داتیس خودرو، نماینده ولوو در ایران پلمپ شد

 

پلمپ داتیس خودرو

 
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۷۵۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۵۳ دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان می ‌دهد که این آمار از جمله نشانه های رشد قابل توجه فروش این خودروها در کشورمان است.
 
یکی از روش های مرسوم در بازار خودرو، پیش خرید است که پس از بروز مشکلات مختلفی که در این زمینه رخ داد، وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس سند اهداف و سیاست ‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ که مکلف به اقداماتی برای حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان خودروهای داخلی و خارجی شده، مقرراتی برای پیش فروش خودرو وضع کرد.
 
یکی از مهمترین مقررات وضع شده در این خصوص، اطلاعیه و الزام وزارت صنعت و سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌ کنندگان است که در دی ماه سال 95 با صدور بیانیه ای رسمی تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند و سازمان حمایت مصرف کنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می کند از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو یا پرداخت وجه به شرکتهایی که فاقد مجوز پیش فروش صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، اکیدا خودداری کنند.
 
تبلیغات رنگارنگ پیش فروش و ابهام خریداران
 
اگرچه اطلاعیه سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، واضح و به صورت گسترده در رسانه ها منعکس شد اما برخی تبلیغات و آگهی های مبهم منتشره توسط تعدادی از شرکت های فعال در حوزه خودرو، ابهاماتی را برای علاقمندان به خرید یا پیش خرید خودروهای خارجی ایجاد کرده بود.
 
برخی از کاربران صبحانه با ارسال نمونه هایی از آگهی ها و تبلیغات شرکت های فعال در حوزه فروش خودروهای خارجی، این سوال را مطرح می کردند که آیا با وجود چنین تبلیغات متعدد و متنوعی، این شرکت ها مجوز پیش فروش را از وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف کنندگان دریافت کرده اند یا خیر؟
 
 
 
جدیدترین و یکی از پررنگ ترین تبلیغات پیش فروش در این ایام مربوط به خودروی ولوو و شرکتی که ادعای داشتن مجوز واردات آن را دارد، یعنی داتیس خودرو است. این شرکت در تبلیغات اخیر خود، با اعلام دریافت مجوز واردات از یک شرکت به نام "هایکو اسپورتیو" که در اصل نمایندگی تیونینگ کردن خودروهای سوئی ولوو، در کشور آلمان است، اقدام به تبلیغات پیش فروش این خودرو کرده است. 
 
داتیس خودرو حق واردات و پیش فروش ولوو ندارد
 
پس از پیگیری های متعدد، یک مقام آگاه در این سازمان با اشاره به بررسی پرونده شرکت داتیس خودرو توسط آنها، اعلام کرد: اولین راه اطلاع مردم از داشتن نمایندگی یک برند خارجی، مراجعه به سایت دبیرخانه هیات نظارت بر سازمانهای صنفی کشور (http://www.gatc.ir) است که مشخص می شود داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو نیست.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت با داشتن نمایندگی هیکو اسپورتیو می تواند خودرو را به کشور وارد کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت هیکو یک شرکت تیونینگ است، وزارت صنعت با درخواست داتیس خودرو مبنی بر اجازه واردات خودرو از طریق نمابندگی هیکو نیز رسما مخالفت کرده است.
 
پلمپ داتیس خودرو
 
در موعد تحویل خودرو، برخی مشتریان با برگه داتیس خودرو مبنی بر فسخ قرارداد مواجه می شوند
 
وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به تکرار تبلیغات پیش فروش سواری ولوو توسط داتیس خودرو و اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان از اقدام این شرکت به ثبت نام افراد برای پیش فروش این خودرو، پرونده تخلفات آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
 
شرکت متخلف پلمب شد
 
با توجه به شکایت تعدادی از افرادی که به گمان تبلیغات متعدد این شرکت، اقدام به پیش خرید خودروهای خارجی کرده بودند، نهادهای نظارتی در این خصوص وارد عمل شده و بالاخره حکم پلمب نمایشگاه داتیس خودرو در نارمک (فرجام غربی) توسط پلیس اجرا شد.
 
در عین حال، یک مقام مسئول در گفتگو با صبحانه با تاکید بر اینکه در زمینه اجرای قانون و احقاق حقوق مصرف کنندگان، تفاوتی میان شرکت های مشهور و کوچک در حوزه خودرو نخواهد بود، تاکید کرد: با توجه به وصول شکایت تعدادی از هموطنان به اتحادیه صنف فروشندگان خودرو و برخی مراجع قضایی، موضوع در اولویت قرار گرفت و حکم صادره توسط نهاد قضایی، به اجرا در آمد.
 
پلمپ داتیس خودرو
 
وی با اشاره به اینکه حکم پلمب نمایشگاه داتیس خودرو، تنها اولین مرحله اجرای قانون و پیگیری تخلفات این شرکت است، وعده داد که به زودی اقدامات دیگری نیز در این زمینه اجرایی خواهد شد.
 
شرکت داتیس خودرو برای آنکه مشتریان متوجه برخورد نهادهای قانونی با این شرکت و پلمب نمایشگاه مرکزی آن نشوند، اقدام به ارسال اطلاعیه ای مبنی بر تعطیلی این نمایشگاه به علت تعمیرات کرده است!
 

منبع

صبحانه آنلاین


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , داتیس خودرو , ولوو , نمایندگی ایران , پلمپ , واردات , گمرک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

عماد
0

سلام. توی هر سایتی میری درباره ی داتیس خودرو بیچاره هر کدوم یک حرفی میزنند؟من خودم 3روز پیش داخل نمایشگاه داتیس خودرو بودم. همه چیز سر جاش بود .نمایندگی باز بود وپلمپ هم نبود.من از آقای علینقی درباره توضیحات گوناگون درباره داتیس خودرو پرسیدم و اوگفت:بعضی از سایت ها برای خراب کردن جلوه یک نمایندگی رقم نجومی ماهانه 27میلییون تومان دریافت می کنند.امیدوارم صبحانه آنلاین جزو این دست از رسانه ها نباشد وگرنه آبروی چندین وچند ساله خود را با این اسناد مفت به حراج گذاشته است.
10:36  1396/06/31
پاسخ دادن
مشتری مال باخته داتیس
4





صبحانه گزارش می دهد/

شاهکار تبلیغاتی برخی فروشندگان خودروهای خارجی/ گرفتاری مردم و سکوت نهادهای نظارتی! +سند

حال چگونه ممکن است شرکتی که امکان تحویل خودروهایی ارزان و در دسترس همچون النترا را به مشتریان خود ندارد، بتواند سواری ولوو که قیمت آن چند برابر خودروی مذکور است و داشتن نمایندگی در ایران را نیز تکذیب کرده، به مشتریان خود تحویل دهد؟


کد خبر: ۱۴۵۵۵۸

تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲



به گزارش صبحانه، انتشار اخبار مربوط به تخلفات شرکت داتیس خودرو که خود را نماینده رسمی و دارای امکان واردات خودروهای سواری ولوو می نامد، بازتاب فراوانی در فضای رسانه ای و حوزه واردات خودرو داشت چراکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران رسما در نامه ای، از اتحادیه صنف فروشندگان خودرو تهران خواسته نتیجه نظارت قانونی علیه این شرکت را گزارش کند.

شرکت های واردات خودرو

در این نامه، "وصول شکواییه های مردمی" و بررسی های به عمل امده مبنی بر عدم تحویل خودرو در موعد مقرر، عدم ایفای تعهدات در قبال مشتریان، انجام تبلیغات گسترده و ارائه خدمات فروش خودرو بدون اخذ هرگونه مجوز لازم و ...
13:19  1396/07/01

ارین
0

داتیس غیر مجاز است ولی همچنان تبلیغ می کند- ولوو- هوای پاک- مدرسه سازی- هیبرید ایمنی جاده و ... تا عده دیگری از مردم را همانند بنده-- خوشبخت !!!کند
00:36  1396/07/23

مشتری مال باخته داتیس خودرو
7

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سازمان حمایت پیش از این اعلام کرده بود: «با توجه به تکرار تبلیغات پیش فروش سواری ولوو توسط داتیس خودرو و اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان از اقدام این شرکت به ثبت نام افراد برای پیش فروش این خودرو، پرونده تخلفات آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.»


این در حالی است که با پیگیری های متعدد خبرنگار از مسوولین ذی ربط این شرکت مبنی بر درخواست مصاحبه و طرح این سوال که آیا داتیس خودرو تاکنون مجوز رسمی نمایندگی ولوو و پیش فروش محصولات این شرکت را دریافت کرده است یا خیر، بعد از گذشت حدود 2 هفته همچنان بی پاسخ مانده است.

گفتنی است شرکت داتیس خودرو در تبلیغات خود، با اعلام دریافت مجوز واردات از یک شرکت به نام "هیکو اسپورتیو” که در اصل نمایندگی تیونینگ کردن خودروهای سوئدی ولوو، در کشور آلمان است، اقدام به تبلیغات پیش فروش این خودرو کرده بود.

این در حالی است که مدیران شرکت داتیس خودرو مدعی هستند داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو در ایران است.


تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور!

