در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟

 

در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟

 
نمایشگاه خودرو تهران از ۲۶ تا ۳۰ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد. نمایشگاهی که حاشیه‌های فراوانی داشت؛ از غرفه‌ی خلوت سایپا تا غرفه‌ی شلوغ پرشیا خودرو. از خودرویی مثل پژو ۲۰۰۸ که حضور پررنگی داشت تا دنا پلاس که با وجود جنجال اخیرش، در این مراسم غایب بود. خودروهای الکتریکی و هیبریدی هم در این نمایشگاه سنگ تمام گذاشتند. به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک به طور گسترده آن‌ها را در کوچه خیابان‌های شهر ببینیم. دیجی‌کالامگ هم با استفاده از ابزارهای لایو و استوری در اینستاگرام، مخاطبان خود را با نمایشگاه همراه کرد. حالا می‌خواهیم درکنار شما روایت جذابی داشته باشیم به آن‌چه که در نمایشگاه خودرو امسال گذشت.
 
گوش کنید: همه‌ی آن‌چه در نمایشگاه خودرو تهران گذشت
 
شهر آفتاب؟
 
اسمی جدید و ناآشنا. البته این نام برای بعضی از دانش‌آموزان و دانشجویان که برای نمایشگاه کتاب به این مکان سفر کرده بودند نا آشنا نبود. هدف اصلی از نقل مکان نمایشگاه خودرو، کاهش بار ترافیکی داخل شهر بود؛ ایده‌ای هوشمندانه که موفق از آب در آمد. وقتی که به نمایشگاه رسیدیم، با فضای بزرگ پارکینگ و سالن‌های آن روبرو شدیم که معضل فضای کم جای پارک و غرفه‌ها را به‌طور کامل برطرف می‌کرد. مجموعه‌ی نمایشگاه شهر آفتاب از معماری زیبا و فضای باز گسترده‌ای بهره‌مند است که به نظر می‌رسد برای سال‌ها بتواند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مهم باشد.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
آدرنالین ترشح می‌شود!
 
یکی از جذاب‌ترین غرفه‌ها متعلق به پرشیا خودرو، نماینده‌ی ب‌ام‌و در ایران بود. در این غرفه دو خودروی شاخص حضور داشتند. قصر مجلل سری ۷، با مدل ۷۳۰Li به رقابت همتایان لوکسی مثل بنز S کلاس می‌رود. داخل این خودرو پر از امکانات و تجهیزات رفاهی مختلفی است که رانندگی را به یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. در کنار این آلمانی، سفینه‌ی فضایی i8 قرار داشت که بیشتر از هر خودرویی توانست نظر همه را به سمت خود جلب کند. خودرویی با ظاهر جنجالی و جوان‌پسند و کابینی دلنشین و نوآورانه که هرکسی را وسوسه به راندن خود می‌کند. کارشناسان گروه دیجی‌کالا مگ توانستند با هماهنگی‌های لازم درون این خودروها بنشینند و با استفاده از ابزار لایو اینستاگرام گزارشی ترتیب دهند. گزارشی زنده که بسیاری از مخاطبان را مجذوب خود کرد.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
غرفه‌ی لوتوس هم جزو پربازدید‌ترین‌ها بود. این برند با مدل‌های الیزه اس و ۲۲۰ کاپ پا به این مراسم گذاشته بود. مسئولان این غرفه در مورد مشخصات این خودروها به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند. یکی از مسئولان غرفه لوتوس پیش‌بینی می‌کرد که علی‌رغم واردات محدود این ماشین‌ها، فروش خوبی را تجربه کنند. این خودروهای انگلیسی توانسته‌ بودند با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند، نظر همه را به سمت خود جلب کنند.
 
نگین‌خودرو که نمایندگی رنو در ایران است، با خودروی اسپرت RS01 باعث باشکوه‌‌تر شدن این نمایشگاه شد. خودروی زرد رنگی که قلب تپنده‌ی ۳٫۸ لیتری توئین‌توربو با قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار در آن قرار گرفته است. RS01 در یک فضای اختصاصی قرار داشت که دورتادور آن شیشه بود و مردم درکنار آن سلفی می‌گرفتند. تلیسمن، فلوئنس هیبرید و کلئوس از شاخص‌ترین محصولات رنو در این نمایشگاه بودند.
 
خودروی سبز، آسمان آبی‌تر!
 
در این نمایشگاه، شاهد حضور خودروهایی بودیم که اصطلاحا سبز نامیده می‌شوند. خودروهای سبز به اتومبیل‌هایی گفته می‌شود که تمام برقی یا هیبرید هستند. خودروهای هیبریدی در کنار موتور بنزینی یا دیزل، از یک موتور برقی هم بهره می‌برند. در این رویداد از نسخه‌ی جدید اپتیما هیبریدی رونمایی شد که جزو خانواده‌ی خودروهای هیبریدی قرار می‌گیرد. هم‌چنین، حضور هیوندای سوناتا LF هیبرید هم از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود. رنو هم با مدل‌های ZOE و فلوئنس برقی به این مراسم پا گذاشته بود.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
چشم‌ بادامی‌ها، پویاتر از همیشه!
 
سری به محصولات چینی زدیم. همان‌طور که انتظار داشتیم، چشم‌بادامی‌ها با محصولات مختلف خود توانسته بودند، حضور موفقی در این مراسم داشته باشند. مثل نمایشگاه اصفهان، شاهد حضور MVM X22 بودیم که از استقبال نسبتا گرم مردم برخوردار شد. این خودروساز چینی قصد دارد با معرفی کراس‌اور جدید خود در ایران، جا پای خود را در بازار کشورمان بیشتر کند و سبد محصولات خودش را رنگارنگ‌ کند.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
MG و BYD با مدل‌های متنوعی از خودروهای بنزینی و سبز آمده‌ بودند. BYD با مدل‌های‌ بنزینی سانگ، S6 و برقی E6 در نمایشگاه حاضر شد که نگاه‌های پرسش‌گرایانه‌ی مردم را به سمت خود جلب می‌کردند. MG هم با خودروهای مختلف بنزینی و سبز حضور داشت. Roewe E50 خودروی برقی این شرکت و Roewe 550 Plug-in Hybrid خودروی پلاگین هایبرید آن بود. به قدری این روزها، خودروهای سبز اهمیت پیدا کرده‌اند که حتی در غرفه‌ی ماموت واقع در سالن خودروهای سنگین شاهد مدلی ویژه از اسکانیا بودیم. خودرویی که با شعار «هم‌زیست با محیط زیست» با کمترین میزان آلودگی و استاندارد یورو ۶ به عنوان نماینده‌ی خودروی دوستدار محیط زیست در این مراسم ظاهر شد.
 
حضور خودروسازان ایرانی چطور بود؟
 
دو محصول جدید پژو با مدل‌های ۲۰۰۸ و ۵۰۸ در ابتدای سالن قرار داشتند. خیلی وقت است که ایران‌خودرو نوید مونتاژ این دو محصول فرانسوی را داده است. ۲۰۰۸ کراس‌اور شهری و ۵۰۸ سدان نیمه‌لوکس برند پژو است که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب کرده بودند. این غرفه به قدری شلوغ بود که جای سوزن انداختن نبود و عکاسان ما به سختی توانستند در ساعات بازدید برای عموم، از این دو خودرو عکس بگیرند. جای خالی دنا پلاس، ۲۰۷ صندوق‌دار و مرسدس‌بنز E200 به خوبی در این مراسم احساس می‌شد. دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق‌دار که در چند هفته‌ی اخیر توانسته بودند نظر رسانه‌ها را به خود جلب کنند، در کمال تعجب غایب بودند. در مورد مرسدس‌بنز E200 هم گفته شده بود که مدل مونتاژ این خودرو به زودی در ایران عرضه می‌شود. بنابراین انتظار داشتیم که با این آلمانی زیبارو از نزدیک ملاقات کنیم ولی این امر هم میسر نشد. البته یکی از مسئولان این غرفه به ما گفت که غیبت این خودرو، دلیلی بر عدم همکاری ما با مرسدس ‌بنز نیست.
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
اگرچه، سایپا با محصولات سیتروئن C4، چانگان CS35، برلیانس H230 و ساینا تلاش کرده‌ بود که سفره‌ی خود را رنگارنگ جلوه‌ دهد اما چندان در جذب مخاطب موفق نبود. با یکی از مسئولان این غرفه صحبت کردیم و داخل ساینا نشستیم. خودرویی که انتظار داشتیم مدل اتومات آن در این رویداد حضور پیدا کند اما بازهم با غیبت یک محصول استراتژیک ایرانی روبرو شدیم. ساینا خودروی نسبتا جدیدی است که مدل اتومات آن به تازگی در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است.
 
در انتهای سالن یک لامبورگینی زرد رنگ قرار داشت. این لامبورگینی یک مدل دست‌ساز و ایرانی بود که شباهت‌های نسبتا زیادی با مدل اونتادور داشت. سازنده‌ی این خودرو با تلاش‌های زیاد و بدون هیچ‌گونه حمایت، توانسته بود این مدل را بسازد. یک لامبورگینی دست‌ساز که موتور ۵٫۷ لیتری روی آن قرار داشت.
 
پس ریش‌سفیدان چه می‌شوند؟
 
از غرفه‌ی خودروهای داخلی، خارجی و هیبریدی که بگذریم، نوبت به سالن کلاسیک‌ها می‌رسد. یک سالن بزرگ دو قسمتی برای میزبانی از ریش‌سفیدان نمایشگاه. در این نمایشگاه، به جرات شاهد یکی از بهترین گردهمایی‌های خودروهای کلاسیک و قدیمی بودیم که با همکاری غرفه‌داران، بسیار منظم و بی‌حاشیه برپا شده بود. در بدو ورود شاهد صف آلمانی‌ها بودیم که عمدتا شامل محصولات ب‌ام‌و در دو کلاس‌ سری۳ و ۵ بودند. از بنز، مدل‌های پونتون و SL نسل اول و سوم از شاخص‌ترین خودروهای آلمانی بودند. از غرفه‌ی فرانسوی‌ها هم می‌توانیم به مدل‌های DS73 و ۴۰۴ سدان و کوپه اشاره کرد. آمریکایی‌ها حضور چشم‌گیری داشتند؛ فورد ماستنگ، شورولت کامارو و دوج چارجر سه تفنگدار این سالن بودند. خودروهایی که با زرق و برق کنارهم پارک شده‌بودند. در کنار خودروهای کلاسیک هم ماکت‌های ارزشمند و قیمتی قرار گرفته بود که هرکدام از آن‌ها قیمت میلیونی داشتند!
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
دریفت یعنی اوج هیجان!
 
در فضای بزرگ نمایشگاه شهر آفتاب، مسئولان بخشی را به پیست کوچک دریفت اختصاص داده بودند. راننده‌های حرفه‌ای که با حرکت‌های نمایشی هیجان‌انگیز خود مردم را به وجد می‌آوردند. تیم دیجی‌کالا مگ هم به‌طور ویژه برای هواداران، پوشش لایو و استوری اینستاگرام ترتیب داد. صاحبان خودرو‌ها از هزینه‌ی این ورزش می‌گفتند که با توجه به مخارج چند ده میلیونی اتومبیل‌رانی، می‌‌توان آن را جزو گران‌ترین رشته‌های ورزشی به حساب آورد. خودروهای نسبتا گران‌قیمت که به‌طور ویژه برای این رشته تغییراتی در آن‌ها داده شده بود. ب‌ام‌و سری ۶ نسل دوم (E63)، سری ۳ نسل دوم (E30) و نیسان آلتیما از خودروهای اختصاصی دریفت بودند.
 
در نمایشگاه خودرو تهران چه گذشت؟
 
بنشینید و خودروهای ما را تست کنید!
 
در کنار این پیست، فضای تست‌ درایو هم وجود داشت تا علاقمندان به تست خودروهای بعضی از شرکت‌ها، شانس تجربه‌ی رانندگی با آن‌ها را پیدا کنند. خودروهایی مثل میتسوبیشی ASX، میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی اوت‌لندر و DS5 LS. کارشناسان دیجی‌کالا مگ هم توانستند سوار بعضی از این خودروها شوند و با استفاده از لایو اینستاگرام ویدیوهای زنده‌ی هیجان‌انگیزی برای مخاطبان پخش کنند.
 
جمع‌بندی
 
روی هم رفته، با توجه به برگزاری آبرومندانه‌ی نمایشگاه خودرو با وقفه‌ی ۱۱ ساله و حضور پررنگ خودروسازان و شرکت‌های رسمی واردات اتومبیل، می‌توانیم احساس رضایتمندی از برگزاری این رویداد داشته باشیم. نمایشگاهی که با سناریوهای هوشمندانه توانست نظر مثبت بسیاری را به سمت خود جلب کند. سالن‌ خودروهای کلاسیک، پیست حرکات نمایشی و تست‌ درایو از شاخص‌ترین بخش‌های جذاب نمایشگاه امسال بودند. حضور برندهای مختلف با محصولات جدید هم از اخبار خوشحال‌کننده‌ای است که احتمالا نوید عوض شدن چهره‌ی خیابان‌هایمان را در سال جدید را به ما می‌دهند. دیجی‌کالامگ هم این روزها، با اخبار مختلف در اینستاگرام و تلگرام همراه شما عزیزان بود.
 
شما از تجربه‌ی نمایشگاه خودرو امسال به ما بگوئید. آیا نمایشگاه امسال را دوست داشتید؟
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو , شهر افتاب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

هرمز
0

از یه دیدگاه به عنوان یه نمایشگاه خودرو تو سال 2017 تو پایتخت یه کشور، قابل مقایسه با معمولی ترین نمایشگاه های خارج از کشور هم نبود ولی از یه دیدگاه دیگه به عنوان یه تجربه بعد از یازده سال اونم با همه محدودیت ها تو زمینه خودرو روی هم رفته بد نبود و جا داره از همه کسایی که واسه برپایی اون زحمت کشیدن قدردانی کنیم
20:02  1395/12/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تبدیل29 اسفند : سلام دوستان تاریخی که ازش صحبت میکنید تاریخ پرداخت پوله یا دریافت پرونده کدومشه؟ من 17 دی پول پرداخت کردم ولی دریافت پرونده 21 دی هست ممنون اگه جواب بدین
اتو ارتقا : سلام 30 دی و 20اذر 85گانه روشون اعمال شده؟یا 85گانه فرق داره؟
کشاورز : برو کافی نت یا نمایندگی بیمه بگیر
207 موعد تحویل اسفند : سلام دوستان تبدیل به کد 60021 تا چه تاریخی فاکتور شده ??
دلتنگ پارس : سلام ی سوال از زمان تخصیص پلاک تا موقع تحویل به مشتری چند روز طول میکشه ؟ممنون میشم کسی جواب بده
اتومات : چشم انتظار های عزیز امروز 20آذر 30دی اتومات 606رنگ سفید فاکتور شد بدون تبدیل
مصطفی : منم دقیقا مثل شما هستم زنگ زدم گفت فاکتور شدید
دی ماه : سفید؟
اتومات دیماه : دوستان عزیز سامانه ایرانخودرو کودوم قسمتش براتون زده ایرادات پلاک؟؟
اتومات : 20آذز 30دی الان فاکتور شد سقف فلز اتومات