تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 

تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 
قریبا از تیرماه امسال و همزمان با ممنوعیت واردات خودرو، واردات قطعات خودرو نیز با مشکل مواجه شد. در همین راستا از یک سو ما به التفاوت پرداخت ارز توسط قطعه سازان و از سوی دیگر محدودیت در واردات و ترخیص قطعات خودرویی باعث شد، نه تنها تولید خودرو به کندی پیش رود و در نهایت 70 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه ها باقی بماند، بلکه باعث شد تا خدمات پس از فروش خودروها توسط نمایندگی ها با دل نگرانی همراه شود و در مقابل بازار تعمیرات خودرو را با مشکلاتی مواجه کند. 
 
تولید 70 هزار خودروی ناقص نتیجه محدودیت ترخیص قطعات 
محدودیت و عدم ترخیص قطعات خودرو در 21 روز توانست حدود 70 هزار خودروی ناقص را مهمان کارخانه ها کند و خودروسازان را درگیر تجاری سازی این تعداد خودرو!
 
 البته گرچه درست یک ماه پس از تولید این تعداد خودرو ناقص در کف کارخانه ها، با تعطیلی خطوط تولید خودروسازان داخلی حدود 20 هزار خودرو تجاری ساز شد، اما پس از این تعطیلی ها همچنان تعداد خودروهای ناقص 50هزار دستگاه است که البته انجمن صنایع همگن قطعه ساز اعلام کرده است که این امیدواری وجود دارد که با ترخیص قطعات خودرویی که از هفته آخر شهریورماه آغاز شده است، تعداد خودروهای ناقص تولید شده کاهش یابد. 
 
کندی ترخیص قطعات خودرویی کار دست تعمیرکاران داد
یکی دیگر از واکنش های صنعت خودروسازی و بازار خودرو از محدودیت ترخیص قطعات خودرویی در تابستان امسال به کمبود قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیر خودروها بود که این مورد هم برای داخلی ها و هم برای خارجی ها آن هم با اختلاف قیمت های متفاوت ایجاد شد. به گونه ای که به گفته رییس انجمن تعمیرکاران خودرو، تعداد زیادی از قطعات و لوازم یدکی خودروها در بازار همان قطعات دست دوم و از رده خارج شده دوره های گذشته بودند که یا در انبارها باقی مانده بودند و یا دوباره توسط دلالان به بازار تزریق شد، بودند. با این حال اما ترخیص به تدریج قطعات خودرویی دردی از تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تعمیرکاران دوا نکرد و همچنان قطعات دست دوم و از رده خارج شده در این بازار جولان می دهند. 
 
 خدمات پس از فروش خودرو آب رفت
 خدمات پس از فروش خودرو که از جمله ضمانت های اولیه خرید هرخودرویی محسوب می شود، طی دو ماه اخیر با چالش هایی همراه شده است. در این مدت برخی خدمات رایگان و سرویس های دوره ای خودروهای داخلی و خارجی به دلیل نبود و کمبود قطعات یا پولی شدند و یا حذف. به گونه ای که برخی فعالان بازار اعلام کردند که با ادامه روند کمبود قطعات خودرویی این امکان وجود دارد که تعداد مشتریان ناراضی از خدمات پس از فروش خودروها روز به روز افزایش یابد. 
 
حال با در نظر گرفتن اینکه از هفته پایانی شهریورماه روند ترخیص قطعات خودرویی در کنار واردات سایر کالاهای اساسی از سر گرفته شده است، این امیدواری وجود دارد که روند خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز در انبارهای شرکت های خدمات پس از فروش همچون گذشته شود و نگرانی های این بخش نیز رو به کاهش یابد و از سویی دیگر زنجیره تعمیر و تولید خودروهای نیازمند به قطعات وارداتی محکم تر شود.  
 
دوماه تمام است که واردات قطعات خودرو با مشکلاتی همچون واردات، در گمرک ماندن و تخصیص نیافتن ارز مواجه هستند و همین امر نگرانی نمایندگی های خودرو جهت تامین قطعات داخل انبارها را افزایش داده است. 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس معمولی : هیزله
مهدی : سلام از آماده تخصیص تا تحویل خودرو چقدر طول میکشه ؟؟
زهره : سلام اون سر کشور هم باشی یک میلیون کرایه اتوبوست نمیشه پس بیایی بهتر از اینه که 150میلیون بیشتر بدی
علی آریزو 6پرو : در جواب لطفا پاسخ بدین: داداش من تایید لیزینگ 24بهمن هستش هنوز شاسی نخورده شما هم صبر ایوب رو داشته باش
رانا پلاس تبدیل به207 tu3 : برای ثبت شکایت اول شماره 096440 روشماره گیری کنید بعد عدد 2 رو شماره گیری میکنید بعد دوباره عدد 2 رو شماره گیری میکنید بعد یه خورده منتظر می مونید تا به کارشناس وصل بشید بعد از وصل شدن میگید بخاطر تاخیر شکایت دارم بعد کد ملی میگید یارو شکایتتون رو ثبت میکنه و یک کد پیگیری میاد بهتون دوباره فرداش همون شماره رو می گیرید و کد پیگیری رو میگید نتیجه شکایت و تاریخ حدودی فاکتور شدنتون رو میگه
جواب اشنا : اخه داداش ما چند ین کیلومتر دوریم نمیتونیم بیاییم وسیله نداریم ما چه گناهی داریم اخه
2077 : آقا کسی تازگیا پلاک شده گزینه سبز بزنه
محمدحسن : برگ سبز ببر پلیس +10 درخواست بده
اسفند : سلام بچهای اسفند از شرکت سایپا به منم زنگ زدن برا تبدیل قبول نکردم این دیگه تیر آخرشون بود نهایتن تا 15 میاد اسفندی های منتظر تیک سبز بزنن ببینم چند نفری میشیم