تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX

 

تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX

 
طراحی ظاهری و به روز بودن خودرو همواره برای مشتریان دارای اهمیت بوده است. مسئله ای که با حضور انواع و اقاسم برندهای چینی تشدید هم شده است. اما از آنجا که طرح اولیه پژو 405 به دهه 80 میلادی باز می گردد، ایران خودرو چند سال قبل تصمیم گرفت تا دستی به سر و گوش این خودرو خوش استایل (طراحی شده توسط پنین فارینا) و محصول زشت تری را با پسوند SLX خلق کند.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
405 برای پژو محصول کم حاشیه ای نبود، شکست پژو در بازار آمریکا پس از عرضه این مدل روی داد و باعث غیبت 3 دهه ای این خودروساز فرانسوی در بزرگترین بازار جهان شد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
البته 405 برخلاف آمریکا، در اروپا خودرو موفقی بود، به گونه ای که در سال 1985 عنوان خودروی سال اروپا را کسب کرد و پژو با این مدل دو سال پیاپی در رالی قهرمانی داکار مقام قهرمانی را از آن خود کرد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
در سال 1989 و با تمام شدن تاریخ انقضا آن و عرضه نسل جدید (406) ، حق امتیاز تولید این مدل در سال 1370 شمسی به ایران واگذار شد و به نوعی سرآغازی بر همکاری با طرف ایرانی یعنی ایران خودرو بود.
 
ایران خودرو از 405 سه مدل GL  ،GLX  و RD را در تمامی این سال ها به بازار عرضه کرد و همینطور به عنوان پلت فرم پایه ای برای اولین خودروی ملی ما یعنی سمند تبدیل شد.
 
از این خانواده GL عمری کوتاه تر از دو عضو دیگر داشت. اما RD که از قلب با دوام پیکان بهینه شده استفاده می کرد تا سال 91 و با اسم مستعار ROA به صورت پنهانی می زیست و تبدیل به جایگزین پیکان برای ایران خودرو شده بود.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
در هر صورت می توان 405 را در اوایل تولد خودرویی موفق (حداقل در فرانسه) و به روز عنوان کرد که خود پژو هم با عرضه گزینه های جذابی همچون MI16 توانست بازخورد خوبی از آن بگیرد، اما بعد از گذشت 27 سال و دگرگون شدن صنعت خودروسازی، ظاهر بخت برگشته آن دیگر هیچ نگاهی را به سمت و سوی خود خیره نمی کند و شاید تنها از سر ناچاری خریدارن باشد که هنوز بر روی خطوط تولید قرار دارد.
 
SLX؛ بزک کاری به جای فیس لیفت
 
از تغییرات کوچک و بزرگ طراحی در صنعت خودروسازی به عنوان فیس لیفت یاد می شود، اما تغییرات ایجاد شده بر روی SLX بیش از آنکه به فیس لیفت شبیه باشد شبیه مراجعه ایران خوردو به یکی از فروشگاه های لوکس اسپرت سطح شهر و خرید چند قطعه چینی بی کیفیت است.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
برای مثال چراغ های جلو با لنز های دوگانه جایگزین چراغ ساده و اصیل استاندارد شده اند و جالب آنکه نور دهی این چراغ های شدید تاحدی ضعیف است که نمایندگی های ایران خودرو به خریداران توصیه می کنند تا چراغ را با نمونه قدیمی و اصلی تعویض کنند.
 
بنابراین تغییرات ظاهری در مدل SLX تاثیر مثبتی بر جلب نظر مشتریان نداشته است. به خصوص که عمده تغییرات ظاهری مدل SLX نسبت به GLX صرف موارد غیر کاربردی شده است.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
برای مثال بالچه یا (spoiler) است که آن هم تقریبا بلا استفاده است؛ در واقع ابعاد آن در حدی نیست که باعث ایجاد نیروی Down force شود و تنها می تواند فرم آیرودینامیکی 405 را بدتر کند.
 
امکانات رفاهی پژو 405 SLX
 
تجهییزات استفاده شده در 405 مورد بحث شامل طرح جدید داشبورد، مه شکن عقب و جلو ، دو ایربگ راننده و سرنشین ، رادیو پخش با قابلیت پخش CD  و USB  و فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع می شود.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
رینگ ها از نوع چدنی قدیمی و 14 اینچ هستند و به سلیقه مالک بعدا لاستیک های کارخانه ای 185 میلی متری جای خود را به نمونه ای با پهنای 205 میلی متر دادند که باعث چسبندگی بهتری نسبت به نوع کارخانه ای (اغلب چینی و ایرانی) می شود.
 
آخرین مشخصه قابل بحث این اثر تاریخی ، صندوق بار نسبتا بزرگ با ظرفیت 470 لیتر است.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
فضای داخلی پژو 405 SLX
 
به لطف مهندسی خوب دهه 80 پژو، اگر شما قد بلندی داشته باشید در عقب ماشین احساس نسبتا راحتی خواهید داشت که به حالت سقف مستطیل شکلی آن باز می گردد. صندلی ها گودتر و کاملا فراگیر هستند.
 
داشبوردی که در مقابل شما دیده می شود، هرچند تفاوت زیادی در کیفیت مواد استفاده شده ندارد، اما رنگ بندی ترکیبی کرم و مشکی آن فضای خسته کننده ای که از پلاستیک هایی بی روح را تغییر داده.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
البته اگر قصد قیاس بین نسخه های قدیمی و اصطلاحا فرانسوی 405 با SLX های فعلی ایران خودرو را داشته باشید، با تفاوت عظیمی ماحصل اختلاف بین یک خودرو با کیفیت اروپایی و یک خودرو چینی ایرانی مواجه خواهید شد که پس از قریب به 25 سال تولید 405 در ایران جز تاسف و افسوس نتیجه ای در پی ندارد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
اصلی ترین تفاوت آن نسبت به نسخه عادی 405 دکمه فلاشر 4 گوش و درشت آن در وسط داشبورد است که از جنس پلاستیک بازیافتی فوق العاده بی کیفیت ساخته شده است.
 
فرمان خودرو هم اگر ارتفاع آن را کمی پایین تر آورید، در دور برگردان ها دست ها به زانو ها برخورد خواهند کرد و اگر ارتفاع را بالا ببرید، حسی مشابه خودرو های نیمه سنگین باری به شما دست می دهد و حتی دید آمپرها را هم مختل خواهد کرد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
این ضعف، البته ماحصل افزودن ایربگ به فرمان است که باعث بزرگ شدن بخش مرکزی آن و از بین رفتن ارگونومی نسبت به نسخه های قدیمی و فرانسوی 405 شده است و در تمامی خانواده پژو 405، پارس و سمند به شکل فراگیر دیده می شود.
 
تجربه رانندگی و مشخصات فنی پژو 405 SLX
 
پژو 405 SLX این روزها تنها با پیشرانه 1.5 لیتری TU5 (مشترک با 206 تیپ پنج، سمند و پارس LX) با قدرت حدودی 106 اسب بخار روانه بازار می شود، اما در روزهای نخست تولید (1389) چند سری از این مدل با موتور قدیمی تر خانواده 405 (XU7) تحویل خریداران می شدند که خودرو مورد آزمایش نیز یکی از آن هاست.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
در خصوص تجربه رانندگی مدل های 1.6 لیتری TU5 باید گفت که این مدل ها در واقع از موتور پژو 206 بهره می برند که برای بدنه سنگین وزن 405 اندکی ضعیف به نظر می رسد. تفاوت دو مدل وقتی مشخص می شود که در یک جاده کوهستانی با مسیر های پرشیب شاهد عملکرد بهتر مدل 1.8 لیتری به لطف گشتاور بیشتر تولید پیشرانه و ضرایب مناسب تر گیرباکس باشید.
 
در واقع در راستای کاستن از مصرف سوخت، ضرایب گیرباکس مدل 1.6 لیتری 405 SLX به خصوص در دنده های 5 و 4 بیش از حد سبک در نظر گرفته شده اند که در شهر های مرتفع (به دلیل کاهش غلظلت هوا و کاهش قدرت موتور) و مسیر های کوهستانی مشکل ساز می شود.
 
بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو مدل را دارید می توان اینطور نتیجه گیری کرد که مدل TU5 یا 1.6 لیتری SLX به سبب تکنولوژی جدید تر پیشرانه در رانندگی درون شهری، مصرف سوخت کمتری را ارائه می دهد و برای رانندگی در مسیرهای کفی و اتوبانی نیز نسبتا قابل قبول ظاهر می شود.
 
اما اگر زیاد به مسافرت خانوادگی می روید و در مسیرهای کوهستانی تردد دارید، مدل 1.8 لیتری عملکرد مناسب تری را ارائه می دهد، هرچند متاسفانه مشکل سوختن واشر سرسیلندر و عواقب ناشی از آن در مدل های XU7 (1.8 لیتری) بیشتر از نمونه کوچکتر دیده می شود.
 
حالا به سراغ خودرو کارکرده مورد آزمایش می رویم. پس از استارت زدن، صدای پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری آن به گوش می رسد که می تواند پس از صدای پیکان و  پراید، خاطره انگیز ترین صدای پیشرانه برای اکثر ایرانیان باشد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
کلاچ آن هماهنگی خوبی با دریچه گاز دارد و شتاب گیری بدون تاخیر آغاز می شود. قبل از این که به هماهنگ کردن قدرت 97 اسب بخار و 153 نیوتون متر گشتاور موتور با کلاچ عادت کنید ممکن است چند باری در شروع حرکت خاموش کنید.
 
البته برای به کارگیری بهتر آن، می توانید پارک دنده عقب در پارکینگ و تنها با رها سازی نصفه کلاچ را امتحان کنید که حتی بدون گاز دادن از شیب نیز به راحتی بالا می رود!
 
بعد از عادت کردن به این وضعیت دیگر مشکلی برای شتابگیری نخواهید داشت. در شروع حرکت پژو به دلیل پوشیدن کفش های جدید و پهن تر به مقدرا بسیار کمی هرزگردی دارد و به سرعت تعویض دنده را طلب می کند.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
بالاخره در دنده 3 سرعت به صد کیلومتر در ساعت می رسد، ولی انتظار بی جا از آن نداشته باشید. در همان حال محکم ترمز را فشار می دهم تا هم زمان عملکرد ترمز های دیسکی جلو و کاسه ای عقب را بسنجم.
 
در ترمزگیری های شدید پژو بسیار نرم عمل می کند و در مسیری صاف باقی می ماند، اما یکی از ضعف های ترمز در دست انداز ها و سرعت گیر ها مشخص می شود. اگر کاملا به عملکرد ونحوه عکس العمل آن مسلط نباشید، تجربه حداقل یک برخورد کوچک سپر به سپر را با خودروی جلویی در کارنامتان ثبت خواهید.
 
در واقع ترمز در مواجه با ناهمواری ها عملکردی متفاوت را در مقایسه با سطح صاف و مسیر هموار از خود به نمایش می گذارد و از آنجا که تعداد دست اندازها و چاله های خیابان های ایران نیز به هیچ عنوان کم نیست باید انتظار نگرفتن ترمز در رانندگی روزمره را داشته باشید و فاصله بسیار مطمئنی را با خودروهای دیگر حفظ کنید.
 
شتاب گیری  صفر تا صد پژو 405 در زمانی در حدود 13.5 ثانیه انجام می شود و در عرض 4 ثانیه سرعت خودرو با استفاده از تمام قوای ترمزی دوباره به صفر خواهد رسید.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
از مبحث سرعت و شتاب که بگذریم باید به پایداری آن هم بپردازیم. 405 در صورتی که به تنهایی وظیفه جا به جایی راننده را برعهده داشته باشد، در پیچ های تند و پی در پی کمی تنبلی از خود نشان می دهد.
 
در ارتفاع عادی و کارخانه ای خودرو ( که دسته کمی از از خودروهای کراس اوور ندارد)، متوجه پهلو انداختن و حرکت گهواره ای بدنه در پیچ ها به چپ و راست می شوید.
 
در واقع اگر صندلی آن برجستگی کوچک در پهلو ها را نداشت، احتمالا در هر پیچ جایتان با صندلی کناری عوض می شد. اما با کمی تغییر ارتفاع در جهت مخالف تفکرات کارخانه ای، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
این را به منزله تشویق ما به کف خواب کردن خودرو ندانید، بلکه منظور ما حداکثر سه سانتی متر کاهش ارتفاع است که آن نیز در پایداری و حفظ جان شما در جاده های کوهستانی کمک شایانی خواهد دارد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
به هرحال پس از کاهش ارتفاع، پایداری این خودرو در پیچ ها قابل قبول است و گاهی اوقات بیش از حدی که انتظار دارید به کمک شما خواهد آمد و فرمان حس واقعی چرخ ها را به شما منتقل می کند.
 
کیفیت فنی و هزینه های نگهدای پژو 405 SLX
 
در طول بیش از سه سال مالکیت این خودرو، به عنوان نگارنده تجربه های بسیاری از خوبی ها و بدی های آن کسب کرده ام و هدف این متن هم به بیان تجربیات بدست آمده با این شیر کهنسال فرانسوی است و قطعا کمک بسیاری به خریدارن نمونه های کارکرده خواهد کرد.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
نکته دیگر درباره این خودرو نقص احتمالی است که در سیستم خنک کاری و شیلنگ های مربوط به رادیاتور و سیستم تهویه و بخاری به وجود می آید و در صورتی که زود به داد آن نرسید، باعث ترکیدگی در شیلنگ ها و نشت آب به داخل کابین خواهد شد.
 
این نقص درست پس از آن به وجود آمد که سرسیلندر پس از یک روز سخت در گرمای تابستان دچار سوختگی واشر شد و حتی پس از تعمیر اساسی و تراش سرسیلندر، فشار آب باز هم بالا رفته و ترکیدگی شیلنگ ها را در پی داشته است.
 
این مشکل طبق گفته چند مکانیک، از آلیاژ ضعیف به کار رفته در ساخت موتور و متعلقات آن تاثیر می گیرد و این مسئله بیشتر در موتور های XU7 که از سال 1389 به بعد ساخته شده اند نمود پیدا کرده است و هزینه تعمیر و تعویض واشر سرسیلندر بیش از 700 هزار تومانی را روی دست مالک می گذارد.
 
در جمع بندی نهایی باید در نظر داشته باشید که این خودرو (در مدل های پیش از سال 90) در صورت رانندگی و نگهداری صحیح دیر به سرویس و تعمیر احتیاج پیدا می کند، اما هنگامی که موعد تعمیر آن سر می رسد، به ناگاه چند نقطه از آن به صورت همزمان دچار خرابی می شود.
 
مسئله ای که هیچ ذهنی به جواب و چرایی آن نرسیده است و این حرف و تجربه بیش از 50 نفر از مالکان خودرو های ایرانی و به خصوص 405 و 206 است. در طول دوران مالکیت خودرو تنها چند بار به نمایندگی برای انجام خدمات مراجعت کردیم که یک مورد آن بیشتر خاطره ساز شد.
 
پس از مراجعه برای تعویض تسمه تایم و انجام مراحل اداری برای تحویل خودرو مکانیکی که مسئولیت تعمیر را بر عهده داشت، گوشزد کرد که تسمه دینام نیز نیاز به تعویض داشته است و این کار را بدون هماهنگی انجام داده بودند.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
اما واقعیت این بود که در همان لحظه آن را چک کردیم و به هیچ تعویضی صورت نپذیرفته بود، پس از پیگیری های ما، مکانیک زیر بار گفته ما نرفت و با تهدید ما به شکایت تنها برای رضایت مشتری در جلوی چشمانمان تسمه دینام را بدون دریافت هزینه دوباره تعویض کرد.
 
چگونه می شود که تسمه تعویض شده و نو پس از یک استارت پوسیده باشد؟ شاید از این دست اتفاقات است که خریدارد را به کلی دلسرد می کند و مسئولان رده بالا ایران خودرو باید بیشتر به آن رسیدگی کنند.
 
حتی مواردی مشاهده شده است که برخی از مراکز خدمات پس از فروش خودروهایی که گارانتی دارند را برای تعمیرات قبول نمی کنند!
 
عیب فراگیر کلاچ، روغن ریزی از واشر درب سوپاپ، خراب شدن سنسور دریچه گاز، مشکل خاموش شدن ناگهانی خودرو در حال حرکت، نامناسب بودن ضرایب دنده در مدل TU5، سوختن مکرر لامپ چراغ های عقب و زوزه خفیف گیربکس از دیگر مشکلات شایع برای 405 SLX است که به خصوص در مدل های بعد از 91 به شکل گسترده ای دیده می شود.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
قیمت و شرایط بازار
 
خودرو مورد نظر چندی پیش به قیمت 19.5 میلیون تومان و در کارکردی حدود 130 هزار کیلومتر به فروش رسید که با توجه به قیمت 20 میلیونی پراید صفر کیلومتر، رقم نسبتا مناسبی است هرچند خرید 405 دست دوم با کارکرد بیش از 100 هزار کیلومتر دردسر های خاص خود را دارد.
 
جالب است بدانید که قیمت خرید خودرو در سال 91 (با کارکرد حدود 40 هزار کیلومتر) چیزی در حدود 11.5 میلیون تومان بوده است که البته در پی تغییرات نرخ ارز و چند برابر شدن قیمت خودرو، قیمت فروش پس از کارکردی در حدود 100 هزار کیلومتر حدود 2 برابر قیمت خرید بوده است.
 
بنابراین اگر مخارج تعمیر و نگهداری حدود 1.3 میلیون تومانی در طول 100 هزار کیلومتر کارکرد را مد نظر قرار دهیم با توجه به قیمت بیش از 30 میلیون تومانی نسخه های صفر کیلومتر می توان گفت که افت قیمت و هزینه نگهداری پژو 405 SLX قابل توجه بوده است.
 
تجربه آزمایش بلند مدت پژو 405 SLX
 
به خصوص با توجه به افت کیفی نسخه های صفر کیلومتر این موضوع تشدید نیز خواهد شد. به گفته خریداران ایرادات پژو 405 SLX حتی تا یک میلیون تومان روی دست مالک خرج گذاشته و اگر شما خودرو را از نمایندگی خارج کرده باشید، دیگر همه مسئولیت ها متوجه شما خواهد بود.
 
یعنی درست پس از آن که 32 میلیون تومان پرداخت کرده اید و می خواهید از آن لذت ببرید، باید دور زده و دوباره به نمایندگی مراجعه کنید.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , پژو405slx , ایران خودرو , تولید خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

38 نظر

احسان
0

سلام من چند ماهی ۴۰۵تیو فایو دارم تو جاده زیاد نمیشه رو تعادلش مانور داد همان یک فایو ها اینجورین؟
22:33  1400/12/01
پاسخ دادن
SLX
7

تف ت دهن نویسنده این مقاله معلومه ک عشق پارسه
خواهشن کسی شرای اینو گوش نکنه همش چرنده
17:52  1400/11/07
پاسخ دادن
ارش
0

ماشینهای ایرانخودرو کلا افت کیفیت پیدا کردن،نظر دادن درباره پژو جی ال ایکس هم باید درباره نمونه های فرانسوی باشه نه مدل بالاها ،پژوهای ۴۰۵ فرانسوی علی الخصوص تا مدل ۸۶ اینقدر مشکل سرسیلندر و استهلاک نداشتن،اگر همین الان یه پژوی فرانسوی کم کارکرد سوار بشین خاهید دید که هیچکدوم از تولیدات جدید پژو و سمند و دنا به گرت پاشون نمیرسه ،خیلی پرقدرت و پرشتاب و بقولی وحشی بودن،نمونه slx هم درسته نسبت به جی ال ایکسهای ایرانیزه و چینی بهتره اما به هیچ وجه مثل glx راه نمیره نه تو‌کفی نه سر بالایی
11:31  1400/07/07
پاسخ دادن
slx
0

نویسنده رفته سراغ ببو گلابی سل ۸۸ که موتور glxروش بوده خو انسان عاقل کدوم آدم میره برا کارشناسی بجا صفر قدیمی ترین رو میاره فک کن من برم glx مدل ۷۰ بیارم بگم به درد نمیخوره اگه با اس ال ایکس لج داری دشمنی داری ازش نگو مردم رو گول نزن بهتره از خوبیلش بگی که ارتفاش باعث میشه کمتر زیر ماشین بزنه ولمون کنید من اس ال ایکس دارم بوده با دنده ۵ از سربالایی رفته بالا چی میگی ولی من زیاد فشار نمیارم به ماشین اون هم بخاطر کنجکاوی تازه با اس ال ایکس مدل ۹۲ خودم ۲۰۰ تا پر کردم برید ECU براتون تنظیم کنن ایران خودرو طوری تنظیم کرده که ۱۹۰ تا بیشتر نری برو تنظیمش کن ۲۰۰ تا راحت پر میکنه هیچ کم نمیاره
12:06  1400/02/20
پاسخ دادن
مهدی
0

نویسنده اش حتما با 405 کل انداخته باخته لجش گرفته امده اینجا
03:35  1400/02/14
پاسخ دادن
امید
0

اگه ایرانخودرو ۴۰۵ را برای چند سال آینده تولید میکرد شاید ۴۰۵ هم از بقیه ی خودرو های ایران خودرو بهتر میشد
12:07  1400/02/04
پاسخ دادن
مهدی
0

من اینجا فقط تجربه ی رانندگی یک ساله با این خودرو مینویسیم من یک ۴۰۵ slx صفر پارسال از نمایندگی گرفتم
در مجموع ماشین نرمیه و حس رانندگیش خوبه
فقط من به شخصه از ظاهرش زیاد خوشم نمیاد
امکانات رفاهیش برای سرنشینان جلو خوبه ولی سرنشین های عقب حتی شیشه هاشونم برقی نیست
شتابش خیلی ولی کیفیت پلاستیک داشبردش افتضاح
مصرفش تقریباً صدی ۷ ۸ هستش
در مجموع من راضی بودم ازش توی این یک سال
15:30  1399/10/24
پاسخ دادن
شاهین
0

من خودم 405 glx دارم که بسیار ماشین خشک و بی روحی هست و کلاچ و ترمز و دنده و فرمون سفتی داره و صدای موتور در داخل اتاقش دقیقا مثل پیکان بسیار زیاد هست ، مصرف glx در شهر خیلی بالا هست و طبق اعلام کارخانه 13/8 هست و سالی یکبار هم سر سیلندر خراب میکنه و هزینه سنگین میاره .. ولی از وقتی که slx رو تحویل گرفتم تازه فهمیدم چه تراکتوری قبلا سوار میشدم ... Slx واقعا یک خودرو بسیار نرم و پرشتاب و تیز و کم صدا و کم مصرف هست . مصرف این خودرو در شهر دقیقا 6 هست و کلاچ و ترمز و دنده مثل پنبه نرم هست . سرعتش بسیار بالا است . موتور tu5 واقعا عالیه ... خیلی راضی هستم و تراکتور glx رو برای فروش گذاشتم .. واقعا این خودرو بروز رسانی شده و عالی شده . ترمزهاش هم سیستم EBD و سیستم ضد قفل ABS داره که خوب عمل میکنه .. این خودرو واقعا حرف نداره . مبادا فکر کنید که چون اتاقش با glxشبیه هست پس slx و glx به هم شباهت دارند . خیییر . زمین تا آسمون با هم فرق دارند ، اگه کاپوت slx رو بالا بزنید حتی به اندازه یک دونه پیچ هم شباهت ندارند .. slxخیلی بالاتر و خیلی محشره و خودرو بروز هست ..
02:41  1399/10/24
پاسخ دادن
احمد
0

سلام دوستان این معایبی که تو ۴۰۵ بوجود اومد همش بخاطر افت کیفیت تولیدات ایران خودرو ست،۴۰۵ جی ال ایکس ماشین خوبی بود اما این اس ال ایکس ها که موتور تی یو فایو ۲۰۶ روشون نصب شده درسته مشکل سرسیلندر زدن ندارن اما اصلا مثل جی ال ایکس راه نمیرن،اولین سری ۴۰۵ تی یو فایو روی بدنه جی ال ایکس بود سال ۸۹من سوار شدم تو رانندگی قشنگ معلوم بود زور موتور تی یو فایو به بدنه جی ال ایکس نمیرسه،یعد اومدن بدنه اس ال ایکس رو طراحی کردن،علاوه بر تغییر ظاهری بدنه اس ال ایکس خیلی سبکتر شده،باتمام اینا بازهم موتور تی بوفایو کم میاره،بخاطر همین سبکی تعادلش هم تو سرعت افتضاحه،ترمزشم ضعیفتر شده،نور چراغاشم که ضعیفه،یعنی مشکل سرسیلندر حل شده کلی مشکل دیگه اضاف شده،توسربالایی هم که تیباهم ردت میکنه
03:31  1399/09/03
پاسخ دادن
تقی نقی لو
0

داداش 405 عشقه/ ماشین مرد هست/ لطفا با پراید تراریخته و تیبای گلخانه ای مقایسه نکنید. این ماشین اصالت داره
11:36  1399/05/21
پاسخ دادن
Ali
26

دقیقا...این آقا اصلا نمیدونی وقتی 40 سال پیش ایران خودرو ماشین مونتاژ می کرد اصلا کره جنوبی نبود، چه برسه به هیوندا و کیا... اونوقت به جای قبول عقب ماندگی اومدن گیر دادن به مشتری و مردم بدبخت
10:39  1393/11/01

405
0

405 ماشین بدی نبوده و در واقع یکی از بهترین خودروهای طراحی شده در اروپا بوده . مشکل اینجاست که سال به سال از کیفیت اون کم کردن . همچنین هیچ کجا یک خودرو 20 سال یا 30 سال تولید نمیشه . بدون شک جایگزین هایی که در بازار توسط ایرانخودرو برای 405 و برادرش پرشیا ارایه شد هرگز و هرگز در حدی نبودند که این ماشین رو از دور خارج کنند . در واقع برای این ماشین ها جایگزینی وجود نداشته که هنوز خریدار دارند .
10:27  1398/06/15
پاسخ دادن
محمد
0

همین پژو405 عشق منه !واسه چی میگین بده ؟ چه بدی ای مگه کرده ؟! 405 زیر کامیون بره بازم سالم می مونه !دائیم 35 سال داشتنش. این ماشین یکی از بهترین ماشین هایی هستش که تو ایران تولید شده . دوام ، قدرت، امنیت و کیفیت. همه اینا رو داره !
17:38  1398/06/14
پاسخ دادن
حمید
0

سلام علت روشن شدن چراغ چک هنگام حرکت و خاموش شدن ماشین چیه یک بار سنسور اکسیژن عوض کردم هنوز ادامه داره
02:55  1398/06/07
پاسخ دادن
سعید
8

باهات موافقم. اسپورتیج - توسان - سانتافه این ها همه جنبه ظاهری دارند.
توی خاکی انگار سوار اسباب بازی بچه ها شدی. شریق شریق اتاق هم
گوش هات رو کر می کنه هم مثل کوفته می کوبتت.
سرعت و شتابشون که دیگه خدا توی سبقت به صاحبشون رحم کنه.
کایرون - وراکروز - پرادو - لندکروز سوار شید. ببینید شاسی بلند واقعی یعنی
چی.
13:32  1393/06/08

اکرامی
0

این فسیل 40 ساله رو باید انداخت آشغال پراید از این جوونتره
16:26  1398/05/12
پاسخ دادن
شصتچی
0

من یه 405 مدل 90 دارم که صفر تحویل گرفتم و تا الان 150 هزار تا باهاش راه رفتم
متاسفانه 2 بار واشر زد که هر 2 بار تقصیر بی توجهی خودم بوده
غیر اون 2 بار هرگز باهاش به مشکل برنخوردم
موتور XU7 یه موتور بشششششدت خر کاره و کم هزینه ست
در کل بنظر من اگه همیشه رعایت وسیله نقیله تون رو بکنید هرگز باهاش به مشکل برنخواهید خورد
در کل خیلی ماشین خوب و کم هزینه با استهلاک بسیار پایینه
اتاق بزرگ و جادار و راحت
405 برای کسایی توصیه میکنم که کار میکنن و میخوان پولشون رو پس انداز کنن و از هزینه های عجیب و غریب ماشینای چینی دور باشن
یه جفت چراغ جلو ام وی ام 530 دو میلیون تومن پولشه که هیچ عقل سالمی نمیگنجه
در کل 405 XU7 ماشین خوبیه
فقط حیف اتومات نیست و صدای زیادی وارد کابین میشه اما یه ماشین اقتصادی واقعیه
من خودم سالانه با پول بیمه کلا 1 میلیون هزینه نگهداری خرجش میکنم
12:45  1397/11/05
پاسخ دادن
ستار
0

سلام
آخه تا کی میخوان این فسیل متحرک سی سال پیش تولید کنن دیگه بسه خسته شدیم از ظاهرش که برا یک قرن پیش
موتورشم که چینی شده قطعاتشم که چینی هندی ایرانیزه کیفیت صفر هیچی نداره والا بدرد نمیخوره با تنوع این همه ماشین کی دیگه این ماشین از رده خارج میخره
11:20  1396/09/20
پاسخ دادن
علی
0

من slx با موتور tu5 داشتم همه چیزش خوب بود به جز کشش تو گردنه ها و جاده کوهستانی . مخصوصا وقتی ماشین کمی سنگین بود واقعا کم میاورد تو گردنه ها
07:49  1396/09/20
پاسخ دادن
محمد.عباسی.تهران
0

باسلام.اگه به من 60میلیون بدن میرم تا xlsمیخرم .ببخشید از همه دوستان ،پول آش رو میدیم،انتظار چلوکباب سلطانی داریم.
یک سوال: کسی توی نمایشگاه این ماشینو دیده که بالاش زده باشه فروشی؟ پنج ساله tu5دارم،ندیدم،(حتما ماشینه بدی هست🔚😜)
07:12  1396/09/20
پاسخ دادن
حاج احمد عاغا
1

بنده 206 TYPE 5 داشتم موتور ضعیفی داشت تنها در کفی شتاب مناسبی داشت و اتاق کوچک باعث میشد ناهمواریهای جاده بسیار زیاد حس بشن و در در سرعتهای ببالای 130 صدای موتور زیاد و باد به داخل کابین میومد البته چابک بود و امکان مانور و لایی کشی که کار بدی هست رو میداد بتازگی مبادله کردم 405 GLX خریدم در کل حس سنگینی و سیستم تعلیق مناسب داره موتورشم زوزه میکشه میره گمان میکردم مصرف بنزین زیاد باشه اما نیس صدی هفت هست بنده خودم با شورلت NOVA رانندگی یاد گرفتم خودرو سنگین و با صلابت رو ترجیح میدم انتخاب خودرو و پسندیدن، بستگی شدیدی به شخصیت شما دارع :|
10:49  1396/04/24
پاسخ دادن
امیر
16

من slx مدل 93 دارم که موتور tu روش هست انصافا موتور عالی و کم مصرف و پرشتابی هستش و ازش راضی بودم عیبش هم که دیدم تو این مدت در سربالایی ها هست که مقداری کم میاره و دنده معکوس زیاد میخاد باید پرگاز رانندگی کنی در کل موتور 206 در اصل روشه ماشین که سنگین باشه مثل وقت مسافرت تو گردنه ها مقداری کم میاره اما در کل ماشین کم مصرف و خوبی هستش
09:17  1395/09/28
پاسخ دادن
علی
10

کشش ضعیف slx به خاطر گشتاور ضعیف تر tu5 هست و همچنین ضرایب سبک دنده های 3 و 4 و 5 که بیشترین استفاده رو در جاده داره . tu5 هم گشتاور کمتری نسبت به xu7 داره و هم در دور بالاتر به دست میاد . برای اینکه بتونه گشتاور کافی تولید کنه باید دورش بالای 4000 باشه . نگه داشتن دور در بالای 4000 اون هم با این ضرایب سبک دنده 4 و 5 در جاده کار آسونی نیست . باید به کمک دنده معکوس های زیادتر همیشه دور موتور رو در شیب ها بالا نگه داشت وگرنه واقعا کم میاره .
11:31  1395/09/28

محمد
9

موتور بدنام xu7 که صدای تراکتور میده و دائم واشر سرسیلندر میسوزونه و در شهر 15 لیتر بنزین مصرف میکنه که اصلا جرفشم نزن
11:08  1396/04/24

زارع
3

سلام خدمت همه دوستان و نظر دهندگان.
یه سوال دارم اگه میشه راهنمایی کنید تا متضرر نشم.
الان شرایط فروش آذر ماه ایران خودرو برقرار هست.ثبت نام پژو اس ال ایکس نقدی که تحویل ۶۰ روزه هتس،تقریبا کی تحویل داده میشه و مدل خودرو چه سالی میخوره؟
میخوام ثبت نام کنم.میترسم مدلش ۹۵ بخوره
23:57  1395/09/24
پاسخ دادن
رضا
18

سرو ته مقاله پیدانیست. معلوم نکرده راجع به جی ال ایکس میگه یا اس ال ایکس.
23:13  1395/09/24
پاسخ دادن
علی
6

به نظر من از نظر شکل ظاهری همان glx بهتره نسبت به slx. اس ال ایکس اصالت ندارد
15:42  1395/09/24
پاسخ دادن
اکبر
8

اصالت این ماشین ها معنی نداره درسته glxبهتره ولی نه تولیدات 90 به بعد حقیقتا صدای تراکتور میدن باز slxصدای موتور زیادی نداره و در مقایسه با glx کم مصرف تر کم صدا و پر شتاب تره .
21:12  1395/11/25

امیر مهدی
0

وان کار دستت درد نکنه یک تاریخچه کامل از افتخارات و اصالت ۴۰۵ گذاشتی تا اینهایی که سمند و ممند و سورن و دنا و رانا و ماشینهای بی اصل ونسب هستند بفهمند لیونل مسی را نباید با بازیکن نیمکت نشین لیگ دسته ۲ باشگاههای مالدیو مقایسه کنند!
15:35  1395/09/24
پاسخ دادن
فقط 405
7

معلومه نويسنده اين مطلب هم مثل خيليها كه ميان اينجا در مورد 405 اظهار فضل ميكنند بدجور تو جاده از قدرت و شتاب و تعادل فوق العاده بالاي 405 خورده و خواسته به نوعي اينجا جبران كنه!
خخخخخ
داداش به جاي اين داستانهاي مغرضانه با ماشين چابك و خوش تعادل طراحي شده توسط پينين فارينا كل كل نكن ماشين چيني و ال 90 و تيبا و ... حريفش نميشه
10:00  1395/09/24
پاسخ دادن
رضا از مشهد
14

اتفاقا براي مصرف كننده در اين رنج قيمت فاكتور سرعت و شتاب در اولويت نيست - مصرف كننده ماشيني مي خواد كه با دوام باشه و هر روز مجبور نباشه براي تعميرات به نمايندگي و امثالهم مراجعه كنه - 405 ماشين خوبي بود به شخصه طرح ظاهريشو خيلي مي پسندم با اينكه متعلق به دهه ها قبله ولي كيفيت بسيار پايين اين خودرو در همه قسمت ها واقعا آزار دهنده است
10:42  1395/09/24

رامین
7

با سلام. دوستان زیادی داشتم ولی متاسفانه با همین ۴۰۵ به دیار باقی دویدن از منفجر شدن این خودرو بگم که در مدل های ۸۷ و ۸۸ واقعا حضوری چشم گیر داشت شعله های آتش از موتور همچین بیرون میزد انگار که وارد جهنم شدی بگزریم از مدل های بالاترش بگم که دوستان خدابیامرز من در تصادف شاخ به شاخ با پراید هر دو سرنشین جلو به دلیل عدم نداشتن ایربگ جان خودشون رو از دست دادن در صورتی که راننده پراید فقط از ناحیه پا و کمر آسیب دید و زنده ماند در کل این خاطرات تلخی که پژو فرانسه برا من ایرانی آورد .آرزو سلامتی برا همه دوستان را دارم
23:29  1395/09/23
پاسخ دادن
aliironi
0

ناموسن تجربیاتت بدرد خودت میخوره
23:41  1395/09/22
پاسخ دادن
علی
11

پژو اینا از لحاظ کیفی زیر خط فقرن...چقدر ادم تو این ماشینا از بین رفتن..ارابه مرگن...داییم داشت صفر تو مسافرت دوتا لاستیک جلو با میله وسط از جا در اومد رفتن تو دره ...
17:25  1395/09/22
پاسخ دادن
عمو
7

خدابیامرزدش
22:00  1395/09/22

محمد
5

آقا دست شما درد نکنه ولی ناموساً دیگه از این لررسی ها انجام ندید.
01:40  1395/09/22
پاسخ دادن
ilhd,k
2

چشم
08:48  1395/09/22

کاربر: تیباران
19

از همه چی گفتید به جز مهم ترین مطلب و اونم حفظ جان سرنشینان در تصادف! در این مورد کارنامه خوبی ندارد و به هیچ وجه ایمنی مناسبی ندارد.سندش هم در عکس های تصادفات است که تلفات زیادی داده است.
00:58  1395/09/22
پاسخ دادن
رضا
28

موتور xu7 دوره اش تموم شد... من دوستم پارس داره تو اصفهان صدی 14 تا میسوزونه... خدا رحمتش کنه روحش شاد
21:11  1395/09/21
پاسخ دادن
محمد
10

منم پارس XU7 دوگانه کارخونه داشتم ولی همین دو روز پیش فروختمش و باید بگم موتور خوبی هست ولی Tu5 از اون بهتر و یجور باید گفت بین خوب و خوب تر باید خوب تر رو انتخاب کرد لذا من اون رو فروختم و الان میخوام پارس LX بردارم.
14:43  1395/09/27

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن دوگانه : کافیه پرینت رو باید بدین نمایندگی.
سورن تک اسفند : سلام دوستان کسی سورن تک تحویل اسفند تاریخش زودتر از 29 هست؟ یا همه رو زدن 29 ام
علی : سلام امروز واسه کسی پیام فراخوان اومده؟
رضا : زنگ زدم وزارت صمت میگه برید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید
شیرزاد : سلام.کسی هست که سقف فلز فاکتور شده لطفا تیک بزنیدچندنفریم
اتومات30دی : 48 میلیون کسورات 38 تومن پرداختی به ما
حسین : دوعتنامه بهمن کسی مونده؟
سلام : پایزیها همه خودروشون را تحویل گرفتن
ایمان : چطوری میشه بابت تاخیر ازشون شکایت کرد؟؟؟
207 اتو دی : منم تکمیل وجه بیستم هستم ولی فاکتور نشدم🥲