فقط با افزایش صادرات می‌توان قیمت خودرو را کاهش داد

 

فقط با افزایش صادرات می‌توان قیمت خودرو را کاهش داد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش قیمت خودرو را به شرطی امکان‌پذیر دانست که تیراژ تولید افزایش و بازار فروش توسعه یابد، صادرات رونق گرفته و روابط بین‌المللی دو و چند جانبه ایران با سایر کشورهای جهان گسترش یابد.
 
محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تولید خودروی باکیفیت با قیمت مناسبی که به‌هنگام به بازار عرضه شود باید مورد توجه مسئولان و متولیان صنعت خودروی کشور قرار بگیرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: گام بلند و اساسی کاهش هزینه‌های تولید، کاهش هزینه‌های سرباری و غیرعملیاتی بار شده بر تولید است که  باعث می‌شود سهم بیشتری از هزینه‌ها بر هر واحد تولید افزوده شود و موجب گران‌تر شدن تولید شود.
 
وی با بیان اینکه اولین کاری که  برای کاهش هزینه تمام شده خودروی تولیدی که آثار و وزن بیشتری نسبت به سایر فاکتورها دارد، افزایش تیراژ تولید است، گفت:  برای کاهش قیمت خودرو باید مقیاس اقتصادی تولید یا افزایش تیراژ تولید اتفاق بیفتد. هر قدر تعداد بیشتری خودرو تولید شود، هزینه‌های سرباری بر تعداد محصول بیشتری سرشکن می‌شود در نتیجه قیمت تمام شده هر دستگاه خودرو کاهش می‌یابد. 
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته برای دستیابی به تیراژ بالاتر تولید باید بازار فروش خودرو توسعه یابد. توسعه بازار به این معناست که باید صادرات داشته باشیم و برای صادر کردن حتما باید روابط بین‌الملل و رابطه با سایر کشورهای منطقه بهبود یابد و توافقات دو و چندجانبه امضاء شود تا موانعی از تحریم‌ها که پیش پای تولید داخلی گذاشته شده است به مرور  کم رنگ شود.
 
نجفی تاکید کرد: با افزایش راندمان  و بهره‌وری تولید و کاهش هزینه‌های جذب نشده راه برای کاهش قیمت خودرو باز می‌شود.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان تهران در ادامه با تشریح دومین پیشنهادش برای کاهش قیمت خودرو داخلی، گفت: دومین اقدام افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، منابع داخلی و خطوط تولید شرکت‌های خودروساز و کاهش تلفات مواد اولیه تولید است. برای رسیدن به این اهداف باید فناوری‌های جدید و مدرن در صنعت خودروسازی کشور به کار گرفته شود. در این صورت در زمان و هزینه کمتر با ریزش مواد اولیه و هزینه‌ای کمتری، خودرو تولید خواهیم کرد.  برای رسیدن به این هدف هزینه‌های مالی شرکت‌های خودروساز باید کنترل و مدیریت و شیوه‌های تامین نقدینگی، اصلاح شود. هزینه‌های مالی سنگین تحمیل شده به تولید مسئله‌ای نیست که تولید بتواند از پس آن بر بیاید. در این صورت می‌توان به تولید اقتصادی‌تر و رقابتی‌تر امیدوار داشت.
 
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار و بلندمدت بخش تحقیق و توسعه در روند تحول‌گرایانه شرکت‌های خودروساز، گفت: بخش مهمی  در شرکت‌های خودروساز وجود دارد که می‌تواند و باید متناسب با نیازهای آینده مشتریان،  پارادایم‌های جدید خلق و خودروهایی تولید کند که نیازها، خواسته‌ها و سلایق مشتریان را در کلاس‌های مختلف خودرویی تامین کند حتی بستر و زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت و ایجاد کند که راندمان، کیفیت، قیمت و سرویس‌دهی قابل قبول را در زمان مناسب به بازار مصرف عرضه کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرارداد پنج شرکت ایرانی با پنج شرکت خارجی که اخیرا در زمینه طراحی و تولید پلت فرم در صنعت خودروسازی کشور منعقد شد، اگر به سرانجام برسد شاهد تحول خوبی خواهیم بود.
 
