هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم

 

هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم

 
دنا را می توان از جدید ترین خودروی به اصطلاح ملی ایران قلمداد کرد. هرچند این خودرو عملا فیس لیفت جدیدی از سمند دانست و در بهترین شرایط باید آن را نسل جدید سمند نام گذاری کرد زیرا در زمینه های فنی تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد. اما اختلاف قیمتی بسیار زیاد باعث شده تا ایران خودرو هم زمان به عرضه این دو محصول بپردازد.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
این روش مانند این است که خودروسازی همچون مرسدس بنز به طور هم زمان دو نسل جدید و قدیم S کلاس خود را به فروش برساند، آن هم با اختلاف قیمت معقول تا اگر کسی پول مدل جدید را ندارد به خرید همان نسل قبلی بسنده کند. البته ظاهرا آلمانی ها عقل چنین کاری را ندارند و بهتر است استراتژی های فروش ایران خودرو را الگو برداری کنند.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
 
در مورد دنا و سمند به دلیل یکسان بودن ساختار قوای محرکه می توان گفت که تنها با پرداخت رقمی بیشتر تنها خودرویی با ظاهر جدید و چند آپشن اضافه بدست خواهید آورد که در بحث آپشن می توان آن ها را در بازار آزاد با انواع اقسام کیفیت ها تهیه کرد.
 
حال تصاویر جدیدی از مدل ارتقاء یافته و جدید دنا با پسوند ELX (دنا ELX) منتشر شده و اخبار بدست آمده از سوی این شرکت خبر از این می دهد که ایران خودرو قصد عرضه دنا ELX را قبل از پایان سال جاری دارد.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
تغییرات خارجی و ظاهری دنا ELX نسبت به نسخه اولیه دنا در محدوده فیس لیفت جزئی قرار می گیرد، گرافیک داخلی چراغ های جلو دستخوش تغییر شده و ظاهرا جلوپنجره نیز با الگو برداری از میتسوبیشی EVO حالتی یک تکه و خشن به خود گرفته که تفاوت آن با مدل اصلی دنا در تصاویر زیر قابل مشاهده است.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
همچنین بزرگترین تغییر خارجی را می توان خط و خطوط متفاوت در نمای جانبی دانست، قسمتی از بدنه که در مدل اولیه دنا کاملا با سمند مشابهت داشت و به دلیل عدم هماهنگی با نمای جلو و عقب، مورد انتقاد گسترده کارشناسان بود.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
در نمای عقب تغییرات چندان چشمگیر نیست و تاکنون مورد خاصی توسط ایران خودرو اعلام نشده است اما امیدوارم با اصلاح طرح چراغ عقب از شدت نور در زمان ترمزگیری کاسته شود، مسئله ای که در ترافیک برای رانندگانی که پشت سر خودروهای دنا قرار می گیرند آزاردهنده و مشکل ساز است.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
مشخصات فنی دنا ELX
 
آنطور که از شواهد امر بر می آید موتور 1.7 لیتری ایران خودرو که با نام EF7 خوانده می شود، برای دنا ELX به توربوشارژر مجهز شده است که برای اولین بار آن را در مورد سمند سورن توربو مشاهده کردیم.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
مدل ELX در دو نسخه توربو و غیر توربو عرضه خواهد شد و پیش بینی قیمتی آن رقم زیر 50 میلیون تومان را (بدون احتساب سود دلالان و بازار سیاه) نشان می دهد. قدرت موتور دنا توربو به حدود 147 اسب بخار در دور 5500 می رسد همچنین تولید گشتاور 215 نیوتن متری از دیگر مشخصات فنی دنا توربو (ELX) خواهد بود.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
البته این موتور از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان با مشکلات بسیاری روبه رو بوده است و آنطور که از گزارش ها پیداست ایران خودرو فعلا عرضه سورن توربو را پس از مشاهده خرابی های متعدد این موتور کاهش داده است.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
با توجه به این موضوع ریسک خرید دنا ELX با موتور توربو همچنان بسیار زیاد است و انتخاب نسخه معمولی و فاقد توربو EF7 نسبت به این مدل معقولانه تر به نظر می رسد.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه دنا ELX با گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد که هنوز جزییات آن مشخص نیست.
 
