مشاور مدیرعامل ایران خودرو: گرانی خودرو طبیعی‌ست؛ انحصاری وجود ندارد

 

مشاور مدیرعامل ایران خودرو: گرانی خودرو طبیعی‌ست؛ انحصاری وجود ندارد

 
افزایش قیمت خودروهای داخلی و کاهش عرضه محصولات موضوعی‌ست که خودروسازان برای آن دلایل بسیاری عنوان می‌کنند. «امیرحسین کاکایی» مشاور مدیرعامل ایران خودرو در تازه‌ترین اظهار نظرات خود گرانی خودرو را طبیعی دانست اما چالش بازار خودرو را نپذیرفت و مدعی شد: «متاسفانه به طرز عجیبی از اطراف می‌خواهند این صنعت را به زمین بزنند تا واردات صورت گیرد.»
 
کاکایی افزایش قیمت خودروهای داخلی را ناشی از سلسله اتفاقاتی عنوان کرد که این تنش قیمت را طبیعی کرد:
 
«تا قبل از بهمن ماه زمزمه های تلاطم ارز و سکه پیش آمد و الان نوبت خودرو است. همه می دانیم که بعد از عید با افزایش قیمت خودرو مواجه هستیم. البته یک سلسله اتفاقاتی افتاد که این تنش قیمت طبیعی بود و ابتدا از خودروهای گران قیمت شروع شد و حال به خودروهای ارزان قیمت رسیده است. امروز بقیه بازارهای سرمایه به انتها رسیدند و مردم ما به خودرو روی آورده و طبیعی است که مردم به سمت سرمایه گذاری در این حوزه بروند.»
 
از نظر کاکایی انحصاری در بازار خودروسازی وجود ندارد چراکه در ایران 5 شرکت خودرو سازی داریم و انحصاری بین دو شرکت ایران خودرو و سایپا نیست.
 
بالاترین نرخ واردات مربوط به سال‌های 89 و 90 می‌شود، موضوعی که به نظر کاکایی باعث خوشحالی خیلی‌ها شد. او می‌گوید که ما در این صنعت چند ماهی است که سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم و پیش از برجام با چند شرکت خارجی مذاکره‌ها انجام شد، اما به نیمه رسید و قراردادها صورت نپذیرفت.
 
 
مشاور مدیرعامل شرکت ایران خودرو عقیده دارد که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و از سال 89 به بعد صنعت خودرو به شدت ضربه دید و در سال 92 به اوج خود رسید؛ اگر وضعیت به این صورت ادامه پیدا کند تمام کارهای توسعه‌ای با چالش جدی مواجه می‌شود:
 
«بنده چالش بازار را قبول ندارم که برای خودروسازان است، متاسفانه به طرز عجیبی از اطراف می‌خواهند این صنعت را به زمین بزنند تا واردات صورت گیرد...ترامپ صنعت خودرو را سه ماه اول تحریم کرد و 6 ماه بعد برای بانک ها و نفت برنامه ریزی کرد اما در صنعت خودروسازی چندین سال است که  برنامه‌ریزی نشده است. »
 
او در مورد احتمال احتکار خودرو توسط خودروسازان اینطور توضیح داد که قرار فروش 6 هزار خودرو گذاشته شده بود لذا، 27 میلیون مراجعه به سایت صورت گرفت و این 6 هزار خودرو به صورت رندوم در کل ایران پخش شد. بنابراین تهمت زده می شود که 9 هزار خودرو احتکار شده است، نباید تمام سیستم نظارتی کشور را با این گونه صحبت‌ها زیر سوال برد.
 
کاکایی با اشاره به اینکه 12 درصد هزینه های خودرو متعلق به مالیات و عوارض است عنوان کرد: «قیمت کارگر ارزان نیست، هزینه متوسط کارگر در ایران خودرو و سایپا بالای 4 تا 5 میلیون است ، امروز ایران خودرو 220 هزار خودرو را به فروش رساند و این مسئله باعث نمی‌شود، حاشیه بازار پایین بیاید لذا مردم می دانند که با مشکل روبه رو هستیم.»
 
