گزارش کیفیت خودروهای داخلی

 

گزارش کیفیت خودروهای داخلی

 
جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طبق آن، سه محصول در مقایسه با گزارش قبلی با افزایش سطح کیفی روبه‌رو و باقی خودروها تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند.این گزارش را که به مهرماه مربوط می‌شود، طبق روال ماه‌های گذشته، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه کرده و بازرسان این شرکت، سطح کیفی 34 خودرو تولید و مونتاژ داخل را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.بر این اساس، 34 خودرو موردنظر در گروه‌های قیمتی بالای 100 میلیون تومان، 75 تا 100 میلیون تومان، 50 تا 75 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون تومان و زیر 25 میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفی‌شان، «ستاره» کسب کرده‌اند.
 
از جمله نکات قابل‌توجه گزارش کیفی تیرماه این است که طبق آمار اعلامی، سه خودرو تیگو5، آریو و 206 صندوقدار با کسب یک ستاره جدید، سطح کیفی‌شان در مقایسه با گزارش قبلی بالا رفته است.این در شرایطی است که بیشتر خودروهای ارزیابی شده، تنها یک ستاره کیفی کسب کرده‌اند و این نشان می‌دهد وضع کلی کیفیت در خودروسازی کشور هنوز هم خوب و قابل قبول نیست.در روشی که شرکت بازرسی لحاظ کرده، خودروهای داخلی قابلیت دریافت یک تا پنج ستاره کیفی را دارند و در این بین تنها ساندرو توانسته به چهار ستاره کیفی دست پیدا کند و باقی خودروها، سه، دو و تک ستاره‌اند.در این بین، سوزوکی گرندویتارا با کسب سه ستاره، بهترین خودرو گروه بالای 100 میلیون تومانی‌ها شده، کیاسراتو نیز با سه ستاره‌اش، در صدر گروه خودروهای 75 تا 100 میلیونی‌ها نشسته، جک j5 لقب بهترین عضو دسته 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها را به‌دست آورده، ساندرو با چهار ستاره جایگاه اول گروه 25 تا 50 میلیونی را به خود اختصاص داده و در نهایت تیبا با تک‌ستاره‌اش توانسته بهترین خودرو در دسته زیر 25 میلیون تومانی‌ها لقب بگیرد.
 
 
 
صدرنشینی چشم‌بادامی‌ها
 
اما نگاهی به جدول کیفیت خودروهای داخلی بیندازیم و ببینیم افت و خیز کیفی آنها در مهرماه به چه شکل بوده است.ابتدا از دسته خودروهای بالای 100 میلیون تومان شروع کنیم، دسته‌ای که تنها دو عضو دارد؛ مزدا3 مونتاژی گروه بهمن و گرندویتارای ایران خودرو.طبق گزارش شرکت بازرسی، هر دو محصول دارای سه ستاره کیفی در مهرماه شده‌اند و این نشان می‌دهد کیفیت آنها در مقایسه با گزارش قبلی تغییری نکرده است.
 
اما در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیا‌سراتو (محصول مونتاژی سایپا) توانسته با حفظ شرایط کیفی خود، همچنان خودرویی سه ستاره و صدرنشین گروه باشد. در این گروه البته تیگو5 تولیدی مدیران خودرو نیز که یک ستاره کیفی به آن اضافه شده، محصولی سه ستاره به حساب می‌آید. دیگر اعضای این گروه را آسا و جک S5 تشکیل داده‌اند که هر دو دارای دو ستاره کیفی هستند. این دو خودرو چینی متعلق به بخش خصوصی، به ترتیب در گروه بهمن و کرمان موتور مونتاژ می‌شوند و تغییر کیفی خاصی را نسبت به گزارش قبلی تجربه نکرده‌اند.اما به گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها برویم، گروهی که سه خودرو دو ستاره و دو محصول تک ستاره را در خود جای داده است. به جز آریو، هیچ کدام از دیگر اعضای گروه در مقایسه با گزارش کیفی قبلی، تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، جک J5 و برلیانس H330 و آریو دو ستاره به حساب می‌آیند که آریو در گزارش مهرماه صاحب یک ستاره جدید شده است. دو عضو دیگر این گروه یعنی اعضای این گروه ام‌وی‌ام 550 و لیفان X60 نیز موفق به کسب تنها یک ستاره کیفی شده‌اند.
 
 
 
خودرو چهار ستاره
 
اما نگاهی بیندازیم به شلوغ‌ترین گروه موجود در گزارش کیفی مهرماه که خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان را در خود جا داده است. در این گروه، 18 خودرو داخلی به چشم می‌آید که بیشتر آنها متعلق به دو خودروساز بزرگ کشور هستند.صدرنشینان این گروه را مانند گزارش‌های چند ماه گذشته، همچنان خانواده تندر-90‌ تشکیل می‌دهند، با این تفاوت که عضوی جدید یعنی رنو ساندرو به آنها اضافه شده است. ساندرو تنها خودرو چهار ستاره گزارش کیفی مهرماه به شمار می‌رود و سایر تندرها سه ستاره‌اند. البته به جمع سه ستاره‌های این گروه، باید رانا و پژو 206 صندوقدار را نیز اضافه کرد و این در حالی است که 206 در گزارش مهرماه صاحب یک ستاره کیفی جدید شده است.
 
