
برای پنجمین سال سقوط به پله های پایین تر را تجربه میکند .
موتور کم توان 1800 سی سی /مصرف وانت نیسانی 16 لیتر/ صدای وحشتناک موتور /کیفیت افتضاح قطعات/واشر سوز ترین موتور خودرو ایران / شتاب افتضاح در سربالایی/ خراب دایم العمر/روغن کم کن مادر زاد /بدنه مجهز به انواع درز و شکاف /آپشن های دوزاری چینی یکبار مصرف /گیربکس گریپاژ کننده واجد آپشن نشت دایم روغن/هر روز خرابتر از دیروز / همقطار تیبا2 و MVM110/ ساکن همیشگی قعر جدول کیفیت
09:50  1395/08/23
پاسخ دادن
فرزاد
8

یه سری از گزارشها رو فقط گذاشتن برای خفه کردن صدای اعتراض مردم چون همش دارن دروغهای چندین ساله رو تکرار میکنن، صحبت کردن از کیفیت خودرو در ایران از اون دست حرفاست که آخرش تو تصادفات بشدت راستش در میاد
22:05  1395/08/22
پاسخ دادن
علی
7

چطور به رانا که یک 206 ارزانسازی شده است بیشتر از خود 206 ستاره دادن ؟؟!! واقعا چطور ؟
09:11  1395/08/23

همایون
4

فقط رانا
17:38  1395/08/22
پاسخ دادن
همایون
1

رانا نخرید اصلا خوب نیست منم فروختم اینی که با اسم من نظر میده من نیستم
14:19  1395/08/23

کاربر: امیر(سابق)
13

تو هر صنعت و کشوری اگه سازمان برسی کننده کیفیت ، کیفیت یک محصول را تایید نکند مردم نسبت به خرید اون محصول احتیاط بیشتری میکنند و به مراتب فروش آن پایین آمده و تولید کننده درصدد رفع عیوب آن بر می آید تا بازار خود را از دست ندهد. چون در دنیای امروز اگر بازاری را از دست بدهی گرفتن مجدد جایگاه گذشته کاری زمانبر و با ضرر زیاد همراه خواهد بود. اما خودروسازهای ما به دلایلی که همه میدانیم اصلا اهمیتی به این افت کیفیت نمیدهد . خیالش از این بابت مردم راحت است چون باتوجه به اطلاع از دستگاه کشتار ایرانیان باز هم........ میخریم و با آگاهی از بیکیفیت و گران بودن آن برای دفاع از آشغال خریداری شده به ناحق به هم توهین هم میکنیم
14:34  1395/08/22
پاسخ دادن
علی
2

کمی هم در مورد اثرات فرهنگ رانندگی خودمون در این کشتار بفرمایید. همین پراید در ده ها کشور فروخته شد ولی کشتار نکرد. ولی وقتی سوار این ماشین بشی ودر جاده ای با محدودیت سرعت شصت کیلومتر با سرعت صدو بیست بری، قطعا باید انتظار مرگ هم داشته باشی. نود درصد کشتار جاده ای بخاطر رانندگی بد هست، نه نقص فنی.
19:04  1395/08/22

رضا
9

پراید در ده ها کشور به فروش میره؟؟؟ نام ده تای اول را ببر
19:17  1395/08/22

کاربر: نوید جهرمی
7

به علی: فقط ی چیز میگم قضاوت با خودتون. فرانسه با حجم بالای خودرویی تعداد تصادفات برابر با کشور مارو داره. اما تلفات جاده ایش یک ششم ماست.
ماهم اگر ماشین ایمن داشتیم با همین وضع افتضاح رانندگی خسارات خیلی کمتری میدیدیم(هر چند معتقدم که فرهنگ رانندگی هم با رنگ و لعاب پیدا کردن خودروها بهتر میشد)
00:11  1395/08/23

مسعود
9

پارس همچنان در حد پراید و احتملا کم تر از پراید
13:37  1395/08/22
پاسخ دادن
علی
7

اگر بخوای خودت رو فریب بدی و به این ستاره ها دل خوش کنی اونوقت میری تندر میخری اما دریغ از یک کولر خوب و یک سیستم تعلیق مناسب و یک صندلی راحت . ال90 یک چهار چرخه که فقط راه میره . حالا میخواد 100 ستاره هم بهش بدن آخرش یک ماشین ارزون سازی شده طراحی رومانی بیشتر نیست که نه صندلی راحتی داره و نه کولر خوبی و نه تعادل خوبی در سرعت های بالا . با ستاره دادن این ال90 و ساندرو تبدیل به ماشین جاده ای نمیشن . واسه شهر خوب هستن اما واسه جاده و سفر اصلا . سیستم تعلیق ساده و ارزانقیمت مک فرسون برای محور عقب سبب این تعادل ضعیف ال90 شده . حالا اگر 100 ستاره هم بهش بدن آخرش سیستم تعلیق عقبش مک فرسون هست . کولرش هم که در ترافیک مدام آف میکنه چون به شدت دمای موتور بالا میره . گردگیر پلوسش هم که یک معضل اساسی هست . ضمنا این ستاره ها هیچ ارزشی نداره وقتی به رانا که یک 206 ارزانسازی شده است بیشتر از خود 206 ستاره دادن !!!!
08:40  1395/08/23

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : دورود،دوستان کسی اطلاعی دارند این ها کی شروع به فاکتور میکنند این خدانشناس ها ما را ملعبه ی دست خودشون کردن فقط این رو میتونم بگم ماها هیچ تقصیری نداریم واسه کوچکترین حقوق خود که داشتن یک ماشین هست اینطور مردم رو اذیت میکنند از ماست که بر ماست
DA : چهار ماهه منتظریم بعد برای آبان تا اسفند سهند فرستادن اونم با قیمتی ک اللهو اعلم چند باشه اون موقع سود مشارکتم چس تومن میدن نمیدن معلوم نیس یعنی میخواین بعد پنج شیش سال امتیازتونو برای یه ماشین پیش فروش بسوزونید؟😂😂😂 حیفه حداقل ببرید کد ملیتونو میخرن اونو بفروشید اینجوری حیف و میلش نکنید ناموسا همین سهند رو پیش فروش گذاشته بودن تو اسفند ماه دو س ماه اولشو برداشتن بقیش مونده میخوان بچپونن برای شما ها این ماشین دقیقا همون سایناس فقط ی شانروف انداختن روش و ی کاپوت جلو چندتا خطوط اضافه کردن 460 قیمت الان کارخانس تا آبان یا اسفندم یکی دو بار افزایش بخوره 600 تومن تو پاچتونه😁😁😁 تبدیل بزنین نوووش جون
X5مشهد آذر : سلام دوستان این پیام اخر من هست چون امروز بالاخره ماشین رو تحویل گرفتم ۲۱آذر ثبت نام کردم ۲۱ اسفند شاسی شد ۲۲ اسفند صدور بیمه ۲۷صدور پلاک و کارت ماشین ۹اردیبهشت تحویل گرفتم امیدوارم قسمت همه بشه زودتر تحویل بگیرن!!ماشین خوبیه واقعا نسبت ب قیمت امکانات و سواریش
شاهین تحویل تیر : شاهین به دلیل نبود قطعه تولید آن متوقف شده است و امروز طرح تبدیل اجباری به اطلس آمده است و چند روز قبل هم طرح تبدیل شاهین دنده به کوییک آمده بود دوستان حواستان باشه با توقف کامل تولید شاهین دنده امروز شاهین دنده را تا یک میلیارد در بازار عنوان می گردند.
ساینا اسفند : ماه هم برای اسفند بودیم الان باز دعوتنامه اومده کوئیک یا ساینا ۸۵ گانه نمیدونیم چیکار کنیم منتظر بمونیم یا بگیریم
ساناز : من تارا دستی ۶ دنده الان فاکتور شدم خداروشکر
.... : با سلام، بنده همین چند دقیقه پیش با سایپا تماس گرفتم، اپراتور که خیلی هم مودب بودند بعد از بررسی گفتند حداکثر تا اخر خردادماه پیامک ارسال میشه.
امیر : سلام چرا هنوز واس من پیام نیومده ثبت نامی ۷دی بودم .
آریسان۲ : قرار داد رو با یه مرورگر دیگه دانلود کن ویه پی دی اف خوان جدید امتحان کن
محمد شاهین اتومات : شاهین اتومات تکمیل وجه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ و فروش فوق العاده ۹۰ روزه هستم ، تماس گرفتم تهران ، گفت رفته برای فاکتور شدن به نظرتون مرحله فاکتورشدن چقدر طول میکشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : اتومات ، سقف فلز ،هنوز فاکتور نشدم ،چند نفر مثل من هستین لطفا تیک رو بزنید ممنونم ،دوبار هم ثبت شکایت کردم
ناشناس : سلام خیر فقط سورون بدون هیچ علاقه ای اجباری باید انتخاب کرد خدا خیرشون نده
رانا : سلام 2 ماه طول میکشه
گلادیاتور : کی نخور
رانا پلاس حمایت خوانواده 1401 : سلام طرح تبدیل رانا پلاس به 207 برام اومد زدم خداکنه که زودتر بدن
207 : منم 16 دی هستم چرا فاکتور نشدم
سقف فلز اسفندی : چقد مابه‌التفاوت پرداخت کردین؟ امروز تبدیل زدین؟
ایکس 33 اتومات : موقع ثبت نام فرم از پست گرفتم دادم نمایندگی میشه همینه
امین فوری اسفند : پذیرش 1167 در انتظار فاکتور
رضا : سلام دا لعنت کند به پاخیزید حداقل‌ قسطی کنن من برج 11 باهزار بدبختی وام گرفتم که ماشین را به ما بدهند چه خاکی به سر بریزیم