نجفی ادامه داد: باید برای این کار برنامه‌ریزی عملیاتی شود؛ به گونه‌ای که اهداف و نتایج آن در مقاطع مشخص قابل اندازه‌گیری باشد در این صورت در بلند مدت شاهد تحولات چشمگیری در صنعت خودروسازی کشور خواهیم بود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: در بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های خودروساز ظرفیت‌های خالی زیادی وجود دارد. این ظرفیت‌ها لاجرم با  یک نظام تحقیق و توسعه کارآمد باید به سمتی هدایت شود که لوازم و تجهیزات تولیدی به شکلی بهینه شود که  متناسب با نیازهای واقعی مشتری، اِلِمان‌های جدید و بهتری  طراحی و روی خودروهای داخلی نصب شود. در این صورت هم منابع جذب نشده، جذب خودروسازان می‌شود و عملکرد اقتصادی کارآمدی پیدا می‌کند، هم در مشتری رضایت‌مندی بیشتری ایجاد می‌کند به نحوی که حتی ممکن است مشتری بابت این رضایمندی بهای بیشتری پرداخت کند و هم به نظام اقتصادی صنعت خودروسازی کشور و مطلوبیت عملکرد نیروی کار در شرکت‌های خودروساز منجر می‌شود.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صادرات , کاهش قیمت , افزایش تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

بهنام
0

فقط چون خیلی ها عادت کردن به گرفتن این پولهای مفت، مردم باید بیشتر از دو برابر تمام دنیا پول بدن برای خرید هر ماشینی
این ظلم و گران فروشی نیست!؟
13:14  1396/04/01
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
9

آخه چرا الکی آسمون ریسمون میبافید و اون چیزی را که باید بگید را نمیگید؟ وقتی یک خودرو مثلا با هزینه تمام شده 5تومن تولید میشه و 15تومن مالیات و عوارض و .... میگیرید(با استناد به فروش در خارج از کشور) و سود 20درصد که 24تومن در میاد واسه ایرانی را چرا نمیگید؟ از زمانی که بودجه کشور بر اساس مالیات بسته شده و پول نفت و معادن فراوان ایران برای غیر ایرانی و اختلاسگران گرامی هزینه میشه تمام محصولات تولید ایران بسیار گران در میاد واسه تولید کننده. و مسئولین محترم هم هر روز برای جبران کمبود بودجه پول آب و برق و گاز و تلفن و .... را گران میکنند تا مردم نتوانند مجالی برای نفس کشیدن داشته باشند
13:29  1396/03/29
پاسخ دادن
هادی
5

نگو با افزایش صادرات قیمت کاهش پیدا میکنه.
بگو با کاهش بخور بخور مدیران قیمت کاهش پیدا میکنه.اونوقت دیگه هیچ نیازی به صادرات هم نیست چون هیچ جای دنیا این فرقونارو سوار نمیشن جز مردم بیچاره خودمون.
13:10  1396/03/29
پاسخ دادن
SPK
4

"کاهش قیمت خودرو را به شرطی امکان‌پذیر دانست که تیراژ تولید افزایش و بازار فروش توسعه یابد، صادرات رونق گرفته و روابط بین‌المللی دو و چند جانبه ایران با سایر کشورهای جهان گسترش یابد."

کی بره این همه راهو ... میخواین گرونترش کنین، بهونه نیارین. همونطور که تا الان به بهونه های جورواجور قیمت رو بالا بردید. روابط بی المللی بهتر هم بشه هیچ تاثیری روی قیمت این لگن ها نداره. مگر اینکه ایران به سازمان تجارت جهانی بپیونده که در اون صورت هم باید بساط لگن سازی تون رو جمع کنین چون اون موقع باید از تعرفه های گمرکی مصوب سازمان تجارت جهانی پیروی کنین که یعنی باید خودروساز خارجی مستقیم بیاد فعالیت کنه. یعنی تویوتا کمری رو به قیمت 80 میلیون فروش بره که دیگه کسی حاضر نمیشه برای L90 و دنا و چند تا آشغال چینی بی نام و نشون 60-50 تومن هزینه کنه.
12:53  1396/03/29
پاسخ دادن
رضا
6

