مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : سلام گرفتار شدیم بخدا نابودمون کرده به هرکی هرچی زنگ میزنیم جواب درستی نمیدن ما تکمیل وجه اردیبهشت هستیم
شاهین gl : اول شهریور تحویل گرفتم الان 4 ماهه خبری نیست
رضاx5 : سلام برای من نه متاسفانه هنوز واریز نشده من تکمیل وجه 4آبانم ولی یک نفر آقای محمدx5 گفتن براش واریز شده بازم خودش جوابت رو میده علی جان
J7 تیر : سلام خدمت دوستان .عزیزان این طور که پیداس با این روند وحشتناک افزایش ارز و طلا افزایش قیمت شدید برای دی ماه در راهه
x5 مشکی : ارسال مدارک ما هم ده دوازده روزه زرده، هنوز ارسال نشده
اهورا : سلام خواهرام برادرام لطفا خواهش میکنم به خاطر خودتون به خاطر زن و بچه تون امروز بیاین. پول ما روز به روز بی ارزش تر میشه و شرکت سایپا هم زورش میاد ماشینمون بده. چند ماه دیگه حسرت میخورین کاشکی اون روز رفته بودم. دیگه مثل قدیم نیست شرکت سایپا ماشین مردم به زبون خوش بده. خواهش میکنم همگی بیاین
ایگل تیر 90 روزه مشکی : سلام تقریبا 2 ماه از90 روز کاری من تاریخ تحویلم 11آبان بود 19 آذر تازه بیمه شد رفت برای پلاک میگن تا 10 دی تحویل میدیم
علیx,5 : سلام خدمت تمامی دوستان صبحتون بخیر ی سوال داشتم آیا تاکنون برای دوستانی که ثبت نام اردیبهشت بودن و130تومان اضافه پرداخت کردن کسی هست که این مبلغ رو براش عودت داده باشن؟لطفا اگر برای کسی پرداخت شده اعلام کنه و این رو هم بگه که چه تاریخی تکمیل وجه انجام داده ممنونم
Hx5 : اون موقع جی 7 ارزون تر بوده اپشنی بهتره جی 7 ایکس 5 فقط کراس هستش نه صندوق عقب برقی داره، نه تعلیق مولتی لینک شیفتر پشت فرمون نداره، تیپ ترونیک نداره
X5 اقساطی تیر لرستان : سلام بچه ها من 23 تیر ثبت نام کردم و الان یک هفته هست حالت ارسال مدارک هست و ماشین رو ندادن ! شما ها تحویل گرفتین ؟ اگه کسی گرفته بگخ کدوم شهر هست ! و اینکه یه چیزی فکر منو مشغول کرده !!!! موقعی که ما شاسی نوشتیم جی هفت صد میلیون ارزون تر بود ولی الان سیصد میلیون جی هفت گرون تر از ایکس پنج شاسی شده !!!! دلیل اینکه جی هفت آنقدر رفته بالا ولی ایکس پنج جا مونده چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک جی : سلام اگر کوییک جی ایکس ال فاکتور شدید خبربدهید ممنون خودم واریزی 28 مرداد هستم
اطلس آذر : بزنید خبرگذاری فارس حمایت کنید لطفا تا پیام دیده بشه،دستاتون ا تو دماغ تون دربیارین و یک بار هم که شده کاری انجام بدین
کوییک اس : عزیزم دروغ میگن من کوییک اس هستم 4مهر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده باز اونایی که میگن فاکتور شده و تحویل گرفتن دروغ میزنن ادمهای مردم ازار هستن فقط دوست دارن مردم رو سرکار بزارن .وقتی مرداد تمام نشده اینا از کجا فاکتور شدن
سینا : من ساینا دوگانه تکمیل وجه 21 مرداد هستم ولی فاکتور نشده
طرح فرسوده : سلام دوستان دوگانه طرح فرسوده تا کی فاکتور شده کسی می دونه من بازرسی کل کشور شکایت کردم ببینم چی میشه
ساینا دوگانا : سلام شما مطمئنید؟؟ از کجا میدونید؟؟
21مهر : امروز فاکتور شدی
سورن دوگانه : سلام براهمه اینجور هست حدود 10 روز قبل از تحویل تیک فاکتور میخورد
207 اتو 30 دی مادران : سلام واریز اولیه 31 تیر واریز دوم 2 آبان دیروز فاکتور و پلاک شد.
207 پانا اتومات پیش فروش تحویل دی : چند روز بعد از فاکتور تحویل دادان؟