ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 

ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند
چنانچه قانون ساماندهی واردات و آیین‌نامه مربوط به آن به تصویب هیات دولت برسد، می‌توان گفت برندهای ژاپنی بازار یعنی تویوتا، میتسوبیشی و نیسان بازنده اصلی خواهند بود، زیرا در آیین‌نامه جدید، واردات تابعی از تولید شناخت می‌شود و نمایندگی‌های رسمی در صورتی می‌توانند اقدام به واردات یا اقدام به تولید کنند که با یکی از خودروسازان بزرگ کشور برای تولید مشارکت داشته باشند.
 
در حالت اول به میزان نصف ارزش تولید، امکان واردات خواهند داشت و در حالت دوم نیز احتمالا در صورت تولید مشترک با یکی از خودروسازان کشور می‌توانند نصف ارزش آن را اقدام به واردات کنند.
 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند و نصف ارزش ریالی تولید آنها برای واردات کافی خواهد بود.
 
درخصوص بقیه برندهای اروپایی نیز باید به فولکس‌واگن اشاره کرد که در حال ایجاد زیرساخت تولید فولکس پولو در ایران است و به موازات افزایش میزان تولید می‌تواند اقدام به واردات کند.
 
در مورد برندهای لوکس اروپایی هم طبق شنیده‌ها در این طرح تبصره‌ای وجود خواهد داشت که تا تیراژ ۲ هزار دستگاه واردات را از تولید معاف خواهد کرد تنها شاید بی‌ام‌دبلیو با این طرح مشکل داشته باشد زیرا آمار فروش آن بیش از ۲ هزار دستگاه در سال است.
 
همچنین برندهای کره ای از این طرح آسیب خواهند دید زیرا هنوز تیراژ هیوندای در کرمان‌موتور به حدی نرسیده است که نصف ارزش آن کفاف نیاز بازار به خودروهای وارداتی را بدهد.
 
در مورد کیا با توجه به تولید سراتو با تیراژ بالا در سایپا مشکلی وجود نخواهد داشت اما رامک‌خودرو نیز به‌طور جدی به‌دنبال ایجاد خط تولید مدل تیوولی است.
 
اگرچه چند سال زمان خواهد برد تا این شرکت نیز بتواند به تیراژ تولیدی برسد که پاسخگوی نیاز بازار باشد. اما در مورد برندهای ژاپنی وضعیت بسیار خطرناک است و تقریبا هیچ کدام از آنها برای تولید در ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و به‌جز نیسان هیچ کدام پتانسیل بالقوه تولید در ایران را هم ندارند و قطعا امکان تولید آنها درآینده نزدیک یا حتی متوسط مقدور نخواهد بود.
 
تویوتا، میتسوبیشی در ریسکی‌ترین وضعیت به سرمی‌برند و چنانچه این طرح به تصویب برسد، باید واردات آنها را تمام‌شده دانست.
 
در مورد نیسان این امیدواری وجود دارد با تولید داتسون در ایران‌خودرو یا خود برند نیسان در پارس‌خودرو امکان واردات وجود خواهد داشت.
 
همچنین لکسوس نیز در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد زیرا اگر طبق تبصره این آیین‌نامه تنها موجوز واردات ۲ هزار دستگاه در سال را پیدا می‌کند که بدین‌ترتیب حداقل نیمی از بازار خود را را ازدست خواهد داد. زیرا تنها در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ دستگاه لکسوس در ایران به فروش رفته است.
 

منبع

خبر خودرو


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شروط واردات خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

بله
0

اینا دیدن lx 570 با یه میلیاردم میخرن تو بازارم گیر نمیاد از این وضع ترسیدن

شما بده دو میلیارد ژن خوب و آقازاده تهیه میکنه سوارش میشه خودتو اذیت نکن فکرت پریشون میشه

منم پرایدم هنوز یه سال دیگه قسط داره بعد اونم فکر کنم با همین طی کنم دور ژاپنی نمیرم نگران نباش

01:29  1396/06/25
پاسخ دادن
حسام
1

آخ آخ نكنيد تورو خدا ژاپن ورشكست ميشه واي واي آمريكاكه به خاك سياه نشست تو رو خدا چين چانگ چونگ !$!$!$!
00:13  1396/06/23
پاسخ دادن
شاهرخ
0

ملت ایران شما را انتخاب کردند تا برای ملت ایران خدمت کنید نه برای لگن سازهای ایرانی شما به جای اینکه تکنولوژی روز دنیا را وارد ایران کنید تا مردم آسایش بهتری داشته باشند دارید از واردات خودرو جلوگیری می کنید
15:03  1396/06/22
پاسخ دادن
حمید
8

