بررسی خودروی آریو; اتوماتیکی در محدوده 50 میلیون تومان

 

بررسی آریو

این روزها بازار خودروی کشورمان متنوع‌تر از گذشته است و در هر محدوده قیمتی چه در رده خودروهای نسبتا ارزان زیر 50 میلیونی و چه در رده خودروهای گران‌قیمت گزینه های متعددی پیش روی مشتریان قرار دارد. درواقع رقابتی شدن بازار و عرضه مدل های متنوع سبب شده که خودروسازان بزرگ کشورمان نیز تنوع محصولات خود را افزایش داده و با تولیدات رنگارنگی در بازار حضور داشته باشند.
 
در این راستا شرکت سایپا که هماکنون با طیف گسترده ای از انواع مدل ها تا رده 100 میلیونی در بازار حاضر است در نظر دارد به این مقدار بسنده نکرده و در آینده ای نزدیک محصولات جدیدتری هم معرفی نماید. یکی از موفق ترین محصولات زیر 100 میلیونی را میتوان سراتوی تولیدی این شرکت دانست که در گزارشات قبل به تفصیل از آن نوشتیم. سدانی کامپکت و جمع وجور در دو نسخه دنده دستی با موتور 1600 سی سی و مدل اتوماتیک با موتور 2000 سی سی که باوجود قدیمی شدن اتاق، سابقه خوب خود را در ذهن خریداران حفظ کرده و همین امر در کنار گستردگی خدمات پس از فروش سایپا تضمینی در موفقیت آن محسوب میشود. اما اگر بخواهیم سوار بر سدان متوسطی با گیربکس اتوماتیک و با قیمتی حدود 20 میلیون ارزانتر از سراتوی 1600 سی سی شویم، آنگاه چه گزینه ای پیشرو خواهیم داشت؟ 
 
محصول مورد بحث ما گزینه دیگر تولیدی سایپا در رده خودروهای اقتصادی با امکانات رفاهی مناسب است. زوتی Z300 که حال در سایت تولیدی سایپای ساوه با نام آریو به تولید میرسد از جمله محصولات تاحدودی جدید در بازار ایران به شمار میرود.
 
در نگاه اول به نمای ظاهری خودرو میتوان الهام گیری از پلتفرم محصولات تویوتا را به ویژه در نمای جانبی و پشتی دریافت. چراغ های جلو با تزیینات کرومی در درون آن به همراه جلوپنجره دو شاخه کرومی و لوگوی بزرگ سایپا در وسط جلو پنجره، کارکتر اصلی خودرو را رقم میزنند. با گذر از طراحی آرام و نرم بخش جانبی و خط شانه انتهای درب عقب و گلگیر، به بخش پشتی میرسیم. طراحی ساده چراغ های مربعی شکل عقب مجهز به LED و خطوط هماهنگ روی درب صندوق بار و سپر، از نظر کارشناسان به دور از هرگونه ناهمگونی برخی از دیگر محصولات چینی است. طراحی فضای داخلی نیز در جهت همسویی با طراحی ساده و همگون بیرونی، شامل خطوطی نرم روی داشبورد و رودری ها میشود.
 
بررسی آریو
 
با این وجود نه تنها بی حوصلگی طراحی در این بخش دیده نمی شود بلکه خطوط مواج میانه داشبود، استفاده از دو رنگ مشکی و خاکستری در ترکیب آن و پنل های چوبی تیره و براق در کنسول و داشبورد خبر از دقت سازنده در طراحی کابین دارد. از ویژگی های مثبت کابین آریو میتوان به استفاده بهینه از فضا در آن اشاره کرد که شامل محفظه های پایین سیستم صوتی و مخفی بالای فندک، دو عدد جالیوانی و همچنین کنسول زیر استراحتگاه دست میشود.
 
با استارت زدن خودرو، لرزشی در کابین احساس نمی شود که کاملا خوشایند و حتی شاید دور از انتظار باشد. خودرو بی صدا روشن شده و گیربکس 4 دنده اتوماتیک با قرارگیری در حالت D ،حرکت را در وضعیت اقتصادی آغاز می‌کند که در نمایشگر پشت آمپر نیز علامت (E (Economical به نمایش در می آید. فشردن پدال گاز تا انتها، شتابگیری نرم موتور 112 اسبی با گشتاور 151 نیوتن متری را به دنبال دارد و دور موتور در حالت پرشتاب تا 5000 دور نیز پیش میرود. حالت دیگر گیربکس حالت برفی آن است که با فشردن کلید کوچک کنار دسته دنده فعال شده و با تعویض دنده در دورهای پایین، مانع از انتقال گشتاور زیاد و هرزگردی چرخ های جلو میگردد. با کشیدن دسته دنده به سمت چپ گیربکس به حالت دستی یا منوال تغییر می‌کند در این حالت چنانچه راننده پس از رسیدن دور موتور به 5500 دور نسبت به تعویض دنده اقدام نکند، گیربکس به صورت اتوماتیک عمل تعویض دنده را انجام میدهد. 
 
