مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : خب خدا رو شکر چشم شور دوستان شامل حال ما شد ماشین تحویل نگرفته از نمایندگی زنگ زدن که رینگ جلو سمت راننده یه قسمتش قلوه کن شده نمایندگی هم درخواست داده به شرکت یه رینگ جدید بفرستن فقط خدا کنه پلوس و طبق و ... ایراد نکرده باشه نمایندگی گفتش بردن رو چال ظاهرا مشکلی نداره حالا تحویل بگیریم دور بزنیم ببینیم در چه حاله ممنون از همه دوستان بابت دعای خیرشون
امیر،اردیبهشت : دوستان سلام،مثل اینکه اسفندی ها تموم شدن بلاخره ،اریبهشت کسی فاکتور شد اطلاع بده لطفا
بک 3 : بم خودرو دعوت نامه داد بعد کنسل کرد که احتمالا با قیمت جدید دعوت نامه بده.برا کس دیگه هم اینجوری شده؟
ساسان : سلام..قسمت تغییر رنگ برو خودش راهنمایی میکنه .مستبدین زدیم وتقریبا یک هفته طول کشید تحویل گرفتیم..بعد خود نمایندگی میگه۱۳۰ میلیون بده تا همین الان شاهین جی بهت بدم..منم گفتم بخوره تو سرت..باید این حرف رو ۶ماه پیش میگفتی نه الان که کلی زجر گشیدم
تارا v4 : خانومه از ایران خودرو زنگ زد برای بیمه بدنه که نمیدونم تخفیف داره و فلان بدخت دید انقدر عصبانیم بیخیال شد و گفت همکارا تو نمایندگی موقع تحویل توضیح خواهند داد بهتون و قطع کرد
داریوش ۲ اردیبهشت : الان تماس داشتم اپراتور ۵۸۱ گفتش ۲۶ ها کلا فاکتور شده این هفته اپدیت جدید اعلام میشه یعنی اردیبهشت با راست و دروغش کار ندارم عین جملات و کلمات خانم اپراتور براتون نوشتم
ذوقی : متاسفانه متاسفانه این ماشینای چینی بدرد هیچی نمیخوره و خدمات پس فروششون که افتضاح و اصلا براشون اهمیت نداره که طرف تو چه وضعیتی هست من 11 روزه تو یه شهر غریب گیر کردم و با این همه تماس التماس هنوز قطعه ای که تو نمایندگی مرکز هست بدست من نرسیده و مادرم ناراحتی قلبی که نمیتونم با پرواز بفرستمش و شبی سه میلیون فقط پول هتل دارم میدم و هیچکس پاسخگو نیست مردم نخرید این اشغالای کرمان موتورو نخرید چون زود خراب میشه و اگه تو شهر دیگه گیر کنین نمایندگیاشون یا نیرو ندارن یا قطعه و مرکز هم عین خیالشون نیست
حمید : من ۲ هفتس از نمایندگی هر روز میپرسم میگن اونایی ک sbr تبدیل زدن دارن فاکتور میشن
داریوش 2 اردیبهشت : ابتدای تحویل ماشین خشک هستش باید بعضی کارا را انجام بدی تنظیم درب ها درب موتور و .. ولی رنگ ماشین اصلا ایراد نداره احتمالا برای ایشون مشکل داشته نباید تحویل می گرفت عزیزان موقع تحویل خودرو حتما با کارشناس تشریف ببرید نمایندگی اگه ایراد داشت تحویل نگیرید صورتجلسه می کنن خودرو برگشت می خوره کارخونه به دلیل اینکه تیراژ خودرو را بردن بالا احتمال خطا هم زیاد شده خطا می تونه در رنگ نصب قطعات و ... وجود داشته باشه پس در موقع تحویل حتما دقت کنید دقت دقت دقت فراموش نشه روز خوش
j7فروردین : از پلاک تا تحویل معمولا بین ۲ الهی ۴ هفته طول میکشه بستگی به شهر داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : موعد 30 مهر پیش فروش تکمیل وجه 2 مرداد فاکتور شد
وحید : دوستان من آشنا دارم توی خود زامیاد میگه بخدا تقصیر ما نیست ماشیناتون سالم و اماده است وزارت صمت بخاطر استاندارد سازی اجازه نمیده پلاک بشه برین از اون طریق پیگیری کنید چون فقط تا پایان تابستان اجازه فروش داشتیم الان میگن یا استاندارد رو حل کنید یا کلا نیسان Ex تحویل بدین تا پلاک کنیم دوستان اطلاعات غلط در مورد گواهی اسقاط و اینا رو نگین وقتی نمیدونید چیزی
ساینا 85گانه فروش فوری : سلام مبارکه آپشن داشتی
کوییک اس شهریور : فکر کنم اونی که گفت 22 تیر فاکتور شدم دروغ گفت چون کسی غیر ایشون دیگ چیزی نگفته متاسفانه همینجوری موندیم فقط
م : من تک دارم هنوز هیچ خبری نیس
علی : احتمالا برامون تغییرش بدن ex بدن به جاش اما مابالتفاوت رو بگیرن ازمون
سعید : رانا tu5p تحویل 30 مهر مال خودم الان فاکتور شد
207 : از رینگ فولادی تبدیل موتور تحویل 31مرداد کسی پلاک نشد
رضا کوییک اس : سلام لطفا اگر کسی اس فاکتور شده بگه
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : اصلاح 4/21 واریزی