بررسی هیوندای توسان، النترا و اکسنت کرمان موتور

 

بررسی هیوندای توسان، النترا و اکسنت کرمان موتور

 
پنجشنبه گذشته بود که شرکت کرمان موتور به عنوان نمایندگی شرکت هیوندای کره جنوبی در زمینه مونتاژ و واردات محصولات این شرکت به ایران، شرایطی را برای خبرنگاران در محل پارکینگ این شرکت فراهم کرد تا در مسیری از پیش تعیین شده به همراه راهنمای شرکت پشت فرمان سه محصول هیوندای یعنی اکسنت، توسان و النترا بنشینند.
 
از آن جا که شرکت هیوندای کره به عنوان یکی از اسپانسر های رسمی فیفا به عنوان متولی جام های جهانی فوتبال شناخته می شود. بر روی خودروها لوگوهایی مربوط به جام جهانی فوتبال 2018 و امکان شرکت در قرعه کشی برای حضور در این رقابت ها دیده می شد.
 
 
همچنین کرمان موتور قصد دارد تا در راستای رضایت هر چه بیشترمشتریان خود اقدام به برنامه ریزی منظم ماهانه جهت برگزاری تست درایو خودروهای هیوندای تولیدی و وارداتی خود کند و از این رو مشابه این برنامه در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهد شد.
 
پس از توضیح در مورد خودرو ها توسط کارشناس شرکت و قوانین مربوط به این تست درایو، خبرنگاران فرصت یافتند تا دقایقی را به بررسی هیوندای النترا، اکسنت و توسان بپردازند.
 
 
اولین خودرویی که پشت آن نشستیم مدل النترا بود که قرار است در سال 97 توسط شرکت کرمان موتور در ایران مونتاژ شود و با قیمتی مناسبت تر (147 میلیون تومان) عرضه شود.
 
اما خودرو مورد بررسی از نمونه های وارداتی به شمار می رود و با قیمت 198 میلیون تومان به فروش می رسد (پیش از لغو شدن تعرفه های جدید توسط دیوان عدالت اداری) هیوندای النترا با مدل 2018 از موتور 2 لیتری MPI بهره می برد که حداکثر قدرت 152 اسب بخار و 195 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و این نیرو توسط جعبه دنده 6 سرعته خودکار به چرخ های جلو ارسال می شود.
 
 
مکانیزم فرمان خودرو از نوع برقی با تنظیم ارتفاع به صورت دستی است و النترا در هر چهار چرخ از ترمز های دیسکی بهره می برد. تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع CTBA یا همان یک تکه انتخاب شده است.
 
چرخ ها نیز به رینگ 17 اینچی مجهز شده اند. از تجهیزات می توان به گرمکن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، 6 بلندگو، کیلومتر شمار، صندلی چرمی، دوربین دید عقب و...اشاره کرد.
 
 
با توجه به شرایط تست و زمان بسیار کوتاه آن نمی توان آن را یک تست درایو واقعی پنداشت اما در هر صورت النترا از فرمان نرمی برخوردار است و جعبه دنده آن نیز در حالت تیپ ترونیک خوب ارزیابی می شود.
 
اما در حالت اتوماتیک رفتار اقتصادی تری از خود بروز می دهد. محور جلوی خودرو نیز تحت فشار دچار کم فرمانی می شود. گرچه خودرو مورد نظر به دلیل باد لاستیک بیش از حد مجاز همراه با کوبش محسوسی در صندلی های عقب همراه بود و این مسئله با این که مسیر تست دارای دست انداز خاصی نبود، مشهود به نظر می رسید.
 
 
در ادامه نوبت به هیوندای اکسنت، یکی از ارزان ترین سدان های هیوندایی رسید که به موتور 1.6 لیتری به حداکثر قدرت 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر مجهز شده است و این قدرت توسط جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال داده می شود.
 
هیوندای اکسنت با قیمت 107 میلیون تومانی سومین خودروی مونتاژی است که توسط کرمان موتور عرضه می شود. نکته مشهود این خودرو پس از قرار گیری در پشت فرمان آن اختلاف عملکردی محسوس آن با النترا است.
 
 
حس و حال فرمان و محور جلو و اختلاف جعبه دنده آن با النترا حس می شود. در واقع کاملا مشخص است که با خودروی ارزان قیمت تری به نسبت النترا طرف هستیم.
 
صندلی های پارچه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، استارت دکمه ای و... از امکانات هیوندای اکسنت به شمار می رود.
 
نکته قابل توجه نبود کروز کنترل در این خودروی 100 میلیون تومانی است که جای تامل دارد. موتور خودرو برای رسیدن به سرعت های بالاتر تحت فشار بالایی قرار می گیرد و دائم باید در دور بالا قرار گیرد. از نکات مثبت اکسنت باید به برند معتبر و کیفیت ساخت آن اشاره کرد.
 
 
در پایان نوبت به کراس اوور سایز متوسط هیوندای، یعنی توسان بود. توسان در نسل های مختلفی در ایران عرضه شده است و موفقیت بسیار خوبی را در زمینه فروش تجربه کرده است. اما مدل فعلی و نسل فعلی آن به دلیل موتور کوچک 2 لیتری و افزایش قیمت قابل توجه نسبه به نسل قبلی، شانس چندانی برای عرض اندام در بازار پیدا نکرده است.
 
به خصوص که حالا قیمت این مدل در بازار به حدود 270 میلیون تومان افزایش یافته که نزدیک به 2 برابر بهای نسخه های دست دوم نسل قبلی با پیشرانه 2.4 لیتری است. از این رو باید صبر کرد و دید که در آینده برای جدیدترین نسل آن چه پیش خوهد آمد.
 
