مزدا بازگشت موتورهای دَورانی و تولید مدل های برقی را رسما تایید کرد

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
سرانجام روزی که بسیاری منتظر آن بودند، فرا رسید. پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان، بالاخره معاون ارشد فروش و خدمات مشتریان مزدا در اروپا تایید کرد که موتورهای دورانی این کمپانی به خطوط تولید بازگشته و نیروبخش برخی مدل ها از سال 2019 خواهند بود. البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم که شکل نیروبخشی متفاوت از آن چیزی است که پیشتر شاهد آن بوده ایم.
 
آقای مارتین تن برینک (Martijn ten Brink) در مصاحبه ای که با سایت ZerAuto.nl داشته، ضمن اشاره به موضوع احیای موتورهای دورانی، از مهم ترین برنامه های مزدا برای سال های آتی نیز پرده برداری کرده است.
 
آنطور که آقای برینک گفته، بر اساس استراتژی جدید زوم زوم 2030، مزدا سال آینده یک مدل کاملا برقی به میدان رقابت خواهد فرستاد. درباره جزئیات و مشخصات فنی اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما آقای برینک تایید کرده که این مدل با یک افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش عرضه خواهد شد.
 
هسته اصلی این افزایش دهنده را موتور وانکل (Wankel) یا دورانی تشکیل می دهد. به اعتقاد آقای برینک با توجه به اینکه مالکین خودروها بطور میانگین روزانه 60 کیلومتر مسافت را برای رفت و برگشت از خانه به محل کار طی می کنند، ضرورتی برای سفارش افزایش دهنده دامنه حرکتی وجود ندارد. اما به هر دلیلی اگر فردی دوست داشته باشد که بدون نیاز به شارژ مجدد در مسافت های بسیار طولانی تر تردد کند، می تواند با سفارش موتور دورانی به خواسته خود برسد.
 
نحوه عملکرد موتور دورانی مزدا
 
این موتور بصورت تک دیسک طراحی شده و فاقد فناوری توربوشارژر خواهد بود. همانند راهکار باواریایی ها برای i3، موتور دورانی مذکور در واقع نقش یک ژنراتور را خواهد داشت. به منظور پایین نگه داشتن مرکز ثقل، مهندسین مزدا این موتور یا به عبارت بهتر ژنراتور را در ارتفاعی پایین و نزدیک به کف خودرو تعبیه خواهند کرد.
 
طبق گفته های آقای برینک ژنراتور افزاینده مسافت قابل پیمایش اولین خودروی برقی مزدا، اندازه ای برابر با جعبه کفش داشته و بدون هر گونه لرزش یا سر و صدا وظیفه خود را انجام خواهد داد، طوری که راننده اصلا متوجه شروع به کار آن نخواهد شد.
 
علی رغم حرکت اجباری به سمت پیشرانه های الکتریکی، آقای برینک معتقد است که موتورهای درون سوز هنوز پتانسیل جذب مشتریان را دارند. وی در این باره گفته:
 
به باور مزدا موتورهای درون سوز هنوز فاصله بسیار زیادی تا حذف شدن دارند. حتی در 15 الی 25 سال آینده این موتورها جزء مهمی از خودروها خواهند بود، زیرا پیشرانه های هیبریدی و هیبریدی شارژی هر دو به آنها وابسته هستند.
 
همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، مزدا با توسعه تکنولوژی Skyactiv-X و افزایش راندمان موتورهای درون سوز قصد دارد کماکان این دسته از موتورها را در چرخه حیات حفظ کند.
 
در موتورهای مجهز به تکنولوژی Skyactiv-X خبری از جرقه زنی نبوده و همانند موتورهای دیزلی، فشرده سازی بیش از حد مخلوط سوخت و هوا باعث ایجاد انفجار می شود. مدل های مجهز به این نوع موتورها در چند سال آینده وارد نمایندگی های مزدا خواهند شد.
 
 
 
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مزدا , موتورهای دورانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
joni جون : هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. بله برای منهم نوشته
S5 : من هم شهریورم دی ماه تکمیل وجه همون اول کار که ۲۰۰ دادیم دو ماه بعد جمعا شد ۶۰۰ بقیه هم دیماه
@peygiri_car : سلام دوستان بیایید گروه اونجا پیگیری کنیم در تل آی.دی مشخصه
اتومات : ثبت نام امروز سایپا دوباره برگشته به حالت قرعه کشی!!!! خدا لعنت کنه کسی را که سامانه یکپارچه را حذف کرده....قبل از سامانه یکپارچه من ۴۵ بار تو قرعه کشی ایران خودرو شرکت کردم و هیچ....
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی ساینا85گانه : سلام 24پلاک شدم منتظر تحویل خودرو دوستانی که پلاک شدن وتحویل گرفتن اطلاع رسانی کنن
سورن تحویل 30ب : سلام مال شما دوگانه س
دوگانه بهمن ماه مبعث رسول : عزیز میشه بگی صفحه کیلومترش از کدومه و سویچش از اون تاشو هاس یا ساده اس
تحویل بهمن : تاریخ تکمیل وجهتون چندم بوده؟
عسل : سلام دوستان کسی درمورد مزایای کارت طلایی اطلاعات داره منو منو راهنمایی کنه ممنون میشم
207دستی سقف فلز : کسی خبر واقعی داره بنویسه اینجا ،،تکلیف این ماه دی کی فاکتور میشن؟
فائزه اسفند : از دی ماهیا پیش فروش دوگانه کسی مونده فاکتورنشده باشه لطفا خبربدید
سورن تحویل 30ب : سلام سود تاخیر دادن
حسینی : 12 هزار
ابراهیم : ببخشید از اول هم کلاس 57530 بود یا تغییر کرد؟