بررسی آریو
 
رانندگی با آریو نرم و بی صدا است و فضای جادار و نورانی کابین دلباز جلوه می‌کند. فضای صندلی های پشتی برای سه نفر سرنشین بزرگسال بویژه در قسمت پا و سر به اندازه کافی جادار به نظر میرسد. عرض 1766 و فاصله محوری 2700 میلیمتری خودرو از مهمترین دلایل این جادار بودن آن به شمار می آیند. ویژگی که سبب شده است این محصول انتخاب مناسبی برای شرکت های تاکسیرانی باشد و این امر از سوی سایپا محقق شده است. همچنین نتیجه عریض بودن خودرو در بخش صندوق بار بزرگ آن نیز مشهود است.
 
داخل آریو
 
امکاناتی از جمله كامپيوتر اطلاعات سفر، چراغ مه شكن جلو و عقب، سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك، سنسور پارك دنده عقب، صندلی عقب تاشونده مجهز به نگهدارنده  صندلی كودك ISOFIX ،سيستم صوتی مجهز به راديو + Player CD با قابليت پخش MP3 و پورت USB و سيستم ضد سرقت (Immobilizer) به صورت استاندارد روی آریو ارائه میگردد و به گفته مسئولان سایپا، به احتمال قوی بزودی برای این خودرو امکانات وسیع تری همچون سانروف برقی، صندلی های گرم‌کن و نمایشگر رنگی و دوربین دید عقب نیز قابل سفارش خواهد بود.
 
در نهایت میتوان آریوی اتوماتیک را خودرویی کاربردی و نسبتا راحت دانست که با بهره‌گیری از پیشرانه 1600 سی سی با قیمت 54 میلیون تومان خودرویی قابل قبول دانست و فقط یکی از معایب آریو را میتوان بازار دست دوم این خودرو دانست که در میان تمام محصولات چینی این مشکل کاملا مشهود است.
 
مشخصات فنی آریو
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی خودرو , آریو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

بابك ثابتي
0

من حدود يكسال هست كه اريو دارم..ماهي يكبار از جاده چالوس باهاش شمال ميرم..واقعا سواري خوبي داره و قطعاتش باكيفيته..موتور و گيربكس كاملا هماهنگ..خيلي هم كم مصرف و كم استهلاكه...من قبلش چري اريزو و اچ سي داشتم كه واقعا راضي نبودم...فقط تنها مشكلش از لحاظ قطعه هست كه اونم تا گارانتي هست سايپا ساپورت ميكنه...الان قطعاتش خيلي زياد شده..كلا توصيه ميكنم اگه خودرو راحت و جادار و كم مصرف و كم استهلاك ميخوايد اريو بخريد
11:07  1397/05/15
پاسخ دادن
راستین
0

قسمت دوم:
ج: تبلیغات خوب کاذبی از طرف خریداراش پشت خودش داره که بایستی همزمان که کنارشون تو ماشین نشستی بگی اون آقا ....(خودتی)
بریم سراغ بعدش:
۵-از لحاظ راحتی،جاداری ونرمی داخل کابین به نظر من برلیانس حرفی برای گفتن در مقابل آریو نداره .... لطفا تست کنید.
۶-من به شخصه داخل جاده بدون شیب ۱۷۰تا باآریو رفتم و تایید همراهام رو گرفتم( چه از نظر شتاب وصدای داخل کابین) البته نرید تو سراشیبی
شتاب آریو با توجه به قدرت بیشتر موتور بسیار بهتره ولی عالی نه!
۶-ثبات رانندگی به نظرم خیلی بهتر از خودرو های داخلیه والبته نسبت به برلیانس!
۷-احساس امنیت وقدرت ترمز گیری هیچ شکی نکنید عالی! برلیانس رو نمیدونم برید تست های ستاره دار چین رو بخونید!
۸-شرکت های مونتاژ کننده این دوتاوامکانات خدماتی رو براساس چندین سال دیگه توی نظر بگیرید،اینجا امید به اینه که با تاکسی شدن آریو خدمات بهتری رو توی طولانی دنبال کنه!!! والا الان هردو تا خیلی خوب نیستن
در کل نظر شخصی من میگه اگه واحد تبلیغات افتضاح سایپا؟؟؟ وشرایط آپشن آریو بهتر باشه جاش با الان برلیانس عوض میشه!
08:44  1397/03/06
پاسخ دادن
راستین
0

