برچسب :: صادرات

ادامه مذاکرات ایران‌خودرو با پژو




مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که به تفاهماتی با پژو در زمینه‌ی همکاری مشترک رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: هنوز هیچ قرار‌دادی با این شرکت منعقد نشده است.

[1393/09/16 9:30]

ارابه مرگ خواندن پراید صادرات آن‌ را کاهش داد




با توجه به اظهارات وزیر صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر این که در شش ماهه نخست امسال 44 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش تولید خودرو داشته‌ایم، عضو انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت: کاهش تولید خودرو و تبلیغات منفی آن در داخل کشور صادرات این کالا را با مشکل مواجه کرده است.

[1392/08/05 10:25]

صادرات تایر افزایش یافت




عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران از رشد صادرات این محصول در 9 ماهه امسال خبر داد.

[1392/11/23 10:30]

گام‌های لرزان برای پیوستن به WTO




در حالی فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دو روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی حمایت کرد که به اعتقاد کارشناسان، در صورت پیوستن ایران به این سازمان بسیاری از صنایع کشورمان به‌خصوص صنعت خودرو با آسیب‌های جدی روبه‌رو خواهند شد.

[1395/05/12 16:00]

تزریق ارز صادراتی صنعت فولاد و مس به صنعت خودرو/ همسان سازی نرخ ارز نیمایی و آزاد درخواست اصلی صادرکنندگان




در شرایطی که قطعه سازان از عدم همکاری صادرکنندگان صنایع معدنی گلایه مند بوده و این رویه را مغایر با توافق صورت گرفته با ایمیدرو می دانند ، فعالان معدنی معتقدند در حال حاضر صنعت مس و فولاد همکاری خود را با صنعت خودرو آغاز کرده و ارز حاصل از صادرات خود را در اختیار صنعت خودرو و قطعه قرار داده اند. اختصاص ارز حاصل از صادرات به صنعت خودرو که به دنبال رایزنی های صورت گرفته مسئولان این صنعت با بانک مرکزی به تصویب رسیده، این روزها مورد اعتراض قطعه سازان قرار گرفته است چرا که به اعتقاد آن ها هم اکنون این اقدام وارد فاز اجرایی نشده و این صنعت بیشتر از هر وقت دیگری در انتظار تامین ارز با هدف رفع نیازمندی های خود است.

[1399/05/12 11:00]

ردیابی الگوی ترکیه و کره در ایران




صنعت خودرو ایران در حالی همواره تمایل بر پیاده‌سازی الگوی کره‌ای در روند توسعه این صنعت داشته که به‌دنبال رونق مونتاژکاری در شرایط کنونی، به نظر می‌رسد خودروسازی کشور در مسیر الگوگیری از صنعت خودرو ترکیه گام برداشته است.بررسی الگوی ترکیه و کره‌جنوبی نشان از نگاه متفاوت این دو کشور به صنعت خودرو دارد؛ به‌طوری‌که دولت کره از سال ۱۹۴۶ با تدوین برنامه‌ای مدون و مشخص تلاش کرد با تمرکز بر تولید در زمره مهم‌ترین کشورهای خودروساز جهان قرار بگیرد، حال آنکه ترکیه با جذب سرمایه‌های خارجی و ‌تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک، در کنار سازوکارهای مناسب اقتصادی و پرهیز از سیاست‌های حمایت‌گرایانه، کلید موفقیت این کشور را در صنعت خودرو رقم زد.

[1396/10/04 20:00]

الجزایر مشتری اصلی خودروهای ایرانی




گروه صنعتی ایران خودرو با امضای قرارداد با بخش خصوصی الجزایر فروش خط تولید و انتقال خدمات فنی مهندسی به این کشور را آغاز کرد. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، این رویداد در حالی از زمستان 94 آغاز می شود که خودروساز ایرانی اعلام کرده که هیچ نیازی به سرمایه گذاری مستقیم برای حضور در بازار این کشور آفریقایی ندارد و حضور بدون سرمایه گذاری مستقیم در کشورهای خارجی رویکرد جدید ایران خودرو در حوزه صادرات است.

[1394/10/10 12:00]

ساخت کارخانه ایران خودرو در الجزایر آغاز شد




با ارسال نخستین محموله تجهیزات خط تولید محصولات ایران خودرو به کشور الجزایر گام اساسی در خصوص احداث کارخانه ایکوالجزایر برداشته شد. به گزارش ایسنا، با ایجاد شرکت جوینت ونچر "ایکو الجزایر" و ارسال تجهیزات خط تولید توسط ایران خودرو، احداث سایت مونتاژ محصولات ایران خودرو به صورت رسمی عملیاتی شد.

[1395/08/27 15:00]

جزئیات حضور ایران خودرو در عمان




وزیر صنعت عمان در راستای همکاری‌های مشترک اقتصادی این کشور با ایران طی چند روز آینده به تهران سفر خواهد کرد و خط تولید دنا در عمان یکی از موضوعات مذاکره آینده عمان و ایران خواهد بود.

