بررسی شورولت سونیک 2014

بررسی شورولت سونیک 2014

با نگاهی به عکس های رسمی منتشر شده از شورولت سونیک، از آغاز تولید تاکنون، متوجه می شویم که بیش تر آن ها با استفاده از نرم افزار Photoshop تهیه شده است و به همین دلیل، امکان خودنمایی این خودروی فوق العاده جمع و جور بر روی جلد مجلات ماشین چندان فراهم نشده است و این امر حاکی از آن است که گروه خودروسازی شورولت، علاقه چندانی به آینده این خودرو در آمریکا ندارد. با این وجود، دلایل بسیاری از جمله طراحی زیبا، قیمت مناسب، و استفاده از فن آوری های جدید در طراحی داخلی این سوپرمینی، که در دو مدل هاچ بک و سدان عرضه می شود، سبب برتری آن بر رقبایی چون هیوندای Accent، کیا ریو، و فورد Fiesta می شود؛ به نحوی که در چند ماه اخیر، عنوان پرفروش ترین سوپرمینی آمریکا را نیز، برای این خودرو به ارمغان آورده است. در این مقاله دو قسمتی، شما را با جزئیات این سوپرمینی بیش تر آشنا می کنیم. در این قسمت به بررسی طراحی بدنه و طراحی داخلی شورولت سونیک 2014 می پردازیم.

 

طراحی بدنه

بررسی شورولت سونیک 2014

خطوط روی کاپوت که از جلوپنجره تا ستون های اصلی جلو امتداد یافته اند، در هر دو مدل سدان و هاچ بک شورولت سونیک به چشم می خورند. جلوپنجره پاپیونی شکل شورولت و قاب چراغ چهارگوش سبب برتری ظاهری سونیک می شوند. شباهت چراغ های جلو شورولت سونیک با مدل های قدیمی بی ام و و عدم وجود پوشش پلاستیکی بر روی حباب چراغ ها، از بی نظیرترین و جذاب ترین ویژگی های این خودروی جمع و جور در نظر خریداران جوان محسوب می شوند.

بررسی شورولت سونیک 2014 بررسی شورولت سونیک 2014

با این وجود، نور زردرنگ چراغ های هالوژن ارزان قیمت به کار رفته در این خودرو، در مقایسه با نور سفید چراغ های LED آئودی و بی ام و، سبب کاهش زیبایی ظاهری سونیک می شوند. قرار گرفتن جلو پنجره در پایین و پیش آمدگی نه چندان زیاد قسمت جلو نیز، بر زیبایی این خودرو می افزایند. بالاتر بردن خط جانبی روی بدنه و پایین تر آوردن درب خودرو، در هر دو مدل سدان و هاچ بک، سبب افزایش حالت اسپورت شورولت سونیک می شود. در مدل سدان، این امر سبب ایجاد حالت سه گوش برای صندوق عقب خودرو و در مدل هاچ بک، سبب برجستگی شیشه عقب می شود.

بررسی شورولت سونیک 2014

کمپانی شورولت با طراحی وب  سایت Chevrolet Graphics، امکان انتخاب رنگ ها و طرح های مختلف را برای خریداران هر دو مدل این خودرو فراهم می آورد. اگرچه این تغییر رنگ، تحول اساسی در ظاهر این خودرو ایجاد نمی کند اما بیانگر اهمیت نظر خریدار برای کمپانی سازنده می باشد. در مجموع می توان گفت که اگرچه طراحی جانبی سونیک سدان، زیبا و چشمگیر است اما ارتفاع زیاد سقف و صندوق، نمای عقب این خودرو را نامتناسب جلوه می دهد. با این وجود، نمای عقب این خودرو، در مقایسه با فورد Fiesta سدان و چراغ های عقب قطره ای شکل آن، اسپورت تر و زیباتر به نظر می رسد. به دلیل استفاده از برخی طرح های شورولت Aveo در عقب سونیک پنج درب، نمای عقب این خودرو تغییر چندانی نکرده است.

