چگونه پژو ۲۰۶ را توربو کنیم؟

 

چگونه پژو ۲۰۶ را توربو کنیم؟

 
کلیپ‌های کل‌کل ۲۰۶‌ های ایرانی با پرشتاب‌های بازار را دیده‌اید؟ مهم نیست چه ماشینی در کنارشان است، ب‌ام‌و ۵۲۸i باشد یا مرسدس‌بنز C ۳۵۰ یا هیوندای جنسیس کوپه، همین که اراده می‌کنند این ماشین‌ها را در آینه می‌بینند.
 
دوست دارید این‌بار شما در پشت فرمان یکی از آنها نشسته باشید و دیگران از شما فیلم و کلیپ بگیرند؟! اگر نظرتان مثبت است با ما همراه باشید. امروز از رمز و رازهای این خودروهای آتشین خواهم گفت.
 
چرا پژو ۲۰۶ ؟
 
برای شروع به یک ۲۰۶ تیپ ۵ سرحال و تر و تمیز نیاز دارید، توصیه می‌کنم بیشتر در جستجوی مدل‌های ساخت ۱۳۸۵ به پایین باشید، در صورتی که از لحاظ فنی و شاسی سلامت باشند، به چند دلیل برای تقویت مناسب‌تر هستند. پژو ۲۰۶ به دلیل بوش خشک بودن سیلندرها، قابلیت خوبی برای توربو شدن دارد و به گفته‌ی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 با ۱.۶ لیتر حجم، توانایی پرخوران تا ۳۰۰ اسب‌بخار را به همراه پیستون و شاتون استاندارد کارخانه دارد! اوه پسر، با چنین قدرتی نسبت وزن به اسب‌بخار ۲۰۶ حتی بهتر از جاگوار F Type S، شورولت کوروت استینگری یا مرسدس E63 AMG S خواهد بود! بیایید توربو کردن این بچه شیر را در دو استیج بررسی کنیم.
 
استیج یک- مخصوص دیوانه‌گان شتاب
 
در استیج یک ماشین را با هزینه‌ی کمتری تقویت و سعی می‌کنیم بیشتر از قطعات فابریک کارخانه‌ استفاده کنیم تا قطعات افترمارکت.
 
 
باکس مکش هوا دیگر کارایی ندارد و با فیلتر هوای اسپرت مرغوب تعویض ‌می‌شود.
مانیفولد دود استاندارد در سطل‌زباله جای‌ می‌گیرد و از هدرز و داون پایپ توربو استفاده ‌می‌شود.
بهتر است کل خروجی دود، از هدرز تا انتها با استیل قطورتر تعویض شود، در غیر این صورت با یک گله اسب‌بخار وحشی خداحافظی ‌کنید!
 
بسته به مقدار بوست نیاز به شمع موتور با درجه‌ی متفاوت دارید.
 
نیاز به رگلاتور تنظیم شونده‌ی فشار سوخت دارید.
 
انژکتور با پاشش قوی‌تر و پمپ بنزین با خروجی بیشتر که بسته به مقدار بوست تعیین می‌شود.
دیسک و صفحه با انواع گرافیتی تعویض می‌شود.
 
در این استیج برای کاهش هزینه ترجیح بر این است که از ای سی یو فابریک بهره‌ ببرید، کامپیوتر استاندارد ۲۰۶ قابلیت تنظیم و تطبیق‌پذیری را برای بوست‌های پایین دارد. می‌ماند پاشنه‌آشیل ۲۰۶ برای تغییر به پرخوران، که همان تراکم ۱۰.۵ به ۱ این پیشرانه است. توصیه‌ی من برای کاهش تراکم استفاده از کیت‌ (Decompression) دی پی است، علاوه بر این می‌توانید از الگوی واشر سرسیلندر فابریک کارخانه، چندین لایه واشر مسی (قطر این واشر بسته به مقدار بوست متغییر است و باید آنالیز و محاسبه شود) با واتر‌جت بسازید که فقط برای بوست‌های پایین کاربرد دارد. قسمتی اصلی را که یادتان نرفت؟ کیت توربو!
 
این کیت شامل:
 
توربو، مدل GT25 برای این استیج مناسب است.
اینترکولر
BOV
وست گیت
شیلنگ‌ها‌ی روغن توربو
کانکشن‌های هوا
کلیه‌ی پیچ‌ها، بست‌ها، واشرهای فلزی
گیج‌های دما و فشار روغن و بوست‌توربو
انجام پروژه‌ای شبیه به این در صورتی که با قطعات اصلی و نزد تیونر دلسوز انجام شود، می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب‌بخار به قلب کوچک ماشین‌تان تزریق کند. هزینه‌ی حدودی آن را بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیرید.
 
استیج دو- اگر از زندگی سیر شدید
 
پژو ۲۰۶ TU5 شرکت دی پی، بالغ بر ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت دارد!
برای استیج شماره دو علاوه بر موارد بالا به اقلام زیر نیاز دارید:
 
توربوی GT30 برای این منظور بهتر است. ECU تنظیم شونده به همراه سیم‌کشی کامل (توجه کنید سیستم مولتی پلکس ۲۰۶ با این ECU ها هم خوانی ندارد و احتمالا بعضی از تجهیزات مانند کولر را از دست خواهید داد)
سنسور اکسیژن واید بند.پیستون‌های فورج با تراکم پایین‌تر، شرکت WISECO از این پیستون برای TU5 ساخته است.
دریچه گاز برقی استاندارد با دریچه گاز مکانیکی با دهانه‌ی بزرگتر تعویض می‌شود.
مانیفولد هوای پلاستیکی ۲۰۶ در بوست‌های بالا تَرک می‌خورد. بهره‌گیری از مانیفولد‌ هوای افتر‌مارکت.
سرسیلندر مطابق با شرایط، نزد متخصص پورت و پولیش می‌شود.
میل‌لنگ و شاتون‌ها بالانس می‌شوند.
پیچ‌های سرسیلندر ARP.
بهتر است از رادیاتور افترمارکت و فن‌های خنک‌کننده‌ی دور‌بالا استفاده شود.
اضافه کردن رادیاتور روغن.
انجام این پروژه در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از جیب‌تان خالی می‌کند، ولی در عوض بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب‌بخار دریافت می‌کنید که بدون شک با اولین تخته‌گاز خواهید گفت “ارزشش را داشت”. البته هزینه‌ی تیونینگ سیستم تعلیق، سیستم ترمز، رینگ و لاستیک‌های جدید و… را جداگانه حساب کنید. 
 

منبع

دنده6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , 206 , توربو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

احمدی
0

ببخشید نمیشه مدل ۹۸ رو توربو کنیم چرا مدل ۸۵ رو توصیه می‌کنیم ؟
15:13  1399/04/21
پاسخ دادن
هومن
0

206 با اون سیستم تعلیق اسباب بازیش همون 75 اسب هم زیاده واسش
19:17  1396/10/12
پاسخ دادن
یوسف
3

206 چینی هندی بی کیفیت ایرانیزه
11:46  1396/10/12
پاسخ دادن
ستار
1

206 دیگه باید از رده خارج بشه هم سن پیکان و پراید تازه میخوایید توربو کنید خخخ نکنید اینکار و موتور 206 گیبرکس و بقیه قطعاتش چینی بهو واشر میزنه

ماشین برا سی سال پیش دیگه ایرانیزه هم شده ارزش خریدن نداره 206 های الان مزخرف و بی کیفیت ظاهرشم که خیلی تکراری شده هرکی پراید داشته فروخته 206 اقساطی خریده
11:45  1396/10/12
پاسخ دادن
توسان
1

بعضی ها واقعا دیوانه اند. توسان بخر بجا اینکارها
10:44  1396/10/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام : بار از ورامین فرستادم ترمینال شده 300 تومن . چرخیش میگه 250 تومن باید بدی واسه 200 متر راه. فقط اگه میخوایین بار بفرستین حتما دو نفری برین. یه مشت دزد بی همه چیز وایسادن جلو پارکینگ
گلمحمد : براشون پیام امده ۵۸۷ تومنی اونهم اجباری
S3 مهدی یزد : سلام من هم اذر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست هنوز قسمت تکمیل وجه مونده
محمد : با سلام . دوستان گرامی ایشان درست میفرمایند بله ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم و کل وجه را واریز نمودیم . شما اگر یک میلیارد و پانصد را در هر بانکی بخوابانید سود آن حدوداً 120میلیون میشود. شرکت سایپا فکر میکنه با یک مشت مردم بیسواد روبرو میباشد . تنها باید ارزش افزوده اضافه ای که در این سال اضافه شده و مبلغ اضافیه بیمه (گران شدن بیمه در این سال )پرداخت کنیم . پس لطفا نجوید بگذارید دهن سایپا . اگر قرار باشد مبلغ بیشتر از این از ما بگیرد همگی باید به وزارت صنعت و معدن شکایت کنیم.با تشکر از شما
میلاد : سلام منم وضعیت م مثل شما نمی دونم چه بگم خدا لعنتشون کنه
J4 : دوستان کسی راه پیگیری اینکه ماشین کجاست و کی میرسه رو میدونه؟؟هیشکدوم درست ج نمیدن
محمد : من شرایط شما رو دارم شاسی نشده
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کسی از فروش فوری های دی ماه برای شاهین اتوماتیک امروز فاکتور شده؟
حسین : امان از بی عدالتی امان از عدم شفافیت امان از بلاتکلیفی امان از ...
محسن : حضوری هم رفتم امور مشتریان فریب خورده ولی باز هم به سچ پاسخی نمی دهند هیچی همینه که هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : مسولین محترم تقاضای مااین است که تاآخرین نفر ثبت نامی پارس تحویل دهید تشکر
فریب خردگان ایرانخودرو : به کجا پناه برم از دست این ایران خودرو
تیگو : سلام ایکس 33 معادل پول اقساط داخل حساب پول باشه خودشان برداشت می کنند برای شما پیامک برداشت اقساط ارسال می کنند- روز جمعه روز تعطیل هم بود قسط من از حسابم برداشت شد
سلمان : ایرانخودرو دوس داره بده استاندارد اجازه نمی ده به ایرانخودرو
عشق : سلام همراه بانک صادرات
پارس سفارشی $ : سلام رو فا‌کتور میچرخه کسی میدونه کی فاکتور میشه واریزی 20 اردیبهشت
محمد : سلام.ماشین ما مثل شما 29فروردین پلاک شد.بیست اردیبهشت اومد.
سورن پلاس Xu7p : سلام تا این لحظه هنوز فاکتور نشده است . (موعد تحویل طبق قرارداد 1403/02/14 ، موتور xu7p سورن پلاس سفید ، ثبت نام 90 روزه)
تبدیلی رانا به 207 : امروز 14,15,16دی کسی فاکتور نشد، شاید واریزی این تاریخا اینجا نباشه ، کسی هست اطلاع بده خصوصا 14,15
پرهام : ممنون عزیزم حوصله ثبت نام ندارم،هرکی لازم باشه حرف های منو میگیره درباره افزایش قیمت ناراحتن که حق دارن ولی چیزیه که حتمیه