بررسی رنو مگان سدان 2007

بررسی رنو مگان سدان 2007

رنو یکی از خودروسازان موفق فرانسوی است که محصولاتش در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. گرچه رنو در ایران نتوانست به موفقیت پژو دست پیدا کند، ولی با این حال رنو 5 دوست داشتنی را هیچ گاه نمی توانیم فراموش کنیم و اغلب با آن خاطرات شیرینی داریم. بعد از حضور موفق رنو 5 و حضور نا موفق رنو 21 که ورودش با خدمت در ناوگان تاکسیرانی اعلام شد، نوبت به رنو لوگان (تندر 90) و رنو مگان و دیگر محصولات این فرانسوی کهنه کار از قبیل لتیتیود و کولیوس رسید که لوگان و مگان با استقبال مردم مواجه گردیدند و توسط ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ شدند.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در این مطلب قصد داریم تا با خودروی مگان بیش تر آشنا شویم. مدل های وارداتی به کشور در سال 2006 و بعد از آن که مونتاژ داخل بودند، با دو حجم موتور 1.6 و 2.0 لیتری عرضه شدند . این خودرو، تلاش فرانسوی ها برای رقابت با آلمانی ها در کلاس خودروهای سدان جمع و جور بود. 

 

طراحی

بررسی رنو مگان سدان 2007

مگان اولین محصول تولیدی رنو بود که فلسفه جدید این خودروساز فرانسوی را در طراحی به معرض نمایش گذاشت. زوایای تند و خطوط شکسته باعث شده که وقتی این خودرو در کنار رقبای آلمانی قرار می گیرد، کمی عجیب و نامعقول به نظر برسد. اما در هر حال این سیاست جدید طراحی رنو است. البته در نمای عقبی مدل های هاچ بک، این حس دوچندان می شود. در مدل های پایه، خبری از رینگ های آلومینیومی نیست و حس ارزان سازی شدن خودرو به بیننده القا می شود.

بررسی رنو مگان سدان 2007

استفاده از رنگ روشن در داخل کابین که به زیبایی ترکیب شده اند، آرامش خاصی به سرنشینان می دهد ولی نگهداری از آن کمی مشکل است. طراحی داخل و به خصوص داشبورد، محافظه کارانه تر از طراحی خارجی است. در مدل های فول، تهویه مطبوع اتوماتیک بوده و نمایشگر بالای داشبورد نیز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می دهد. کیلومتر شمار و سایر نشان دهده ها ساده ولی کاربردی و در دید کامل راننده هستند. کامپیوتر سفری نیز بین صفحه کیلومتر شمار و دور موتور قرارگرفته و اطلاعاتی از قبیل میزان مصرف سوخت در لحظه و غیره را نمایش می دهد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در مدل های پایه اروپایی، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های جلوی اتوماتیک و کروز کنترل به صورت استاندارد در دسترس هستند. خودروهای فرانسوی اغلب بین مردم به خودروهای ارزان و کم کیفیت شناخته می شوند که مگان می تواند خط بطلانی بر تمام این نظریه ها بکشد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

جنس مواد به کار رفته در داخل کابین مرغوب بوده و لمس کردن آن ها حس خوبی دارد. البته باز هم مواردی وجود دارند که به شما یاد آوری کنند که سوار بر یک خودروی آلمانی نیستید! چراکه برخی از قطعات پلاستیکی در کنسول مرکزی به قدری بی کیفیت هستند که حتی هندی ها و چینی ها هم از استفاده آن در خودروهایشان امتناع خواهند کرد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در کل کیفیت کابین با این که بالاست، بازهم باخودروهایی همچون فورد فوکوس و فولکس واگن گلف بسیار فاصله دارد. فضای داخل برای 5 سرنشین با قد متوسط کافی است و فضای صندوق نیز برای 5 چمدان کوچک جای کافی دارد. واگر شما علاقه به ورزش اسکی دارید، می توانید با خواباندن صندلی های عقب که نسبت 60 به 40 دارند، به حجم صندوق بار افزوده و چوب های اسکی خود را در آن قرار دهید.

 

سواری و هندلینگ

بررسی رنو مگان سدان 2007

در داخل شهر مگان خودرویی بسیار نرم و راحت است. فرمان سبک آن به خوبی از خود عکس العمل نشان داده و شما را در ترافیک های شهری خسته نمی کند. شعاع گردشی کم و زاویه گردش بالای چرخ ها، پارک کردن در فضاهای کم را بسیار آسان ساخته است. سیستم تعلیق نرم مگان، از پس جاده های ناهموار و بی کیفیت به خوبی بر آمده و کمترین ضربه و لرزش را به اتاق وارد می کند.

بررسی رنو مگان سدان 2007

موتور چهار سیلندر 2 لیتری توانایی تولید 134 اسب بخار نیرو را دارد که برای استفاده روزمره کافی به نظر می رسند. مگان 1295 کیلوگرمی با این موتور قادر است تا با بهره گیری از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته، در عرض 9.8 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در این قسمت می توان به فرمان که کمی عملکرد کند دارد و پدال های کلاچ و ترمز که بیش از حد نرم هستند، کمی ایراد گرفت. در کل کیفیت سواری و هندلینگ بسیار خوب و خودرو کاملاً در کنترل راننده است ولی در مانور با سرعت بالا باید کمی احتیاط کنید چون نرمی زیاد خودرو ممکن است شما را از کرده خود پشیمان کند!

 

هزینه نگهداری

بررسی رنو مگان سدان 2007

بازار فروش دست دوم مگان خوب بوده و در موقع فروش، شما را دچار مشکل نخواهد کرد. قیمت قطعات آن کمی بالا است و پیدا کردن قطعات اصلی آن در حال حاضر کمی دشوار است که البته این دو مشکل، گریبان گیر اغلب خودروهای داخل کشور، اعم از تولید داخل و وارداتی می باشد. نمونه های دست دوم کم کارکرد مگان 2008 در خارج از کشور، قیمتی کم تر از 12,000 دلار دارند. میانگین مصرف این خودرو با بنزین استاندارد، حدود 9 لیتر در یکصد کیلومتر است که کمی بیش تر از رقم اعلام شده توسط سازنده است. مصرف سوخت مگان به اندازه مصرف پاسات با موتور شش سیلندر 3.6 لیتری است و باید این را در نظر گرفت که پاسات قدرت موتوری دو برابر بیش تر از رنو مگان دارد. پس باید بگوییم که این فرانسوی خوش خوراک خودرویی اقتصادی نیست و هزینه نگهداری آن بالا است ولی در عین حال خوشدست، راحت و جادار می باشد. 

بررسی رنو مگان سدان 2007

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی رنو مگان سدان 2007


منبع

Unambitiousus

برچسب : رنو , مگان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

جوادگوزلی
0

مکان با اینکه عمری ازش گذشته وپیرمرد حساب میشه ولی می ارزه به صدتا از ماشین های به روز ایرانی و چینی
واقعا حیفه این ماشین را با ماشین های هم قیمت ایرانی معاوضه کرد
16:36  1403/02/04
پاسخ دادن
محمد
0

ممنون از اطلاعات خوبی که به ما دادی.
17:09  1394/12/28
پاسخ دادن
حسین رنجبر
0

خوب بود ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قرار دادید...
15:18  1394/11/25
پاسخ دادن
حسین
0

مرسی از مطالبی که نوشته بودید
18:20  1394/11/18
پاسخ دادن
کاربر: علی عالی پناه
2

مرسی از گزارش عالی شما . مدیریت محترم وان کار کاش میشد خودروهای داخلی که تا حالا هیچ سایتی به بررسی دقیق انها نپرداخته اند که البته عده ای فقط کم و بیش به ان پرداخته اند. اگر برای خودروهای داخلی هم نقد و بررسی و میزان مصرف واقعی و شتاب و تاپ اسپید و نیز میزان فروش و کیفیت قطعات و قیمت و مقایسه با یکدیگر بپردازید واقعا بسیار عالی میشود و ما نیز از ان بهره میبریم و بسیاری از هموطنان در خرید خودروهایشان در شک و شبهه هستند نیز با رویی باز میتوانند انتخابشان را راحت انجام دهند بر اساس نیازهایشان ونیز و دعا گوی شما باشند که راهی مطمن و اسان برای بررسی سرراهشان قرار دادید
14:20  1394/05/21
پاسخ دادن
راشین
0

اگر من 206 تیپ 6 را با مگان 1600عوض کنم پشیمون نمیشم؟؟؟؟؟/
00:17  1393/12/11
پاسخ دادن
مهدی
8

بررسی خوبی بود فق بهتر بود از قیمتهای داخلی هم استفاده میکردید.
17:13  1392/06/19
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
7

مرسی از گزارش کاملتون
18:24  1392/06/14
پاسخ دادن
کسریی
0

من خودم مگان اتومات دارم مدل 86 اصل فرانسه است تنها مشکلش اینه که صدای موتور میاد تو کابین
22:55  1397/02/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Jac s3 دادگستری : ثبت نام ۲۶ اسفند کسی شاسی نشده؟ الان دارن ثبت نامی های آبان رو تحویل میدن یعنی بعدش آذر و بعد از اون نوبت اسفنده؟
ساینا دوگانه : دوستان بهمن ماهی کسی هنوز فاکتور نشده ۲۵روز هستش واریز کردم دعوت نامه رو پس چرا خبری نیس تازشم زده بود تحویل ۳۰روزع
شیرین : سلام ساناز جان چند جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه کی میگه بهمنی که فاکتور میشن شما میگی آره من هم مثل شمام بهمن کی فاکتور میشیم آخه ما نمیدونیم شما دوگانه ای یا بنزینی پیش فروش هستی یا فروش فوری من نمیدونم با کدوم ساز شما برقصیم
شیرین : سلام پریسا خانم ۲۰ روز بعد ماشینو میدن من نمیدونم دوگانه ای یا بنزینی پیش فروشی یا فروش فوری
فتحی ساینا دوگانه اسفند : سلام بنده هفته آخر اسفند ثبت نام کردم هنوز پیامک دوگانه نیومده چیشد دیگه از چشم انتظاری مردیم.
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام عزیزان من رفتم تو سایت دولت من بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شده بود ولی تو پیگیری نزده
پارسا : سلام مطمئن هستی که تارا پنج دنده 394تومنی براشون پیامک اومده من شنیدم تارا پلاس 580تومنی براشون پیشنهاد اجباری دادند
شاهین دستی : برا منم پیامش اومد
مال باخته : اس ۵ ۲۶ مهر امروز هم گذشت هیچی شماره ۴۲۷۲۴ هم گزاشتن رو اشغهمه شرکت های خودرو سازی جوری برنامه‌ ریزی میکنند که کسی ازشون خرید کرد دوباره بیاد و مشتری با خودش بیاره از کرمان موتور کسی خرید کنه محاله دوباره بیاد و به همه توصیه میکنه خرید نکند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهرا4714 : سلام جوری که اینها میگن 5 هزارتا دیگه خودرو پارس هست به خود زمستانیها هم نمی رسه چون 4712:4713:4714 مقداری مانده بخشنامه های 4722 :4723:4724 کامل مونده خدا کنه تمام زمستانیها رو امروز فراخوان بدن تا تموم بشه
احمد رضا : خداکنه امروز فاکتور کنن
شیما : سلام اقا رضا داداش فراخوان بعدی مال کدوم بخشنامه هست 4714 هستم پیامک نیامده
پارس سفارشی : سلام آقا رضا بخشنامه 4724پس کی پیامک میاد؟
پارس سفارشی زمستان : دیگه نمی‌دونیم کی راست میگه کی دروغ جالبه همه هم اسم رضا دارند
اسد : پول واریز کنی بعد چند روز پرداخت ثبت میشه من بیست هفتم واریز وجه کردم تشکر
X33 سارینا : به حق این یکسالی که به بهانه سامانه یکپارچه بودن سختی کشیدیم ، پول رو مکامل از ما گرفتند و از خرداد که ماشین زیرپامونو با وعده 45 روز فروختیم و حتی ماشینمونو به اجبار تغییر دادن ، خود مدیران تا اون دربان و تمام دست اندرکاران مدیران و بچه هاشون سرطان بگیرن . هرچی درمیارن خرج دوا و دکترشون کنن و هیچوقت خوب نش. الهی آمین. این آرزوی قلبی منه
عبداله : سود تاخیر تا دو ماه ممکنه طول بکشه که چک آن صادر شود ..
وانت151 دی ماه : لطفا تحویل خرداد ماه و تیرماه که دی ماه پارسال ثبت نام کردند اعلام کنن
دوگانه : یه عده ادم بی سواد فرغون ندیده. به جون هم افتادن و حرف افزایش قیمت میزنن! واقعا هر بلایی سر این مدل ادما بیاد حقشونه... یه بار قراردادی که براش یک سال پیش پول ریختی رو بخون بعد بیا اینجا ناله کن، ر ی د ی ن به اعصاب ملت، ( قیمت خودرو: به قیمت روز موعد تحویل مندرج به قرار داد) یعنی روزی که قانونا باید فرغونو تحویل میداده. هر قیمتی بوده، به همون قیمت فرغونتونو تحویل میده، یعنی اسفند ماه هر قیمت بوده. باید تحویل بگیری، با سود های مشارکت و تاخیر، شاید سود تاخیر و مشارکت رو سایپا زیرش بزنه اما قیمتو نه، اصلا شاید تا دوسال دیگه هم شرکت حال نکرد ماشین تحویل بده و دوسال دیگ قیمت کارخانه مثلا بشه 600 میلیون تومان، یعنی شما بعد 4 سال منتظر بودن باید600 میلیون بابت خودرو ثبت نامیتون پرداخت کنید؟ کمی تفکر و کنید و یکمی سوادتونو ببرید بالا لطفا و هر چرتی رو نیاید ننویسید، به خود نمایندگی این حرفو بزنید میخنده بهتون، بخدا اگ من مسئول سایپا بودم از این مدل ادما بجای 280 600 میلیون میگرفتم تا حالشون جا بیاد، ببا بکشید بیرون دیگ،