نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا

 

نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا

به‌تازگی، شرکت سایپا از هاچ‌بک جذاب و آوانگاردی به نام سیتروئن C3 رونمایی نمود که توجه بسیاری از اهالی رسانه و عشاق خودرو را به طرف خود جلب کرد. به این بهانه، نوشتار کوتاهی را تهیه نمودیم تا شما عزیزان را بیش از پیش با این نومولود غربی سایپا آشنا نماییم.
 
سیتروئن C3 رونمایی شده توسط سایپا آخرین نسل و یا به عبارتی سومین نسل از این خودروست که نخستین بار، در بیست و نهم ماه ژوئن سال 2016 میلادی رونمایی شد. این خودرو بر مبنای پلت فرم نام آشنای PF1 تکوین و توسعه یافته است، پلت فرمی که هم‌اینک در دیگر خودروهای خانواده پژو-سیتروئن ازجمله پژو 208، سیتروئن C4 کاکتوس و DS3 نیز به کار می‌رود. سیتروئن C3 فعلاً فقط در کشور اسلوونی تولید می‌شود.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
نسخه جدید سیتروئن C3 در نمای مقابل از سیتروئن C4 پیکاسو الهام گرفته است و بالشتک‌های پلاستیکی مشکی روی درب‌های آن نیز از مدل C4 کاکتوس اخذ شده است. این بالشتک‌ها که AIRBUMPS نام دارند نقش بسزایی در جذابیت بیش از پیش این خودرو ایفاء نموده و تا حد زیادی نقش ضربه‌گیر را برای آن بازی می‌کنند، موردی که صرف وجودش در خیابان‌های شلوغ کشورمان بسیار مفید و سودمند است. رنگ‌آمیزی جالب و بدیع اجزای گوناگون بدنه در این خودرو، موردی است که در همان نگاه نخست بیننده را مجذوب خود می‌کند و شاید سیتروئن C3 جدید را بتوان از معدود هاچ‌بک‌های موجود در دنیای امروز دانست که سقف آن به رنگی مجزایی قابل سفارش است.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 3996/1740/1470 میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با 2540 میلی‌متر است. وزن خالص سیتروئن C3 بین 968 الی 1080 کیلوگرم برآورد می‌شود.
 
سیتروئن C3 با طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. مهم‌ترین پیشرانه بنزینی آن فعلاً یک نسخه 1.2 لیتری است که در دو گونه تنفس طبیعی و توربو در دسترس است. نسخه‌های تنفس طبیعی این پیشرانه در دو نسخه 68 و 82 اسب بخاری و نسخه توربو هم در تک نسخه 120 اسب بخاری عرضه می‌شوند. نسخه بنزینی دیگر که با پیشرانه پژو 2008 ایران‌خودرو مشترک می‌باشد، 1.6 لیتر حجم دارد و از گونه توربوشارژ می‌باشد از توان خروجی فوق‌العاده‌ای معادل 163 اسب بخار برخوردار است و بنا به ادعای سایپا برای نخستین بار در بازار ایران است که عرضه می‌شود. نسخه دیزلی سیتروئن C3 نیز با 1.6 لیتر حجم از توانی معادل 75 اسب بخار برخوردار است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، سیتروئن C3 با دو گونه متفاوت از گیربکس اعم از گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
داخل کابین سیتروئن C3 از نمایی ساده و شکیل و مملو از پلاستیک‌های خشک و ارزان بهره می‌برد. در جای‌جای آن می‌توان از خطوطی مستقیم سراغ گرفت که با اشکال سخت بدیعی ترکیب شده و هارمونی مناسبی را برای آن تدارک دیده‌اند. در مجموع، طراحی این کابین را می‌توان ترکیبی از سنت و مدرنیسم دانست. مثلاً دستگیره درب‌های این خودرو به ساخته‌های قدیمی سیتروئن بسیار شبیه هستند و ناخودآگاه آدمی را به یاد مدل معروف ژیان می‌اندازند. فضای کابین هم در کل جادار بوده و صندلی‌های آن نیز نرم و راحت هستند. البته در این میان، نباید از فنربندی بسیار نرم و روان این خودرو غافل شد که کاملاً درخور نام بلند سیتروئن بوده و سواری بسیار راحتی را برای این هاچ‌بک کوچک فرانسوی مهیا می‌کنند.
 
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
از حیث ایمنی، سیتروئن C3 خودرویی مستحکم و ایمن بوده و در آزمون ایمنی یوروانکاپ توانست 4 ستاره ایمنی را از آن خود نماید. امتیاز حفاظتی مربوط به سرنشینان بزرگسال نیز در این خودرو معادل 88 درصد است. سیتروئن C3 در بازار فرانسه از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و در ده ماهه نخست سال جاری با مجموع فروش 60,938 دستگاه توانست جایگاه سومین خودروی پرفروش بازار فرانسه را از آن خود نماید.
 
 
 
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سیتروئن c3 , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: جاویدیان
0

انگار رنو کپچر که صورتش رو تغییر داده باشن
09:59  1396/10/10
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

وقتی سایپا در میان خودروهای ارزان چینی گرانفروشترین مونتاژکار داخلی هست (طبق لیست منتشره و مقایسه با بقیه) وای به حال این ماشین که اسم و رسم اروپایی هم یدک میکشه چنان قیمتی بذاره که حیرت کنید و البته مث مگان و ریو و v5 بعد از چند سال بساطش رو جمع می کنه و میره سراغ یه چیز دیگه و دست مردم تو حنا!!
02:00  1396/10/08
پاسخ دادن
امیرعلی
0

از قیمت جهانیش به راحتی میشه حدس زد که غیرممکنه قیمتش ۴۵ میلیون باشه.
17:01  1396/10/05
پاسخ دادن
ستار
4

از عقب چقدر شبیه تیبا2 خودمونه
10:57  1396/10/03
پاسخ دادن
غفار
0

هیچ شباهتی نداره.به تیبا ۲ شما
17:04  1396/10/06

محمود
5

این ماشین ترکیه به قیمت 45 میلیون تومن اونم با اقساط 20 ماهه بدون بهره فروخته میشه ولی متاسفانه تو کشور من قیمت بالای 90 تومن ، واقعا به این میگن دزدی تو روز روشن
07:58  1396/10/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
چرا : حالش خوب نیست
مریم : علی گلستان قیمت 285 شماکلا 255 میدی
حمید : همه ماشینارو دارن میدن به دوگانه هایه سورن باره همشون تبدیل 207پانا دنده دستی میاد بعد اینجا همه لنگ فاکتور شدن
207 ارتقا : آخه ماهایی که ارتقا یافته ثبت نام کردیم برا این بود که اجبار کردن سقف فلزی رو تبدیل بزنیم به ارتقا یافته
مهرانs5 : سلام.از نمایندگی که موقع ثبت نام انتخاب کردی میتونی بپرسی . فقط اون نمایندگی خاص امکان مشاهده میزان اعداد و ارقام داره.
نازلی فونیکس fx : ممنون هم چنین شما عزیزان ی کم صبوری کنید حل میشه همه چیز
حسین آقا : نه. اشتباه کردیم ارتقا ثبت نام کردیم. الان اینایی که تبدیل زدن هم ارتقا بهشون رسید. 200 میلیون پول بیشتر فقط برای روکش چرم و آینه فوتوکرومیک دادیم. اشتباه کردیم. ارزششو نداشت. همین پول توی طلا سود خوبی میداد بدون این مسخره بازی های فاکتور و پلاک. من که دیگه هیچ وقت پیش خرید نمیکنم. پول آدم قفل میشه.
سورن تبدیلی : سلام تو پیامکی که برام آمده بود تبدیلی بزنید زدن یود 90 روزه
صادق : بهاریهاهمچنان سردرگم خدالعنت بکنع ویران خودرو
سورن تبدیلی : سلام ببخشید ولی خیلی ها تو این گروه هستند که برای اون ها تعطیلات عید حساب نشده