قسمت اول:میخوام نظرم رو درمورد ۲خودرو چینی آریو یا همون زوتی۳۰۰وبرلیانسH330بگم
من چند نفر از دوستام برلیانس دارن پس نگید سوار نشدم،از چند وقت پیش کنارشون می نشستم تا تست کنم شاید چیزهای که میگم نظر شخصی باشه ، پس به کسی بر نخوره !
ولی خودم رفتم آریو گرفتم؛ وقابل توجه چند نفر ازخانواده رو که سانتافه وسراتو دارن رو پشت ماشین نشوندم تا نظر بدن!
۱-هردو ماشین نسبت به جثه موتور ضعیف دارن که هیچ شکی توش نیست
۲- صدای داخل کابین توی آریو بسیار پایین تر از برلیانس هستش!
۳- برلیانس بسیار ظاهر فانتزی تر وتصنعی داره (چینی بودنش تو ذوق میزنه) درصورتی که آریو درست کپی تویوتا آلیون هستش( ولی بسیار حرفه ای تر از برلیانس با ظاهر پلاستیکی ساخته شده که کپی خنده دار از بی ام و هستش)
۴-بازار کاملا دست برلیانس چون چند تا ویژگی خاص داره
الف:برلیانس بسیار پر آپشن هستش نسبت به آریو که تقریبا ۵ میلیونی آریو میخواد تا برسه بهش(این گزینه بسیار توی خریدبرلیانس تاثیر گذاشته)
ب:شرایط فروش بسیار خوبی داره
08:41  1397/03/06
پاسخ دادن
احسان
0

اين ماشين را من دارم جزو بدترين و بي كيفيت ترين خودروهاي داخل هست فوقالعاده اشغاله
01:32  1396/05/06
پاسخ دادن
صابر
0

آریو ماشین خیلی خوبیه
خیلی بهتر از برلیانسا
هم موتورش قوی و بهتره، هم امن تره، هم جاداره و ...
آریو داره هم به لبنان و هم عراق صادر میشه
از طرفی تاکسی رانی هم داره ازش استفاده میکنه،که این نشون میده ماشین مورد تاییدیه
22:33  1396/03/22
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
10

من نمونه وارداتيش به نام زوتي رو سوار شدم و با صاحبش هم صحبت كردم از نظر كيفي واقعا در سطح بالايي هستش اينكه تاكسي شده واقعا عاليه حداقل از ماشين هاي سي سال قبل هم كيفيت به مراتب بالاتري داره و هم براي مسافران بسيار راحت تره
12:18  1396/02/02
پاسخ دادن
رضا
16

تو رنج شصت میلیون بازار دست برلیانسه و برلیانس پارس خودرو داره حکومت میکنه.
23:41  1396/01/31
پاسخ دادن
بی نام
3

برتری اون نسبت به آریو چقدره؟
23:29  1396/02/01

میلاد
3

با سلام ماشین خوبیه اما استقبالی ازش نشد و سایپا به ناچار دست به دامان تاکسیرانی شد تا CKD های این خودرو روی دستش باد نکنن و با مونتاژ کردن پک های سی کی دی و اماده سازی محصول اون رو تحویل تاکسیرانی بده
20:58  1396/01/31
پاسخ دادن
رضا
3

دوستانی که اریو دارند از خودروی خود راضی هستند و هزینه ها و استهلاک
ان چگونه است.
16:55  1396/01/31
پاسخ دادن
Vali
6

آنگونه هست
18:09  1396/01/31

بی نام
4

منم میخوام بدونم؟؟
02:18  1396/02/01

مهدی
1

آریو موتورش میتسوبیشیه، مصرفش کمه،کیفیت قطعاتش خیلی بهتر از ماشینایه زیر 50 میلیون ایران خودرو و برلیانس ها هستش
کلا کلاس سواریش خیلی بالاست

من نزدیک یه ساله دارم، ازش خیلی راضیم
15:00  1396/03/23

علی
0

بین خودرو های تولید داخل رقیب نداره.نرم و کم استعلاک و جادار.در مورد استهلاک ماشین هم کمک جلو و عقب جنس عالی بنداز و حتما حتما کف ماشین رو عایق کاری خوب انجام بده و یه ریمپ استاندارد بعدش از ماشین لذت ببر
15:12  1400/06/15

