سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس! 

 

رنو مگان 2017 ، تکرار خاطرات خوش

 
نگین خودرو تا اواخر امسال دو محصول جدید رنو را در ایران معرفی می‌کند. شاید یکی از این دو محصول، رنو مگان 2017 باشد.
سری محصولات مگان در سال 1995 میلادی متولد شدند و تنها 20 سال سن دارند. بعد از معرفی نسخه هاچ­‌بک و استیشن­‌ مگان در 2015 ، نسخه سدان آن نیز از حدود 6 ماه پیش در اروپا معرفی شد. رنو با عرضه نسخه سدان مگان، تصمیم به گسترش محصولات خود در سگمنت C گرفته است و این خبری خوش برای ایرانی­‌هاست چراکه از آخرین نسل مگان سدان خاطره‌ه­ای خوشی دارند.
 
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
مهم‌ترین اتفاقی که در نسل چهارم رخ داده، بازگشت نسخه سدان به خانواده مگان است. هواداران رنو خوب می‌دانند که نسل سوم مگان (2008 تا 2016) فاقد نسخه سدان بود چراکه رنو می‌خواست نام فلوئنس را در بازار جهانی جابندازد ولی نشد که نشد! حالا با آمدن مگان سدان، رنو دو محصول در یک کلاس دارد که یعنی سال آینده باید با فلوئنس خداحافظی کند. البته هنوز نحوه خداحافظی رنو با فلوئنس مشخص نیست و همچنان این احتمال وجود دارد که فروش محدود آن تا مدتی در برخی کشورها ادامه داشته باشد.
 
از ترکیه به تمام جهان
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
با آمدن مگان سدان، رنو خط تولید مگان هاچ‌بک و مگان استیشن را از کارخانه Oyak Renault در بورسا ترکیه به کارخانه پالنسیا در اسپانیا منتقل کرد. حالا مگان سدان فقط و فقط در ترکیه و در کنار فلوئنس و کلیو (هاچ‌بک و استیشن) تولید می‌شود. مگان سدان قرار است از ترکیه به بیش از 30 کشور جهان، از آسیای شرقی بگیرید تا آفریقای جنوبی و همچنین لهستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، کرواسی و ... ، صادر می‌شود. باید این نکته را هم بدانید که مگان سدان مختص بازار فرانسه نیست و رنو در آنجا فقط مدل هاچ‌بک و استیشن مگان را می‌فروشد.
 
چه امکاناتی دارد؟
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
طراحی مگان جدید متناسب با زبان طراحی محصولات اخیر رنو است؛ گیرا و پویا. در جلو همچنان لوگو بزرگ رنو در کنار چراغ­‌های C شکل، که حالا به امضایی آشنا در محصولات رنو تبدیل شده است، خودنمایی می­‌کند. در داخل کابین مگان جدید طراحی مشابه تلیسمان را مشاهده می‌کنید؛ طراحی مدرن و نسبتا لوکسی که راحتی سرنشینان را تأمین خواهد کرد.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
طراحی صندلی‌های خودرو به میزان چشمگیری بهبود پیدا کرده‌اند و استفاده از فلز کروم در جای جای کابین به چشم می‌خورد. دو نمایشگر برای کابین در نظر گرفته شده است: مانیتور 7 اینچی در صفحه کیلومتر و مانیتور 8.7 اینچی در مرکز کنسول. بسته به نوع تیپ‌های مگان، امکانات زیر برای این خودرو وجود دارد:
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
دی‌لایت / اتولایت / نوربالا اتومات
سانروف پانوراما
گرمکن / ماساژور / تنظیم برقی گودی کمر (همگی برای صندلی‌های جلو)
6 ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای) / پشت‌سری فعال / قابلیت نصب صندلی کودک
تهویه اتومات دوگانه / گرمکن فرمان
سیستم صوتی Arkamys با 8 اسپیکر / پردازنده دیجیتالی / بلوتوث / جک 3.5 میلیمتری (همگی استاندارد)
اس‌دی کارت (استاندارد برای چندرسانه‌ای R-LINK 2)
یک یا دو پورت USB / یک یا دو خروجی 12 ولت
هدآپ جمع‌شونده رنگی (HUD) / نویگیشن
دوربین عقب / سنسورهای پارک جلو، عقب و جانبی
هشداردهنده تغییر لاین (LDW) / هشداردهنده نقطه کور (BSW)
هشداردهنده فاصله مجاز با خودروی جلویی (TDW)
تابلوخوان با قابلیت تشخیص سرعت مجاز (OSP)
تشخیص خواب‌آلودگی راننده (TDW)
بازشدن هوشمند درب صندوق (ETA)
کمکی پارک (Easy Park Assist) / ترمز پارک / کروز کنترل هوشمند (ACC)
سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصی‌سازی حساسیت پدال‌ها، گیربکس، فرمان، نورپردازی داخلی و ...
کنترل پایداری (ESC) / کنترل کشش / ترمز کمکی (AEBS) / توزیع نیروی ترمز / کمکی حرکت در شیب (همگی استاندارد)
همچنین مگان جدید را می‌توان در 8 رنگ متالیک شامل سفید، مشکی، قهوه‌ای، بژ، خاکستری، آبی، قرمز و مرکوری (سفید/نقره‌ای) سفارش داد. تنها رنگ غیرمتالیک مگان نیز سفید یخچالی است.
 
3 رکورد مگان جدید چیست؟
 
این سدان خانوادگی جمع­‌وجور با پلت­فرم مشترک CMF C/D گروه رنونیسان شکل گرفته است؛ پلتفرمی که قبلا در کولئوس جدید و قبل‌تر هم در تلیسمان و چند مدل دیگر رنو استفاده شده بود.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
اما با آمدن مگان جدید، سه رکورد در کلاس سدان‌های جمع و جور جهان جابجا شد؛ مگان سدان هم در فاصله محوری و هم در حجم صندوق درمیان همکلاسانش حرف اول را می‌زند. در مدل سدان دو رکورد حجم صندوق مگان جدید نیز به 550 لیتر می‌رسد و درمیان سدان‌های جمع و جور جهان، رکورددار است. برای مقایسه باید بدانید فاصله محوری مگان تنها 10 سانتیمتر کمتر از تلیسمان است. صندوق آن نیز حدود 20 لیتر بزرگ‌تر از رنو فلوئنس و همچنین 75 لیتر بزرگ‌تر از صندوق پژو 508 است.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
سومین رکورد مگان نیز مربوط به عرض محورهاست. در هر محور مگان، چرخ‌ها 1.57 سانتیمتر از یکدیگر فاصله دارند که عریض‌ترین فاصله در میان همکلاسان این خودروست.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
رنو برای مگان سدان دو پیشرانه بنزینی درنظر گرفته است، که براساس کشوری که به آن راه پیدا خواهد کرد، انتخاب می­‌شوند. پیشرانه اول SCe115 است که برای انتقال قدرتش از گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT X-Tronic استفاده می‌شود. پیشرانه دوم نیز TCe130 است و با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتومات یا 6 سرعته دستی (از ابتدای 2017) به‌دست مشتریان می‌شود. مگان سدان در صورت ورود به ایران باید با تویوتا کرولا، هیوندای النترا و کیا سراتو رقابت کند.
 
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , رنو مگان , بازار خودرو , واردات خودرو , نگین خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

امیر
3

به این ترتیب هرکی فلوداره دودستی بچسبه بهش وقدرش رابدونه
16:24  1396/01/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
10

ترکیه ب روزترین ماشینو مونتاژ میکنه و هیچ وقت ادعایی برای خودروسازی نداشته. ما همیشه ادعای خودروسازی داشتیم و همیشه هم خودروهای از رده خارجو مونتاژ کردیم.
نمونش همین مگان.
21:38  1395/09/16
پاسخ دادن
کاربر: ...احسان...
9

سلام
بنظر من فعلا نمیشه در مورد خداحافظی فلوینس اینقدر مطمئن صحبت کرد
یه سری نکات هم در متن بود که بیشتر بازی با اعداد بودن تا واقعیت
یکی اینکه ابعاد تقریبی فلوینس و مگان جدید تقریبا یکی هستند نویسنده به فضای بزرگتر صندوق عقب مگان نسبت به فلوئنس اشاره کرده ولی نگفته که این افزایش صندوق در عوض باعث کوچکترشدن فضای اتاق شده مسلما فضای بزرگتر اتاق بهتر از صندوق بزرگتر هست.
مورد بعدی اینه که هرچند فلوینس تو ایران خوب معرفی نشد ولی فروش جهانی خوبی داشت نمونه اش در ترکیه و کشورهای شرق اروپا و حتی کره هست
فعلا مگان قراره فقط در ترکیه تولید بشه درحالی که فلو در ترکیه، کره ، شرق اروپا و امریکای جنوبی تولید میشد. اگه قراره جایگزین فلوئنس بشه چطور یه یک کشور می تونه جور بقیه کشورها رو بکشه؟ فلو تو این همه کشور تولید میشد حالا فقط قراره مگان فقط در یک کشور تولید بشه
11:03  1395/09/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شایان بهاری : 11677463 فاکتور گردید .
فاکتور تک 90 روزه : فروش فوری تک ساینا پذیرش 4 بهمن هم فاکتور شد،خوب داره پیش میره خداروشکر
رانا بهمن تبدیل به207 : 9 دی بودم
151 : پیش فروش ها از لحظه ایی که تکمیل وجه میکنند شرکت یکماه فرصت داره خودرو را فاکتور کند در غیر اینصورت میرید تو تاخیر خردادی ها فعلا الویت با فوق العاده اسفند هسته بعد از انها نوبت شماست
مهدی : خیر فقط اخرین مرحله یه پیامک تحویل اختیاری حضوری میاد.
اتو سعید : سقف فلز های مشکی اعلام حضور کنن تا چه تاریخی فاکتور شده ؟! من 25 آذر هنوز فاکتور نشدم
امین فوری اسفند : یه دردسر هم داریم پلاک شه
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : مبارک باشه.چقدر سود تاخیر تعلق گرفته؟
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد