برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 

برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 
در شرایطی که تحریم‌ های امریکا مجدداً اعمال خواهد شد، سوال اصلی نحوی عملکرد کشورهای دیگر در مقابل این جریان است. پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران شرکت های متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن، مارسک و سایرین از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود نموده اند. در این راستا همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال گردیده است.
کمتر کسی فراموش خواهد کرد که با توجه به تشدید تحریم‌ های بین ‌المللی در سال ‌های ۹۱ و ۹۲، چه بر سر تولید، قیمت و البته کیفیت خودروهای داخلی آمد و مشتریان و خودروسازان داخلی چه سختی‌ هایی را در آن روزها به چشم خود دیدند.
 
در آن سال‌ ها با توجه به قهر خودروسازان خارجی، تولید به‌ شدت افت کرد؛ به‌ نحوی ‌‌که در سال ۹۱، تیراژ خودرو به نصف سال ۹۰ و در سال ۹۲ نیز به یک سوم کاهش یافت. این افت شدید اثر خود را بر قیمت نیز گذاشت؛ به‌ نحوی ‌‌که خودروهای داخلی بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده و دست بسیاری از مشتریان از بازار خودرو کوتاه شد.
 
 
نکته دیگر اینجا بود که خودروسازان و قطعه ‌سازان کشور به‌ دلیل تشدید تحریم‌ ها، امکان تامین مستقیم قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را نیز از دست داده و این موضوع به مانعی بزرگ بر سر راه تولید خودروهای داخلی تبدیل شد.
 
بررسی های میدانی نشان می دهد که شرکت كرمان موتور در بهمن ماه 1396 (حدود 5 ماه پیش) اقدام به پیش فروش محدود خودرو النترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و هشتصد هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد، شهریور و مهر ماه 1397نموده است. لیکن پس از گذشت حدود 4 ماه به علت تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله علی رغم گشایش اعتبارات انجام شده تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.
 
براین اساس با مراجعه و تماس با شرکت كرمان موتور جهت کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم این شرکت طی بخشنامه ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین نموده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه میگردد.
در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود را داشته باشند، كرمان موتور مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت مینماید. در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.
 
در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودروی خود با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی صرفا برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف، جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و نهصد هزار تومان به عنوان جایگزین در دسترس او می باشد که البته قیمت خودروها مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل %15 است.
در انتها از مشتریان عزیز درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریعتر جهت انتخاب و نهایی نمودن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه فرمایند.
با بررسی طرحهای فوق به نظر می رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروی کشور به فال نیک گرفت.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , كرمان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

5
0

مسوولین کرمان موتور با پاکی مردم بازی نکنید این ظلم است و بعد از این ظلم طرف شما خداوند خواهد بود قطعا گرفتار مجازات خداوند در این دنیا خواهید شد و اونوقت با هزاران سرمایه برای شما جبران نخواهد شد به فکر دعای خیر مردم باشید این حقیقت است شما هر جور فکر میکنید مهم نیست چرا که خداونذ در کمینگاه ظالمان است
13:20  1397/04/04
پاسخ دادن
بی ریا
0

اگه ایرانخودرو بود که نه پولی تحویل میداد و نه خودرویی برید خدارو شکر کنید کرمان موتوریها لااقل یه تصمیمی برامون گرفتن .
من یعنی آخرین بارم بود که پیش خرید خودرو کردم چشمم کور میرم پولمو پس میگیرم بلانسبت همه شما دیگه هم همچین قلطی نمیکنم .
11:43  1397/04/04
پاسخ دادن
مال باخته
0

هنگام ثبت نام النترا در بهمن 96 تقریبا هفتاد میلیون برابر 15هزار دلار بود و الان که کرمان خودرو بدلیل طمع و بی کفایتی مدیرانش پول ما را میخواهد پس دهد هفتاد میلیون تقریبا 7500دلار شده، بعد میفرمایید کرمان خودرو پیشنهاد جذاب داده و علاوه بر سود 23 درصدی مشارکت مبلغ 15 میلیون هم اضافی میدهد!
واقعا خبررسانی اینطوری میشه، تا کی حماقت؟ یا اینکه خبرنگار محترم هم سود مشارکت در لجن پراکنی گرفته؟
10:53  1397/04/04
پاسخ دادن
نیما
1

والا من که پرشیاش رو دارم خیلی هم راضی هستم الانم کارت بنزینم 2000 لیتر بنزین داره.
21:29  1392/11/03

النترای مونتاژی
0

اصلا کی گفته هیوندا ایران رو تحریم کرده؟ هنوز هم در سایت هیوندا کرمان موتور به عنوان نماینده اش در ایران معرفی شده. تازه اگه هیوندا تحریمشون کرده پس چرا خودروهای وارداتی از کره جنوبی رو میفروشند و میگن قراره در آینده بازهم وارد بشه؟ یعنی تحریم فقط مال النترای مونتاژیه و نه خودروهای دیگه؟!!!
12:54  1397/04/03
پاسخ دادن
هادی کیانی
0

بسیار متاسفم که در این کشور مطبوعات و رسانه ها شدند دستگاه تبلیغاتی شرکتهای بی انصاف خودرویی. آیا ذره ای فکر کردید که من سرپرست خانواده که در بهمن ماه سال گذشته با هزار امید و با هزار سختی پول پیش خرید خودروی مورد نظرم را به حساب کرمان موتور واریز کردم الان با اون پول چه خودرویی می توانم بخرم؟ آیا یک بار فکر کردید که شرکت کرمان موتور با دلار ۳۶۰۰تومان از من پول گرفت و الان قیمت دلار و خودرو چقدر است؟
14:29  1397/04/02
پاسخ دادن
بابک
0

کلاه مردم رو برداشته این کرمان موتور الانترا ۱ول بهمن پیش فروش کرده نصف پول الانترا رو هم گرفته الان میگه بیایین به قیمت روز جک بقیمت هفته دوم خرداد ببرین . یا انصراف بدین درحالی که ما اونموقع که این ماشین رو ثبت نام کردیم دلار ۴۰۰۰ تومن بود . الان ارزش پول ما ۸۰ درصد اومده و این شرکت وقتی پول رو از ما گرفته به هر حال حواله کرده به دلار . ولی الان میخواد بقیمت هفته دوم خرداد جک چینی ۱۱۶ تومنی بده در حالیکه ما قرارداد قطعی الانترای کره ای داریم .این شرکت حدود ۲۰۰۰ تا قطعه برای ۲۰۰۰ تا دستگاه وارد ایران کرده و بعدا میخواد بعنوان وارداتی به مردم بفروشه
14:02  1397/04/02
پاسخ دادن
مرصاد
0

کرمان موتور کلاه برداری کرده
70 میلیون پول ما رو 5 ماه پیش گرفته حالا برنامش برای رضایت مشتری جک چینی شده!
جالبه خود کرمان موتور حتی سایت هیوندا رو از بقیه چینی ها جدا کرده حالا این پیشنهاده!!!
15میلیون پاداش!؟
اون 70 تومن الان ارزش زمانیش حداقل 135 تومنه
دزدی از جیب مردم در روز روشن!
13:52  1397/04/02
پاسخ دادن
محمدرضا رضایی
0

توی هیچ جای دنیا اینقدر فساد نیست همه مسولین فقط حرف میزنن ..من موندم این همه سازمانهای با زرسی چرا کارشون درستانجام نمیدن که امثال کرمان موتور جرات
اینجور تخلفات را نداشته باشند ..فروش قطعی .پولها رو زدن تو احتکار هم ماشینو نمیدن هم بازار رو به التحاب میکشن با پول مردم
13:45  1397/04/02
پاسخ دادن
معترض به کرمان موتور
0

سلام . این شرکت داره ثابت میکنه فقط به فکر منافع خودشه . حالا که دیده ارز گرون شده و قرارداد ما قطعی هست ، زیرکانه دست تو جیب ما کرده و از طریق کاسبی تحریم همچین ادعایی رو داره . شرم به کرمان موتور . شرم به کاسبین تحریم . شرم به وطن فروشان . ننگ به کرمان موتور. من که هیچ وقت از حقم نمیگذرم . کرمان موتور 120 سود منو که خورده ، منم فکر می کنم اون 70 تومنم رو بازم دزد ( کرمان موتور ) خورده . انقدر صبر می کنم تا مجبور بشه خسارت واقعی منو بده . یا حداقل بخاطر صبرم باعث میشم جرات مونتاژ النترا رو دیگه نداشته باشه
13:20  1397/04/02
پاسخ دادن
فرشاد
0

کرمان موتوور با این اقدام ضمن بد عهدی در واگذاری خودروی النترا ، با پیشنهاد این طرح جایگزین ، عملا به شعور و شان ثبت نام کنندگان توهین کرده است. این که پولی را در سال گذشته برای واگذاریه یک خودرو سدان اخذ نماید و پس از ماهها به دلایل کذب و خلاف واقع طرح جایگزینی خودروی suv چینی به نرخ روز پیشنهاد نماید قابل توجیح نبوده و ثبت نام کنندگان به هیچ وجه زیر بار نخواهند رفت.
13:06  1397/04/02
پاسخ دادن
احسان
0

۵ماه پیش پول مردم رو گرفتن معلوم نیست باهاش چکار کردن حالا دارن ماشینهای رو دست موندشون رو به قیمت روز بجاش میدن اسمش هم میزارن پیشنهاد بی سابقه در جهت منافع مشتری. اگر واقعا به فکر مشتری هستید ماشین جایگزین با برند هیوندا و قیمت ۵ ماه پیش بدید نه ماشین چینی با قیمت روز.
13:05  1397/04/02
پاسخ دادن
کامبیز
0

میگما کرمان موتور سوال منو ج میدی ؟
شما که به قول خودتون نمیتونستین قطعه وارد کنین چرا زودتر اعلام نکردین تو عید هممون پولامون پس بگیریم سکه بنویسیم
یا شمایی که میدونستی قطعه نداری فروردین و اردیبهشت چرا پیش فروش شرایطی هیوندا گذاشتی و ۱۵ روز بعد به ما اعلام کردی بیایین جک بگیرین چپن هیوندا نداریم شما اگه راستی تو گفتارتون بود همون فروردین و اردیبهشت رو میدادین به ما به جای ثبت نام جدید
12:55  1397/04/02
پاسخ دادن
متضرر کرمان موتور
0

فاتحه برند کرمان موتور بی تعهد و روباه صفت را بخوانید.
12:40  1397/04/02
پاسخ دادن
alireza
0

کرمان موتور دزده والسلام.......اگر میخواست از بانک وام بگیره باید کلی میدویید و آخر هم با سود 20% و بالاتر میگرفت خوب معلومه میاد دست تو جیب مردم میکنه با کلاهبرداری از مردم نهایتن 15% میده اونم با این وضع اقتصادی فعلی که ارزش پول مارو به 1/3 کاهش داده فقط کوتاه نمیاییم این حداقل کاریه میکنیم نهایتش فکر میکنیم دزد زده بهمون 70.000000 ازمون دزدی کرده ولی تا آخرش هستیم
11:42  1397/04/02
پاسخ دادن
M.Gh
0

الان ماشین می خواد بهمون بده به قیمت روز سرمون کلاه داره میزاره چرا این نمی گین پول ما رو برج یازده پارسال گرفته الانم باید هر ماشینی بده به قیمت همون روز بده ، برادر این کلاه برداری تو روز روشن چیجوری شما به فال نیک میگیری
10:28  1397/04/02
پاسخ دادن
مجید
0

کرمان خودرو تو روز روشن داره از تحریم ها سودجویی می کنه که این کار برعلیه مصلحت نظام و مردم هستش.
00:43  1397/04/02
پاسخ دادن
فِرِدی
0

این مقاله خیلی کرمان موتور رو خرس مهربون نشون میده

اولا 4 ماه نه و 5 ماه

دوما تیر رو یادتون رفت


اونم 10 روز مونده به ارسال دعوت نامه نمیگن که ماشین نیست

در حالیکه بعد از اون تاریخ ثبت نام ماشینهای تحویلی و قطعات ماشین های مونتاژی کماکان وارد شدن و تحویل هم میشن

اکسنت مونتاژ و آزرا نمونش
فقط النترا مشکل داره که هیوندایی نمیده؟

یا دیدن سودش زیاده گفتن نمیدیم به مشتریامون بعد میگیم دادن بهمون قطعات رو و ماشین رو با سودصد میلیون بیشتر از برج 11 سال پیش میفروشیم!


در ضمن؛ اگه این مطالب واقعی بود توی برج دو مدیرای کرمان موتور نمی اومدن بگن بابت قطعات مشکل نداریم

همه اینا بخاطر ریزش حد اکثری مشتریا و تبدیل زدنه

وگرنه تا هفته پیش اون پاداش 15 میلیونی هم خبری نبود ازش

کرمان موتور یهو دید توی این بازار سودش کمتر میشه این مطلب رو به سایتها و روزنامه ها فرستاده که عیب از من نیست و هیوندایی برام نفرستاده
23:46  1397/04/01
پاسخ دادن
داریوش
0

مردم بیچاره بین دو لبه قیچی گیر کرده اند: تحریم و فشار خارجی و سوء مدیریت و فساد داخلی!
واقعا نمی دانم ما چه گناهی مرتکب شده ایم که این طور باید تاوان بدهیم؟
09:59  1397/04/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خبرجدید : من غلط کردم هیچ افزایشی در کار نیست دوستان نگران نباشید قیمت دلار و طلا در حال کاهشی هست وقتی دلار داره میاد پایین اجازه افزایش قیمت ندارند
حسن : من دیروز 6 ملیون ریختم
دوگانه 100لیتری 29اسفند : درود داداش آبی کبود ازثبت نام تا حالا نزدیک 14ماهه منتظریم دیگه خسته شدیم
کشاورز : 14150000
85گانه90روزه : سلام دوستان کسی هست ترح یکپارچه 90روزه بهمنی فاکتور شده تیک بزنید ممنون
پارس معمولی : هیزله
مهدی : سلام از آماده تخصیص تا تحویل خودرو چقدر طول میکشه ؟؟
زهره : سلام اون سر کشور هم باشی یک میلیون کرایه اتوبوست نمیشه پس بیایی بهتر از اینه که 150میلیون بیشتر بدی
علی آریزو 6پرو : در جواب لطفا پاسخ بدین: داداش من تایید لیزینگ 24بهمن هستش هنوز شاسی نخورده شما هم صبر ایوب رو داشته باش