طبق گزارش شرکت بازرسی، تندر اتومات، پارس‌تندر، تندر پارس‌خودرو و تندر ایران خودرو در ارزیابی کیفی مهرماه حضور داشته و در مقایسه با رده‌بندی قبلی، دچار تغییر خاصی از جنبه کسب ستاره کیفی نشده‌اند. این موضوع شامل رانا نیز می‌شود، چه آنکه خودرو موردنظر نیز درست مانند شهریورماه، سه ستاره کیفی به دست آورده است. این در شرایطی است که دنا به‌عنوان دیگر محصول ملی آبی‌های جاده مخصوص، همچنان دارای دو ستاره کیفی بوده و در مقایسه با گزارش‌های قبلی تفاوتی (از جنبه کسب ستاره) نکرده است. از جمع 18 عضو دسته 25 تا 50 میلیونی‌ها، فقط 6 مدل دارای سه ستاره بوده و یک خودرو نیز چهار ستاره به شمار می‌رود؛ بنابراین باقی اعضای گروه را تک ستاره‌ها تشکیل می‌دهند. بر این اساس، خودروهای پژو پارس، 405، سمند و تیبا2 همه دارای تنها یک ستاره کیفی بوده و تغییر خاصی نیز نسبت به گزارش شهریورماه نداشته‌‌اند. اما به سراغ آخرین گروه کیفی خودروهای داخلی برویم، گروهی که محصولات به اصطلاح ارزان را در خود جای داده است. به جز تیبا، چهار عضو دیگر این گروه را انواع مدل‌های پراید تشکیل می‌دهند. تیبای معمولی یا صندوقدار مانند دیگر اعضای گروه یک ستاره کیفی دارد، اما به تشخیص شرکت بازرسی در صدر جدول ارزان‌قیمت‌ها نشسته است. چهار عضو دیگر این گروه نیز همگی تک ستاره‌اند و نسبت به گزارش شهریورماه، تغییری را از جنبه کم و زیاد شدن ستاره‌هایشان، به خود نمی‌بینند. پراید 132 و پراید 131 (در دو مدل سایپایی و پارس‌خودرویی) و همچنین پراید مدل 111، دیگر اعضای گروه زیر 25 میلیون تومانی‌ها به ‌شمار می‌روند که در مقایسه با گزارش قبلی، تغییری در کیفیت نکرده‌اند.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , کرمان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

11 نظر

فرزاد
8

یه سری از گزارشها رو فقط گذاشتن برای خفه کردن صدای اعتراض مردم چون همش دارن دروغهای چندین ساله رو تکرار میکنن، صحبت کردن از کیفیت خودرو در ایران از اون دست حرفاست که آخرش تو تصادفات بشدت راستش در میاد
22:05  1395/08/22
پاسخ دادن
علی
7

چطور به رانا که یک 206 ارزانسازی شده است بیشتر از خود 206 ستاره دادن ؟؟!! واقعا چطور ؟
09:11  1395/08/23

همایون
4

فقط رانا
17:38  1395/08/22
پاسخ دادن
همایون
1

رانا نخرید اصلا خوب نیست منم فروختم اینی که با اسم من نظر میده من نیستم
14:19  1395/08/23

کاربر: امیر(سابق)
13

تو هر صنعت و کشوری اگه سازمان برسی کننده کیفیت ، کیفیت یک محصول را تایید نکند مردم نسبت به خرید اون محصول احتیاط بیشتری میکنند و به مراتب فروش آن پایین آمده و تولید کننده درصدد رفع عیوب آن بر می آید تا بازار خود را از دست ندهد. چون در دنیای امروز اگر بازاری را از دست بدهی گرفتن مجدد جایگاه گذشته کاری زمانبر و با ضرر زیاد همراه خواهد بود. اما خودروسازهای ما به دلایلی که همه میدانیم اصلا اهمیتی به این افت کیفیت نمیدهد . خیالش از این بابت مردم راحت است چون باتوجه به اطلاع از دستگاه کشتار ایرانیان باز هم........ میخریم و با آگاهی از بیکیفیت و گران بودن آن برای دفاع از آشغال خریداری شده به ناحق به هم توهین هم میکنیم
14:34  1395/08/22
پاسخ دادن
علی
2

کمی هم در مورد اثرات فرهنگ رانندگی خودمون در این کشتار بفرمایید. همین پراید در ده ها کشور فروخته شد ولی کشتار نکرد. ولی وقتی سوار این ماشین بشی ودر جاده ای با محدودیت سرعت شصت کیلومتر با سرعت صدو بیست بری، قطعا باید انتظار مرگ هم داشته باشی. نود درصد کشتار جاده ای بخاطر رانندگی بد هست، نه نقص فنی.
19:04  1395/08/22

