ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 

ژاپنی‌ها بازنده بزرگ قانون جدید واردات خودرو

 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند
چنانچه قانون ساماندهی واردات و آیین‌نامه مربوط به آن به تصویب هیات دولت برسد، می‌توان گفت برندهای ژاپنی بازار یعنی تویوتا، میتسوبیشی و نیسان بازنده اصلی خواهند بود، زیرا در آیین‌نامه جدید، واردات تابعی از تولید شناخت می‌شود و نمایندگی‌های رسمی در صورتی می‌توانند اقدام به واردات یا اقدام به تولید کنند که با یکی از خودروسازان بزرگ کشور برای تولید مشارکت داشته باشند.
 
در حالت اول به میزان نصف ارزش تولید، امکان واردات خواهند داشت و در حالت دوم نیز احتمالا در صورت تولید مشترک با یکی از خودروسازان کشور می‌توانند نصف ارزش آن را اقدام به واردات کنند.
 
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند و نصف ارزش ریالی تولید آنها برای واردات کافی خواهد بود.
 
درخصوص بقیه برندهای اروپایی نیز باید به فولکس‌واگن اشاره کرد که در حال ایجاد زیرساخت تولید فولکس پولو در ایران است و به موازات افزایش میزان تولید می‌تواند اقدام به واردات کند.
 
در مورد برندهای لوکس اروپایی هم طبق شنیده‌ها در این طرح تبصره‌ای وجود خواهد داشت که تا تیراژ ۲ هزار دستگاه واردات را از تولید معاف خواهد کرد تنها شاید بی‌ام‌دبلیو با این طرح مشکل داشته باشد زیرا آمار فروش آن بیش از ۲ هزار دستگاه در سال است.
 
همچنین برندهای کره ای از این طرح آسیب خواهند دید زیرا هنوز تیراژ هیوندای در کرمان‌موتور به حدی نرسیده است که نصف ارزش آن کفاف نیاز بازار به خودروهای وارداتی را بدهد.
 
در مورد کیا با توجه به تولید سراتو با تیراژ بالا در سایپا مشکلی وجود نخواهد داشت اما رامک‌خودرو نیز به‌طور جدی به‌دنبال ایجاد خط تولید مدل تیوولی است.
 
اگرچه چند سال زمان خواهد برد تا این شرکت نیز بتواند به تیراژ تولیدی برسد که پاسخگوی نیاز بازار باشد. اما در مورد برندهای ژاپنی وضعیت بسیار خطرناک است و تقریبا هیچ کدام از آنها برای تولید در ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و به‌جز نیسان هیچ کدام پتانسیل بالقوه تولید در ایران را هم ندارند و قطعا امکان تولید آنها درآینده نزدیک یا حتی متوسط مقدور نخواهد بود.
 
تویوتا، میتسوبیشی در ریسکی‌ترین وضعیت به سرمی‌برند و چنانچه این طرح به تصویب برسد، باید واردات آنها را تمام‌شده دانست.
 
در مورد نیسان این امیدواری وجود دارد با تولید داتسون در ایران‌خودرو یا خود برند نیسان در پارس‌خودرو امکان واردات وجود خواهد داشت.
 
همچنین لکسوس نیز در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد زیرا اگر طبق تبصره این آیین‌نامه تنها موجوز واردات ۲ هزار دستگاه در سال را پیدا می‌کند که بدین‌ترتیب حداقل نیمی از بازار خود را را ازدست خواهد داد. زیرا تنها در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ دستگاه لکسوس در ایران به فروش رفته است.
 

منبع

خبر خودرو


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شروط واردات خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

بله
0

اینا دیدن lx 570 با یه میلیاردم میخرن تو بازارم گیر نمیاد از این وضع ترسیدن

شما بده دو میلیارد ژن خوب و آقازاده تهیه میکنه سوارش میشه خودتو اذیت نکن فکرت پریشون میشه

منم پرایدم هنوز یه سال دیگه قسط داره بعد اونم فکر کنم با همین طی کنم دور ژاپنی نمیرم نگران نباش

01:29  1396/06/25
پاسخ دادن
حسام
1

آخ آخ نكنيد تورو خدا ژاپن ورشكست ميشه واي واي آمريكاكه به خاك سياه نشست تو رو خدا چين چانگ چونگ !$!$!$!
00:13  1396/06/23
پاسخ دادن
شاهرخ
0

ملت ایران شما را انتخاب کردند تا برای ملت ایران خدمت کنید نه برای لگن سازهای ایرانی شما به جای اینکه تکنولوژی روز دنیا را وارد ایران کنید تا مردم آسایش بهتری داشته باشند دارید از واردات خودرو جلوگیری می کنید
15:03  1396/06/22
پاسخ دادن
حمید
8

همه این حرف و حدیث ها فقط به خاطر دادن امتیاز بیشتر به فرغون سازای داخلیه تا بیشتر با جان و مال مردم بازی کنند و در بازار هر چه بیشتر به سمت انحصاری و تک بعدی شدن برنده اصلی باشند
22:47  1396/06/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی زمستان : سلام واسه منم‌نیومده 4707 هستم تماس گرفتم گفت 4707 نصفش مونده
207موعد تیر : تقریبا دو ماه قبل
اتومات تابستان : سلام کولر وبدنه تارا خیلی ضعیفه نه به تارا نه به تارا لایک بزنید ببینیم چند نفر تبدیل به تارا نزدیم
سهیل 207 اتو فلز : تکمیل وجه شما کی بود؟
محمد دوگانه 30دی تبدیل ب 207 : دوستان کسی میدنه چقدر طول می‌کشه سود تاخیر وماب التفاوتو واریز کنند امروز ماشینی تحویل گرفتم ممنون اگه پاسخ بدین
سورن پلاس جدید : سلام میگن خودروی خوبی است بگیر که قیمتش اومده پایین چون افزایش قیمت در راه است.
اسفند : اسفند اصلا افزایش قیمت نداره بی هیچ عنوان،دیریازود داره ولی افزایش اصلا
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا فرشید داداش مبارکتون باشه آن شاله با دلی خوش و تنی سالم خیرشو ببینین
رشال : سلام وعرض ادب خدمت دوستان دعوتنامه اسفندماه اول خردادصادرمیشه به قیمت اسفند283میلیون خیالتون راحت باشه خبرموثق
کارن : نیکان