ایران خودرو رکورد شکست؛ افزایش احتمالی قیمت برای هفتمین فیس لیفت سمند

 

ایران خودرو رکورد شکست؛ افزایش احتمالی قیمت برای هفتمین فیس لیفت سمند

 
پس از رونمایی از مدل اولیه سمند در سال 1380، همواره ایران خودرو در صدد بروز نگه داشتن این خودرو با تغییر مدام چراغ ها و جلو پنجره بوده است و شاید تاکنون در این زمینه یک رکورد جهانی را از خود به جای گذاشته باشد.
 
بر این اساس چراغ های بزرگ عقب سمند در سال 1383 طی ارائه مدل lx با طرح کوچک تری جایگزین شد، چندی بعد سمند سورن با چراغ ها و جلو پنجره کاملا متفاوتی رونمایی شد و حدود دو یا سه سال قبل نیز جلوپنجره جدیدی برای مدل lx توسط متخصصین بلند پایه ایران خودرو در امر به روز رسانی طراحی شد و به تولید انبوه رسید.
 
این در حالیست که در طول این سال ها تولید نمونه اولیه سمند نیز با همان چراغ های بزرگ عقب به عنوان نسخه پایه (تاکسی و ..) به قوت خود باقی بوده است و در عین حال می توان از دنا و دنا پلاس به عنوان فیس لیفت های بزرگ سمند نام برد، آن هم در شرایطی که خود سمند نیز از نظر فنی فیس لیفتی بر روی پلت فرم قدیمی پژو 405 محسوب می شود.
 
در واقع اگر قرار باشد تعداد دفعات تغییر چراغ های جلو و جلو پنجره سمند اولیه را با احتساب مدل های دنا لحاظ کنیم به عدد 7 خواهیم رسید، این در حالیست که چراغ های عقب سمند حداقل 4 مرتبه تغییر را تجربه کرده اند و نمای جانبی نیز با احتساب مدل سریر سه بار دستخوش تغییرات شده است.
 
با این حساب احتمالا دور از واقعیت نیست که دنا پلاس را، فیس لیفتِ فیس لیفتِ فیس لیفتِ پژو 405 بنامیم  و به لطف چنین تغییراتی عملا تعداد زیر شاخه های سمند عادی، سمند سورن و دنا شامل انواع و اقسام تیپ هایی می شود که عملا تفاوت بارزی نیز با یکدیگر ندارند.
 
البته از نظر فنی هم اوضاع چندان بهتر نیست و در طول حدود 17 سال تولید سمند، شاهد حفظ پیشرانه 1.8 لیتری و 100 اسب بخاری اولیه و افزوده شدن موتورهای 1.6 لیتری و 1.7 لیتری معمولی و البته توربو برای این خودرو بوده ایم که البته همگی در نسخه های فاقد توربو بین 100 الی 114 اسب بخار قدرت دارند و نسخه سورن توربو نیز علی رغم قدرت 147 اسب بخاری پیشرانه از نظر دوام و مشکلات فنی فغان مالکین را در آورده است.
 
 
به هرحال ظاهرا ایران خودرو انگیزه ای برای تغییر این رویه ندارد و به نظر می رسد که برای سال 97 نیز شاهد یک مدل تازه تر از سمند با چراغ  جلو جدید، چراغ  عقب جدید، رینگ های جدید، جلوپنجره جدید و داشبورد مشابه با سورن خواهیم بود.
 
نمونه ای از سمند کوپه که سال ها قبل به شکل آزمایشی ساخته شد اما هیچ گاه به خط تولید راه نیافت.
 
