وزارت راه حامی آزادسازی قيمت خودرو/ ایران در رتبه دوم بیشترین تعرفه واردات خودرو دنیا

 

وزارت راه حامی آزادسازی قيمت خودرو/ ایران در رتبه دوم بیشترین تعرفه واردات خودرو دنیا

 
کارگروه مسافری وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و مسئولان بخش مسافری سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، ادارات کل استانی، شهرداری‌ها در وزارتخانه برگزار شد.
 
مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه به رابطه سیاست‌های خودرویی و قیمت سوخت در ایران اشاره کرد و گفت: در این زمینه به‌جای پایین بودن قیمت خودرو چه شخصی و باری همچنین بالا بودن هزینه نگهداری، برعکس آن عمل شده که باعث خودرو محوری شده است.
 
تقی زاده خاطرنشان کرد: در کشورهایی که از حمل‌ونقل هوایی و ریلی کمتر استفاده می‌شود تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی بالا تر است و این مسئله در کشورهایی که  سوخت ارزان تری دارند نیز صدق می‌کند.
 
در ادامه گزارش مقایسه قیمت خودرو در ایران و سایر کشورهای جهان از جمله کشور آلمان از سوی کارشناس معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تشریح و سپس از سوی حاضران جلسه مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت. در این گزارش عنوان شد که یکی از علل بالا بودن قیمت خودرو بالا بودن تعرفه واردات است و در این خصوص ایران رتبه دوم جهان را دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص خاطرنشان کرد: ما به دنبال جلوگیری از کاهش واردات یا تولید خودرو در داخل کشور نیستیم اما اعتقاد داریم که قیمت خود را باید کاهش و هزینه نگهداری آن افزایش یابد.
 
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی همچنین با توجه به اینکه این گزارش بر اساس شاخص GDP تهیه شده است تأکید کرد که بار دیگر با در نظر گرفتن معیار حد اقل دستمزد تعیین‌شده از سوی وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی قدرت خرید و قیمت سوخت پرداختی از سوی مردم محاسبه شود.
 
تقی زاده در بخش دوم نشست که با اشاره به قابلیت‌های گردشگری در شهر‌ها و استان‌ها گفت: یکی از پتانسیل‌های قابل‌توجه و درآمدزا در شهر پتانسیل‌های گردشگری است و در بسیاری از کشورها زنده نگه‌داشتن شب‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از جذابیت‌های شهرها محسوب می‌شود. در این خصوص شهرداری‌ها در قبال دادن مجوز برای فعالیت شبانه اماکن تفریحی، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها درآمد‌زایی می‌کنند که رضایت‌مندی شهروندان را در بر دارد.
 
وی در بخش سوم با اشاره به تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل از سوی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: درحالی‌که توسعه حمل‌ونقل ریلی در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد اما حجم واردات ناوگان جاده‌ای بالاتر است و در عوض از سوی دستگاه‌های مختلف برای واردات ناوگان ریلی سد و مانع‌تراشی می‌شود. همچنین با نگاهی به بودجه‌ها در میابیم که بودجه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از بخش ریلی بیشتر است.
 
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «به حمل‌ونقل عمومی یارانه کمتری پرداخت می‌شود» گفت: شهرداری‌ها موظف به جابجایی مردم هستند نه خودروها که در این خصوص با نگاهی به کشورهای مختلف حتی روسیه در میابیم که کشورهای ثروتمند نیز علی رقم داشتن منابع مالی لازم هیچ‌گونه اقدامی به تعریض معابر و احداث بزرگراه‌های دوطبقه نمی‌کنند، بلکه در عوض ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی مردم با کمترین سرفاصله در فواصل کوتاه و بلند فراهم شده است.
 
تقی زاده خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل با همکاری شهرداری‌ها، وزارت کشور و بخش‌های مختلف مرتبط با حمل‌ونقل تدوین و ۱۰۴ اقدام استراتژیک آماده شد.
 
در ادامه با توجه به ارائه برخی نواقص و آسیب‌ها در صنعت گردشگری ایران با رویکرد حمل و نقل از طرف جامعه تورگردانان، مقرر شد دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل با برگزاری جلسات مستمر با بخش دولتی و خصوصی نسبت به حل موضوعات اقدام نماید.
 

source

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاوه
0

کاری که بیست یا سی سال پیش باید انجام می شد الآن به فکرشان رسیده است! انگار حضرات خواب تشریف دارند!
و البته گاری سازان داخلی با انحصار و رانت، طی این چند سال حسابی در پاچه مردم بیچاره کرده اند. مطمئن باشید نه تنها هیچ کاری برای حل مشکل خودرو از لحاظ قیمت و کیفیت نمی کنند، بلکه نقشه های تازه می کشند تا چه جوری باز هم مردم را سرکیسه کنند!!!
10:38  1397/05/28
پاسخ دادن
کاربر: عرفان348
0

به عکسش نمیاد دغدغه مردم رو داشته باشه
07:36  1397/05/28
پاسخ دادن
کاربر: عرفان348
0

خود این آقایان چه بسا از سهامداران مستقیم یا غیر مستقیم ایرانخودرو و سایپا هستند
07:29  1397/05/28
پاسخ دادن
پیمان
0

حالا بدترین زمان برای آزادسازی قیمت خودرو است معلوم نیست چی به چیه اول باید وضع دلار و قیمتها و واردات را سامان بدهید بعد در زمان ثبات و آزاد سازی واردات خودرو بدون رانت وتثبیت قیمت آزادسازی کنید و البته حق انتخاب به مردم برای خرید خودروهای روز خارجی با قیمت واقعی بدهید ببینید این لگن های نیمه مونتاژی را کی می خره ۴۰ ساله با حمایت و رانت به اصطلاح خودروهایی که هیچ وقت تولید داخل نبودند مردم را چاپیدید و با لگن ها کشتید .
14:19  1397/05/27
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : ابجی گلم شما که دارید تحویل میگیرید خیر شامل نمیشه
امید ایکس ۵ : واسه من ۱۹ اسفند فاکتور شده ولی چطور واسه منو بارگیری نکردن ! پرسیدم میگن بارگیری نشده
حمید : سلام ابتدا وی یک در خواست داشتم موقع واریذ گفتند فقط وی چهار حالا با قیمت گرانتر معلوم نیست کی تحویل می‌دهند آن وزیر سمت داره چکار می‌کنه این که از قبلی صد پله بدتر یک خبر نگار باغیرت نیست پیگیری کنه نظارت کو مردم گناه دارند هیجکس نیست
تارا : شما هم قطعا ماشین ندارید و درک میکنید بی ماشینی سخته... واقعا درست نیست خب! الکی یکی میاد خبر خوب میگه... بابا ماشینی که قرار بوده ۳ ماهه بدن شده ۴ ماه خب واقعا سخته... درک کنیم شرایط هم رو...
احمد : آقا ماشین مدل پایین نباید فلاش کنید چون اون رسوبات دیگه حالت درزگیر گرفتن برای موتور شما وقتی فلاش کنی تمام اون رسوباتی که درز های باز شده ی موتور شمارو پوشونده رو باز کردی الان دیگه باید ببری تعمیر موتور اساسی کنی و خواهشا دیگه نرو پیش اون تعویض روغن احمقی که باید اینارو میدونست
ساینا : آخر سال که پیامک مالیاتش اومد متوجه داستان میشی.
زهرا : سلام دوستان من هم هفته چهارم بهمن بودم دیگه امیدی نداشتم ولی خدا را شکر پنجم اردیبهشت دعوت نامه صادر شد و مابقی هزینه واریز کردیم نگران نباشید امروز فردا که برای شما هم دعوت نامه با قیمت مناسبتر از کارخانه و بازار بیاد
عبدالا : خدا از تون نگزرد کلا برداری می کنید تو روز روشن هیچ کس هم خو تو وای نمی ستد هر روز یک باملوی سهم می کنید من ساینا دوگانه سوز شیش ماه نوشتم حالا شد یک سال هنوز تحویل نمی دهید هیچ کس هم پاسخگو نیست خدا پول من را گرفتید خواب هم نمی دهید
اسفند ماه ۱۴۰۱ : انشالله عزیزانتان را گرفتار کنه سایپا
اسفند ماه ۱۴۰۱ : خدا لعنت کنه بر مدیران سایپا آخرش پس میدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند به 21 تکمیل 18 : برا من فعلا بروزرسانی شد
60019تحویل 29اسفند به 21 : تکمیل هفدهم کسی هست فاکتور نشده باشه
زمستان معمولی : سلام بخشنامه4722هستم بنظرتون چندتابخشنامه دیگه جلوازمن هست اگه اطلاعی دارین بگین ممنون میشم
پارس سفارشی 4714 : واقعا راستی میگی خدایش ما پول ایلکس نداریم یا سفارشی یا معمولی برامون بدن
🤠 : فقط ماهی دو بار وانت آریسان که رو دستشون مونده رو فروش میزاره
پارس سفارشی زمستان : ما به اندازه پارس سفارشی پول داریم
207اتومات تکمیل وجه 27اذر : دیروز زنگ زدم ایران خودرو میگه تیر ماه ماشینتون میدن آیا کسی اتومات سقف فلز تکمیل وجه آذر ماه هنوز خودروشو نگرفته باشه سبز رو بزنه
207 اسفند : دوستان تبدیلی تکمیل وجه 14 دی شما هم خودرو حمل شده به نمایندگی
حمید دوگانه دی ماه : سلام دوستان من 28فروردین تکمیل وجه کردم و29چراغ درحال تخصیص روشن شد کسی مثل من بوده که فاکتور شده باشه از دی ماهی ها عزیز؟چون من الان20روز منتظرم فاکتور نشده
زهرا : واقعا راسته از کجا فهمیدین بخشنامه اومده واسه 4714