بررسی هیوندای توسان، النترا و اکسنت کرمان موتور

 

بررسی هیوندای توسان، النترا و اکسنت کرمان موتور

 
پنجشنبه گذشته بود که شرکت کرمان موتور به عنوان نمایندگی شرکت هیوندای کره جنوبی در زمینه مونتاژ و واردات محصولات این شرکت به ایران، شرایطی را برای خبرنگاران در محل پارکینگ این شرکت فراهم کرد تا در مسیری از پیش تعیین شده به همراه راهنمای شرکت پشت فرمان سه محصول هیوندای یعنی اکسنت، توسان و النترا بنشینند.
 
از آن جا که شرکت هیوندای کره به عنوان یکی از اسپانسر های رسمی فیفا به عنوان متولی جام های جهانی فوتبال شناخته می شود. بر روی خودروها لوگوهایی مربوط به جام جهانی فوتبال 2018 و امکان شرکت در قرعه کشی برای حضور در این رقابت ها دیده می شد.
 
 
همچنین کرمان موتور قصد دارد تا در راستای رضایت هر چه بیشترمشتریان خود اقدام به برنامه ریزی منظم ماهانه جهت برگزاری تست درایو خودروهای هیوندای تولیدی و وارداتی خود کند و از این رو مشابه این برنامه در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهد شد.
 
پس از توضیح در مورد خودرو ها توسط کارشناس شرکت و قوانین مربوط به این تست درایو، خبرنگاران فرصت یافتند تا دقایقی را به بررسی هیوندای النترا، اکسنت و توسان بپردازند.
 
 
اولین خودرویی که پشت آن نشستیم مدل النترا بود که قرار است در سال 97 توسط شرکت کرمان موتور در ایران مونتاژ شود و با قیمتی مناسبت تر (147 میلیون تومان) عرضه شود.
 
اما خودرو مورد بررسی از نمونه های وارداتی به شمار می رود و با قیمت 198 میلیون تومان به فروش می رسد (پیش از لغو شدن تعرفه های جدید توسط دیوان عدالت اداری) هیوندای النترا با مدل 2018 از موتور 2 لیتری MPI بهره می برد که حداکثر قدرت 152 اسب بخار و 195 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و این نیرو توسط جعبه دنده 6 سرعته خودکار به چرخ های جلو ارسال می شود.
 
 
مکانیزم فرمان خودرو از نوع برقی با تنظیم ارتفاع به صورت دستی است و النترا در هر چهار چرخ از ترمز های دیسکی بهره می برد. تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع CTBA یا همان یک تکه انتخاب شده است.
 
چرخ ها نیز به رینگ 17 اینچی مجهز شده اند. از تجهیزات می توان به گرمکن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، 6 بلندگو، کیلومتر شمار، صندلی چرمی، دوربین دید عقب و...اشاره کرد.
 
 
با توجه به شرایط تست و زمان بسیار کوتاه آن نمی توان آن را یک تست درایو واقعی پنداشت اما در هر صورت النترا از فرمان نرمی برخوردار است و جعبه دنده آن نیز در حالت تیپ ترونیک خوب ارزیابی می شود.
 
اما در حالت اتوماتیک رفتار اقتصادی تری از خود بروز می دهد. محور جلوی خودرو نیز تحت فشار دچار کم فرمانی می شود. گرچه خودرو مورد نظر به دلیل باد لاستیک بیش از حد مجاز همراه با کوبش محسوسی در صندلی های عقب همراه بود و این مسئله با این که مسیر تست دارای دست انداز خاصی نبود، مشهود به نظر می رسید.
 
 
در ادامه نوبت به هیوندای اکسنت، یکی از ارزان ترین سدان های هیوندایی رسید که به موتور 1.6 لیتری به حداکثر قدرت 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر مجهز شده است و این قدرت توسط جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال داده می شود.
 
هیوندای اکسنت با قیمت 107 میلیون تومانی سومین خودروی مونتاژی است که توسط کرمان موتور عرضه می شود. نکته مشهود این خودرو پس از قرار گیری در پشت فرمان آن اختلاف عملکردی محسوس آن با النترا است.
 
 
حس و حال فرمان و محور جلو و اختلاف جعبه دنده آن با النترا حس می شود. در واقع کاملا مشخص است که با خودروی ارزان قیمت تری به نسبت النترا طرف هستیم.
 
صندلی های پارچه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، استارت دکمه ای و... از امکانات هیوندای اکسنت به شمار می رود.
 