رضا
9

پراید در ده ها کشور به فروش میره؟؟؟ نام ده تای اول را ببر
19:17  1395/08/22

کاربر: نوید جهرمی
7

به علی: فقط ی چیز میگم قضاوت با خودتون. فرانسه با حجم بالای خودرویی تعداد تصادفات برابر با کشور مارو داره. اما تلفات جاده ایش یک ششم ماست.
ماهم اگر ماشین ایمن داشتیم با همین وضع افتضاح رانندگی خسارات خیلی کمتری میدیدیم(هر چند معتقدم که فرهنگ رانندگی هم با رنگ و لعاب پیدا کردن خودروها بهتر میشد)
00:11  1395/08/23

مسعود
9

پارس همچنان در حد پراید و احتملا کم تر از پراید
13:37  1395/08/22
پاسخ دادن
علی
7

اگر بخوای خودت رو فریب بدی و به این ستاره ها دل خوش کنی اونوقت میری تندر میخری اما دریغ از یک کولر خوب و یک سیستم تعلیق مناسب و یک صندلی راحت . ال90 یک چهار چرخه که فقط راه میره . حالا میخواد 100 ستاره هم بهش بدن آخرش یک ماشین ارزون سازی شده طراحی رومانی بیشتر نیست که نه صندلی راحتی داره و نه کولر خوبی و نه تعادل خوبی در سرعت های بالا . با ستاره دادن این ال90 و ساندرو تبدیل به ماشین جاده ای نمیشن . واسه شهر خوب هستن اما واسه جاده و سفر اصلا . سیستم تعلیق ساده و ارزانقیمت مک فرسون برای محور عقب سبب این تعادل ضعیف ال90 شده . حالا اگر 100 ستاره هم بهش بدن آخرش سیستم تعلیق عقبش مک فرسون هست . کولرش هم که در ترافیک مدام آف میکنه چون به شدت دمای موتور بالا میره . گردگیر پلوسش هم که یک معضل اساسی هست . ضمنا این ستاره ها هیچ ارزشی نداره وقتی به رانا که یک 206 ارزانسازی شده است بیشتر از خود 206 ستاره دادن !!!!
08:40  1395/08/23

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رسول : خب درسته دیگه . امروز میشه ۷۰ روز . من ۱۹ اسفند تکمیل وجه کردم که تا امروز میشه ۶۶ روز . همچنان در انتظار فاکتور شدن .
مسعود پزشکیان : سلام منم ۱۱ بهمن ثبت نام کردم و همینطوره تا شاسی بشه . احتمالا یکی دو هفته دیگه تغییر کنه
سبحان : تو ک گفتی ۱۵ اسفند تکمیل کردی چطوری حساب‌میکنی ۷۰‌روز؟؟؟
Fatmeh : سلام دوستان کسی هست فروش فوق العاده ۹۰ روزه باشه تبدیل به gl زده باشه؟ اگه زدین درجا فاکتور شده یا نه؟
Fatmeh : سلام دوستان کسی هست فروش فوق العاده ۹۰ روزه باشه تبدیل به gl زده باشه؟ اگه زدین درجا فاکتور شده یا نه؟
اکبر رینگ : ۷۰ روز از تکمیل وجهم گذشته و خبری از فاکتور شدن نیست. بی ماشین قدم زنان در کوچه خیابون های شهر
رز زرد : ممنون برادر ... ببخشید🌷
علی : سلام دوستان صبح از پست برگه سبز ماشین یا همون سندشو آوردن در خونه ولی ماشینو هنوز تحویلم ندادن سندش زودتر بدستم رسید تا خودش
رضا : سلام دوستان عزیز که به مبارکی فاکتور می شوید واریز اول هم بگید
ناشناس : من هم مثل شماها 290 واریز وجه کردم دوسال پیش مهر 402 پیش فروش شاهین اتوماتیک سی وی تی واریز وجه کردم منتظر دعوتنامه تکمیل وجه بودم که هفته چهارم اسفندماه نیومد تا الان هم خبری از دعوتنامه هفته چهارم اسفندماه 403 خبری نیس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : قطعا رانا تولید میشه ولی با موتور 1800
یوسف : تو ایران 5 ملیون حمید داریم
حمیدرضا : تو ایران فقط شما حمید هستید ؟
حمید : بله ولی با موتور 1800
فاکتور نشونده : الهی جز جگر بزنه شرکت وزین سایپا بزن لایکو
توحید ارومیه : دیدی نگار براش گزارش نوشتم پاک کردن پیامش رو
توحید ارومیه : حصین احتمالا 5.6روز طول بکشه فاکتور اینا.مثلا 28یا 29رو فاکتور کردنی چند روز برگردن به تکمیل وجه و بعد اماده تخصیص بشن
توحید ارومیه : میدونم.نوع نوشتن و متنش مشخصه.شما متشخص هستی
هادی اریزو : به یک ورش
حصین : آقا توحید از پیش فروش اسفند که 4 روزش (27،28،29،30) چند روز پیش برگشت به حالت تکمیل وجه و دوباره آماده تخصیص ایا امکان داره تو یه روز فاکتور بشن یا بینشون فاصله میفته؟