نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا

 

نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا

به‌تازگی، شرکت سایپا از هاچ‌بک جذاب و آوانگاردی به نام سیتروئن C3 رونمایی نمود که توجه بسیاری از اهالی رسانه و عشاق خودرو را به طرف خود جلب کرد. به این بهانه، نوشتار کوتاهی را تهیه نمودیم تا شما عزیزان را بیش از پیش با این نومولود غربی سایپا آشنا نماییم.
 
سیتروئن C3 رونمایی شده توسط سایپا آخرین نسل و یا به عبارتی سومین نسل از این خودروست که نخستین بار، در بیست و نهم ماه ژوئن سال 2016 میلادی رونمایی شد. این خودرو بر مبنای پلت فرم نام آشنای PF1 تکوین و توسعه یافته است، پلت فرمی که هم‌اینک در دیگر خودروهای خانواده پژو-سیتروئن ازجمله پژو 208، سیتروئن C4 کاکتوس و DS3 نیز به کار می‌رود. سیتروئن C3 فعلاً فقط در کشور اسلوونی تولید می‌شود.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
نسخه جدید سیتروئن C3 در نمای مقابل از سیتروئن C4 پیکاسو الهام گرفته است و بالشتک‌های پلاستیکی مشکی روی درب‌های آن نیز از مدل C4 کاکتوس اخذ شده است. این بالشتک‌ها که AIRBUMPS نام دارند نقش بسزایی در جذابیت بیش از پیش این خودرو ایفاء نموده و تا حد زیادی نقش ضربه‌گیر را برای آن بازی می‌کنند، موردی که صرف وجودش در خیابان‌های شلوغ کشورمان بسیار مفید و سودمند است. رنگ‌آمیزی جالب و بدیع اجزای گوناگون بدنه در این خودرو، موردی است که در همان نگاه نخست بیننده را مجذوب خود می‌کند و شاید سیتروئن C3 جدید را بتوان از معدود هاچ‌بک‌های موجود در دنیای امروز دانست که سقف آن به رنگی مجزایی قابل سفارش است.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 3996/1740/1470 میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با 2540 میلی‌متر است. وزن خالص سیتروئن C3 بین 968 الی 1080 کیلوگرم برآورد می‌شود.
 
سیتروئن C3 با طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. مهم‌ترین پیشرانه بنزینی آن فعلاً یک نسخه 1.2 لیتری است که در دو گونه تنفس طبیعی و توربو در دسترس است. نسخه‌های تنفس طبیعی این پیشرانه در دو نسخه 68 و 82 اسب بخاری و نسخه توربو هم در تک نسخه 120 اسب بخاری عرضه می‌شوند. نسخه بنزینی دیگر که با پیشرانه پژو 2008 ایران‌خودرو مشترک می‌باشد، 1.6 لیتر حجم دارد و از گونه توربوشارژ می‌باشد از توان خروجی فوق‌العاده‌ای معادل 163 اسب بخار برخوردار است و بنا به ادعای سایپا برای نخستین بار در بازار ایران است که عرضه می‌شود. نسخه دیزلی سیتروئن C3 نیز با 1.6 لیتر حجم از توانی معادل 75 اسب بخار برخوردار است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، سیتروئن C3 با دو گونه متفاوت از گیربکس اعم از گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
داخل کابین سیتروئن C3 از نمایی ساده و شکیل و مملو از پلاستیک‌های خشک و ارزان بهره می‌برد. در جای‌جای آن می‌توان از خطوطی مستقیم سراغ گرفت که با اشکال سخت بدیعی ترکیب شده و هارمونی مناسبی را برای آن تدارک دیده‌اند. در مجموع، طراحی این کابین را می‌توان ترکیبی از سنت و مدرنیسم دانست. مثلاً دستگیره درب‌های این خودرو به ساخته‌های قدیمی سیتروئن بسیار شبیه هستند و ناخودآگاه آدمی را به یاد مدل معروف ژیان می‌اندازند. فضای کابین هم در کل جادار بوده و صندلی‌های آن نیز نرم و راحت هستند. البته در این میان، نباید از فنربندی بسیار نرم و روان این خودرو غافل شد که کاملاً درخور نام بلند سیتروئن بوده و سواری بسیار راحتی را برای این هاچ‌بک کوچک فرانسوی مهیا می‌کنند.
 
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
از حیث ایمنی، سیتروئن C3 خودرویی مستحکم و ایمن بوده و در آزمون ایمنی یوروانکاپ توانست 4 ستاره ایمنی را از آن خود نماید. امتیاز حفاظتی مربوط به سرنشینان بزرگسال نیز در این خودرو معادل 88 درصد است. سیتروئن C3 در بازار فرانسه از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و در ده ماهه نخست سال جاری با مجموع فروش 60,938 دستگاه توانست جایگاه سومین خودروی پرفروش بازار فرانسه را از آن خود نماید.
 
 
 
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سیتروئن c3 , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: جاویدیان
0

انگار رنو کپچر که صورتش رو تغییر داده باشن
09:59  1396/10/10
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

وقتی سایپا در میان خودروهای ارزان چینی گرانفروشترین مونتاژکار داخلی هست (طبق لیست منتشره و مقایسه با بقیه) وای به حال این ماشین که اسم و رسم اروپایی هم یدک میکشه چنان قیمتی بذاره که حیرت کنید و البته مث مگان و ریو و v5 بعد از چند سال بساطش رو جمع می کنه و میره سراغ یه چیز دیگه و دست مردم تو حنا!!
02:00  1396/10/08
پاسخ دادن
امیرعلی
0

از قیمت جهانیش به راحتی میشه حدس زد که غیرممکنه قیمتش ۴۵ میلیون باشه.
17:01  1396/10/05
پاسخ دادن
ستار
4

از عقب چقدر شبیه تیبا2 خودمونه
10:57  1396/10/03
پاسخ دادن
غفار
0

هیچ شباهتی نداره.به تیبا ۲ شما
17:04  1396/10/06

محمود
5

این ماشین ترکیه به قیمت 45 میلیون تومن اونم با اقساط 20 ماهه بدون بهره فروخته میشه ولی متاسفانه تو کشور من قیمت بالای 90 تومن ، واقعا به این میگن دزدی تو روز روشن
07:58  1396/10/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : این تجمع توسط عدم تخصیص ها هست ربطش دادن به ظاهر به پیامک اونجا برید متوجه میشید خواسته اونها عدم پیامک نیست عدم ارسال یه خودرو هست یکشنبه جوابش رو در این گروه بگید اونها که اونجا بودند چه درخواستی میکردند تا روشنگری بشه
تیتانیوم ۵دنده : سلام دوستان بخشنامه ۴۶۲۹ هر کی هنوز فاکتور نشده مثبت بزنه ببینیم چند نفریم واریزی ۲۴ مهر هنوز فاکتور نشدم
امیر j7 تهران : من هم 21 اسفند فاکتور شدم و حدود همین تاریخ های شما مدارک گرفتم ولی خبری از ماشین نیست. سرمایه ما رو از چنگمون دراوردن و مارو بازی میده این کرمان موتور کلاش. هیچکس هم نیست تو این خراب شده نظارت کنه به کار اینا و یقشون رو بگیره. نمیشه دست رو دست گذاشت و تماشا کرد.
S3 آدر esf : سلام اگر کرمان موتور قیمت ماشین را تا زمان تحویل افزایش بده آیا مابه التفاوت افزایش قیمت هم باید پرداخت کنیم !!؟؟
زینب : سلام اقا وحید لطفا جواب بدین من ابی رویال انتخاب کردم الان موقع تکمیل وجه میتونم تغییر رنگ به مشکی بدم .......کدوم رنگ بجز سفید زودتر فاکتور میشه من همون بزنم مممنونم جواب بدین...
S3 : متاسفانه پارکینگ خودروسازی بم و آب برد
زینب : اقا وحید لطفا جواب بدین من رنگ ابی رویال انتخاب کردم موقع تکمیل وجه میتونم رنگ رو تغییر بدم مشکی انتخاب کنم ممنون میشم جوابم بدین ؟؟؟؟؟؟؟؟
اسماعیل : سلام دوستان من طرح عادی سامانه یکپارچه سورن دوگانه اولویت بهار ۱۴۰۳ دارم بنظرتون افزایش قیمت میخوریم یا همون ۳۷۰ تومن میگیرن ازمون کسی خبر داره کی دعوتنامه تکمیل وجه میاد و کی خودرو رو تحویل میدن
بهنام : سلام برادرا.سورن جدیدxu7pتحویل ۱۱فروروین تازه دیروز فاکتور شد که خودم بودن.منتظر بمونین ایشالاه فاکتور میشین
ناشناس : سایپا اطلس فقط و فقط قیمت کارخانه ارزش خرید داره که 399,731,000 هست و با قیمت بازار 595 الی 600 خریدش کار عاقلانه ایی نیست . درضمن قیمت کارخانه ایرانخودرو از سایپا ارزانتره ولی بدلیل ثبت نام و قبولی در ایرانخودرو (تازه اگه طرح بذارن ) بسیار غیر ممکن هست چیزی در حد قبولی در لاتاری آمریکا شایدم غیر ممکن تر هست پس میگیم خرید اطلس فقط با قیمت کارخانه .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 29 اسفند : سلام دوستان امروز تحویلی های 29اسفند کسی فاکتورنشده؟
ایکس 33 اتومات : ازما که تاریخ تحویل ده مردا د هستش تا اون نوع استرس نداریم
تیگو : امکان نداره، اطلاعات غلط نده،
رضا : سلام.من تحویل آذرم بیست فروردین تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور هم نشره
سورن دوگانه تحویل تابستان 403 : سلام از دوستان کسی هست که تحویلی تابستان 403 باشه و وجه واریز کرده باشه
علی : عزیزانی که فقط تحویل خودروتون باقی مونده بیاین یه فکری بکنیم اگه سیل هم اومده باشه که قطعا تموم ماشین ها آسیب دیدن حالا چیکار کنیم؟ من ماشینم سالم و تمیز میخوام
اریزو 6 پرو : دوستان اریزو 6 پر نقدی تحویل 60 روزه ثبت نام کردم ایا تاخیر داره /؟؟؟/ دوستانی که این ماشینو ثبت نام کردن لطفا جواب بدن
دنا اپشنال بهمن : دوستان فروش فوری تحویل 90 روزه لطفا جواب بدن چقدر تاخیر داشتید در تحویل ؟
حافظ : اگه شمارش بدی سیستم پایونر برات میزارن
کارشناس ایران خودرو1403 : افزایش قیمت کراخانه ای خودروها بزودی اعلام خواهد شد منتظر دیدن قیمتهای شگفت انگیز افزایش قیمتها باشید تا هوش از سرتان بیرون بپرد