به گفته کاکایی تا جایی که اطلاع دارم چند سال است که در انواع تحریم به سر می‌بریم و مشکل انتقال فناوری در قطعه سازی داریم، اگر وضعیت به این صورت ادامه پیدا کند تمام کارهای توسعه‌ای با چالش جدی مواجه می شوند، حاشیه بازار همچنان ادامه دارد و این مسئله از اختلاف ارز واقعی از نرخ ارز رسمی است، ما در واردات دخالتی نداریم و نخواهیم داشت، در مرداد سال گذشته به منظور کنترل ارز جلوی واردات گرفته شد.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گرانی خودزو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

امین
0

جناب مشاور
دقیقا درست گفتی
40 ساله داری درست می گی
شما کلا درست گو هستی
ما ملت همیشه در صحنه اماده جان دادن در راه صنعت خودرو سازی هستیم
شما اصلا خودش رو ناراحت نکن یه بلایی سرت میاد هممون یتیم میشیم
.
الان قیمت سنگ پا چنده دقیقا
12:24  1397/03/31
پاسخ دادن
فرزاد
0

من یک جوان 27 ساله هستم.تحصیل کرده که متاسفانه شغلی ندارم.در کل سوختم در این مملکت.حتی پول خرید خودرو ندارم.حتی پراید.هیچ امیدی به زندگی ندارم.به خدا موندم چیکار کنم.مردم این مملکت از سران مملکت بدترن.تا یه شرایط پیش فروش خودرو میاد درجا میرن همشو خرید میکنن.خدا لعنت کنه همگی رو
10:23  1397/03/30
پاسخ دادن
محمد
0

با سلام
طمع و دلبستگی دولتمردان و مافیای خودرو به درآمدهای هنگفت ناشی از تولید خودروی داخلی و وارداتی در مملکت بی قانونی مثل ایران که حمایت از مصرف کننده و مشتری و جان و مال آنها هیج معنا و مفهومی نداره ، امری کاملا طبیعی و عادی هست جناب مشاور مدیر عامل ؟؟؟؟؟؟!!!!
جناب مشاور آیا شما هم خودروی بی کیفیت ایرانی و داخلی سوار میشید و به این طریق از اعضای خانواده تون در تصادفات و جاده ها حمایت می کنید ؟!!!
جناب مشاور آیا حقوق شما هم 2 میلیون در ماه هست ؟
تا کی می خواهین حامی زور گویی و بی منطقی باشین ؟؟؟!!!
تا کی می خواین تولیدات بی کیفیتتون را به زور به مردم قالب کنید و به نظر و رای مردم هیچ اهمیتی ندین ؟؟؟ !!! تا کی ؟؟؟؟؟؟!!!!
07:49  1397/03/30
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