 
اینکه چنین تغییراتی با وجود همان پیشرانه های قبلی اعمال می شود یا می توانیم شاهد یک شگفتی تازه در سمند جدید باشیم، همچنان مشخص نیست اما بنا به رویه جاری احتمال می رود که در پی این تحولات شگرف، قیمت سمند از محدوده 35 میلیون تومان فراتر برود.
 

source

digiato.com

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سمند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
7

میگم این تغییرات (فیس لیفت) فقط واسه چراغ و بزک دوزکه پس چرا اتاق داغونش تغییر نمیکنه هر روز هم که قیمتش بالا میره
14:31  1396/12/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن : سلام دوستانی که اطلس ثبت نام کردین لطفا بگین تحویل چه ماهی وتونستین بزنین؟من خودم تحویل دی ماه زدم
شکایت قضایی : تعزیرات زیر نظر قوه فضاییه هست و صمت جزو هیات دولت هست دو تا قوه جداگانه هستند. شما تاخیر خودروت باعث شده حسابی قیمه ها رو بریزی توی ماست ها
دوگانه بهمن : صبر کنید تا ۲۰ روز دیگه میاد انشالا
تارا : من هشت ماهه تکمیل وجه کردم تارای دستی هنوز هیچ خبری نیست
اطلس اسفند : جوری معلومه هنوز به تولید انبوه نرسیده وباید یه سری مشکل داشته باشن یک ماهه یک نفرم فاکتور نشده
اطلس اسفند : بنظرم به یه مشکلاتی خوده تولیدش
در انتظار فاکتور : بچه های دی کی فاکتور شدید و چه تاریخی واریز کردید؟
بنده خدا : سایپا به توگفت میخواد گرون کنه ماشینی که ۳ماه پیش باید میداد؟؟؟
ساینا 7 دی : داداش دلیلشو نمیدونی یعنی؟ چون که دو روز قبل عید از ترس که پولمون بی ارزش نشه رفتیم آزاد خریدیم حالا بقیه رو نمیدونم ولی من ازاد خریدم الانم باید حواله بفروشم مقداری از قرضمو بدم پیامک سهند اومد اقدام نکردم الانم ساینا اس اومده ولی درگاه اطلس جی هم بازه ، اختلاف قیمت اطلس جی با بازار زیاده 182 تومن فرقشه
اشکان : این انسانه به هر چیزی ارزش میده نه ماشین ب انسان احترام ب نظر همدیگه لطفآ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : سلام آقا پرهام گفتین فردا جواب میدم
پیش فروش ابان : 26 فروردین تکمیل وجه کردم خبری نیست فعلا
سیدمحمد رضا نبوی : سلام من از سال 94،سمند دوگانه شرکتی موتور ملی کلاس 16(EF7)دارم، فقط قبل عید موتورشو تعمیر اساسی کردم و تمام مصرفی ها رو هم تعویض کردم،متاسفانه بدلیل نیاز مالی میفروشم اگه خریدید سعی کنید ماشین. EF7که فنیش خوب باشهه بگیرید.
سعید تیگو7 : نه پیام نماید باید در وضعیت مشتری رصد کنی و صدور فاکتور سبز میشه
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شد لطفا اطلاع رسانی کنید ممنون
محمد : دوستان اونایی که 26 فرودین پلاک شده ماشینشون یا خبری نیست ؟؟؟؟؟؟
سیدمحمد رضا نبوی : سلام.من از سال 94،سمند دوگانه شرکتی موتور ملی کلاس 16دارمکه مدلش 92هستش،خیلی ماشین خوبی هست داییم از کارخونه درآورده بود که من برا همسرم 94گرفتم،واقعا عالیه،تازگی ها موتورشو تعمیر اساسی کردم تمام مصرفی ها رو عوض کردم، باطری نو بیمه یکسال بیمه بدنه 4ماه،معاینه فنی یکسال، لاستیکها 80درصد،160هزارکارکرد، خلاصه ماشین خانگی و بدون ریال خرجی، فقط اینهمه خرج کردم متاسفانه بدلیل نیاز مالی میفروشم. اگه خریدید سعی کنید همچین ماشینی بگیرید
جابر : سلام پانزدهم امروز است کجا شد مجوز خروج!!!!!!!!!!
207 : با شرایط الان تحویل خودروشما برای پاییز یا اول زمستان میفته
علیرضا : همه کسانی که پژوپارس دارن و حواله دارن تا سه ماه دیگه ماشینتون نیارید تو بازار تا قیمتش پایین نیاد و ارزش پول کم نشه و قیمت تا سه ماه دیگه افزایشی هست برای اینکه تا خردا مجوز ندادن تا 800تا900تومان قیمت میخوره