تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 

تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 
قریبا از تیرماه امسال و همزمان با ممنوعیت واردات خودرو، واردات قطعات خودرو نیز با مشکل مواجه شد. در همین راستا از یک سو ما به التفاوت پرداخت ارز توسط قطعه سازان و از سوی دیگر محدودیت در واردات و ترخیص قطعات خودرویی باعث شد، نه تنها تولید خودرو به کندی پیش رود و در نهایت 70 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه ها باقی بماند، بلکه باعث شد تا خدمات پس از فروش خودروها توسط نمایندگی ها با دل نگرانی همراه شود و در مقابل بازار تعمیرات خودرو را با مشکلاتی مواجه کند. 
 
تولید 70 هزار خودروی ناقص نتیجه محدودیت ترخیص قطعات 
محدودیت و عدم ترخیص قطعات خودرو در 21 روز توانست حدود 70 هزار خودروی ناقص را مهمان کارخانه ها کند و خودروسازان را درگیر تجاری سازی این تعداد خودرو!
 
 البته گرچه درست یک ماه پس از تولید این تعداد خودرو ناقص در کف کارخانه ها، با تعطیلی خطوط تولید خودروسازان داخلی حدود 20 هزار خودرو تجاری ساز شد، اما پس از این تعطیلی ها همچنان تعداد خودروهای ناقص 50هزار دستگاه است که البته انجمن صنایع همگن قطعه ساز اعلام کرده است که این امیدواری وجود دارد که با ترخیص قطعات خودرویی که از هفته آخر شهریورماه آغاز شده است، تعداد خودروهای ناقص تولید شده کاهش یابد. 
 
کندی ترخیص قطعات خودرویی کار دست تعمیرکاران داد
یکی دیگر از واکنش های صنعت خودروسازی و بازار خودرو از محدودیت ترخیص قطعات خودرویی در تابستان امسال به کمبود قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیر خودروها بود که این مورد هم برای داخلی ها و هم برای خارجی ها آن هم با اختلاف قیمت های متفاوت ایجاد شد. به گونه ای که به گفته رییس انجمن تعمیرکاران خودرو، تعداد زیادی از قطعات و لوازم یدکی خودروها در بازار همان قطعات دست دوم و از رده خارج شده دوره های گذشته بودند که یا در انبارها باقی مانده بودند و یا دوباره توسط دلالان به بازار تزریق شد، بودند. با این حال اما ترخیص به تدریج قطعات خودرویی دردی از تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تعمیرکاران دوا نکرد و همچنان قطعات دست دوم و از رده خارج شده در این بازار جولان می دهند. 
 
 خدمات پس از فروش خودرو آب رفت
 خدمات پس از فروش خودرو که از جمله ضمانت های اولیه خرید هرخودرویی محسوب می شود، طی دو ماه اخیر با چالش هایی همراه شده است. در این مدت برخی خدمات رایگان و سرویس های دوره ای خودروهای داخلی و خارجی به دلیل نبود و کمبود قطعات یا پولی شدند و یا حذف. به گونه ای که برخی فعالان بازار اعلام کردند که با ادامه روند کمبود قطعات خودرویی این امکان وجود دارد که تعداد مشتریان ناراضی از خدمات پس از فروش خودروها روز به روز افزایش یابد. 
 
حال با در نظر گرفتن اینکه از هفته پایانی شهریورماه روند ترخیص قطعات خودرویی در کنار واردات سایر کالاهای اساسی از سر گرفته شده است، این امیدواری وجود دارد که روند خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز در انبارهای شرکت های خدمات پس از فروش همچون گذشته شود و نگرانی های این بخش نیز رو به کاهش یابد و از سویی دیگر زنجیره تعمیر و تولید خودروهای نیازمند به قطعات وارداتی محکم تر شود.  
 
دوماه تمام است که واردات قطعات خودرو با مشکلاتی همچون واردات، در گمرک ماندن و تخصیص نیافتن ارز مواجه هستند و همین امر نگرانی نمایندگی های خودرو جهت تامین قطعات داخل انبارها را افزایش داده است. 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آمنه : پیش فروش 2 مرحله پول واریز کردم تکمیل وجه 16 اسفند طرح ویژه نادران جوانی جعمیت قرار بود 30 روزه خودرور بدن هنوز فاکتور نشده
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم