مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودشان بخواهند. ما مردم ایران مثل مسئولین فقط حرف میزنیم بجای قر زدن ناله و نفرین و ایشاالله و ماشاالله 6 ماه از خریدن این آشغالها دست بکشیم بعد ببینید که همه چیز درست میشه. نگید با یکدونه ماشین من چیزی عوض نمیشه همین من و منها هستیم که ایران را تشکیل داده ایم
15:03  1396/08/10
پاسخ دادن
رضا
0

تقصیر خود مردمه اونی که مدت دار ثبت نام میکنه که بهره بگیره و ماشین براش ارزون تر در بیاد حداکثر دو یا سه تومن فرق میکنه والا به خدا سرف نمی کنه ادم اعصابش خورد بشه اینجوری اگر میخواین ماشین بخرید نقد اول ماشین رو ببینید بعد پول بدین و همون لحظه ماشین را تحویل بگیرید و برید؟ دنبال کارتون اگر هم نقد میخواین بخرین باز هم همین روش چرا پول را بابت جنس ندیده میدین؟
اگر نمایندگی داره ماشین جلو چشمتون تحویل بده و پولش رو بدین اگر نداره پولتون رو نگه دارین تا ماشین بیارند اگر همه همین رویه رو پیش بگیرن اینها هم دست از حقه بازی و سوء استفاده از پولهای ثبت نامی بر میدارن
14:57  1396/08/10
پاسخ دادن
نبما
0

آقا تقصیر خودتونه.بعد از این همه سال هنوز گول این شرکتها رو میخورین.بابا نخرین این آشغالا رو.حیف اون پول نیست که با کلی زحمت میریزین تو شکم یه مشت کلاه بردار.دوچرخه سوار بشین و لی ماشین ایرانی نخرین.دوستان از خواب بیدار شین ببینین که چه بلایی داره سرمون میاد.
(از ماست که بر ماست)
09:53  1396/08/10
پاسخ دادن
Mehdi
2

اسمش لامبورگيني وننوست.
04:42  1394/04/10

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 مشکی اصفهان : ثبت نام ٣ بهمن امروز شاسی😠
goli : شما که از رانت سازمانتون استفاده کردی حالا صبر کن یزره
S3 سفید ۱ آبان : ثبت نامی یکم آبان هنوز هیچ خبری از تحویل نیست. هر روز زنگ میزنم میگن تا چند روز دیگه تحویل میدیم. حالا کی، خدا داند
مهدی s5 26 مهر : فکر کنم بازم گیر کرد تا 25 خوب پیش رفت
J4 خاکستری : سلام J4 خاکستری ثبت نام کردم تاریخ 29 فروردین پول رو همون لحظه پرداخت کردم چک ها رو تا سه روز بعد ثبت نام ثبت کردم هنوز تو مرحله پراخت هست فقط قسمت قرارداد شده سبز هست گفتن تحویل تا دو ماه طبیعیه؟
محبی : من امروز رفتم جنت آباد شاسی شد
تارا اتومات : تحویل کی هستید ؟
مجید اصفهان : سلام تاخیر نداره
چانگان cs55🤠 : نمیدونم اینو نپرسیدم ،چون خودم هنوز تکمیل وجه نکردم .
شاهین اتومات 24دی : با سلام، امروز فروش فوری دی ماه کسی فاکتور شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : تبدیل به 207 سلام. حمل خودرو یک فرآیند 2 تا 40روزه هست. و امیدوارم تا آخر تحویل بگیرید.
سورن موتور جدید موعد تحویل 14فروردین : منم سورن موتور جدید هستم موعد 14فروردین ، فعلا فاکتور نشده،
علی : 20 تیر فاکتور میشی چشم انتظارم نباش😂👋
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان تکمیل وجه دی تا21 دی بود؟
مهدی : سقط بشی پرهام خدا نشناس
داود : بنزین
سحر : تک گانه فروشی فوری 12بهمن
اسفند : ریک وت سوک رامادت
ماهان : 25 دی تکمیل وجه،هنوز خبری نیست .
چشم انتظار فاکتور🥺 : سلام دوستان دنا اپشنال تحویل 11خردادم کسی میدونه کی فاکتور میشه؟