برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی

 

برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی

 
ظاهرا پارس خودرو در تلاش است تا از اواخر سال جاری، محصولات جدیدی از خانواده برلیانس H320 را وارد بازار کند؛ محصولی با نام H320 Cross یا C3 که می‌تواند جایگاه سایپا در بازار شاسی‌بلندهای کوچک را برای ایران خودرو دست‌نیافتنی‌تر کند.
 
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
ظاهرا پارس خودرو در تلاش است تا برای ارزان‌ترین شاسی‌بلند ایران خودرو رقیب جدیدی دست و پا کند. استقبال خوب مشتریان از رنو ساندرو و همچنین کیفیت قابل قبول ساخت آن، که موفق شده از شرکت بازرسی 4 ستاره کیفی دریافت کند، دو عامل مهمی است که این روزها سایپا را در مقام برتری نسبت به ایران خودرو قرار داده. ولی سایپایی‌ها درصدد عرضه محصول جدیدی هستند که در کنار ساندرو استپ‌وی ممکن است ایران خودرو را با مشکل جدی روبرو کند: می‌گویند عضو تازه‌ای از خانواده برلیانس در راه ایران است.
 
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
برلیانس کراس؛ خودرویی که هنوز تولید نشده!
 
نام محصول جدیدی که شاید در پارس خودرو تولید شود برلیانس C3 یا H320 Cross است. نخستین‌باری که برلیانس دست به معرفی C3 زد به سال 2013 برمی‌گردد که از این شاسی‌بلند کوچک در نمایشگاه خودرو شانگهای و در قالب مدل مفهومی رونمایی کرد؛ همان نمایشگاهی که در آن اولین‌بار از برلیانس H330 نیز رونمایی شده بود.
 
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
C3 (کراس) البته محصول کاملا تازه‌ای نیست بلکه نسل جدید Brilliance Junjie Cross است که از سال 2009 با نام‌های دیگری مانند Brilliance FRV Cross یا حتی Brilliance M2 Cross راهی بازار چین شد. ابتدای 2012 نیز خط تولید این محصول، به علت فروش بسیار پائینی که داشت (کمتر از 1500 دستگاه طی 3 سال)، متوقف شد. برلیانس نیز که شرایط را بحرانی می‌دید ترجیح داد نسل دوم این خودرو را با ظاهری جذاب‌تر، امکانات بیشتر و حتی نامی جدیدتر معرفی کند که به خلق C3 در 2013 ختم شد.
 
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
برلیانس کراس؛ مدل شاسی‌بلند H320
 
دقیقا همان تفاوتی که  ساندرو استپ‌وی با ساندرو هاچ‌بک دارد، برلیانس C3 (کراس) هم با برلیانس H320 هاچ‌بک دارد. این خودرو پلتفرم مشترکی با H320 دارد و حتی از پیشرانه و گیربکس آن بهره می‌برد. کابینش نیز کوچک‌ترین تفاوتی با کابین H320 ندارد و احتمالا سایپا همان امکاناتی که برای H320 درنظرگرفته است در C3 (کراس) نیز استفاده می‌کند.
 
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
حالا که شاسی‌بلند کوچک برلیانس را شناختید باید بگوییم که نکته عجیبی درموردش وجود دارد: این خودرو قرار بود از سال 2014 به بازار چین عرضه شود، ولی هنوز خبری از آن نیست و تولید نشده است. بنابراین دور از انتظار است که تولید این محصول جدید قبل از چین در ایران آغاز شود، مگر آنکه برلیانس خواب‌های تازه‌ای برای بازار کشورمان دیده باشد.
 
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
چه قیمتی دارد؟
 
آخرین باری که سایپا این محصول جدیدش را به مردم نشان داد در نمایشگاه خودرو مشهد بود. جالب‌ اینجاست نسخه‌ای که سایپا در مشهد رونمایی کرد دقیقا همان مدل مفهومی C3 (کراس) است که در 2013 رونمایی شد! تصاویر زیر مربوط به رونمایی آن در نمایشگاه مشهد است.
 
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
مسئولان غرفه سایپا در نمایشگاه مشهد قیمت C3 را در بازه 55 تا 60 میلیون تومان اعلام کرده بودند که در این صورت به غیر از دانگ‌فنگ H30 کراس ایران خودرو، ساندرو استپ‌وی سایپا و لیفان X50 کرمان موتور رقیب دیگری ندارد.
برلیانس H320 کراس رقیب ساندرو استپ وی
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , برلیانس , برلیانس کراس , واردات خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: m&z
12

همه میگن آشغاله ولی موقع ثبت نام تو 20 دقیقه ظرفیتش تموم میشه! واقعا نفهمیدیم حرف و عمل مردم چرا اینقدر با هم فرق داره
15:57  1395/08/29
پاسخ دادن
رضا از مشهد
4