اما هیوندای سعی کرده تا با استانداردی مشخص خودرو های خود را عرضه کند و توسان نیز همانند النترا از کیفیت سواری خوبی برخوردار است و می توان گفت که کیفیت رانندگی با این خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود قابل توجهی داشته است. از نظر قوای فنی شاهد مشخصات مشابهی با النترا هستیم.
 
 
اما در بخش تعلیق عقب هیوندای توسان به سیستم تعلیق چندگانه موسوم به مولتی لینک مجهز شده است. کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و تهویه سرنشینان عقب، سقف پانوراما، استارت دکمه ای، گردش چراغ های جلو، سیستم صوتی با صفحه نمایش 8 اینچی، تنظیم صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و...از امکانات شاخص توسان به شمار می رود. گرچه حذف امکانات ریز اما کاربردی همچون حافظه صندلی کمی تامل بر انگیز به نظر می رسد.
 
توسان نیز به فرمان برقی مجهز شده است و از نرمی مناسبی برخوردار است. تجهیز آن به گرمکن صندلی و فرمان با توجه به هوای سرد و زمستانی پارکینگ کرمان خودرو، آپشن کاربردی به شمار می رفت.
 
 
در زمینه شتاب گیری نیز با توجه به موتور کم حجم آن نباید انتظار خاصی را از آن داشت اما موتور به سرعت دور می گیرد و خبری از تاخیر موتور های توربوشارژ شده نیستیم.
 
در مجموع می توان گفت که نسل جدید خودروهای هیوندای نسبت به مدل های قدیمی از مهندسی پیشرفته تری برخوردارند و فاصله خود را نسبت به رقبای اروپایی کاهش داده اند اما در بازار ایران این پیشرفت مهندسی با پیشرفت شدید قیمت همراه شده است.
 
با این وجود باید امیدوار بود که در سال 97 شرایط عرضه این خودروها در بازار ایران منظم تر شود و شرکت کرمان موتور بتواند با ارائه محصولات به روز با آپشن های رفاهی مناسب و قیمت گذاری رقابتی، شرایط فعلی بازار را به نفع مشتریان تغییر دهد
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هیوندای توسان , النترا , اکسنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

شایان
0

داداچ اکسنت 6سرعته ھست تنھا در مدل ھای 2014 4سرعتھ بوده
15:57  1397/03/08
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : برو بانک خودت ۱ هفته جلوشو میگیره
رضا : سلام دوستان سایپا قیمت چانگان ۵۵ مدل ۲۰۲۳ رو اعلام کرد ۱۴۸۵ تومان
اطلس اسفند : سلام انگار بهمنی ها فاکتور شدید که خبری ازتون نی؟؟؟
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : دوستان بنده میخوام جلوی چک ۱۵ خرداد رو بگیرم کسی اطلاعات داره چطور لطفا بقیه دوستان هم چک ۱۵ خرداد رو مسدود کنن
حمید j هفت : سلام ثبت نام چه تاریخی بودید
تورج : منم تحویل ۳۱ فروردین هستم تیتانیوم نقره ای ،امروز باز بروز شد وولی فاکتور نمیشه
خریدار ایکس 55 : عزیزان حاضر در چت ، یک نکته وحشتناک و بسیار عجیب که امیدوارم مورد توجه و دقت قرار بگیره !!! دوستان برید داخل هر کانال ، سایت و ... که میخواید ، عکسهای اون ایکس 55 که توی اتوبان اکسلش در رفت و گفتن تولید مالزی بوده و ... بررسی کنید . بعد با خودتون فکر کنید کار ایربگ خودرو چیه ؟!! ضمن اینکه در جواب اونها که میگن ایربگها واسه برخورد از جلو فعال میشه باید گفت ایربگهای پرده ایی مال شیشه های بغله و ... خوشبختانه عکسهای مختلف این خودرو بعد از حادثه در پارکینگ هم منتشر شده که حتی صفحه مانیتور روشنه ولی ایربگها .... امیدوارم که سر و کار هیچکس به باز شدن ایربگ نیفته ، اما حداقل در مورد این حادثه باید دقیقتر به حادثه و تبعاتش نگاه کرد .
یا امام حسین : ای ولله به اقا حسام خدا خیرت بده داشتم دق میکردم
J7 : از سایت دولت من قسمت استعلامات سازمانی .استعلام بیمه. منم نگاه کردم ۲۸ اسفند شاسی شده الان دیدم بیمه شده
محسن : جک j4 سفید ثبت نام 18 بهمن هنوز تایید مالی هم نشده واقعا چرا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی واریز 20دی : من که هنوز فاکتور نشدیم ، از قرار معلوم واریزی های 12,13دارن فاکتور می کنند
207 اتو تحویل30دی مشگی : رنگ ماشین چی بود
حامد تکمیل 20،تبدیل 20 ، : ساعت 12ظهر تغییر دادم فاکتور نشده
ساینا تک : سخا چندم
207دستی سقف فلز : سفید که قشنگ تر هست،مجبورید مشکی کنید،یکم دیگه صبر کنید فاکتور میشید
ساینا 11 بهمن : سلام پذیرش 12 بهمن دیروز فاکتور شدم
دوگانه اسفند : سلام دوستان فکر کنم سورن دوگانه تحویلی بهمن ماه نداریم
X33cross : از کجا میشه فهمید که مجوز خورده؟
اسفند : دعوت نامه برای شما اومده ساعت چند
X33cross : از کجا میشه فهمید که مجوز خورده؟