[1395/07/08 13:00]

نخستین خودروی تولید مشترک ایران و عمان




رایزن بازرگانی ایران در عمان از راه اندازی خط تولید خودروی دنا با مشارکت ایران خودرو در عمان خبر داد و گفت: نخستین محصول این مشارکت سال آینده تولید و به بازار کشورهای شرق آفریقا و نیز یمن صادر می شود.

[1395/07/04 17:00]

مقاومت در برابر جهانی شدن؟




در شرایطی که خودروسازان خارجی خواستار خرید سهام برخی از سایت‌های تولیدی کشور هستند، شرکت‌های‌ خودروساز داخلی در این مورد مقاومت کرده و چندان میلی به واگذاری سهام به آنها ندارند. پس از توافق هسته‌ای بود که خودروسازان خارجی علاوه بر اعلام آمادگی برای حضور در ایران، از علاقه خود نسبت به خرید سهام شرکت‌های خودروساز داخلی و زیرمجموعه‌هایشان، صحبت به میان آوردند.

[1395/07/03 14:00]

رفع محدودیت‌های واردات با هدف صادرات




صادرات غیرنفتی همواره از مهم‌ترین مسائل موردنظر دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران اقتصادی و بازرگانی کشور بوده و توجه خاص در برنامه‌های اول و دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور را معطوف به خود کرده است.

[1395/08/01 15:00]

ساحل عاج با خودروهای ایرانی نونوار می‌شود




در حالی که ایران به آرامی در حال پیوستن دوباره به اقتصاد جهانی است، عمان نیز در حال تبدیل شدن به دروازه ورود شرکت‌های ایرانی به بازارهای جدید در آسیا، افریقا و جهان عرب است.

[1395/09/07 16:00]

خودروی ایرانی، انتخاب اول مشتریان عراقی




مشکل صادرات خودرو به کشور عراق با پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت حل و صادرات به این کشور مجددا آغاز شد.

[1393/02/10 10:00]

قیمت پراید و تیبا در خارج از ایران چند ؟




معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا قیمت فروش پراید و تیبا در عراق و جمهوری آذربایجان را اعلام کرد. محسن جوان اظهار کرد: خودروهایی که در ایران عرضه می‌شود آپشن‌ها و تجهیزات بیشتری نسبت به خودروهایی که برای صادرات تولید می‌شود، دارند.

[1395/06/22 10:00]

پراید ۱.۲ میلیارد دلار ارزآوری داشته است




معاون صادرات و امور بین‌الملل سایپا با اشاره به فعالیت‌های صادراتی این گروه خودروساز از ۱.۲ میلیارد دلار ارزآوری صادرات پراید خبر داد. به گزارش ایسنا، حسن جوان عصر امروز (سه‌شنبه) در هشتمین سالروز بزرگداشت صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان اینکه فرآیند صادرات، فرآیند پیچیده‌ای است، عنوان کرد: صادرات خودرو مسیر خاص خود را دارد که نیازمند این موضوع است تا از زمان عقد قرارداد، ورود، فروش و خدمات پس از فروش در بازار حضور داشته باشد و کالای خود را تضمین کند.

[1395/09/25 13:00]

خودروهای داخلی با چه قیمتی صادر می‌شوند؟




براساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است. صادرات خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی همواره در برنامه‌های اقتصادی جای داشته و وزیر صنعت به فراخور زمان به آن اشاره کرده است.

[1395/06/14 11:00]

ايران خودرو صادركننده نمونه شد




گروه صنعتي ايران خودرو با ثبت رشد 100درصدي صادرات، علاوه‌بر اينكه گامي موثر در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتي برداشت، به‌عنوان صادركننده نمونه كشور نيز معرفي شد.

[1395/08/01 11:00]

بازار پراید و تیبا در عراق




طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در شرایطی طی هشت ماه سال‌جاری تنها سه هزار و 298 دستگاه خودرو به ارزش ۱۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۳۹ دلار صادر شده که سال گذشته با وجود افت صادراتی، تعداد 24 هزار و 500 دستگاه خودرو به کشورهای مقصد ارسال شده بود.

[1395/09/24 13:00]

پراید در عراق چند؟




آخرین آمارهای ارائه شده از سوی گمرک ایران نشان می دهد هر دستگاه پراید صادراتی ایران در فاصله زمانی فروردین تا پایان مرداد ماه قیمتی معادل ...

[1395/07/08 11:00]

پراید صادراتی چقدر ارزان‌تر است؟




در شرایطی که این روزها مشتریان ایرانی دل خوشی از قیمت خودروهای داخلی ندارند، خبر می‌رسد «پراید» در بازارهای صادراتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد.

[1393/12/02 9:30]

قیمت پراید از تهران تا بغداد




اینکه قیمت واقعی خودروهای تولید ایران در خارج از ایران چقدر است، همیشه دست مایه گزارش‌ها و اخبار گوناگون رسمی و غیر رسمی بوده است. از یک سو عده‌ای می‌گویند خودروهای ایرانی در کشوری مثل عراق قیمتی ندارند مثلا یک پراید صفر در بغداد را می‌توان به قیمتی معادل 4 تا 5 میلیون تومان خریداری کرد. از سوی دیگر معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا همین چند ماه پیش اعلام کرد که «قیمت فروش پراید در کشور عراق 8300 دلار است».

