انتظارها به پایان رسید…! سرانجام معرفی رسمی لامبورگینی اوروس

 

لامبورگینی اوروس

پس از انتظاری طولانی، سرانجام لامبورگینی رسماً از مدل اوروس پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب رسماً وارد دنیای اس‌یووی‌ها شد. حال بنظر میرسد این گاو ایتالیایی آماده است تا تمام حریفان خود در این سگمنت را قلع‌وقمع کند. اوروس تعدادی از ویژگی‌های طراحی نسخهٔ کانسپت خود که در سال 2012 رونمایی شد را حفظ کرده است و بنابراین ظاهر اوروس تولیدی اگر نگوییم بیشتر، به همان اندازهٔ نسخهٔ کانسپت تهاجمی است. از ویژگی‌های ظاهری این سوپراس‌یووی می‌توان به دماغه‌ای گوه‌ای شکل، چراغ‌های باریک جلو و عقب و سقفی کوپه مانند اشاره کرد که نمایی منحصربه‌فرد به آن بخشیده‌اند.
 
 
در زیر کاپوت این گاو خشمگین اما یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو نهفته است که 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین برای اولین بار شاهد استفاده از پیشرانهٔ توربوشارژ در یک لامبورگینی هستیم؛ اما این تنها اولین در اوروس نیست چراکه لامبورگینی برای انتقال نیرو هم برای اولین بار در تاریخ خود از یک گیربکس هشت سرعتهٔ ZF با مبدل گشتاور و کنترل الکتروهیدرولیکی استفاده کرده است تا پاسخگویی پیشرانه افزایش یابد.
 
لامبورگینی اوروس
 
 
نیروی موتور در این هیولا توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که با نسبت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. همچنین این سیستم می‌تواند حداکثر 70 درصد از گشتاور موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد درحالی‌که این عدد در چرخ‌های عقب به 87 درصد میرسد. علاوه بر این، اوروس سیستم فرمان گیری چهارچرخ اونتادور S را هم قرض گرفته است که چرخ‌های عقب را در سرعت‌های پایین جهت کمک به مانور دهی در جهت عکس چراغ‌های جلو و در سرعت‌های بالا جهت افزایش ثبات در همان جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند.
 
لامبورگینی اوروس
 
اوروس با تکیه بر این ویژگی‌ها و همچنین با استفاده از سیستم لانچ کنترل می‌تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و سپس در 12.8 ثانیه مرز 200 کیلومتر در ساعت را رد کند. این سوپراس‌یووی ایتالیایی همچنین می‌تواند در ادامه به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این ماشین در هر صد کیلومتر نیز 10.6 لیتر بنزینی مصرف می‌کند. همچنین در آینده یعنی در سال 2019، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.
 
 
اوروس 2154 کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که برای ایجاد مرکز ثقل پایین در خودرو، پیشرانهٔ آن در ارتفاع پایینی نصب شده است. همچنین توربوشارژرها هم در مکانی نزدیک به محفظهٔ احتراق قرار گرفته‌اند که موجب افزایش پاسخگویی موتور می‌شود. لامبورگینی اوروس بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و پورشه کاین مشترک است. برای این خودرو شش حالت رانندگی مختلف در نظر گرفته شده که شامل Strada، Sport، Corsa، Neve (برفی)، Terra (آفرود) و Sabbia (شن و ماسه) به‌علاوهٔ یک حالت سفارشی بنام Ego می‌شود.
 
لامبورگینی اوروس
 
 
حالات Neve، Terra و Sabbia ارتفاع خودرو را از سطح زمین افزایش می‌دهند درحالی‌که حالات Strada، Sport و Corsa عملکرد ماشین را برای خیابان‌ها و رانندگی اسپرت تنظیم می‌کنند. اوروس در محور جلو به کالیپرهای ترمز 10 پیستونه به همراه دیسک‌های کربن سرامیکی 17.3 اینچی مجهز است که بزرگ‌تر ترمزهای دنیا محسوب می‌شود. این سوپراس‌یو‌وی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند نمونه‌های 22 یا 23 اینچی را هم همراه با لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa سفارش دهند.
 
لامبورگینی اوروس
 
در کابین اوروس نیز طراحی منحصربه‌فرد و هماهنگ با ذات یک لامبورگینی اصیل کار شده است. در اینجا غربیلک فرمان D شکل و همین‌طور دکمهٔ استارت قرمزرنگ از سوپراسپرت‌های لامبورگینی الهام گرفته درحالی‌که در جلوی دکمهٔ استارت، شیفتر دنده و انتخاب‌گر حالات رانندگی قرار گرفته است. همچنین صفحه آمپر خودرو هم از نوع تمام دیجیتالی است. اوروس در کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا به تولید خواهد رسید و اولین نمونه‌های آن در سال 2018 تحویل داده خواهند شد. قیمت این ماشین از 200 هزار دلار آغاز می‌شود و لامبورگینی انتظار دارد بتواند سالانه حدود 3500 دستگاه از آن‌را به فروش برساند.
 
 
 

منبع

www.zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لامبورگینی , داشبورد , اوروس , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : سلام تحویل کی هستی شما
گلچین : با سلام خدمت دوستان .دوباره امروزم تاریخ اماده برای صدور فاکتور بروز شده.تو یه هفته این سومین باره.فقط میخوام ببینم دلیلش چیه.اگه کسی میدونه لطفا جواب بده.
جک اس ۵ تاریخ ۲۴ مهر : جک اس ۵ ، ۲۴ مهر تاریخ قراردادمه هنوز نه شماره شاسی شده نه هیچی کسی تو این تاریخ تحویل گرفته؟
j7 بانک صادرات : مرحله بیمه سبز شده از چه سایتی استعلام میشه گرفت؟شماره شاسی رو تو سایت بیمه مرکزی میزنم پیدا نمیکنه
فارس نیوز : سلام دوستان با پیگیری های زیاد شاهین اتومات فرایند فاکتور کردن آغاز کرده و به زودی تمام ماشین های فروش فوق العاده دیماه ۴۰۲ طبق ثبت اطلاعات سخا فاکتور میشن .
شاهین جی : کسی برایش دعوت نامه glاومده چقدر گفتند بریزید بحساب
شاهین جی : سلام چقدر گفتند بریزید بحساب چند روز وقت دارد
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا تابستون : سلام کسانیکه تبدیل دنا اتو به تارا زدن بزنن لایکو ببینم چند نفرن
دشتستان : قیمت 207 دستی 348 میلیونه 30 تومن ارزونتره.
207 تحویل مرداد : سلام دوستان .پیامک تکمیل وجه تحویل مرداد کی میاد ؟اگر اطلاعی دارید ممنون میشم جواب بدید .
مبینااا : سلام یه سوال واسم پیش اومده یعنی این دوستانی که وسط راه تبدیل زدن به ارتقا یافته همون پانا ارتقا یافته رو دویست میلیون ارزونتر از کسانی میگیرن که از اول ارتقا یافته بودن؟؟؟
مشکی : لطفاً مشکی هایی که فاکتور شدن با تاریخ تکمیل وجه اعلام کنن
حمید : خیلی خیلی مبارکت باشه 😂
efpجگر سوز منتظر : من واریز 5 اسفند تحویل 4 خرداد دنا پلاس efp ولی خبری از فاکتور نیست متاسفانه
پارس یاسورن : سلام دوستان وقت بخیرمن هنوزانتخابم نکردم به نظرتون پارس سفارشی بزنم یاسورن،خواهشا راهنمایی درست کنید؟؟؟خودمم زیادتحقیق کردم ولی هنوزدودلم
ساینا تک : بهمنی های فروش فوری بگن لطفا تا چه شماره پذیرشی فاکتور شدن
سپید x55 : مجوز ماشین ما هم صادر شد.