برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 

برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 
در شرایطی که تحریم‌ های امریکا مجدداً اعمال خواهد شد، سوال اصلی نحوی عملکرد کشورهای دیگر در مقابل این جریان است. پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران شرکت های متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن، مارسک و سایرین از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود نموده اند. در این راستا همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال گردیده است.
کمتر کسی فراموش خواهد کرد که با توجه به تشدید تحریم‌ های بین ‌المللی در سال ‌های ۹۱ و ۹۲، چه بر سر تولید، قیمت و البته کیفیت خودروهای داخلی آمد و مشتریان و خودروسازان داخلی چه سختی‌ هایی را در آن روزها به چشم خود دیدند.
 
در آن سال‌ ها با توجه به قهر خودروسازان خارجی، تولید به‌ شدت افت کرد؛ به‌ نحوی ‌‌که در سال ۹۱، تیراژ خودرو به نصف سال ۹۰ و در سال ۹۲ نیز به یک سوم کاهش یافت. این افت شدید اثر خود را بر قیمت نیز گذاشت؛ به‌ نحوی ‌‌که خودروهای داخلی بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده و دست بسیاری از مشتریان از بازار خودرو کوتاه شد.
 
 
نکته دیگر اینجا بود که خودروسازان و قطعه ‌سازان کشور به‌ دلیل تشدید تحریم‌ ها، امکان تامین مستقیم قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را نیز از دست داده و این موضوع به مانعی بزرگ بر سر راه تولید خودروهای داخلی تبدیل شد.
 
بررسی های میدانی نشان می دهد که شرکت كرمان موتور در بهمن ماه 1396 (حدود 5 ماه پیش) اقدام به پیش فروش محدود خودرو النترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و هشتصد هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد، شهریور و مهر ماه 1397نموده است. لیکن پس از گذشت حدود 4 ماه به علت تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله علی رغم گشایش اعتبارات انجام شده تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.
 
براین اساس با مراجعه و تماس با شرکت كرمان موتور جهت کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم این شرکت طی بخشنامه ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین نموده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه میگردد.
در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود را داشته باشند، كرمان موتور مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت مینماید. در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.
 
در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودروی خود با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی صرفا برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف، جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و نهصد هزار تومان به عنوان جایگزین در دسترس او می باشد که البته قیمت خودروها مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل %15 است.
در انتها از مشتریان عزیز درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریعتر جهت انتخاب و نهایی نمودن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه فرمایند.
با بررسی طرحهای فوق به نظر می رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروی کشور به فال نیک گرفت.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , كرمان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

النترای مونتاژی
0

اصلا کی گفته هیوندا ایران رو تحریم کرده؟ هنوز هم در سایت هیوندا کرمان موتور به عنوان نماینده اش در ایران معرفی شده. تازه اگه هیوندا تحریمشون کرده پس چرا خودروهای وارداتی از کره جنوبی رو میفروشند و میگن قراره در آینده بازهم وارد بشه؟ یعنی تحریم فقط مال النترای مونتاژیه و نه خودروهای دیگه؟!!!
12:54  1397/04/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 59 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد x5 آبان : سلام،آقا مسعود میشه سود تاخیر برای مبلغ ۱۴۷۵۰۰۰۰۰۰تومان با ۵۳ تاخیر را حساب کنید،ممنون میشم.
تارا تیتانیوم v4 : سلام مبارکتون باشه فروش فوری بودید یا تحویل قطعی و اینکه ۴شماره اول ردیف قراردادتون چند بود
مسعود پزشکیان : با سلام و وقت بخیر مشتریان عزیز شرکت نگران نباشید، ما اشتباهی زدیم فیوز برق ایران رو قطع کردیم و تاخیر ایجاد شده تو ساخت ماشینا ، ایشالا فیوز فردا صبح میاد دوباره ، فقط اونایی که kmc برقی میخرین حواستون رو جمع کنین که یک آشنا برای بکسل و یک موتور برق داشته باشین با تشکر
شاهین : از کجا میشه فهمید چه تاریخی برای تایید سخا ثبت شده ؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
شاهین : خب از کجا باید بدونم چه تاریخی برای سخای من ثبت شده ؟ تو سایت میشه دید با باید تلفنی سوال کنم؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
فاطمهx5 : سلام. دوستان کسی سودتاخیررو تاحالا گرفته؟ مبلغش حدودا چقد؟ ممنون میشم جواب بدین
شاهین زمستان 03 : سایپا رندوم ماشین تحویل میده :) مثل پیامک واریز وجه اول که موعد آذر بود بعد سری بعدی پیامک موعد از مرداد
اکبر رینگ : سلام دوست عزیز من سایت saipa corp که وضعیت خودرو رو نشون میده بهمن ما چک کردم و فقط چراغ اول که واریز وجه هست روشن بود یک قسمت نوشته شده بود وضعیت پرونده: محل سکونت احراز نشده من نگران شدم که پروندم مشکل داره رفتم نمایندگی گفتن مشکل خاصی نیست باید سخا رو انجام بدی تایید که شد. تحویل نمایندگی بدی. تا سخا تایید شد و تحویل نمایندگی دادم اواخر بهمن شد و سخا رو دادم نمایندگی اما چند روز بعد بازم پیغام عدم احراز سکونت تو وضعیت خودرو بود. زنگ زدم سایپا 096550 گفتم این مشکل رو دارم گفتن برات درخواست پیگیری میزنیم بعدم تایید شد و بعد هم 15 اسفند که دعوتنامه صادر شد تکنیل وجه کردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید آریزو5 : سلام دوستان. برای بنده قبل عید کاراش انجام شد و احتمالا افزایش نمیخورم. اما سکوت نکنید. یادتونه پارسالم همینکارو کرد بعد پزشکیان ژست گرفت گفت حق ندارن افزایش بدن؟! خب چی شد؟! هیچی. چون دولتم سود میکنه. قانونی و متحد پیگیری کنید. گروهی راه بندازید که هماهنگ بشید برای مثلا وکیل گرفتن.
افشاگرتوحید : توحیددلال انقدر با اسمای مختلف گفتی فاکتور شدم یادت رفته با اسم احسان 28بهمن هم قبلاً گفتی فاکتور شدم ‼️😆😆😆 بس کن
دانیال بهمن : تشکر
Moakfx : من در سامانه شکایت کردم امیدوارم همه انجام دهیم تا مثمرثمر باشد
مجید : بر پدر و مادرشان لعنت...تو نمایندگیها خبر داشتند به ما نگفتند....نمایندگی تو اتوبان افسریه کثیف‌ترین پرسنل را داره
،، : ارش جان انصراف بهترین گزینه هستش چون قبلا هم همینجوری سرکیسه کردن ملت رو و دست ما مردم به جایی بند نیست متاسفانه.....
آریزو5 : لطفا همین الان کمپین سایت خبرگزاری فارس را بابت این ظلم خودرو ساز و دولت حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100061119235500/1747500074344808841
رها : کسی ک نیاز ب ماشین نداره لطفا نفروشه ارزون ک نمیشه هیچ افزایش هم در راه هست 3روز پیش تبدیل ب رینگ زدم امروز عصر فاکتور شد تحویل 31خرداد پیش فروش
علی متخصص : سلام دعوت نامه های مرداد با افزایش مواجه شده افزایش 80تا120ملیونی لطفا خودرو ها رو نفروشید ک ضرر میکنید
آرش : سلام دوستان بهترین اعتراض ،انصراف ضمن اینکه باید دیگران رو آگاه کنیم که سراغ ثبت نام مدیران خودرو نرن با وجود قطعی بودن قیمت مبلغ دیون چه معنی داره اونم این مبلغ من توی چندتا گروه چندهزارنفری این کلاهبردی رو افشا کردم لطفا تا دیرنشده یه روزی رو مشخص کنیم جمع بشیم جلوی مدیران خودرو