براساس مشخصات فنی و امکانات رفاهی می توان پیش بینی کرد که دنا ELX حداقل بر روی کاغذ توان رقابت با رقبای عمدتا چینی خود را داراست اما در عمل ابهامات زیادی در زمینه کیفیت، قیمت و زمان تحویل این خودرو به مشتریان وجود دارد که می تواند بر موفقیت تئوری دنا ELX سایه بیندازد.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
از دیگر تجهیزات دنا ELX می توان به سانروف، لاستیک های 15 اینچی با سایز 195 و تغییرات جزیی در بخش مالتی مدیا اشاره کرد
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
قیمت دنا ELX
 
تاکنون ارقام و اعداد رسمی مربوط به دنا ELX از سوی ایران خودرو منتشر نشده و به نظر می رسد که رونمایی و پیش فروش این دنای جدید به بهمن و اسفند ماه امسال موکول شود، اما براساس اخبار غیر رسمی، قیمتی در حدود 50 میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد که احتمالا مربوط به نمونه دنده دستی دنا ELX خواهد بود.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
از این رو احتمال می رود که قیمت نسخه های اتوماتیک دنا ELX (در صورت عرضه) یا نمونه های فول آپشن آن در حدود 55 میلیون تومان در نظر گرفته شود که البته بعد از پیش فروش و تحویل که در سال 96 انجام می شود با توجه به تاثیر گذاری دلالان و واسطه گران می تواند از مرز 60 میلیون تومان نیز در بازار آزاد فراتر رود.
 
هرآنچه در مورد دنا ELX توربو می دانیم
 
رقمی که دنا ELX اتوماتیک را مستقیما در رده قیمتی خودروهای چینی نظیر جک J5 اتوماتیک، MVM 550 و MG 360 قرار می دهد. از این رو باید منتظر ماند و دید که خریداران بین دردسر خرید دنای ELX توربو و مشکلات خودروهای چینی های کدام را انتخاب می کنند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , دنا توربو , دنا , ایران خودرو , دنا جدید , تست دنا , بازار خودرو , تولید خودرو , دنا فیس لیفت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

53 نظر

ELX
0

ELX 16 V ببین EF7 رو چند تا دانش جو تو پایان نامه ساخته ولی ELX با موتور زانتیا ست و خداست ما از ۸۶ ELX داریم هزار بارم کاتال زدیم و نه شاتون و واشر زدیم ما با سرعت ۱۸۰ وقتی ماشینو تحویل گرفتیم تو اتوبان شهید کسایی تبریز میرفتم ELX خداست اصلا اون صندلی خلبانی آدمو جو گیر میکنه که پاشو بزار رو گاز شاتون چیه سشوار چیه؟
11:34  1399/08/17
پاسخ دادن
SOLTAN
0

دوستان شاتون سوار! ‌
هرکاری کنین هیچ ماشینی نمیشه پژو پارس elx
10:45  1399/01/30
پاسخ دادن
tt
0

از ef7 جعلی تر وجود نداره
این موتور نتیجه پایان نامه تعدادی دانشجوی مکانیک در آلمان بود
هیچ شرکت خودروسازی روی این طرح سرمایه گذاری نکرد تا اینکه ایران خودرو بدون داشتن دانش تولید موتور اونو تولید کرد و تازه گازسوز هم شد و اسمشم گذاشت موتور ملی!!!
هر روز یه ایرادش پیدا میشه و سعی میشه که در تولیدات بعدی برطرف بشه چون مثل موتورای دیگه بررسی و کنترل کیفی برای طولانی مدت نشده بلکه با روش آزمون و خطا بعد از تولید قراره عیب و ایرادش برطرف بشه
حتی نامگذاری ef7 هم از روی نامگذاری موتورهای پژو انجام شده که البته باید ef6 میشد چون حجم موتور 1645 هست
مشخصات فنی موتور هر روز داره عوض میشه اولش توان موتور رو 113اسب بخار دز 5500 دور و گشتاورشم 155نیوتن متر در 4000 دور اعلام کردن ولی الان میگن توان موتور 113 اسب بخار در 6000 دور و گشتاور 155 نیوتن متر در دور 3500 تا 4500 !!!
یعنی حتی زمان تولید مشخصات فنی رو هم دقیق حساب نکردن
این موتور واقعا جعلی و من در آوردی هست خدا نصیبتون نکنه
حالا هم یک مثلا توربو زدن روش که بندازن به مشتری به قیمت بیشتر کلی مشکلات اضافه میشه
11:37  1397/06/14
پاسخ دادن
علی از تهران
0

بنده خودروی دنا دارم تاکنون 80000 کیلومتر راه رفته من ششماه یکبار اب رادیاتم نگاه نمی کنم ولی تاکنون موتور و گیربکس مشکلی نداشته آپشن دنا بسیار بالا و در حد ماشینهای کیا و هیونداست و طراحی داخل و چراغها بسیار بروز است ، ضبط تصویری دوربین عقب و نقشه جی پی اس خوب است هردوصندلی جلو برقی شش جهت. چراغ led. و در کل آپشن و راحتی اتاق این خودرو برای خانواده بسیار شیک و عالی است، ایراداتی هم دارد در دور پایین دنده یک و دو شتاب حرکت کم است که البته برای یک خانواده اهمیتی ندارد مگر در مسابقات رالی قصد شرکت داریم تمام جاده های سقف حرک صد و صدوبیست است که دنا راحت پر میکنه ، ترمز دنا فوق العاده قوی و به جرات میگم بهترین ترمز در میان خودروهای داخلی و همتراز کیا و هیونداست، صدای موتور کمی داخل احساس میشه ، صدای باد در درب راننده احساس میشه ، و شتابش کم است اینها ایرادات و مزایای دناست که باتوجه به مبلغ پرداختی مزایا بر معایت بسیار میچربه ، اپشن ها دنا و نرمی داخل اتاق و ضبط تصویری و رفاه مسافر به نظر من برای خانواده ها اولویت هست که دنا این مهم را دارد
08:05  1396/12/05
پاسخ دادن
ضا
0

یکی از دوستان گفتند ماشینای ایران فقط پارس و 206؟ خیر ،!چیه پارس خوبه مصرف بالاش؟ لعش و زمخت بودنش؟ تزیینات داخلی مخصوصا جنس داشتبرد افتضاح که یکسال نشده صداش درمیاد؟اصلا اگه اینجا قانون داشت ماشینی به اسم پارس نداشتیم پارس همون۴۰۵ لیفت فیس اما ایران دیگه؟!؟ مدل کاسه چراغ عوض میشه، کلا اسم ماشینن هم عوض میشه اما ژاپن میاد مزدا سه جدید و با اون همه تغییر نسبت به مزدا سه میزنه اما اسمش تغییر نمیکنه ۲۰۶ ایرانم که اصلا ۲۰۶ نیست شما اصلشو سرچ کن ببین اون کجا و این کجا با سیستم تعلیق مسخره که از هر ده تاش پنج شش تاش چپ کردن (206 و اس دی)
اما سمند یا مدل های فیس لیفت سمند که دنا و سورن میشه، هم کپی نیست مثل 405 و پارسو 206 هم واقعا ماشینه خوبیه شما فقط بموقع سرویسش کن یه عمر واست ماشینه تو جاده ام که دیگه حرف نداره اینا را میگم چون که خودم هر کدومو دو سه سال داشتم .(فقط خانواده سمند)
23:36  1396/09/25
پاسخ دادن
کاوه
5

متاسفانه ارابه سازهای داخلی به ویژه ایران خودرو آن قدر بدسابقه و متقلب و سودجو هستند که به هبچ محصولی نمی توان اطمینان کرد. وقتی این صنعت گرفتار مافیا و انحصار باشه چطور انتظار کیفیت بالا و قیمت مناسب دارید؟
15:40  1396/06/17
پاسخ دادن
بنیامین
2

این کار شناس شما اصلا تو کار ماشین نیست هااا تا اونجایی که من میدونم و دیدم اون خرابی توربو که تو عکس نشون داده شده بخاطر اینه که صاحب ماشین کانال ورودی به متور پاره بوده و باعث ورود ذرات ریز و رسیدن به توربو شده که معلومه توربو ای که با 150000 بر دقیقه می چرخه باید نابود شه این عکس هم صد در صد به این ماجرا مرتبت بوده حالا یا باز بوده کانال هوا یا از امد باز کرده که سرعت بیشتری بره که پره های توربو خراب شده
04:05  1396/04/08
پاسخ دادن
آیلار
2

سورن دنا رانا سمند همشون ماشینهای جعلی و سرهم بندی با درز و شکافهای عجیب و غریب چند سانتی در بدنه و تزئینات داخلی که بعد از چند سال از ریخت و قیافه میافتن
ماشینهای خوب ایرانخودرو به ترتیب پارس - 206 - 405
به آمارهای ایرانخودرو مراجعه کنید فروش یکسال دنا رانا سورن سمند روی هم به اندازه نصف فروش یکی از محصولات پژو هم نمیرسه
15:20  1396/03/26
پاسخ دادن
SOLTAN
0

ای درود به شرفت
10:47  1399/01/30

GRIMM1999
0

والا من پارسم مدل ۹۴ هم هستXu7 دارم دور ۵.۵ 220 تا پرمیکنه آخ هم نمیگه اصلا هم رنگ تعمیرگاه ندیده فقط دو بار روغن عوض کردم
08:51  1396/03/26
پاسخ دادن
امیر
5

سورن توربو شارژ مدل ۹۶ ۴۳میلیون تومن است یک ماهه خریدم مدل۹۶ عالیی واز دنا پارس ال نود قابل مقایسه نیست و حرف نداره پر قدرت نرم بی صدا کم مصرف ۱۵۵ اسب بخار و۰۰۰ خواهشن دروغ نگین بهنرین ماشین ایران سورن توربو شارژه
00:34  1396/03/15
پاسخ دادن
رضا
6

Ef7 تنفس طبيعيشم سرطانه. واي به حال اينكه توربو شده اونم توسط ايرانخودرو!
20:40  1395/12/10
پاسخ دادن
علي
11

موتور فقط اي اف سون، پارس داشتم بيچاره شدم، صداي تراكتور ميداد ، اما اي اف سون عاليه بيصدا ، قوي ، ديگه دوران دلال هاي پارس به سر اومده
14:55  1395/12/10
پاسخ دادن
رضا
18

آیا میدانید مصرف پژو پارس تو بهترین حالت در شهر صدی 14 است؟
21:13  1395/10/13
پاسخ دادن
محمد
6

والا اگر من سه ساله پارس دارم تو شهر تو تابستون با کولر روشن نهایتش 11.5 لیتر مصرفشه . تو جاده هم میشه 8 لیتر
این آمار 13.8 که همش شما بهش استناد میکنید مربوط به موتور xu7jpk هست که تا سال 1384 تولید میشد . موتورهای بعد از این سال از نوع xu7jpL3 هستند .
xu7jpk پاشش سوخت تک نقطه ای با ecu مگنتی مارلی داشت و سنسوس میل سوپاپ هم نداشت و مصرفش بالاتر بود
xu7jpL3 پاشش سوخت MPFI چند نقطه ای داره و مدل های داری سنسور میل سوپاپ مصرف به مراتب بهتری هم دارند .
لطفا براساس تعصب نظر ندید
07:40  1395/10/14

رضا
11

ما بر اساس اطلاعات ایرانخودرو نظر میدیم نه از روی هوا... ایرانخودرو الکی نمیگه مصرف خودرو ام زیاد هست... ایرانخودرو به ضررش هست بگه مصرف سوخت خودرو ام زیاد هست ایرانخودرو علیه خودش کاری انجام نمیده
10:00  1395/10/14

سینا
4

آقایان از بازار پر رونق و فروش بسیار بالای پارس عصبانی هستند مجبور به انتشار آمار کذب و جعلی مثل مصرف بالای صدی ۱۴ و سوختن واشر چند بار در سال و .... هستند البته معمولا این شایعه سازیها معمولا اثر معکوس دارد و دیدیم چه ماشینهایی الان فروش فوری و اقساطی دارند و چه ماشینهایی برای تحویلشان تا شهریور سال آینده باید صبر کنید
10:03  1395/10/14

علی
3

اون اطلاعات ایرانخودرو که دیدی مربوط به xu7jpk هست . با مصرف 14 لیتر اصلا امکان دستیابی به سطح آلایندگی L3 وجود نداره . موتور xu7jpL3 یا سنسور میل سوپاپ و پاشش MPFI هیچ گاه چنین مصرفی نداره حتی با رانندگی تهاجمی و کولر روشن
11:34  1395/10/14

علی
10

سایت ایرانخودرو هیچ وقت دروغ نمیگه که مصرف خودرو بالاتر باشه... من خودم پارس سال دارم مدل 94 تو اصفهان صدی 14 میسوزونه بهتره تعصب نداشته باشیم... مصرف صدی 14 پارس واقعیتی هست که باید قبول کنیم
11:53  1395/10/14

همایون
7

دنا هم شد ماشین؟ هر بلایی هم سرش بیارن درست بشو نیست،، ماشین فقط رانا...
19:17  1395/10/13
پاسخ دادن
asx
15

مطلب آخر واقعا درسته
مشکلات دنا با موتور توربو کم نخواهد بود چون در طراحی این موتور دقت بالایی به کار نرفته و با بنزین ایران مشکلات دو چندان هم میشه(مشکلات توربو
چینی هم امتحانشون رو پس دادن و برخلاف ایرانی ها کمتر به نمایندگی ها سر میزنن
من سمند lx سال 93 تحویل گرفتم که روز اول در عقب سمت شاگرد باز نمیشد و درب صندوق هم از روی ریموت کار نمیکرد
سیم کشی چراغ سقف اصلا نداشت و چراغ سقف رو همینطوری بسته بودن سر جاش
دو هفته بعد از تحویل ماشین ریپ زد و بعد از مراجعه به نمایندگی شمع ها رو باز کردیم که کلا سیاه شده بودن و مجبور شدیم عوض کنیم و مهندس میگفت که مشکل از ecu و زمان بندی سوپاپ ها هست که درست شد
بعد از دو ماه تایر سمت راننده جلو دو پوست شد چون کیفیت فوق العاده کمی داشتند و من هم از ترس همشون رو عوض کردم که البته خوب شد که عوض کردم چون کوبش و صدا هم خیلی کمتر شد
سال پیش ماشین رو فروختم و رفتم یه ام وی ام 315 نیوفیس خریدم
از زمانی که تحویل گرفتم تا الان فقط سه بار برای سرویس روغن و فیلتر هاش رفتم و مشکلات سمند رو برام نداشته
انقدر بیخودی از تولید ملی دفاع نکنید
15:35  1395/10/13
پاسخ دادن
صادق
0

سلام دوستان به نظر شما خرید ef7 توربو با توجه به حاشیه های زیاد این موتور و بحث سر بی کیفیتی و غیر قابل اطمینان بودن و ... منطقی هست؟
12:05  1395/10/13
پاسخ دادن
صالحي
6

ef7 صاحبشو بيچاره مي كنه. طرف اين موتور نريد. موتور پرايد هزاربار به اي اف سون شرف داره
داداشم يه مدل ٩٣ داشت بيچاره ش كرد. با كلي ضرر و علافي ردش كرد رفت
اي اف سون نخريد.به معناي واقعي كلمه آشغاله. آشغاااال
14:45  1395/10/13

رضا
5

به قاب درب سوپاپ موتور نگاه کن خودت تا انتهاش رو میخونی . انگار از فلز بازیافتی و تو کارگاه های ریخته گری درجه 5 ساخته شده
15:39  1395/10/13

مهدی
1

من همیشه خودروهای پرشتاب داشتم از bmw2002 گرفته تا جنسیس کوپه کس که خودرو پرشتاب می خواهد باید بداند نگهداری ان هزینه بیشتری دارد سورن توربو یک خودرو نسبتآ خوب است بشرتی که به توسیه ایران خودر گوش نکنید هر ۵۰۰۰ تعویض روغن وفیلتر روغن باید تمام سنتیتیک باشد فلیتر باید از نوع بسیار خوب انتخاب شود مخصوصا فیلتر هوا سورن توربو یا هر خودروی توبو داری نباید بعد از مسافتی سریع خاموس شود یک دقیقه درجا کارکردن باعث میشود توربو خنک شود وباعث تغیر شکل نشوند خلاصه متاسفانه اتومبیلهای خوب بخاطر نداشتن مکانیک متخصص از قدیم در ایران بد شاخته می شدند مثل آ یودی بی ام و بنز فقط پیکان
22:24  1396/06/12

ALI
11

اگر سر ef7 و xu7 دعوا میکنید بهتون بگم هر دوتاش بده
الان مصرف xu7 با ماکسیمای 6 سیلندر فرقی نداره
یا فدرت ef7 برای یه موتور نسبتا به روز فوق العاده کمه
چرا به خاطر این دو تا موتور از رده خارج دعوا میکنید
من که کلا هیچ کدوم رو توصیه نمیکنم
05:59  1395/10/13
پاسخ دادن
علی
10

ای اف سون یه اسباب بازی بیشتر نیست که ظرف شش ماه میافته گوشه تعمیرگاه و هر روز یه مشکل جدید داره
09:01  1395/10/13

رضا
15

ما که از سال 88 با کارکرد 250 هزارتا داریم تنها جاییش که خراب نشده موتورش بوده
10:39  1395/10/13

کاربر: تیباران
12

ای کاش توروبو را هم از برندهای شناخته شده جهانی استفاده می کردند که اینگونه به زودی مستهلک نشود.
15:45  1395/09/21
پاسخ دادن
علی
46

دوره دلالی پارس خیلی وقته تموم شده ماشین برای مصرف کننده فقط ef7
12:57  1395/09/21
پاسخ دادن
tt
16

از ef7 جعلی تر وجود نداره
این موتور نتیجه پایان نامه تعدادی دانشجوی مکانیک در آلمان بود
هیچ شرکت خودروسازی روی این طرح سرمایه گذاری نکرد تا اینکه ایران خودرو بدون داشتن دانش تولید موتور اونو تولید کرد و تازه گازسوز هم شد و اسمشم گذاشت موتور ملی!!!
هر روز یه ایرادش پیدا میشه و سعی میشه که در تولیدات بعدی برطرف بشه چون مثل موتورای دیگه بررسی و کنترل کیفی برای طولانی مدت نشده بلکه با روش آزمون و خطا بعد از تولید قراره عیب و ایرادش برطرف بشه
حتی نامگذاری ef7 هم از روی نامگذاری موتورهای پژو انجام شده که البته باید ef6 میشد چون حجم موتور 1645 هست
مشخصات فنی موتور هر روز داره عوض میشه اولش توان موتور رو 113اسب بخار دز 5500 دور و گشتاورشم 155نیوتن متر در 4000 دور اعلام کردن ولی الان میگن توان موتور 113 اسب بخار در 6000 دور و گشتاور 155 نیوتن متر در دور 3500 تا 4500 !!!
یعنی حتی زمان تولید مشخصات فنی رو هم دقیق حساب نکردن
این موتور واقعا جعلی و من در آوردی هست خدا نصیبتون نکنه
من که بعد از این نمایندگی و اون تعمیرگاه رفتن با کلی ضرر دادم رفت
11:12  1395/09/23

سیروس
28

ما که از سال 88 داریم هیچ مشکلی هم نداشته... داییم یه پارس سال مدل 95 خرید دقیقا سر کیلومتره 10 هزار واشر زد و به روغن ریزی افتاد... واقعا پارس سال افتضاحه
11:43  1395/09/23

حسین
18

اون تصویری رو که از پره های توربو گذاشته نگاه کنید . اونوقت میفهمید چرا سورن elx توربو با اونهمه آپشن و امکانات elx و تجهیزات توربوشارژ رو داره میده 37 تومن کسی نمیخره ولی تو بازار با همین قیمت پارس سال که حتی رینگ اسپرت هم نداره رو هوا فروش میره
12:15  1395/09/21
پاسخ دادن
حسین
0

یک اسباب بازی بیشتر نیست . خود ef7‌هزار مشکل و معضل بالا میاره هر روز دیگه وای به حال اینکه یه توربو هم روش سرهم بندی کنن
10:24  1395/09/21
پاسخ دادن
امیر
19