كسي به اين هاچ بك ها نمي گه شاسي بلند! بلكه اين خودروها در رده كراس قرار دارند ( از كراس اور ها كوچكترند) - در مورد اينكه مردم ايران دنبال اين سبك خودروها هستند اشتباهه كل دنيا الان دنبال اين سبك خودروها هستند و اگر يك سرج در نت بزنيد اكثر خودروسازها يك كراس در سبد محصولاتشون دارند
11:34  1395/08/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
15

از بس به این هاچ بکای بلندقد گفتن شاسی بلند که آدم شک میکنه.آبروی شاسی بلندارو به خطرانداختن. شاسی بلند واقعی مثل لندکروز و شورولت سابربن هستن. بقیش جلو اینا سوسول بازیه.
23:47  1395/08/25
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
13

واقعن هم اینها از تب شاسی بلند مردم خبر دارند که این هاچبک های پفکی را روانه بازار کرده اند!
00:40  1395/08/26

پورداد
17

بلا نسبت پفك!
مردم ايران به علت محدوديتهاي زيادي كه دارن عاشق خودنمايي با كالاهاي مصرفي بدون توجه به نياز خودشون هستن طرف تو آپارتمان 70 متري هم يخچال سايد باي سايد 40 فوت و ال سي دي 55 اينچ نصب ميكنه!
09:39  1395/08/26

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود بخدا ماهم راهمون دور بود 12 ساعت بود ماهم مشکل داشتیم پس حداقل با این بهانه ها به شعور ماهایی که به بدبختی خودمونو رسوندیم توهین نکنین جواب سوال cs هم هیچکدوم ندادید
احسان شهیدی فر : سلام خیلی ممنون برای این مقاله خیلی خوبتون 🙏🙏🙏👌👌👌
علامت : طمع نبود، انتظار عدالتی بود که اجرا نشد! شما هم خودتو از ذوق جر نده! چون در زندگی ذوق های زیادی وجود،مجبور میشی جرو واجر بشی دایی! شعور هم خوب چیزی ،هرکسی اینجا الان ناراحته و دنبال راه چاره از این بی تدبیری نظام و دولته! تو این وسط نمک رو زخم مردم نپاش که با این کارت کمتر از اون پدرسوخته ها نمیشی که این بلا رو سر این جماعت آوردن.بشین روی حرفای مفتت فکر کن بجای جواب دادن!
ماه : سلام واقعا چرا فاکتور نمیشه ، تارا v4 تحویل اسفند بوده الان ۲ ماه تاخیر خورده ؟ چرا این ماشین که مثل v2 کمبود قطعات نداره کسی میدونه الان داره جه تاریخی فاکتور میشه
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود میدونستید چیکار کنید
امیرحسین : ناراحت نباش خواهرم مشکل بخوبی وراحتی برامااسونترحل میشه نگران نباش
چانگان بی چانگان : بر اساس اعلام وزارت صمت و سخنگوی شورای رقابت از این پس فروش خودرو توسط کلیه خودرو سازان از سایت فروش خودروسازان بوده و خودرو سازان موظف هستند پس از فروش اطلاعات فروش شامل تعداد فروش و مشخصات خریداران را در سامانه یکپارچه جهت بررسی و نظارت وارد نمایند
متقاضی : خواهر ناراحت نباش. هرکس نون قلبشو میخوره انشالله که مشکل همه حل میشه . هرچی خدا بخواد همون میشه. دوستان امروز هم هیچ جواب خاصی نگرفتن پیچوندنشون اصل کاری موسوی هست ک دسترس نبوده. توکل به خدا انشالله خیره میخوان ب مرگ بگیرن ک ب تب راضی باشیم انقد تو انتظارنوک بذارن گراحتمالا افزایشی چیزی دادن صدامون در نیاد بگیم فقط بدن ماشینو
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میثم : سلام رفقا کسی خبر داره بخشنامه 4724 کی پیامک واریز براش ارسال میشع؟
حامد : سلام برار منم نیومده هنور 4712
207 اتو دی : آذر تموم‌شد؟لطفا هر کسی فاکتور میشه تاریخ بگه
207 اسفند1402 : کیا 17 ام تکمیل وجه کردند تیک بزنند ببینیم چند نفرن
محمد اف : دوستانی که لیزینگ گردشگری هستند اگر وام واریز کردند ، اطلاع بدید
احمد : فقط کدملی
الهام : با سلام یه سوال داشتم من فردا میخوام برم تکمیل وجه کنم به امید خدا بیمه بدنه بهتره یا طلایی به نظرتون ؟
207 اتو پانا ارتقا یافته : سلام واریز کل وجه 30 دی ماه 1402 موعد تحویل 31 فروردین 1403 پژو 207 اتوپانا ارتقا یافته بنظرتون کی فاکتور میشه
علی : سلام حقیقت داره میگن راهور پلاک نمیکنه؟علت چیه
علی : فقط گارانتی رنگ باطل میشه، اون هم بنظرم بدرد نمیخوره