[1395/08/25 14:00]

تعیین بازارهای صادراتی پژو در ایران




مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن با بیان اینکه محصولاتی که با مشارکت شرکت سایپا در ایران تولید خواهد شد با نیازهای بازار ایران و منطقه منطبق خواهد بود، گفت: این محصولات علاوه‌بر تامین نیازهای داخلی ایران، می‌تواند اهداف صادراتی این مشارکت را نیز محقق کند.

[1395/07/26 11:00]

ایران مرکز تولید پژو در منطقه می‌شود




مدیرعامل پژو سیتروئن گفت: ایران جایگاه راهبردی در برنامه‌های پژوسیتروئن دارد به گونه‌ای که ما یک سازمان منطقه‌ای برای خاورمیانه و آفریقا داریم که ایران مرکز آن خواهد بود.

[1395/07/17 15:00]

اعلام تعرفه‌های جدید تجارت در سال نو




رییس سازمان توسعه تجارت از اعلام تعرفه‌های جدید واردات و صادرات در سال نو خبر داد و گفت: در حال حاضر 35 شرکت مجوز واردات خودرو دارند و وارد‌کنندگانی که می‌توانند خدمات پس از فروش و گارانتی را ادامه دهند، می‌توانند در لیست وارد‌کنندگان رسمی خودرو قرار گیرند.

[1393/11/26 8:30]

افزایش تولید؛ بحران تقاضا




خودروسازی کشور در حالی سال‌های 91 و 92 را با بحران تولید پشت سر گذاشت که بار سیدن تیراژ به 2/ 1 میلیون دستگاه در سال 93، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه جدیدی برای افزایش تولید د ر سال جاری ارائه کرده تا...

[1394/01/29 9:30]

چرا ایران از خودروسازی دست برنمی‌دارد؟




رضی میری با اشاره به اینکه ایران هیچ‌گاه در حوزه اتومبیل موفق نبوده، ولی همواره سعی داشته که از قبل انقلاب اتومبیل‌ساز شود، می‌گوید: بعد از گذشت دهه‌ها، همچنان خودرو را به شکل بدی در داخل به صورت مونتاژ تولید می‌کنیم یا اینکه به صورت سی‌کی‌دی از سایر کشورها وارد کرده و به مونتاژ می‌پردازیم و از این کار هم دست‌بردار نیستیم و اقرار هم نمی‌کنیم که ما خودروسازی بلد نیستیم.

[1395/04/26 11:00]

قیمت عجیب خودروهای صادراتی سایپا به عراق




سایپا در نمایشگاه خودروی بغداد با داشتن 220 متر مربع غرفه، محصولاتی چون تیبا ، تیبا 2 ، آریو اتوماتیک ، کوییک، ساینا اتوماتیک ، سایپا 131 و پیکاپ ریچ و همچنین قطعات و لوازم تولید شده در شرکت های گروه سایپا را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد .

[1396/11/30 14:00]

اشتیاق خودروسازان آلمانی برای بازگشت به ایران




خودروکده : فولکس واگن و دایملر در حال بررسی بازگشت به ایران پس از برداشته شدن تحریمهای اقتصادی هستند.

[1394/04/29 8:38]

پیشنهاد استاندار کربلا به خودروسازان ایرانی




شباهت نسبی آب و هوای عراق با ایران فرصت مناسبی را برای خودروسازان ایرانی برای صادرات محصولاتشان به این کشور ایجاد کرده است.

[1393/11/01 8:53]

برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید




وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به صنعت خودرو شده و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت‌گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان‌دهی تلاش کنند.

[1393/07/06 10:30]

سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند




بازار خودرو ایران بدلیل مجاورت با بیش از 10 کشور و قابلیت تبدیل شدن به پایلوت صادراتی، پتانسیل بالقوه ای را برای صادرات محصول به کشورهای مختلف دارد چه اینکه خودروسازان تا امروز توانستند تحت تاثیر مسائل دیپلماتیک در دولت های مختلف آمار تقریباً قابل قبولی در بخش صادرات با توجه به شرایط و داشته های خود ارائه دهند. در علم اقتصاد توسعه صنعتی متاثر از چهار عامل تاثیرگذار تقاضا، عرضه، صادرات و واردات است و همگان نیک می دانند اگر نسبت دو عامل مهم واردات و صادرات برهم بخورد بویژه پیشی گرفتن واردات از صادرات، اقتصاد در کشورها با مشکل همراه خواهد شد و به دنبال آن جامعه نیز دچار مصرف گرایی می شود. از همین روست که مسئولان و تصمیم گیران کلان فعالیت های اقتصادی در قراردادهای جدید پسا برجامی بویژه قراردادهای خودروسازان خارجی با طرف های ایرانی توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند که از جمله شرط های اصلی آنها برای مذاکره «سرمایه گذاری مطمئن و صادرات بخشی از تولیدات» است. سایپا و سیتروئن نیز در حالی از صادرات 30 درصد از تولیدات خود خبر می دهند که این موضوع معامله ای دو سر بُرد برای هر دو طرف قرارداد خواهد بود. سیتروئن خوب می داند که با این قرارداد می تواند براحتی محصولات خود را به کشورهای متعدد منطقه خاورمیانه صادر کند. صادرات به این دلیل برای سیتروئن مهم است که آنها از وضعیت تقاضای خودرو در کشورهای همسایه ایران آگاهند و می دانند که بدلیل خدمات پس از فروش مناسب خودروهایی همچون پراید در کشور عراق، قافله را به سایپا به عنوان رقیب دیروز و همکار امروز باخته اند و هیچ جایی بهتر از امن ترین کشور خاورمیانه که بستر مناسب برای تولید را در اختیار دارد وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر این نوع همکاری نیز به سود سایپا خواهد بود، زیرا همکاری هایی در این سطح می تواند منجر به آشنایی با ارائه خدمات براساس استاندارهای بین المللی برای هر دو طرف باشد؛ عاملی که خودروسازان ایرانی در آن در ابتدای مسیر هستند. از سوی دیگر آورده های مالی و اقتصادی صادرات خودرو به کشورهای دیگر نیز می تواند در رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند و از این رو همکاری سایپا و سیتروئن نقش بسزایی در بهبود شاخص های اقتصادی ایفا خواهد کرد. دورنمای وضعیت سایپا با همکاری سیتروئن نوید آینده ای روشن برای اقتصاد و صنعت کشور می دهد و می توان امیدوار بود با شروع این همکاری ها بتوان به افق های روشنی در راستای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشور ها دست یافت.

[1395/07/04 14:00]

رشد 44 درصدی صادرات سایپا




گروه خودروسازی سایپا در 10 ماهه امسال نسبت به کل سال 92 به رشد 44 درصدی در صادرات محصولات دست یافت.

[1393/11/28 9:30]

آغاز صادرات خودروی وانت پراید به کشور عراق




قائم مقام معاونت صادرات گروه خودروسازی سایپا از آغاز صادرات خودروی وانت پراید (سایپا 151) به کشور عراق خبر داد.

[1392/12/22 9:30]

افت شدید صادرات خودرو




صادرات خودرو سواری در 10 ماه امسال به 5477 دستگاه به ارزش تقریبی 37 میلیون دلار رسید.

[1392/11/26 12:30]

تیشه به ریشه صادرات خودرو




آمارها گویای آن است که تنها در یک سال گذشته صادرات انواع خودرو کاهشی ۲۵ درصدی را تجربه کرده است؛ آماری که رییس سازمان توسعه تجارت آن را تایید کرده و کاهش قدرت خرید در خاورمیانه، توقف یا کاهش صادرات به کشورهایی مانند سوریه و عراق و همچنین مشکل نقل و انتقال ارز را از اصلی ترین دلایل این کاهش صادرات عنوان می‌کند.

[1396/07/15 14:00]

صادرات خودروی ترکیه ۵۲۰۰ برابر بیشتر از ایران است




نارضایتی از خودروسازان ایرانی آن قدر در سال‌های گذشته بالا بوده که تقریبا هیچ یک از ما تصور نمی‌کنیم که خودروهای ایرانی، جایگاه مهمی در بازارهای خارجی داشته باشند. با این حال حدود یک ماه پیش بود که مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از برنامه ‌ریزی برای صادرات حداقل ۱۵ هزار دستگاه خودرو از این گروه در سال جاری خبر داد و گفت: «این خودروها به بازار روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد.» این درحالیست که، ترکیه در سال ۲۰۱۹ میلادی، به طور متوسط روزانه ۸۲ میلیون دلار صادرات در حوزه صنعت خودرو داشته، تمام چیزی که ایران می خواهد به ونزوئلا بفرستد، کمتر از یک روز صادراتِ مشابه در ترکیه است!

[1401/06/06 10:00]

توقف صادرات خودرو به عراق در پی تحریم های آمریکا؛ سرنوشت خطوط تولید آذربایجان چه می شود؟




صادرات خودرو از کشورمان به کشورهای همسایه همواره با افت و خیز های فراوانی همراه بوده است و حالا با وضع تحریم های صنعت خودروسازی، به نظر می رسد که بار دیگر این مسیر با چالش های جدید روبرو شده است. مروری بر آمار و ارقام 6 سال قبل نشان می دهد که در چهار ماهه نخست سال 93 در حدود 22 هزار دستگاه خودرو سواری به خارج از کشور صادر شده است.

[1397/05/21 14:00]

درخواست سوریه،خرید ۳۰ هزار خودرو ایرانی




نیمه نخست سال ۹۵ رو به پایان است و خودروسازان با عزمی جدی به دنبال افزایش تیراژ تولید و پیگیری عقد قرارداد با خودروسازان خارجی هستند اما در این شرایط به نظر می‌رسد برنامه‌های صادراتی خودروسازان به خوبی پیش نمی‌رود.

[1395/06/08 15:00]

آغاز صادرات خودروهای ایرانی به غرب آفریقا




مدیرعامل شرکت سنیران اتو (شعبه ایران‌خودرو در غرب آفریقا) از آغاز صادرات خودروهای ایرانی به برخی کشورهای آفریقایی خبر داد. هادی ناصری یکی از اعضای هیات اقتصادی همراه وزیر امور خارجه در سفر به کشورهای نیجریه، غنا، گینه کوناکری و مالی روز جمعه گفت: شعبه ایران خودرو در غرب آفریقا از سال 2006 میلادی در سنگال شروع به فعالیت کرد و صادرات خودرو ایرانی را به برخی از کشورها آغاز کرد.

[1395/05/10 16:00]

نفوذ ایران به بازارهای صادراتی با حربه چین




عراق بزرگترین بازار صادراتی خودروسازان ایرانی است که مردم آن قدرت خرید پایینی دارند. علاوه بر عراق کشورهای همسایه ایران ازجمله افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و... نیز از نظر سطح درآمدی وضعیتی نزدیک به عراق دارند بنابراین باید در همکاری‌های مشترک خودروهایی ارزان‌قیمت تولید و به این بازار عرضه کرد.

[1395/08/20 13:00]

ریسک صادرات خودروسازان بیمه می‌شود؟




در حالی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات 500میلیون دلاری خودرو را تا پایان سال جاری به خودروسازان تکلیف کرده که مقاصد عمده صادراتی هم‌اکنون درگیر چالش‌های سیاسی و نظامی است که منجر به افزایش ریسک صادرات شده است. آن‌گونه که از آمار گمرک جمهوری اسلامی مشخص است، عمده صادرات خودرو به کشورهای چون عراق، سوریه و روسیه صورت می‌گیرد که رتبه اول آن نیز متعلق به کشورهایی است که درگیر جنگ و مشکلات سیاسی هستند؛ بنابراین عدم‌بازگشت پول به‌دلیل ناتوانی این کشورها در پرداخت، نگرانی خودروسازان را به‌دنبال داشته است؛ به‌طوری‌که یکی از شرکت‌های خودروساز درخواست پوشش ریسک صادرات 100 میلیون دلاری را به صندوق ضمانت صادرات ارسال کرده است.

[1395/05/13 18:00]

فروش خودرو ایرانی در ارمنستان بیشتر می‌شود




با برنامه ریزی ایران خودرو، تولیدات مختلف ساخت این شرکت به صورت گسترده تر از قبل در بازار ارمنستان عرضه می شود. در چارچوب اجرای این تصمیم نخستین نمایندگی ایران خودرو در ایروان پایتخت ارمنستان که کار رسمی آن فردا (جمعه) با حضور جمعی از مسئولان سفارت ایران و مقامات اقتصادی ارمنستانی آغاز خواهد، مدیریت اجرای این برنامه را برعهده دارد.

[1395/09/28 15:00]

صادرات گوجه 360 میلیون دلار، خودرو 107 میلیون!




دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان این که در بسته خروج از رکود بیشتر به صنعت خودروسازی داخلی توجه شده است، تاکید کرد: بر اساس آمار صادرات سال گذشته در صنعت خودرو فقط 107 میلیون دلار صادرات داشتیم و این در حالی است که در گوجه و رب‌گوجه فرنگی 360 میلیون دلار صادرات صورت گرفت.

[1394/08/10 11:00]

خودروهای ایرانی به کجا صادر می‌شوند؟




در شرایطی صادرات خودروهای سواری ایران 38 میلیون دلار است که در سال 1395 بالغ بر یک میلیارد و 935 میلیون دلار خودروهای خارجی وارد شده‌ که ارزش آن در قیاس با صادرات 50.92 برابر است. البته ارزش این صادرات و وزن آن در قیاس با سال قبل یعنی سال ۱۳۹۴ افزایشی نزدیک به سه برابر داشته و ۱۴ میلیون دلار به ۳۸ میلیون دلار رسیده است با این وجود این رقم نسبت به سال ۱۳۹۳ که صادرات انواع خودرو بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داشت همچنان رقمی پایین محسوب می‌شود. حتی این رقم در سال ۱۳۹۱ از این نیز فراتر رفته و به ۳۲۵ میلیون دلار می‌رسید که این مسائل به خوبی گویای آن است که در زمینه صادرات خودرو هنوز با روزهای خوب خود فاصله بسیار داریم.

[1396/11/07 13:00]

شرط صادراتی شدن خودروهای پسابرجامی




خودروسازان فرانسوی در شرایطی پس از برجام راهی ایران شده و به‌تدریج در حال اجرایی کردن برنامه‌های خود در خودروسازی و بازار کشور هستند که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، صدور محصولات تولیدی شان به بازارهای منطقه و خاورمیانه است.مطابق اظهارات مدیران ارشد خودروسازان فرانسوی به‌خصوص پژو و سیتروئن، آنها برنامه فروش بزرگ و پر و پیمانی برای منطقه و خاورمیانه طی سال‌های آینده داشته و «خودروسازی ایران» بخشی قابل‌توجه از این برنامه‌ریزی به‌شمار می‌رود. البته طبق الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر خودروساز خارجی که قصد حضور در خودروسازی ایران را دارد، باید بابت صادرات 30 درصدی محصولات تولیدی‌اش در کشور تعهد بدهد؛ بنابراین پژو، رنو و سیتروئن نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.هرچه هست، آن طور که خودروسازان فرانسوی در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران و البته پیش‌تر نیز اعلام کرده‌اند، «ایران» به‌دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیکش، قابلیت تبدیل شدن به‌هاب صادرات را دارد. از همین رو، هم پژوسیتروئن و هم رنو، هر کدام برنامه‌هایی جداگانه برای صادرات محصول از ایران در نظر گرفته و قصد دارند بازارهای منطقه به‌خصوص خاورمیانه را به‌واسطه تولیداتشان در کشور، پوشش دهند.

[1395/12/03 13:00]

صادرات خودرو به روسیه ناکام ماند؛ سایپا بدون فروش بازار این کشور را ترک کرد




، به نظر می‌رسد خودروسازان ایرانی توفیق چندانی در صادرات خودرو به روسیه نداشته‌اند.

[1402/09/19 13:00]

فقط با افزایش صادرات می‌توان قیمت خودرو را کاهش داد




تولید خودروی باکیفیت با قیمت مناسبی که به‌هنگام به بازار عرضه شود باید مورد توجه مسئولان و متولیان صنعت خودروی کشور قرار بگیرد. گام بلند و اساسی کاهش هزینه‌های تولید، کاهش هزینه‌های سرباری و غیرعملیاتی بار شده بر تولید است که باعث می‌شود سهم بیشتری از هزینه‌ها بر هر واحد تولید افزوده شود و موجب گران‌تر شدن تولید شود.

[1396/03/29 10:00]

صادرات خودرو نزدیک به 24 درصد کاهش یافت




روند ناامیدکننده صادرات خودرو که از ماهها پیش آغاز شده در نخستین ماه از سال جاری نیز ادامه یافت به طوری که در فروردین امسال صادرات خودروی سواری با کاهش 23.8 درصدی به 685 دستگاه رسید.

[1393/02/17 9:30]

برنامه سال آينده توليد خودرو




معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که به شهرک صنعتی سمنان نو سفر کرده است با اشاره به ایجاد ثبات تولید روزانه خودرو در کشور گفت: تولید خودرو تا پایان امسال به 850 هزار دستگاه خواهد رسید.

[1392/11/27 10:30]

فرصت‌های صنعت خودرو در پساتحریم




خودروسازان باید با استفاده از فرصتهای به وجود آمده در پسا تحریم، نسبت به همکاری و تولید مشترک با خودروسازان مطرح جهان اقدام کنند. فضای ایجاد شده در دوران لغو تحریم‌ها و بکر بودن بازار خودروی ایران فرصت‌ مناسبی برای احیای صنعت خودروی داخلی است.

[1394/11/13 13:00]

وضع صنعت قطعه کشورخوب نیست




مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به تازگی گزارشی در مورد وضعیت صنعت قطعه کشور منتشر کرده که طی آن، به وضع این صنعت در حوزه‌های مختلف تولید، ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری، واردات و صادرات پرداخته شده است. در این گزارش،...

[1394/03/13 9:30]

پراید در عراق چند؟




به گفته رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق قیمت خودروی پراید در عراق حدود ۷۵۰۰ دلار (حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است. به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت صادرات ایران به کشور عراق پرداخت و در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد گفته می‌شود کالای صادراتی به عراق قیمتی به مراتب پایین تر از داخل کشور دارد، گفت: بیشتر این موضوع در ارتباط با خودرو اظهار می‌شود.

[1396/06/06 10:00]

بررسی قیمت پراید و پژو پارس در بازار عراق




مدت هاست قیمت خودوهای داخلی در بازارهای خارجی مورد بحث و مناقشه بوده و صحبت هایی در بین مردم وجود داشته که بر اساس آنها قیمت مثلا پراید در عراق یا سایر کشورها بسیار پایین تر از داخل کشور است؛ انتشار چند ویدیو در شبکه های اجتماعی نیز به این حرف ها دامن زده و باعث تثبیت این برداشت در بین مردم شده است.

[1395/09/04 18:00]

پژو آمد




پژو فرانسه رسما وارد بازار ایران شد. هر چند...

[1393/12/11 9:30]

کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک !




شاید در نگاه اول هیچ گونه ارتباطی بین رهبر سابق و مرحوم کوبا با استفاده پر شمار مردم کوبا از خودروهای کلاسیک وجود نداشته باشد ولی در ادامه این مقاله متوجه ارتباط فیدل کاسترو و خودروهای کلاسیک خواهید شد. رهبر مرحوم کوبا پس از به قدرت رسیدن و پیروزی انقلابش در سال 1959 ورود کلیه محصولات خارجی را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

[1395/10/02 16:00]

چرا ورود این خودروها به ایران ممنوع شده است؟




مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درباره علت ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از 40 هزار دلار گفت: تعریف خودروی لوکس دستخوش تغییراتی شده است. علی علی‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه واردات این گونه خودروها باعث خروج ارز از کشور می‌شد، از مدت‌ها پیش این بحث مطرح شد که جلوی واردات خودروهای لوکس گرفته شود.