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سید : آقا مسعود تفاوت کوییک واطلس 1 عقب و جلو خودرو و چراغ ها کاملا متفاوته 2داشبورت و صفحه کیلومتر 3داشتن ساندروف که خودش40/50میلیون تفاوت قیمت تو شاهین مشاهده کنید اما شما بگو 207 موتور تیو3 چه مزیتی نسبت به اطلس دارع خود 206 تیپ دو باقیمت 610میلیون مدل402 قطعا بعنوان یک خریدار بازار آزاد حاصرم 610بدم اطلس 403تا 206موتور تیو3
محمد ش : سلام جک J7 موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ امروز تازه فاکتور شد
سید : در پاسخ آقا مسعود گل در درج
رضا T8 : بحث جرئت و جسارت و ... این حرفا نیست شما که واسه پیگیری کار خودت رفتی اونجا به نتیجه هم نرسیدی بعد اومدی اینجا به بقیه بد و بیراه میگی و همه رو قضاوت میکنی پس ما دیگه نباید انتظاری از عوامل کرمان موتور داشته باشیم یکی مثه تو شده مسئول که ما کارمون به اینجا کشیده . همه ما از خدامونه که زودتر ماشینامون برسه . من یکی اگه میدونستم با اومدنم حداقل فقط اینکه کی ماشینم دستم میرسه ، نصیبم میشد زودتر از تو اونجا بودم . وقتی 1 درصدم مطمئن نیستم که اومدنم دردی دوا میکنه چجوری 800 کیلومتر بیام و دس از پا درازتر برگردم شما که نزدیکشونی هیچ کار نتونستی بکنی بعد خودتو بذار بجای امسال من ... صد رحمت به اونی که میاد میگه رفتم و چی شد ولی تویی که اگه منفعتی برات نداشته باشه خیرت به کسی نمیرسه پس انتظار نداشته باش خیر مسئولای کرمان موتورم بت برسه .......
سام : سلام. والا من از کیه سامانه یکپارپه و سایپا چک میکنم خودرو نیست سما از کما سفارش زدید
J7 : واقعا متاسفم هیچکس نیومده بود
S3 : سلام تاساعت۲ وایستادم اونجاهیچکس نبودیااگه اومده بودن هم واینستادن رفتن.آماده باش بودن ماشین کلانتری بود.موتوری توخیابون گشت میزد.وقتی اونجابودم۳تاکفی اومدماشینk5فکرکنم بودخالی کرد.به منم گفتن بروجنت آباد
فرهاد : واقعا انتظار دیگه ای داشت!!!!
حسین : دوست عزیز شما حق داری ناراحت باشی ولی همه کسایی ک تو این جا هستن ک تهران نبودن بیان اکثرا شهرستانی هستن شما بگو چیکار کنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی ماه : دعوتنامه اسفند حین بارگیری تو راه خیس شدن
تحویل اسفند ریحانه : تو رو خدا راست میگی پرهام واقعی هستی
علی : بابا باز تا فردا 17 اردیبهشت تمدید شد که
X33اتومات قسطی : سلام واریز وجه 22اسفند قسطی60درصد ....تایید لیزینگ 28فروردین که تکمیل وجه سبز شد....9اردیبهشت شماره شاسی تخصیص شد ......ولی تا الان کار دیگه انجام نشده به نظرتون کی فاکتور میشه و کی تحویلمون
صادق : من خودم هم نهاد ریاست جمهوری و هم وزارت صنعت شکایت کردم ولی همش فرمالیسته است . اگر نبود پیگیری میشد. توی تولید مشکل بر خوردن و باید روال خودش رو تی کنه . . ماشینا 2 ماه تاخیر دارن .موعد تحویل اسفند نهایت تا پایان اردیبهشت فاکتور میشن . موقعی که ماشین نباشه سازمان بازرسی میخاد چیکار کنه؟
رها : نیمه اول هم رو یازدهم قفل شده فکرکنم چه برسه به نیمه دوم فروردین
ابوالفضل : سلام قسمت همه بشه من امروز تحویل گرفتم پارس ای ال ایکس بخشنامه 4713 بعداز 6ماه پراسترس
دی بویین زهرا : 21فروردین دعوت نامه اومد پرداخت کردم 10دهم پیام اومد تخصیص رفتم کافینت حضوری ثبت کردم امروز 16 اردیبهشت رفتم توی سایت دیدم پلاک شده منتظرم پیام بیاد ساعت وروز رو برم کافینت ثبت کنم برم کاشان حضوری بیارم انشالاه قسمت شما عزیزان بشه واقعا خسته شدیم میدونم ❤❤❤❤❤❤🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
مهدی اسفند : 🤣🤣🤣تا 25 دقیقه دیگ مونده فقط
رضا : تکمیل وجه 16 دی اگر فردا فاکتور بشه خوبه.نوبت ما که 18 دی تکمیل وجه کردیم احتمالا اینجور که داره پیش میره بره تا اخر هفته.چرا انقد کند شده روند فاکتور