فقط با افزایش صادرات قیمت خودرو کاهش پیدا می کند!!؟این حرفتون بیشتر به شوخی
می ماند وقتی تولیدات تان اریسان و سمند وپارس هست در حالی که در دنیا خودروهای
روز مثل اکورد و کرولا و...با ایمنی و کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می شود!!
11:31  1396/03/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
ایدا : من فقط فقط به خداواگذارمیکنم خودش می‌دونه من مشکل داشتم چقدر تلاش کردم..خداعوضت بده که سنگ روسرراه مردم میزاری.اگه صدتابدن شمانفرصدم بشی بیشتراذیت بشی تواین راه که اینجوری حرف میزنی فقط ازخدااااااخواستم مشکلم حل شه که اگه دست شماهابود مردموبرده میکردیدکه کاری براشون انجام بدی....خیرنیادجلوت....دلم شکست چون خداشاهدمنه
اریسان۲ : ثبت نامی ۲۰ فروردین هنوز خبری از فاکتور نیست ،انگار ثبت نامی های اسفند هنوز فاکتور نشد
رمضانی : اسفند ماهی ها را دریابید عید خودمون و بی ماشین کردیم حالا هم جوابگو نیستن
S5ccc : تا خرررر هست خرررر سوار هم هست
امیر : هیشکی نمی‌دونه دنبال جواب نگرد. در هر صورت سه چهاربار پیامک‌ شاهین با گیربکس اتومات اومده قبول نکردید. شاهین دنده ای دیگه با این قیمت نمیدن
چانگان cs55🤠 : دوست عزیز من هزار بار زنگ سایپا زدم و هر بار هم کد ملی گرفته و چک کرده گفته برنده و منتخب هستید منتظر پیامک باشید .و هیچوقت هیچ حرف اضافه ای نزده من موندم این حرفا از کجا در میارید.
حسام : اقا هادی برا شما اینجوری جواب دادن من زنگ زدم امروز گفتن ماشین هست بهتون میدیم فقط باید منتظر باشین لطفا انرژی منفی به دوستان ندین
امیر : داداش خبری شد همینجا یه اطلاع بده،خیلی ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا دوگانه بهمن : سلام دوستان آقا پرهام اگه ادم معمولی هم باشه اطلاعات درست میده ما ممنون دارش هستیم
محمدمهدی : دوستان محترمی که اسفندماه اند و براشون دعوتنامه سایناو کوئیک اومده کسی هست بره نمایندگی و بپرسه که دعوتنامه اجباریه یااختیاریه؟یااصلانیاز نیس بریم نمایندگی وخودبخود دعوتنامه پیشنهادی لغومیشه؟
تحویل 30دی : حال کردی من گفتم شکایت کنی زودتر فاکتور میشی.
پارس زمستان : سلام دوستان کسی از نتیجه جلسه امروز خبری نداره تا کی باید بلاتکلیف بمونیم؟
4552بهمن : ایشالا ایشالا
سمیرا فوری دهه فجر : با عرض سلام و احترام.حق با شماست و بنده یک انسانم اسکول و بیکار هستم
امیر : ممنون ازشماتشکر
جانبازان اتومات.فلز.تکمیل29آذر.تحویل29بهمن : مبارکه مبارک
توصیه کارشناسی : در نیمه اول سال دلار 70الی 80هزار و در نیمه دوم سال تا 100هزار .و بیشتر بالا میره مواظب باشید سرتان کلاه نره پژو پارسTU5تا 1میلیارد و 200الی 300میلیون بالا خواهد رفت
ف م : دوستان گرامی شماره تلفن ارتباطات مردمی مجلس شورای اسلامی 02139931 میباشد اگر خواست با مجلس شورای اسلامی تماس بگیره با این شماره تلفن تماس بگیرد 02139931