مگر مشکل مردم با خودروهای شما در تعویض جراغ و جلو پنجره است!!؟شما به اصطلاح
موتور توربو می سازید ولی گیربکس قدیمی و بی کیفیت ایرانی را به ان وصل می کنید!!
هنوز مشکلات دنا معمولی از برقی گرفته تا دیسک و صفحه کلاچ و سروصدای بدنه را
حل نکردید دنا توربو پیشکش!!!
09:32  1395/09/21
پاسخ دادن
رضا
6

جمله آخرتون عالی بود:
از این رو باید منتظر ماند و دید که خریداران بین دردسر خرید دنای ELX توربو و مشکلات خودروهای چینی های کدام را انتخاب می کنند.
08:10  1395/09/21
پاسخ دادن
کاوه
10

چقدر سیستم ترکیده ایرانخودرو از رده خارج و کند عمل میکنه ۴ تا دونه تغییر جزئی و سانروف یک موتور توربو که از قبل رو خط تولید داشتن به ماشین اضافه کردن دو سال طول میکشه تا بیاد بازار
07:08  1395/09/21
پاسخ دادن
دانیال
0

خدایا این نوابغ صنعت خودروسازی را از ما نگیر ‏!!‏
06:28  1395/09/21
پاسخ دادن
محمد
0

منم یه دوچرخه داشتم اومدن گفتن بیا دوچرختو با بوگاتی عوض کنیم اومدم این کارو کردم ولی دیدم چه اشتباهی کردم کیفیت و سرعته دوچرخه من خیلی بهتر از بوگاتی بود
15:18  1397/02/04

مهدی
0

عقبش خیلی زشته همه جاش تناقض داره زیبایی جلوش خوبه ولی بدرد این شاسی کوچیک نمیخوره
00:21  1395/09/21
پاسخ دادن
حسن
14

بی وجدانها لا اقل یه رینگ 16اینچی می انداختید زیرش.من اگه باشم ام وی ام 550 و ام جی رو ترجیح میدهم.
23:37  1395/09/20
پاسخ دادن
حسین
11

شما ک طراحیتون جای تاسف داره.... لااقل زودتر ماشین های ک قرارداد کردینو رو خط تولید بندازید ..208.508
21:59  1395/09/20
پاسخ دادن
رضا از مشهد
10

فكر مي كنيد پژوها بيان قيمتشون 50 -60 تومن خواهد بود؟! به نظر شما منطقيه كه ايرانفرغون خودروي رقيب براي توليد خودش بياره ؟! مطمئن باشيد پژو ها با كمترين آپشن ممكن و با قيمت بالاي 70-80 تومن عرضه ميشن تا براي دنا و همينطور دناي اتومات رقيب قيمتي نباشه !
20:32  1395/09/21

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی دوگانه اسفند : سلام دوستان امروز خبری نشده ؟
60019تحویل 29اسفند به 21 : امروز کسی فاکتور شده؟؟؟؟
محمدحسن : سلام من دیشب تبدیل زدم به کوییک 153 زدم الان دوستم تو نمایندگی زنگ زد گفت فاکتور شد.
دیماه حمید : سلام من تحویل 30 دی تکمیل 20 اذر از امروز دیماه فاکتور دارن میشن ایشالا قسمت ما هم میشه فردا پس فردا
علی دوگانه اسفند : سلام دوست عزیز مابه التفاوت بیمه هست میزخدمت چیزی نمیاره باید به نمایندگی ثبتنامی مراجعه کنید اونجا پرداخت نمایید
اکبر : سلام دی فاکتور شدم تکمیل وج 20 اذرم امروز قسمت همه تون دوستان
عرفان : علیکم سلام آقا مهدی ،، پیامت چی بود ؟؟! فقط خواستی سلام علیک کنی !؟
سمند دوگانه تحویل 29اسفند : سلام دوست عزیز مالتفافت چی برا من که پیامی نیامده که مالتفافت بدم میز خدمت هم دارم ولی خبری نیست
ساینا : کهنوج اسفندماه
سلام : برید