[1396/10/13 10:00]

ایجاد بستر برای جذب سرمایه خارجی




حضور سرمایه‌گذار خارجی در خودروسازی ایران موضوعی است که از سال‌ها قبل بر سر آن بحث وجود داشته و هنوز هم حل نشده است. به اعتقاد من، در بررسی این موضوع باید خودروسازان خارجی را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول، آنها که سابقه حضور در ایران را داشته‌اند و دسته دوم نیز خودروسازانی که برای اولین بار به فکر حضور در صنعت خودرو کشور افتاده‌اند.

[1395/10/04 13:00]

شرط ایران برای خودروسازان خارجی




قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان خارجی در شرایطی می‌توانند در ایران فعالیت کنند که ۳۰ درصد تولیدات‌شان در ایران به صادرات اختصاص یابد.

[1395/05/24 10:00]

آغاز فعالیت سایپا در لبنان




مجهز‌ترین نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش سایپا در لبنان با حضور وزیر صنایع کشور لبنان، سفیر ایران در بیروت، مدیرعامل گروه خودرو‌سازی سایپا و جمعی از مدیران صنعتی دو کشور لبنان و ایران در شهر بیروت افتتاح شد.

[1395/09/14 14:00]

هنوز واردات خودرو در وضعیت نامشخصی می باشد




رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه علی رغم قول شفاهی وزیر صنعت هنوز دستورالعمل جدید واردات خودرو ابلاغ نشده است، گفت: دولت حاضر به پاسخگویی نیست و نمایندگان مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. فرهاد احتشام زاده با اشاره به اینکه از قول شفاهی وزیر صنعت مبنی بر ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو 4 روز می‌گذرد، اظهار داشت: حدودی دو هفته‌ای است مسئولین مدام از ابلاغ دستور العمل جدید واردات خودرو صحبت می‌کنند اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

[1396/10/10 15:00]

مقررات واردات و صادرات کالا و خودرو در مناطق آزاد




اشخاص حقیقی یا حقوقی که قصد اقامت بیش از یک سال در مناطق آزاد را دارند و اقامت آنان به تأیید سازمان منطقه آزاد مربوطه رسیده باشد، می‏‌توانند برای یک بار لوازم خانه و محل کار خود را در حد متعارف و با معافیت از عوارض بندری و فرودگاهی به منطقه وارد کنند.

[1394/02/28 8:12]

چرا خودرو در ایران بیشتر کالای سرمایه‌ای است تا مصرفی؟




چرا طی این سال‌ها خودرو در کشورمان به کالایی سرمایه‌ای بدل شده است؟ چرا خودروهای فرسوده و دودزا نه‌تنها از چرخه ترافیک کنار نمی‌روند بلکه با ارقام چند میلیونی خرید و فروش می‌شوند؟ و چرا خودروهای کهنه و دست دوم به‌ویژه انواع خارجی، با ده سال سن و یا حتی بالاتر با ارقام چند ده میلیونی و یا حتی چند صد میلیونی برچسب می‌خورند؟ شاید این سؤالات و مشابهشان برای شما خوانندگان نیز بارها و بارها پیش آمده باشد. ما در اینجا مدعی آن نیستیم که به پاسخ تمامی این سؤالات رسیده‌ایم، اما در حد بضاعت و به‌قدر دانسته‌های خود سعی می‌کنیم که در چند بند و به نحوی مختصر، پاسخی درخوری را تهیه نماییم. باشد که مقبول افتد.

[1396/10/09 17:00]

بازار بهم ریخته خودروهای وارداتی




تصمیم بی‌تدبیر چند ماه قبل درباره توقف واردات خودرو ، تبعات سنگینی برای مصرف‌کنندگان داشته که شاید جبران آن به این راحتی امکان‌پذیر نباشد؛ تصمیمی که سودهای میلیاردی را به جیب برخی‌ها ریخت. به گزارش ایران جیب به نقل از مهر، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت را همه به فردی باتجربه حداقل در حوزه بازرگانی و سیاستگذاری‌های بازار می‌دانند و بعید به نظر می‌رسید که او چنین تصمیمی را برای بازار خودرو و واردات بگیرد. همان هفته‌های ابتدایی وزارت بود که وی واردات خودرو را به بهانه منفی بودن تراز تجاری کشور ناشی از افزایش واردات، ممنوع اعلام کرد و بدون مقدمه، سبب شد تا سودهای میلیاردی به جیب کسانی برود که قطعا از ساز و کارها و جلسات این وزارتخانه بابت ممنوعیت احتمالی ثبت سفارش خبر داشتند.

[1396/10/16 12:00]

تکلیف خودروهای باقی مانده در گمرکات کشور مشخص شد




گمرک جمهوری اسلامی ایران شرط ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در انبارهای این سازمان در مبادی ورودی به کشور را پرداخت حقوق ورودی بر اساس قانون جدید واردات خودرو اعلام کرد.