نکته قابل توجه نبود کروز کنترل در این خودروی 100 میلیون تومانی است که جای تامل دارد. موتور خودرو برای رسیدن به سرعت های بالاتر تحت فشار بالایی قرار می گیرد و دائم باید در دور بالا قرار گیرد. از نکات مثبت اکسنت باید به برند معتبر و کیفیت ساخت آن اشاره کرد.
 
 
در پایان نوبت به کراس اوور سایز متوسط هیوندای، یعنی توسان بود. توسان در نسل های مختلفی در ایران عرضه شده است و موفقیت بسیار خوبی را در زمینه فروش تجربه کرده است. اما مدل فعلی و نسل فعلی آن به دلیل موتور کوچک 2 لیتری و افزایش قیمت قابل توجه نسبه به نسل قبلی، شانس چندانی برای عرض اندام در بازار پیدا نکرده است.
 
به خصوص که حالا قیمت این مدل در بازار به حدود 270 میلیون تومان افزایش یافته که نزدیک به 2 برابر بهای نسخه های دست دوم نسل قبلی با پیشرانه 2.4 لیتری است. از این رو باید صبر کرد و دید که در آینده برای جدیدترین نسل آن چه پیش خوهد آمد.
 
اما هیوندای سعی کرده تا با استانداردی مشخص خودرو های خود را عرضه کند و توسان نیز همانند النترا از کیفیت سواری خوبی برخوردار است و می توان گفت که کیفیت رانندگی با این خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود قابل توجهی داشته است. از نظر قوای فنی شاهد مشخصات مشابهی با النترا هستیم.
 
 
اما در بخش تعلیق عقب هیوندای توسان به سیستم تعلیق چندگانه موسوم به مولتی لینک مجهز شده است. کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و تهویه سرنشینان عقب، سقف پانوراما، استارت دکمه ای، گردش چراغ های جلو، سیستم صوتی با صفحه نمایش 8 اینچی، تنظیم صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و...از امکانات شاخص توسان به شمار می رود. گرچه حذف امکانات ریز اما کاربردی همچون حافظه صندلی کمی تامل بر انگیز به نظر می رسد.
 
توسان نیز به فرمان برقی مجهز شده است و از نرمی مناسبی برخوردار است. تجهیز آن به گرمکن صندلی و فرمان با توجه به هوای سرد و زمستانی پارکینگ کرمان خودرو، آپشن کاربردی به شمار می رفت.
 
 
در زمینه شتاب گیری نیز با توجه به موتور کم حجم آن نباید انتظار خاصی را از آن داشت اما موتور به سرعت دور می گیرد و خبری از تاخیر موتور های توربوشارژ شده نیستیم.
 
در مجموع می توان گفت که نسل جدید خودروهای هیوندای نسبت به مدل های قدیمی از مهندسی پیشرفته تری برخوردارند و فاصله خود را نسبت به رقبای اروپایی کاهش داده اند اما در بازار ایران این پیشرفت مهندسی با پیشرفت شدید قیمت همراه شده است.
 
با این وجود باید امیدوار بود که در سال 97 شرایط عرضه این خودروها در بازار ایران منظم تر شود و شرکت کرمان موتور بتواند با ارائه محصولات به روز با آپشن های رفاهی مناسب و قیمت گذاری رقابتی، شرایط فعلی بازار را به نفع مشتریان تغییر دهد
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هیوندای توسان , النترا , اکسنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

شایان
0

داداچ اکسنت 6سرعته ھست تنھا در مدل ھای 2014 4سرعتھ بوده
15:57  1397/03/08
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تکمیل 11 دی سورن جدید : دقیق 30 روز
کوئیک اتومات : کوئیک اتومات بودی یا دنده؟
ساینا اسفند : کسی میدونه دعوتنامه دوگانه اسفند کی میاد ؟
بقال سر کوچه : داداش من نفروش الان زمان فروش نیست زمان خرید است
اقتصاد دان : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است افزایش قیمت خودروها قطعی و صدرصد است فروش خودرو = ضرر و زیان و باخت شدید و از دست دادن سرمایه
ناهید : من امروز تکمیل وجه کردم دوگانه بهمن بنظرتون کی فاکتور میشم
توصیه کارشناسی : افزایش شدید قیمتها در پیش است
207 : والا مام 16 هستیم هنوز فاکتور نشدیم
علی : دورغ صد درصد