بررسی برلیانس H330/H320 از زبان مالکان خودرو

 

بررسی برلیانس H330/H320 از زبان مالکان خودرو

 
از چهره تکراری محصولات قدیمی خودروسازان داخلی خسته شده‌اید؟ توان مالی خرید یک اتومبیل با اصل و نسب خارجی را ندارید؟ آیا بنابر اینگونه دلایل قصد ندارید خودروی چندسال کارکرده خود را تعویض نمایید؟
 
موارد مذکور و سوالاتی از این دست قطعا دیگر جایی در ذهن مشتریان ایرانی ندارد، چرا که چند سال از حضور خودرو های چینی در شکاف قیمتی مابین محصولات داخلی و خودرو های وارداتی گرانقیمت از مبدا کشور هایی مانند کره، ژاپن و اروپا، می‌گذرد.
 
 
شرکت پارس خودرو نیز که نسبت به عطش مشتریان این محدوده به خوبی آگاهی پیدا کرده بود، برای عرضه یکی دو محصول چینی تقریبا ارزان‌ قیمت با شرکت برلیانس اتو چین وارد مذاکره شد.
 
سرانجام این مذاکرات منجر به تولید دو مدل (چهار محصول) شد. محصولات H220، H230، H320 و H330 چهار خودروی هاچبک و سدان برلیانس هستند که در پارس خودرو مونتاژ می‌شوند و با توجه به ظاهر به‌روزتر و آپشن بیشتر در مقایسه با خودرو های داخلی، موفق شدند تا مانند سایر محصولات چینی بخشی از مشتریان دلزده از خودرو های داخلی را به سمت خود بکشانند.
 
 
برلیانس H320 کراس که تنها اندکی از نسخه هاچ بک بلندتر است و برای سال 97 به پیشرانه جدیدی با 10 اسب بخار قدرت بیشتر مجهز شده است.
 
در این میان دو مدل 330 سدان و 320 هاچبک با استقبال نسبتا خوبی مواجه شدند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1.5 لیتری با توان 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن-متر تجهیز شده‌اند و سامانه انتقال نیروی آنها نیز از یک گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک بهره‌مند شده است.
 
با توجه به تازه وارد بودن این خودرو نسبت به خودرو های داخلی، قطعا نمی‌توان از ایرادات و مزایای این خودرو بدون شنیدن تجربیات مالکان آنها باخبر شد. بنابراین با ما همراه شوید تا شما را نسبت به جنبه‌های مختلف خودروی هاچبک برلیانس H320، البته از دیدگاه تنی چند از مالکان آن آشنا نماییم.
 
 
 
نکات مثبت برلیانس H320 / H330
 
مسلما هر خودرویی به نوبه خود دارای نقاط قوت و ضعف است و H320 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. ابتدا به سراغ جنبه های مثبت H320 برویم. عملکرد سیستم برقی فرمان با بازخورد های مثبت فراوانی از سوی رانندگان مواجه شده است.
 
نرمی و کارایی مناسب این سیستم برای بسیاری از افراد کاملا مشهود و تحسین برانگیز بوده است. هندلینگ مناسب و پایداری نسبی در عبور از پیچ‌ ها را هم بایستی به نکات مثبت این خودرو اضافه نمود.
 
 
 
اگر اهل مسافرت هستید و نگران کمبود جا برای قراردادن وسایل سفر خود در داخل این خودروی هاچبک هستید، بهتر است بدانید که محفظه بار H320 از فضای نسبتا کافی برخوردار است و در مقایسه با سایر هاچبک‌ های بازار، کاملا جادار است. همچنین میزان دید به بیرون از داخل کابین هم کافی ارزیابی می‌شود.
 
نقاط ضعف برلیانس H320/H330
 
در سوی دیگر نیز مشکلات و مسائلی ذهن برخی مالکان را به خود مشغول نموده است. یکی از فراگیرترین گلایه ها ریشه در کیفیت نامناسب و سروصدای کمک فنرهای عقب دارد که موجب شده تا بعضی از مالکین محترم نسبت به تعویض آنها اقدام نموده و حتی قطعه مربوط به تندر نود را در این خودرو نصب نمایند.
 
در مورد قدرت خنک کنندگی کولر هم حرف و حدیث فراوان بوده و نظر بسیاری از دوستان بر ضعف نسبی و قدرت کم آن استوار است که حتی نسبت به برخی خودرو های داخلی نیز ضعیف‌ تر است.
 
برخی از این عزیزان با تعویض و تنظیم مجدد میزان گاز کولر نتایج خوبی به دست آورده اند و بهتر است شرکت سازنده در صورت تأیید مشکل مذکور، خود نسبت به تنظیم گاز کولر و افزایش قدرت خنک کنندگی آن اقدام نماید.
 