جالب ماجرا انجاست که این شرکت در معرفی خود در سایت رسمی ...
22:35  1396/06/28
پاسخ دادن
میلاد فولادی
15

در سایت شرکت ولوو رسما اعلام شده که در ایران نماینده فروش و تعمیر ندارد. وقاحت برخی از کلاه برداران بی حد و مرز است!
Iran - Volvo Carswww.volvocars.com/irVolvo Car Corporation. Disclaimer. Volvo Car Corporation have no official distributor /
10:59  1396/06/21
پاسخ دادن
رضا
12

چه عجب یکبار بالاخره حکومت جلو خوردن مال مردم را گرفت
15:55  1396/06/11
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
11

ای بابا رضا جان برای منو شما دارن فیلم بازی میکنند حتما حق حساب یا دیر رسیده و یا کم بوده که به محض تخصیص باج سبیل همه چیز بر میگرده سر جاش. تو این چند سال کدوم مدیر و یا نماینده ای بنفع مردم حرکت کرده. منظورم شعار نیست در عمل چکار کردند. هیچی
15:10  1396/06/14

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J : کی پیام اومد. نه خبری نیس. مبارکه
زهرا : بله منم دقیقا وضعیت شمارو دارم ولی خبری نیست
سورن پلاس دوگانه تابستان ۱۴۰۳ : سلام من سورن پلاس دوگانه EF7 رو ثبت‌نام کردم و تابستان ۱۴۰۳ موعد تحویلشه. دو مرتبه پیامک تبدیل تک‌سوز برام اومد ولی انتخاب نکردم. الان توی سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو، قسمت استعلام وضعیت قرعه کشی یا سامانه یکپارچه، نوع فروش رو پیش‌فروش زدن. احتمالا همه رو پیش فروش بزنن که به قیمت روز بفروشن بهمون. تازه اگه استاندارد ۸۵ گانه رو هم روی ماشین بریزن، قیمتش میره بالاتر و بیچاره می‌شیم. یه گزینه داره که نوشته هویت سنجی. لطفا دوستان برن و هویت سنجی رو انجام بدن تا آماده باشن برای تحویل خودرو. ایشالا که هر کی ماشین نداره، یکی بخره به امید خدا.
رضا : دوستان تماس گرفتم میگن اصلا مشخص نیس کی شاسی بشه رسما دروغ میگن
مهدی بیگلویی : دوستان پیامک بازم برای شاهین دنده‌ای میاد ولی نه با قیمت فعلی. احتمالا حدود ۱۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت بخوره. لطفا واقع بین باشیم. خودمون رو گول نزنیم
محمد : نیم اول هم تموم شد امروز زنگ زدم میگن اصلا معلوم نیست کی تحویل بدن خاک بر سروتون با این شرکتتون
بهزاد : با سلام ، منکه پلاک فعال ندارم برا من عدم تخصیص زده، ثبت نام اولیه هم انجام دادم موندم بلا تکلیف بر چه اساسی چانگان را داره نمیده ، شاید اطلاعاتشون بروز نیست، دوستان کسی آدرس وزارت صنعت و معدن را داره، چطوری باید پیگیری کنیم، زنگ هم که میزنم جواب سربالا ميدند، مسخره کردند، 500 میلیون پول بلوکه کردم با پلاک غیر فعال عدم تخصیص زدند، کی جوابگو هست.... ؟؟!!
حمید معصومی نژاد رٌم : در خدمتم
شاهین اتومات 24دی : باور کنید من به این نتیجه رسیدم سایپا پیش پیش میدونست باید با تاخیر ۳ماهه تحویل بده، جریمه تاخیر رو از ما گرفته ، حالا میخواد پول خودمونو بهمون پس بده، میگه جریمه تاخیر میدیم، قیمت شاهین اتومات کمتر از این حرفا بود که از ماگرفتن،
S3 زنجان : قرار بوده تحویل خودرو بنده ۲۵ بهمن باشد الان موفق شدم صحبت کنم با دفتر کرمان موتور گفتند از خرداد ماه شروع میشوند . چطور مرتب تمدید میکنید ؟؟؟،
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207تبدیل29اسفند : همین الان زنگ بزن یه نفر دیگشون یه چی دیگه میگه اینا رو گذاشتن ما رو هر جور شده بپیچونن
رانا 30 اسفند تکمیلی 13 دی : 13 فعلا نه
207تبدیل29اسفند : دوستان 17دی کسی فاکتور نشده؟خسته شدم از بس اومدم این بی صاحبو چک کردم
اسفندی : چی شروع چی اتمام
دمپایی 151 : 😭😭😭😭😭
حسین : من 26تکمیل وجه کردم و هنوز فاکتور نشدم
رانا 29 اسفند : تاریخ تحویل آخر خرداد هستی
ایکس22 : به سلامتی حال کن .پراید بسیار عالی است .خدا کنه دوباره تولید بشه .چون برا کشور ما نیاز هست برخی ها لیاقتشون همون پراید هست
اسفند : زنگ زدم برا تبدیل 21 گفتش این خودرو ها آماده است دارند تک تک فاکتور می کنند ومدت تحویلش یک‌ماهه است دوستان کد21 لطفا زنگ بزنید ببینیم به شما چی میگن ؟
فائزه : ای خدا نمیدونیم کی پرهام تقلبیه کی اصلیه .توروخدا اذیت نکنید خدا خیرتون نده که مردمو اذیت میکنید