[1396/10/17 10:00]

۶ هزار خودرو با رانت وارد کشور شد




فرهاد احتشام زاده امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد :در سال 95 در مرداد و اسفند تقاضا برای خودرو بالا بوده اما در سال 96 در خرداد ماه این تقاضا بیشتر شده است. وی افزود :در دی ماه 95 غیر نمایندگی ها اجازه واردات خودرو نداشتند و این موجب نابسامانی در امر واردات و افزایش واردات شد و پس از آن ثبت سفارش برای نمایندگی ها هم در تیرماه ممنوع شد و 13700 دستگاه خودرو در انبارها مانده شد و مشکلات بسیاری برای واردکنندگان به وجود آمد.

[1396/10/24 16:00]

دامپینگ خودرو چینی در ایران؟




این روزها پدیده دام‍پينگ در بسیاری از رسانه‌های کشور نقد می‌شود و مسوولان نیز به طور مکرر وجود آن در اقتصاد کشور را تکذیب می‌کنند...

[1392/07/11 9:48]

30 هزار محصول ایران خودرو در راه بازارهای جهانی




معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه ریزی برای صادرات 30 هزار دستگاه انواع خودرو سواری به بازارهای بین المللی در سال 1394خبر داد.

[1394/01/25 9:30]

برنامه صادرات خودرو به نیمه راه رسید




سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از کاهش 8/ 3 درصدی تولید خودرو و تحقق 50 درصدی صادرات خودرو در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

[1394/07/18 18:00]

غروب بر صادرات خودرو سایه افکند




معاون وزیر صنعت گفت: کمتر از 16هزار دستگاه خودرو از مجموع 70هزار خودروی برنامه ریزی شده در نیمه نخست سال جاری به بازارهای خارج کشور صادر شده است.

[1394/07/20 11:00]

صادراتی که به صفر نزدیک می‌شود




این‌که چرا خودروسازی کشورمان پس از نیم قرن فعالیت هنوز نتوانسته طبق استراتژی صنعت خودرو در زمینه صادرات پیش رود موضوعی است که بسیاری از کارشناسان آن را با اشکالات ساختاری شرکت‌های خودروساز مرتبط می‌دانند.

[1392/08/01 8:36]

عراق تنها مقصد صادرات خودروی ایرانی




آمار ۵ ماهه صادرات نشان می‌دهد، خریدار عمده خودروهای ایران شامل پراید و تیبا، کشور عراق بوده است. آمار 5 ماهه صادرات خودرو نشان می‌دهد، خودرو سواری ایرانی طی این مدت به ارزش 7 میلیون و819 هزار و 828 دلار به دیگر کشورها صادر شده است.

[1394/06/25 10:00]

صادرات قطعه به شدت کاهش یافت




دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: میزان صادرات قطعه از کشور در مقایسه با سال 90 کاهش شدیدی داشته است.

[1392/10/03 8:25]

کاهش ۹۲ درصدی صادرات و افزایش واردات خودرو




براساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی، صادرات خودرو در ۴ ماهه اول سال‌جاری کاهش ۹۲ درصدی داشته، اما واردات خودرو با رشد 9/1 درصدی مواجه شده است.

[1392/05/12 8:51]

فیلیپین بازار خوبی برای خودروسازان ایرانی




سفیر فیلیپین این کشور را بازار خوبی برای خودروسازان ایرانی دانست.

[1393/09/15 10:30]

آزادی بیش از حد سرمایه داران خودرو!




فرشید سیم‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علل رشد بسیار ضعیف صنعت خودروسازی در کشور گفت: کارخانه‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند، تمام تلاش خود را بر حداکثر فروش گذاشته بودند و مواردی را که در قراردادها متعهد شده بودند، عمل نمی‌کردند به گونه‌ای که باید.....

[1394/05/25 10:00]

عراقی‌ها بزرگترین مشتری خارجی پژو پارس




آمار گمرکی صادرات خودرو نشان می‌دهد که در چهارمین ماه سال صادرات خودرو به حدود 4900 دستگاه رسیده و البته بزرگترین مشتری خودروهای ایرانی عراق و پرطرفدارترین خودروی داخلی نیز بین عراقی‌ها پژو پارس است.

[1394/05/12 10:02]

فروش سایپا عادی شد؛پراید صادراتی ۵۸۰۰ دلار




مدیرعامل سایپا خبر داد فروش سایپا عادی شد؛پراید صادراتی ۵۸۰۰ دلار مدیرعامل خودروسازی سایپا با اعلام اینکه قیمت صادراتی پراید به صورت سی کی دی به کشورهای همسایه ۵۸۰۰ دلار است، گفت: برخی تلاش می کردند با تولید داخلی مقابله کنند اما در سایپا با ارائه مدل های جدید ، فروش در سایپا عادی شده است.

[1394/07/07 11:00]

برنامه‌های توسعه صنعت خودرو تدوین می‌شود




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از تدوین برنامه‌های اجرایی سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404 خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 در شرف ابلاغ به تمام ذینفعان است.

[1393/05/06 10:33]