بررسی شورولت سونیک 2014

تغییرات ایجاد شده در بدنه شورولت سونیک 2014 عبارتند از:

شیشه های دودی جاذب گرمای خورشید

چراغ های جلو حرکت در روز هالوژنی اتوماتیک

آینه های جانبی دستی با رنگ متفاوت (با امکان تبدیل به آینه های برقی مجهز به گرم کن)

دستگیره های در با رنگ متفاوت

امکان انتخاب دستگیره های در کرومی با رنگ متفاوت

امکان انتخاب دستگیره درب صندوق عقب کرومی

امکان انتخاب زه کرومی برای دور خودرو

بال عقب یک تکه (در تیپ LTZ)

رینگ های 15 اینچی (در تیپ LS)

رینگ های آلومینیومی رنگی 15 اینچی (در تیپ LT)

رینگ های آلومینیومی رنگی 17 اینچی (در تیپ LTZ)

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی شورولت سونیک 2014

شورولت سونیک از نظر طراحی داخلی یکی از زیباترین خودروهای این کلاس به شمار می رود. در صفحه کیلومتر دایره ای شکل این خودرو، سرعت سنج دیجیتال در کنار دورسنج آنالوگ قرار گرفته است و ترکیبی جدید و جذاب را ارائه می کند. تفاوت قیمت تیپ های مختلف این خودرو از آپشن های موجود در آن ها نشات می گیرد. برای مثال می توان از سیستم استریو این تیپ ها یاد کرد:

LS: استریو AM/FM مجهز به درگاه اضافی و اکولایزر

LT: استریو AM/FM مجهز به درگاه USB، کنترل صدای بلوتوث، و اشتراک رایگان رادیو ماهواره ای XM

LTZ: استریو MyLink شورولت مجهز به صفحه نمایشگر لمسی و تمامی آپشن های ذکر شده در بالا

بررسی شورولت سونیک 2014 بررسی شورولت سونیک 2014

نوع پارچه مورد استفاده برای روکش صندلی ها نیز، در تیپ های مختلف این خودرو متفاوت است (روکش Sport Deluxe، و Leatherette). در تیپ LTZ از چرم مصنوعی بسیار زیبا نیز برای روکش داشبورد استفاده شده است. جزییات طراحی داخلی، در هر 2 مدل سدان و هاچ بک، با تیپ انتخابی خریدار در ارتباط می باشد. اگرچه مدل پنج درب سونیک حدود 31 سانتی متر کوچک تر از مدل سدان این خودرو می باشد، اما فضای بار آن بزرگ تر است. فضای بار سونیک هاچ بک در صورت باز بودن صندلی های عقب، حدود 538 لیتر، و در صورت بسته بودن صندلی های عقب، حدود 1,359 لیتر می باشد که این مقادیر در مقایسه با فضای بار 425 لیتری سونیک سدان، و در این کلاس از خودروها، بسیار قابل توجه می باشد. در مدل های 2014 این خودرو، شاهد آپشن های جدید دیگری نیز خواهید بود که از جمله آن ها می توان به دوربین عقب LTZ، و پکیج Promotional برای LT اشاره کرد. رادیو MyLink شورولت، سانروف  برقی، و چراغ های مه شکن جلو، از جمله آپشن های این پکیج به شمار می روند. امکان برقراری تماس صوتی بلوتوث، کنترل تماس های تلفنی از روی فرمان، و کنترل های صوتی از جمله آپشن های استاندارد در تمامی مدل های شورولت سونیک به شمار می روند.

بررسی شورولت سونیک 2014 بررسی شورولت سونیک 2014

سیستم MyLink شورولت با ارائه آپشن های جدیدی چون کنترل صوتی Siri و تنظیمات سیستم مسیریاب ماهواره ای BringGo، نظر خریداران جوان را به سوی شورولت سونیک 2014 جلب کرده است. سازگاری با اپلیکیشن Siri Eyes Free گوشی های تلفن همراه کمپانی Apple مجهز به سیستم عامل iOS6، دسترسی به 70,000 ایستگاه رادیویی در سرتاسر جهان با استفاده از اپلیکیشن TuneIn، استفاده از رادیو اینترنتی Pandora، و رادیو هوشمند Stitcher از دیگر آپشن های جدید این سیستم می باشد. از جمله مزایای استفاده از اپلیکیشن Siri Eyes Free  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برقراری تماس صوتی با مخاطبین تلفن همراه

اجرای آهنگ های موجود در لیست iTunes

نوشتن، فرستادن، و گوش دادن به پیام های متنی و یا iMessage

دسترسی به تقویم گوشی و تنظیم قرار ملاقات

کاهش میزان حواس پرتی راننده با خاموش کردن صفحه نمایش گوشی

بررسی شورولت سونیک 2014 بررسی شورولت سونیک 2014

اپلیکیشن مسیریاب ماهواره ای BringGo با استفاده از صفحه نمایش مرکزی خودرو، امکان یک مسیریابی دقیق را برای راننده فراهم می آورد. امکان برقراری تماس اضطراری با پلیس، آتش نشانی، و نزدیک ترین بیمارستان از طریق GPS، نمایش مکان های موردعلاقه، جستجوی اینترنتی با استفاده از گوگل، استفاده از امکانات موقعیت یاب Where am I?، جدیدترین گزارش های ترافیکی اعم از تصادفات، مسیرهای مسدود و مسیرهای جایگزین، نقشه های سه بعدی، و ذخیره نقشه های محلی در گوشی تلفن همراه با امکان استفاده از مسیریاب لحظه ای از جمله آپشن های این مسیریاب ماهواره ای پیشرفته به شمار می روند. شایان ذکر است هزینه استفاده از این سیستم 60 دلار می باشد. 

 

 

سیستم انتقال قدرت، تعلیق، و ترمزها

بررسی شورولت سونیک 2014

کمپانی شورولت امکان انتخاب دو نوع موتور با قدرت های متفاوت را برای صاحبان شورولت سونیک 2014 در هر 2 مدل سدان و هاچ بک فراهم آورده است. موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری DOHC مجهز به سوپاپ با زمان بندی متغیر در کنار گیربکس پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک این خودرو، قدرتی معادل 138 اسب بخار و گشتاوری در حدود 170 نیوتن متر تولید می کند. شتاب 0 تا 100 این موتور 9.7 ثانیه، و مصرف سوخت آن در شهر-بزرگراه-ترکیبی به ترتیب 11-8-9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی تخمین زده شده است. موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری DOHC مجهز به توربوشارژر و سوپاپ با زمان بندی متغیر در کنار گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک، قدرتی معادل 138 اسب بخار و گشتاوری در حدود 200 نیوتن متر تولید می کند. شتاب 0 تا 100 این موتور با گیربکس دستی 7.8 ثانیه و با گیربکس اتوماتیک کمی بیش تر تخمین زده شده است. بر اساس ارزیابی های انجام شده مصرف سوخت این موتور در شهر-بزرگراه- ترکیبی به ترتیب معادل 9-7-8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی می باشد. حداکثر سرعت هر 2 موتور نیز 173 کیلومتر بر ساعت ارزیابی شده است. گفتنی است تنها با پرداخت 700 دلار می توانید موتور 1.8 لیتری را با موتور 1.4 لیتری تعویض کنید. 

 

ایمنی

بررسی شورولت سونیک 2014

بیش ترین میزان نگرانی خریداران خودروهای کوچک و اقتصادی در خصوص ایمنی سرنشینان این نوع خودروها در تصادفات جاده ای می باشد. کمپانی شورولت با بهبود ساختار و طراحی سونیک، میزان ایمنی این خودرو را به قدری افزایش داده است که هر دو مدل سدان و هاچ بک سونیک موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ملی امنیت ترافیکی بزرگراه ها (NHTSA) و هم چنین عنوان "Top Safety Picks" از موسسه بیمه امنیت بزرگراه ها (IIHS) شده اند. تنها نقطه ضعف شورولت سونیک از نظر موسسه NHTSA در بخش سیستم چرخ ها و از نظر IIHS در بخش محافظت از سر و گردن ذکر شده است. وجود کیسه های هوای متعدد در این خودرو، بیانگر ایمنی بسیار زیاد سونیک می باشد. پکیج ایمنی جدیدی که در مدل های 2014 به چشم می خورد شامل سیستم هشدار برخورد از جلو و عبور از خط می باشد. از دیگر آپشن های ایمنی موجود در سونیک می توان به سیستم OnStar، ترمزهای ضد قفل، توزیع الکتریکی ترمز، سیستم کمکی ترمز، و کنترل پایداری اشاره کرد.

بررسی شورولت سونیک 2014
بررسی شورولت سونیک 2014 بررسی شورولت سونیک 2014

از دیگر آپشن  هایی که سبب افزایش ایمنی این خودرو می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود 10 کیسه هوا در قسمت های مختلف، 

حسگر فعال سازی کیسه هوای پرده ای در هنگام واژگونی و ضربه جانبی، 

کیسه هوای محافظت از زانو برای راننده و سرنشین جلو در صورت ضربه از جلو، 

سیستم کنترل پایداری الکترونیک (StabiliTrak) که با کاربرد مناسب پدال گاز و ترمز، خودرو را در مسیر موردنظر به پیش رانده و از واژگونی آن جلوگیری می کند، 

ترمزهای دیسکی الکتریکی در جلو و ترمزهای کاسه ای در عقب، 

ترمز ضد قفل چهار کاناله که بر اساس شرایط جاده، وزن سرنشینان و/یا بار خودرو، از سیستم توزیع الکتریکی ترمز استفاده می کند،

سیستم Pre-tensioner که به صورت استاندارد بر روی کمربندهای ایمنی جلو نصب شده است و در هنگام تصادف، مانع حرکت سرنشین به سمت جلو می شود،

سیستم LATCH که مکمل صندلی کودک بوده و بر روی تمامی صندلی های ردیف دوم وجود دارد،

سیستم تنظیم فشار باد لاستیک ها

سیستم OnStar

 

 

قیمت گذاری

بررسی شورولت سونیک 2014

قیمت گذاری شورولت سونیک از 14,000 دلار در مدل پایه شروع شده و تا 19,000 دلار برای مدل سفارشی LTZ ادامه پیدا می کند و به ازای مبلغ پرداختی، امکانات مناسبی را در اختیار خریدار قرار می دهد. 

 

 

رقبا

بررسی شورولت سونیک 2014

فورد Fiesta و هیوندای Accent، رقبای اصلی شورولت سونیک به شمار می روند. نیسان Versa و کیا ریو در مرحله بعد قرار دارند. هر 2 مدل هاچ بک و سدان فورد Fiesta به لطف دینامیک اسپرت و موتور قدرتمند، از فروش خوبی در آمریکا برخوردار هستند. اما در مقایسه با سونیک، باریک تر و به همین دلیل از فضای داخلی کوچک تری برخوردار هستند. اگرچه نام Accent یادآور بدترین مدل کمپانی هیوندای می باشد که در دهه 1990 به بازار عرضه شد، اما مدل جدید این خودرو، با مصرف سوخت بیش تر از 7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر و بزرگراه، به رقیبی جدی برای سونیک تبدیل شده است. 

بررسی شورولت سونیک 2014
بررسی شورولت سونیک 2014 بررسی شورولت سونیک 2014
بررسی شورولت سونیک 2014

راحتی و آسایش تیپ های LT و LTZ این خودرو، در قبال مبلغ پرداختی 4,000 دلار، بسیار چشمگیر است. وجود این آپشن ها در کنار سیستم MyLink، سونیک را از دسته خودروهای اقتصادی خارج می کنند. وجود سیستم مسیریاب ماهواره ای در مدل های ارزان قیمت شورولت، بیانگر هوشمندی کمپانی سازنده می باشد. هم چنین سازگاری سیستم Infotainment سونیک با تلفن های همراه iPhone و اندروید، به راننده امکان می دهد که تنظیمات این سیستم را با توجه به نیاز و شرایط خود انجام دهد. مدل هاچ بک این خودرو، به دلیل مصرف سوخت کم تر و فضای بار بیش تر، انتخاب بهتری به شمار می رود. طراحی داخلی زیبا و موتور قدرتمند LTZ، کم ترین مشکلات را در هنگام رانندگی ایجاد می کند. در مجموع می توان گفت که شورولت سونیک خودرویی جمع و جور با طراحی داخلی مناسب، حتی در مدل های پایه، است که به لطف برخورداری از فن آوری های پیشرفته و موتور قدرتمند، توانایی رقابت با برترین خودروهای سوپرمینی را دارد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی شورولت سونیک 2014


منبع

TopSpeed

برچسب : شورولت , سونیک , هیوندای , Accent , ریو , فیستا , سوپرمینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

علی
4

عقب هاچ بکش قشنگ نیست باش حال نکردم ولی جولوش خیلی خوشتله
01:35  1392/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر
پژوپارس : پس بقیه کی فراخوان میده بخشنامه 4714 انگار بیخیال شده ،
د : خخخخخخخخخخ
استپ : یعنی چی؟ طرح تبدیل استپ اتومات چیه الان؟
ساینا تک : منم فاکتور نشدم پذیرش 11 بهمن