همه این حرف و حدیث ها فقط به خاطر دادن امتیاز بیشتر به فرغون سازای داخلیه تا بیشتر با جان و مال مردم بازی کنند و در بازار هر چه بیشتر به سمت انحصاری و تک بعدی شدن برنده اصلی باشند
22:47  1396/06/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه : بعد از اینکه این دوست مون گفت، ما هم زنگ زدیم سایپا و گفتن تاخیر خورده. بعد از کلی اصرار، گفت که حدودا اواسط خرداد تحویل میدن. همین. خسته نباشید تا اواسط خرداد ببینیم چی میشه.
اس ۵ : آقا من رفتم دفتر جاده مخصوص به قران کسی نیومده بود بعد پاسم دادن جنت آباد اونجا هم رفتم باز کسی اونجا هم نبود
سعید : سلام دوستان تا چه تاریخی تارا وی 4فاکتور شده من تحویل ۳۱ اوردیبهشت هستم تکمیل وجه ۲۲ اسفند
مسعود : کاربر محترم ههه شما که میگی اطلس با محصولات قبلی تفاوت داره میشه چندتا از تفاوت هاشو نام ببرید ؟ مثلا کدام ایراد بدنه تیبا برطرف شده ؟ ایراد پلتفرم تیبا ۲ یکیش از نمای بغل بود که در هم اطلس هم همونه . یکی دیگه ایرادات طراحی سایز چرخها بود که با بدنه همخونی نداشت که در اطلس هم تغییری نکرده . در مورد موتور هم که در اطلس همچنان با موتور ۸ سوپاپ پر صدا و پر مصرف و کم توان ( البته کم استهلاک ) M15 استفاده میشه که حالا یه سری تغییرات روش انجام شده ولی خیلی تفاوتی نکرده که بگیم یه موتور جدید روش گذاشتن . بعدشم دوست عزیز شما میگی اطلس با ۲۰۷ رقابت کنه ؟ ! بقول دوستمون موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به کل محصولات سایپا می ارزه . شما که اطلس داری دلیل نمیشه که بهترین خودروی تولید داخل باشه .
محمد : دوستان من 136.irشکایت کردم بازم رد کردن و دوباره شکایت کردن امروز از سایپا زنگ زد گفت دوباره چک میکنم. خبر میدم ولی خبری نداده همگی 136یازنگ بزنید و بعد سایتش شکایت کنید
ایمان (شاهین اتومات) : سلام داداش خواهشاً مستند حرف بزنید الکی مردم و ناراحت وناامید نکنید من تقریبا هرروز زنگ میزنم سایپا فقط میگن منتظر باشین به ما چیزی نگفتن وفلان زمان نمیگن فقط دارم سرگممون میکنن
ساینا دوگانه اسفند : قرار بود امروز دعوت نامه تکمیل وجه اسفند بیاد به گفته دوستان کجاس نیومد که
سعید8 : هنوز بعد چند هفته سامانه در حال به روز رسانیه. یا اینا معنی به روز رسانی رو نمیدونن یا مسول به روز رسانی رو یه شلغم قرار دادن
وحید : سلام دوستانی که شاهین دنده g با موعد تحویل خرداد 1403 فقط اون نصف پول واریز کردن یا تکمیل وجه کردن ؟ لطفاً جواب بدین ممنون
بهنام : دوستان این متن رو بخونین در صورت مواجه شدن با مسائلی چون عدم صدور دعوتنامه از ناحیه شرکت‌ های خودروساز و تمکین نکردن شرکت در این خصوص؛ صدور دعوتنامه با اعمال قیمت‌های جدید در خصوص افرادی که موعد تحویل آن ها قبل از اعمال تغییر نرخ بوده؛ نگهداری و دپوی خودرو به صورت عمده و عدم عرضه غیر موجه، در صورتی که مربوط به تعهدات قبلی شرکت ها باشد، اقدام به ثبت دادخواست و شکواییه نمایند تا محاکم و دادگاه های عمومی، به شکایت رسیدگی کنند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند : پرهام فرار کردی
طاها سورن دوگانه 30آذر : سلام بچهایی ک ماشین تحویل گرفتین من همه مدارکم امده بجز برگ سبز کسی اطلاعی داره باید کجا برم پیگیرشم
گیلان : من تحویل 14فروردینم هنوز فاکتور نشدم
سورن موتورجدید : من الان زنگ زدم گفتن نیمه دوم فروردین هنوز تموم نشده
رانا 30 بهمن واریز 13 دی : نه واریز 13 دی هنوز فاکتور نشدم . شما شدین؟! طرح عادی بودی؟
اسفند دوگانه : کی قراره دعوت نامه اسفند بیاد خسته شدیم
207 اتو : سلام دوستان من تحویل مهر هستم کی دعوتنامه میاد ؟باید ماشینمو بفروشم
6دنده : سلام نه من واریزی7پرونده8خبری نیست شما چندمی
فروش فوری 1 اسفند : 🥲🥲همچنان در انتظار فاکتور فروش فوری اسفند
بی قرار دوگانه دی : سلام دوستان از فاکتور تا تحویل چقدر طول میکشه