 
افرادی که به دنبال هیجان و شتاب بالا در رانندگی هستند، آنچنان از این خودرو استقبال نخواهند کرد. در واقع شتاب اولیه چندان راضی کننده نیست. این مورد به ویژه در نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک بیشتر نمود پیدا می‌کند و حتی با انتخاب حالت دستی تعویض دنده هم شرایط چندان بر وفق مراد نخواهد بود.
 
مورد دیگری که موجب زحمت برخی از مالکان این خودرو شده، خرابی قفل درب به صورت تک و یا نقص در سیستم قفل مرکزی خودرو است که بهتر است شرکت سازنده نسبت به کنترل کیفیت این قسمت اهتمام بیشتری داشته باشد تا اگر قطعه یا قطعات خاصی کیفیت لازم را دارا نیستند، نسبت به جایگزینی آن با قطعات مرغوب تر اقدام نماید.
 
کیفیت مواد بکار رفته در داخل کابین هم چندان چنگی به دل نمی زند و گفته شده پس از مدتی داشبورد پلاستیکی و خشک این خودرو رنگ و لعاب اولیه را از دست داده و تا حدی رنگش تغییر خواهد کرد. این مسئله به ویژه در تریم کرم رنگ بیشتر گزارش شده است.
 
 
در یکی دو مورد نیز نفوذ آب به داخل و یا سر و صدای بیش از حد از سمت صندلی شاگرد گزارش شده که احتمالا ناشی از عدم مونتاژ مناسب است.
 
البته عیوب مونتاژی نه تنها در این خودرو بلکه در بسیاری از دیگر خودرو های چینی و غیر چینی نیز به چشم می‌خورد و نمی توان آن را فقط مختص یک مدل دانست.
 
 
در پایان می‌توان این طور بیان نمود که عموما بسیاری از دارندگان H320 از خودروی خود راضی هستند و اگر برخی از عیوب ناشی از مونتاژ در این خودرو مرتفع شود، با توجه به بازه قیمتی که در آن عرضه می‌شود، می‌تواند به عنوان یک رقیب محترم برای حریفانی همچون رنو ساندرو، لیفان ایکس 50 و جک j5 عرض اندام نماید.
 
البته در پی نامشخص بودن شرایط ایمنی برلیانس سری h300، در چین شاهد معرفی مدل جایگزین این خودرو با نام h3 هستیم اما مشخص نیست که این محصول جایگزین چه زمانی به بازار کشور عرضه خواهد شد؟
 
 
تمام این موارد در حالیست که به تازگی پارس خودرو پیشرانه ای بزرگتر با حجم 1650 سی سی با قدر 114 اسب بخار را برای برلیانس h330 و h320 کراس (c3) مهیا کرده است و از این رو قیمت این خودرو برای مدل 97 به حدود 60 میلیون تومان افزایش یافته، به گفته پارس خودرو پیشرانه جدید به لطف قدرت بیشتر و تجدید در نظر در ضرایب گیربکس، بهتر از قبل با شرایط ایران سازگاری دارد و حالا باید منتظر ماند و دید که نتیجه این تغییرات در عمل چه خواهد بود؟
 
 
 
 

منبع (source)

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , برلیانس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

امیر
6

دوستانی برلیانس سری h200 دارند از نظر کیفیت و هزینه
خدمات از ان راضی هستند.
21:49  1396/11/29
پاسخ دادن
حامد
2

اگه وقت بذارید و کاملا تحقیق کنید برلیانس 200 بیشترین ارزش خریدو داره
هر سوالی درموردش دارید بپرسید
معیاب: کم بود قطعات در نمایندگی، خدمات ضعیف نمایندگی، ایرادات مونتاژی مثل بقیه داخلیها، آپشن کم در مدل دستی
سه مورد ایراد فنی هم دارن: قفل در وقتی که راننده میخاد باز کنه اگه سرنشینها همزمان قفل بگیرن، بصدا میافته، تو جاده های خاکی یا آسفالت خراب جعبه فرمان صدا میده، سرعتگیر بپری میکوبه
مزایا: ایمنی، افت قیمت مثل داخلیها، تعادل بالا،دقت بالای فرمان برقی،ترمز خوب، شتاب صفر تا صد 11.4 ثانیه، موتورو گیربکس و جلوبندی بادوم، کم مصرف
ار کسایی که کارکرد بالا 100 دارن بپرسید چقدر خرج ماشین کردن
11:38  1396/11/30

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آزاده : 18 دی تکمیل سفید سقف پانا امروز فاکتور شد
حسین : سلام ،من حضوری زدم
سوین : والا من 17 دی ام هنوز فاکتور نشده
رانا 30بهمن 19دی تکمیل وجه : دوستان 28فاکتور شد و 30پلاک الان در حال صدور اسناد هست چند روز دیگه تحویل میشه
رانا 29 اسفند : کجای کاری بهمن تموم نشده
یاسر : نه فروش فوری اردیبهشت309تمن دادن سریع فاکتورمیکنه
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه