نکاتی که باید هنگام خرید خودرو به آن دقت کنیم

 

نکاتی که باید هنگام خرید خودرو به آن دقت کنیم

 
خرید خودرو شبیه به خرید اسباب بازی نیست. بسیاری از خریداران خودرو به نمایندگی‌های فروش می‌روند و دوست دارند تا برای مثلا بزرگ ترین شاسی بلند یک برند را خریداری کنند، بدون توجه به مشخصات فنی؛ فقط به این دلیل که بسیار بزرگ است. این افراد هیچ توجهی به این امر نمی‌کنند که آیا این خودرو مناسب نیاز آن‌ها است یا خیر.
 
نکات زیر دید بهتری برای خرید خودرو به خریداران می‌دهد:
 
1- خودرویی با سایز مناسب انتخاب کنید
 
هنگام خرید خودرو نباید رفتاری کودکانه داشته باشید. برای مثال یک خانواده که دارای دو فرزند هستند، نمی‌توانند یک خودرو کوپه برای خود انتخاب کنند به این دلیل که دو فزرند به معنای نیاز به فضای بیشتر برای سرنشینان و همچنین فضای بار است. اما ممکن است فروشنده شما را قانع کند که خرید یک خودرو کوپه موردی ندارد. در این مواقع اصلا نباید به فروشنده ها توجه کرد.
 
همچنین انتخاب خودرو بسیار بزرگ هم می‌تواند دردسرهای خودش را داشته باشد. اگر یک خانواده پر جمعیت باشید، خرید یک SUV فول سایز اصلا فکر بدی نیست اما برخی علاقه بسیار زیادی به خودروهای بزرگ دارند و از سواری آن‌ها لذت می‌برند. البته این امر بد نیست اما باید در نظر گرفت که خودرو بزرگ به معنای فضای بیشتر برای پارک کردن در خیابان و پارکینگ است و همچنین بع دلیل وزن بیشتر و موتورهای پر حجم نسبت به خودروهای سدان، مصرف سوخت آن‌ها هم بیشتر است. پس باید به این نکات دقت شود.
 
2- حتما نباید خودرو لوکس سوار شوید
 
خودروهای لوکس عالی هستند. آن‌ها دارای به روز ترین امکانات و تکنولوژی‌ها، اتاق زیبا و ظاهری دلنشین هستند و در صورت داشتن توان مالی گزینه های بسیار خوبی هستند. اما هستند کسانی که تمامی حساب بانکی خودرو را برای خرید یک خودرو لوکس خالی می‌کنند، تنها به دلیل این که یک خودرو لوکس سوار شوند در حالی که یک خودرو غیر لوکس مناسب هم می‌تواند نیازشان را بر طرف کند. 
 
3- در صورت امکان خودرو لیزینگ نخرید
 
حتی کسانی که طرفدار لیزینگ هستند هم خودشان به سختی دست به خرید خودرو لیزینگی می‌زنند. خرید خودرو به چندین دلیل بهتر است. یکی از این دلایل این است که شما بدون هیچ قید و شرطی صاحب یک خودرو می‌شوید، یعنی یک دارایی بالفعل. هنگام لیزینگ، پیش پرداخت و قسط ماهیانه آن می‌تواند برای شما سخت تر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید. هنگامی که خودرو را می‌خرید می‌توانید تا هرگاه که بخواهید آن را نگه دارید و به هر موقع اراده کردید آن را بفروشید. در نتیجه تا جایی که امکان دارد خودرو لیزینگی خریداری نکنید.
 
4- به هیچ عنوان تحت فشار روانی فروشنده خودرو انتخاب نکنید
 
واقعیت این جا است که فروشنده تنها به فروش محصول خود فکر می‌کند و دوست دارد که شما از او خودرو خود را خریداری کنید تا از جای دیگر.
 
او می‌تواند گزینه های زیادی را در مقابل شما قرار دهد و با تعریف و تمجید از آن‌ها ذهن شما را به سویی ببرد که خودش می‌خواهد. اما با دانستن این مساله، شما می‌توانید با آمادگی قبلی وارد مذاکره شوید و تحت تاثیر قرار نگیرید. 
 
به یاد داشته باشید که شما قرار است میلیون‌ها تومن هزینه برای یک وسیله بدهید، پس بهتر است آن را با سلیقه خودتان انتخاب کنید تا سلیقه یک فروشنده.
 
 
 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خرید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محمد
0

فروشنده می خواست گولم بزنه که ef7 بردارم کلی تعریف الکی ازش کرد آدم فکر میکرد قراره بنز بخره اما خودم که کمی بیشتر نحقیق کردم فهمیدم که مناسب نیست و از خریدش منصرف شدم و الان خیلی خوشحالم
07:44  1397/05/26
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 ابان : به کسی زنگ نزدن برای تحویل. کسی اطلاعی نداره؟
تی8/ تی9 : هر دفعه زنگ میزنیم به 42724 هر کدوم ده روز ده روز عقب میندازن / کسی جواب درست نمیده / امروز بهشوه گفتم یه سری به قسمت نظرات مشتریان بزنید / هر چی فحش خارومادر هست اینجا دارن میدن / هر چی نفرین لعنت هست میکنن / خودتان را به کوری کری نزنید / دست اخر میگه بله قربان حق با شماست /
J7 : 28 اسفند شاسی شده گنوز نه پلاک شده نه بیمه
مشهدj7 : ماشین امروز تحویل گرفتم ثبت نامی ۲۳ مهرماه ان شالله بقیه دوستان هم به زودی تحویل بگیرند
مهدی s5 26 مهر : عمو اجازه بده بیمه و پلاک بشه بعدا زنگ بزن
علی : سلام دوستان خودتان را خوشحال نکنیید الان به دوماه هست همه مدارک امده حتی کارت سوخت ولی از ماشین خبری نیست اس۵ نوزده مهر
حسام ایرانی : اشگال ترین خودرو دنا هستش( قیافه ارنولد کارایی مورچه )
حمید اس فایو : ثبت نام 22 مهر شیراز امروز شاسی شد.
تارا v1 دنده ای5 : سلام دوستان عزیز تارا تحویل ۲۴ دی امروز تحویل گرفتم چند نکته نظرمو جلب کرد اولین نکته جاداری ماشین بود من که قبلا پژو۴۰۵ داشتم چه در داخل چه صندوق عقب جادار تره دومین نکته بی صدایی ماشین بود در زمان حرکت هیچ صدایی چه از بیرون چه از داخل نمیاد کمکها به نسبت چیزی که انتظار داشتم نرم تره موتور نرم کار میکنه فرمون که نگم برات برقیه تا حالا فرمون به این نرمی ندیدم حتی تو ماشینای خارجی کیفیت ساختم خوبه کاش رو دریها پلاستیک نرم کار میکرد یکم ضعیفه در کل همه چیش بهتر از انتظارمه فقط نکته ای که حالمو گرفت چراغ عقب سمت چپه که یکم توش آب میره که امیدوارم گارانتی درست کنه
ساینا هفته چهارم بهمن : بنده در تاریخ 6 اردیبهشت برام تکمیل وجه اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهزاد ، دوگانه 30 دی : سلام بیشتر خواهد بود ، چون زمانی که دنا پلاس 350 بود ، سورن 372 بود و الآن دناپلاس 550 هست.
دوگانه : سلام امروز کسی دوگانه فاکتور شده
ریحانه رانا تحویل 30 بهمن : ممنونم 18 دی تکمیل وجه
اپشنال مشکی12 : کسی از دنا اپشنال هست که از شرکت براش پیامک تحویل حضوری اومد باشه؟
غلام : سلام خسته نباشید برادر خودت اذیت نکن نمایندگی که بری بگی سورن دارم میگه هر صدای عادی خدا صبری بهمون بده تا بتونیم بفروشیم
ماهان خ : سلام کی ثبت نام کردیدید تاریخ تخصیص شما چه تاریخی بود
x55 : دوستان گروه تشکیل شد ، لطفا همه بیاید اونجا ، چنتا کامنت پایین تر لینکش هست
عصبانی : ما سامانه یکپارچه ها تکلیفمون مشخه دیگه ... تابستان >> پاییز ، پاییز >> زمستان.... زمستان >>>> بهار ، بهار>>> تابستان ... تابستان >>> پاییز خداروشکر دیگه کارمون از شمردن ماه گذشته و فصل به فصل شوتمون میکنن عقب انشالله درمان سرطان بچه های مسبب این معطلی ها هم توسط پزشکها این چنین باشه: آقای دکتر بچه ام کی خوب میشه؟ دکتر: پاییز ، پاییز که شد آقای دکتر گفتی پاییز: نه امیدتون به خدا باشه ، زمستون حتما دیگه داروها تاثیرشو میذار و خوب میشه
تک : از زمان فاکتور ماشین
207تحویل 30دی : تا 5 دی مهلت داشت