مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودشان بخواهند. ما مردم ایران مثل مسئولین فقط حرف میزنیم بجای قر زدن ناله و نفرین و ایشاالله و ماشاالله 6 ماه از خریدن این آشغالها دست بکشیم بعد ببینید که همه چیز درست میشه. نگید با یکدونه ماشین من چیزی عوض نمیشه همین من و منها هستیم که ایران را تشکیل داده ایم
15:03  1396/08/10
پاسخ دادن
رضا
0

تقصیر خود مردمه اونی که مدت دار ثبت نام میکنه که بهره بگیره و ماشین براش ارزون تر در بیاد حداکثر دو یا سه تومن فرق میکنه والا به خدا سرف نمی کنه ادم اعصابش خورد بشه اینجوری اگر میخواین ماشین بخرید نقد اول ماشین رو ببینید بعد پول بدین و همون لحظه ماشین را تحویل بگیرید و برید؟ دنبال کارتون اگر هم نقد میخواین بخرین باز هم همین روش چرا پول را بابت جنس ندیده میدین؟
اگر نمایندگی داره ماشین جلو چشمتون تحویل بده و پولش رو بدین اگر نداره پولتون رو نگه دارین تا ماشین بیارند اگر همه همین رویه رو پیش بگیرن اینها هم دست از حقه بازی و سوء استفاده از پولهای ثبت نامی بر میدارن
14:57  1396/08/10
پاسخ دادن
نبما
0

آقا تقصیر خودتونه.بعد از این همه سال هنوز گول این شرکتها رو میخورین.بابا نخرین این آشغالا رو.حیف اون پول نیست که با کلی زحمت میریزین تو شکم یه مشت کلاه بردار.دوچرخه سوار بشین و لی ماشین ایرانی نخرین.دوستان از خواب بیدار شین ببینین که چه بلایی داره سرمون میاد.
(از ماست که بر ماست)
09:53  1396/08/10
پاسخ دادن
Mehdi
2

اسمش لامبورگيني وننوست.
04:42  1394/04/10

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابی : آقا حمیدرضا ، خاکستری متالیک همون خاکستری تیره هستش درستش طوسی روشن یا ناردوگری هستش
سلطان : سلام دوستان عزیز خواهشا دنبال حاشیه نرید ایا کسی خداوکیلی میدونه بخشنامه بعدی شاهین برای طرح پیش فروش کی پیامکش برامون میاد ممنون میشم اگه سریع جواب بدید سپاسگزارم
Amir s3 : سلام دوستان من امروز تماس گرفتم با ۱۶۲ و اطلاع دادم گفت اگر بشه به 20:30 ارجاع مید که پخش بشه خواهشا شما هم تماس بگیرید در ضمن من چهارشنبه با شرکت تماس گرفتم خودروهای جایگزین گفتن J4 و j7 برقی هست تحویل بهمن T8وT9 تحویل اسفند X5وBx3 تحویل اردیبهشت وگفت شرایط این هفته اعلام میکنه به نمایندگی خواستم بدونید ما از دوسر ضرر هستم فقط باید پیگیر باشیم که ماشین خودمونو تحویل بدن قبل از عید اولین قدم صداوسیما و دومین قدم اعتراض جلو شرکت هست وداخل رسانه ها اعلام بشه خدایی خسته شدیم یاحق
J4 سفید اهواز : سلام ثبت نام اردیبهشت روز چهارشنبه تماس گرفتن ۵ شنبه بیاید تحویل صبح با ذوق و شوق لباس داشتیم میپوشیدم که بریم بعد از ۷ ماه ماشین تحویل بگیریم که زنگ زدن گفتم ماشین مشکل برنامه داره تا از تهران بفرستن هفته دیگه تحویل میدیم این هم از ماشین تولید ایران
خسته از کرمان موتور : من هم در ان نمایندگی ثبت نام کردم موقع ثبت نام میگفتن سر تاریخ ماشین رو تحویل میدن الان بعد از گذشت ۶ ماه هنوز از ماشین خبری نیست واقعا بی مسولیت هستن فقط میخوان پول مردم رو بگیرن بعد دیگه میگن تو دست ما نیست ۲۵ اذر هم چک اول رو برداشت میکنن اصلا کسی جواب درست حسابی هم نمیده
ثبت نام کرمان موتور اردیبهشت : آیکون سبز این بالاهست هست رای بدیدببینیم چندنفرزنگ زدن💚💚💚
ابراهیم : سلام وقت شما بخیر، از تاریخ فاکتور پیش فروشا خبر ندارید؟
ثبت نام کرمان موتور اردیبهشت : دوستان توکامت قبل‌ روایکن سبزبزنید رای بدیدببینیم چندنفرزنگ زدن به صداسیما تشکروسپاس
علی : سلام دوستان شاهین دنده ای تا تحویل چه ماهی فاکتور شده..ممنون میشم بگید
امیر : من ۱۹ آبان واریز کردم و۲۱آذر فاکتور شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : سلام برو توی میزخدمت قسمت اسنادخودرو زده که پلاک نصب شده
سجاد : منم همین حرف شما را میزنم فاکتور شدن رو هیچ نظمی نیست
زهرا : سلام کسی خبر داره واریز وجه دوم سورن پلاس تحویل اسفند کی میاد
207 اتو تیر : اگه این گرونی نصیبتون شده 490 میلون دیگه باید پرداخت کنی
تیگو 7 پرومکس : در جواب شعبان من ثبت قراردادم 6 ابانه همه چی هم سبزه ولی مدارکم نیومده فعلا خبری نیست عجله نکن داداش تخویل ما اسفنده
بهزاد : حتما مشکلی داره
ساینا است 85 گانه : سلام پذیرش 26 شهریور هستم 5 آذر فاکتور شدم هنوز پلاک نشدم
207 ارتقاع یافته اسفند : بله خیالتون راحت باشه
تکسوز هیدرولیک : جو بازار سیمی ولی برقی پیشرفته تر و گران تر هست داخل کارخانه
محمدی : سلام وقتی فاکتور میشه این پیام میاد ولی هنوز پلاک نشده من چند تا دارم برا همشون وقتی فاکتور شدن این پیام اومده