آخه 15 میلیون نه 30 میلیون با دلار 7 تومن نه با دلار 4.200 میشه 7 هزار دلار که با این قیمت هیچ کجای دنیا ماشین اندازه سمند نمیدن... ماشین دست دوم میشه خرید. اتفاقا در شرایط سقوط قرار دارن و از خداشونه خودرو ساز خارجی تو ایران بمونه. از طرفی خودرو ساز هم بدلیل توان مردم باید ارزونترین و قدیمیترین ها رو بسازه. مملکت در حال ***تنها راهش حمایت از تولید ملی هست.. . البته ایران بر اساس آمارها بطور قطع متاسفانه *** و مردم اوضاع بسیار بسیار وخیمی خواهند داشت
22:41  1397/03/29
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمود : 27بهمنی ها کسی فاکتور شده ؟تحویل گرفتین؟
در انتظار شاهین : دوستان عزیز این همه صبر کردیم انشالله نوبت ما هم میاد منکه منتظر شاهین دستی میمونم شاید.......
وحید : مهندس شاهین gl برای تبدیل میده 424تومن فقط 15تومن گذاشته روش شاهین g با یه سانروف اضافه 20تومن پول سانروفش هست میشه نهایت 450تومن تو پرفسور در آوردی 560تومن عجب
جک اس فایو جدید : بله بنده ثبت نام کردم و حتی شاسی هم نشده معلوم نیست می‌خوان چیکار کنن ظاهراً دیگه ای فایو تولید نمیشه و از طرح جایگزینی استفاده کنند . ایکس فایو و یا ای فایو
جک اس فایو جدید : دوستان ظاهراً کی ام سی A5 با قیمتی تقریباً مشابه با جک اس فایو قرار شده از روز شنبه ثبت نام کنند و گفتن ممکن ماهایی که اس‌ فایو نوشتیم را اول خرداد به صورت سراسری بخشنامه بدن که بین A5 و X5 انتخاب کنیم . ظاهراً به صورت قطعی دیگه ظرفیت جدید تولید برای اس5 در نظر نگرفتن. بنده خودم مهر ماه اس فایو ثبت نام کردم و 15 خرداد ماه چک دوم هم باید پاس کنم و هنوز شاسی هم نشده. لذا اول خرداد ماه شاید شاید تکلیف مشخص شه. امیدوارم البته
یوسف : خب داداش راست میگه، خیلی از ما پول این ماشین کل داراییمونه، به خاطر این ماشین همه‌شو فروختیم
S new : بله بنده ۲۲ مهر ثبت نام کردم چک اول پاس شده چک دوم هم ۳۰ روز دیگس هنوز تکمیل وجه زرده شاسی نشده
اس ۵ مهر : دوستانی که اینستاگرام فعالیت دارند لطفا اطلاع رسانی کنند تا بقیه مردم گول این حرومزاده ها رو نخورن
محمد s5 : دوستان کسی هست ثبت نام برج 7 باشه ولی تو سیستم در انتظار تکمیل وجه باشه؟ چک قسط اولشم پاس شد ولی زده در حال تکمیل وجه
محمد : سلام آقا نادر الان ازسه ماه پیش تا حالا همه چیز چند برابر شده پس فکر کنم تا آخر سال نه ماه وقت داشته باشی پولت بشه ۱۰برابر برو بخر آخه برادر من یعنی چی که همه چیزم فروختم این داستانا چیه مینویسی بگو قیمتش توبازار فرق داره منم طمع دارم میخام سود کنم همه دنبال همینیم پس ادا در نیاریم شد شد .نشد فدا سرمون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا وجه 14 دیترویت 30 بهمن : سلام بزرگوار من 14 دی هستم هنوز فاکتور نشدم ببخشید جدی میگی فاکتور شدی؟
علی : واقعا زنگ زدن برا مذاکره از اینا بعیده
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام مبارک باشه واقعا جدی میگید امروز 14 دی فاکتور می‌کردند.
29 اسفند : دوستان من خودم هنوز فاکتور نشدم ابنکه سوال می کنید من که پلاک شدم وفاتور شدم چرا ماشینم تحویل نمی دهند علتش اینکه باید حداقل 6 تا 8 تا خودرو در مسیر شهر شما مثلا اصفهان کاشان نجف اباد فااکتور وپلا ک شده باشد تا تریلی خودرو بیاره به نمایندگی به شما تحویل دهد یکی ازدلایل دیر تحویل شدن بعد از پلاک شدن اینه
محمد : منم شرایط شما رو دارم هنوز حتی تخصیص نشده خرید نق دی 23اسفند تحمیل وجه و قرارداد ایکس 22
رضا : سلام منم 4723 هستم پیامک نیامده
محمدی رانا : سلام تکمیل وجه 15دی تحویل30بهمن امروز فاکتور شدم
151 اسفند : ببین مشکل چیه حلش کن
حمید : الان میگم آقای واقع بین بیاد پیش گوی خوبی هست از عید هر چی گفته درست در اومد
یزدان دلال : بیایید در مورد بهاری ها پیش گویی کنیم کی فراخوان میدن و چه ماشینی و با چه قیمتی می گیرم!!!