رئیس بازرسی کل کشور: واردات غیرقانونی خودرو کار هکرها بود

 

رئیس بازرسی کل کشور: واردات غیرقانونی خودرو کار هکرها بود

 
«متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود 5 هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد.» این پاسخی بود که «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور چند ماه بعد از واردات غیر قانونی بیش از 13 هزار خودرو در زمان بسته بودن سایت «ثبتارش» اعلام کرد.
 
سراج در صحبت‌های خود به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت:
 
«متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود 5 هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعدا حدود 4 هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.»
 
آنطور که رئیس سازمان بازرسی کل کشور تخمین می‌زند، اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد، مانند ولوو و بی‌ام‌و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند.
 
سال گذشته سایت ثبتارش یا همان ثبت سفارش به مدت 8 ماه بسته شد تا هیچ خودرویی به مرزهای ایران وارد نشود؛ 2 نمایندگی مجاز و 4 نمایندگی غیرمجاز با دسترسی به سامانه ثبت سفارش، 13 هزار و 500دستگاه خودرو را به صورت غیر قانونی از مبادی گمرکی و قانونی، وارد کشور کردند.
 
حساسیت این موضوع باعث ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع شد، در پیگیری‌های مجلس هر کدام از سازمان‌های مربوطه عددهای متفاوتی از واردات خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبتارش مطرح کردند. «ولی ملکی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دیجیاتو گفته بود:
 
«وزارت صنایع واردات غیر قانونی 6 هزار و 800 خودرو را تائید کرده است اما انجمن وارد کنندگان خودرو معتقد است 13 هزار و 500 تا 15 هزار خودرو وارد کشور شده است.»
 
با این حال چگونگی تثبت این تعداد خودرو در سایت وزارت صنعت همچنان سوال برانگیز بود. چطور در زمان ممنوعیت واردات و بسته بودن سایت، بیش از 13 هزار خودرو در سایت ثبتارش وزارت صنعت، ثبت شدند تا بتوانند به صورت قانونی از مبادی رسمی و گمرکی کشور وارد شوند؟
 
وارداتی که سود کلانی را نصیب وارد کنندگان‌شان کرد. حالا بعد از اعتراضات سایر واردکنندگان و پیگیری‌های مسئولان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت هک شده بود و به این ترتیب مجوز ورود 5 هزار خودرو گران قیمت صادر شد.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

على
0

رو پيشونى ملتم نوشته "خر"
01:01  1397/04/01
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : ادم واقعا می مونه چی بگه به اونایی که این تصمیم هارو برا ما میگیرن، هر چی هم نفرین میکنی انگار فایده نداره، می خواستید ماشین بفروشید، تعداد محدود، چرا تمدید میکنید؟!!!! چرا یک ماه قبل از سال جدید اینکارو انجام میدید چرا دقیق اطلاع رسانی نمی کنی شرایط ثبت نامو ؟!!! ، این 500 تومن بلوکه کردن رو از کجاتون در اوردید، با کجاتون فکر میکنید واقعا چرا هیچی درست نیست، سخته توی اطلاعیه بزنی تعداد محدوده و در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت قرعه کشی میشه؟!! چرا طرف باید ثبت نام کنه ارسال به خودرو ساز باشه بعد خودرو ساز بگه اسمت تو لیست یا گلاک فعال داشتی نیست؟! سر صحبت با اونایی که زندگی چند هزار نفر رو بهم ریختن، من که نمی گذرم خدا ازتون نگذره
مجید : لطفاشایعه درست نکنید ازماست که برماست
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفتن اسفند حالا حالا ها باید صبر کنید.
مجید : باسلام سال گذشته ازتاریخ15تیرماه 1402به مدت3روز مهلت اعلام کردن جهت واریزوجه برای شاهین باتحویل زمستان 1402هنوز زوده لطفاخودتون کاری نکنیدکه قیمت نامتعارف براش تعیین کنند
اس ۵ : من اومدم ۱۶ مخصوص گفتن اینجا برای گمرکه برو جنت آباد الان اومدم اینجا
ماه : سلام دوستان برای کسی هست که تارا v4 اتومات اسفند فاکتور شده باشه ؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کارشناس خود سایپا (09660) بهتون گفت که تا آخر خرداد خبری نیست؟
سعید : سلام. من تحویل 24 مهر هستم. هنوز هیچ خبری نیست و فاکتور نشده. آخرین بار گفتن تیر ماه به بعد فاکتور می کنن
سان : تکیمل وجه 25 آذر بوده هنوز خبری نیست این چه بساطیه راه انداختن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید اسفند : اقا پرهام اخرین خبر از دعوتنامه اسفند چیه؟ لطفا جواب بدید
تیگو 7 پرمیوم : دوستانی که قرار دادشون قبل از دیماه بوده 90 روز کاریشون تمام شده میتون متعرض بشن . روز های تعطیل هم شامل پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی و تعطیلات أیام عید هم میشه اگر قرار دادتون توی دیماه و بعد از دیماه هست 90 روز کاریتون تموم نشده و استرس بیهوده به خودتون ندید
صادق : بمنم گفت حداقل 2 ماه تاخیر دارن
207 اتومات : سلام تکمیل وجه 22 آذر رنگ سفید 13 ام فاکتور شده چقدر طول میکشه تا پلاک بشه؟ نمایندگی تهران هست میشه رفت از کارخونه تحویل گرفت نیارن نمایندگی؟
سارا محمدی : سلام دوستان اسفند دو گانه من همین الان تماس گرفتم گفتم به زودی میفرستن گفتم تاریخ گفت مشخص نیست اما به زودی میفرستن به نظرم همه گی تماس بگیرین همه ی اسفند ماهی ها شاید روندش سریع تر شد
دی : اقا مال من زده سفید شیری با سفید فرق داره کسی میدونه بگه
اسفند : خدا واستون نسازه نمی‌دونیم کی به کیه
محمد607 اتو : اتوماتیک تبدیلی نداره ثبت نام کد 607 سقف فلز بود و خودشون به خاطر استاندارد 85 گانه با کد 611 سقف فلز تحویل دادن
پرهام : چرا مردم ازاری میکنی .من پیام نزاشتم
مرداد : سلام گالیور