توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 

توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت گفت: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند.
توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است
ماشاءالله قاسمی‌نژاد رائینی رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت با گلایه از اینکه صنعت موتورسیکلت و قطعه سازی آن به فراموشی سپرده شده است به خبرنگار خودروکار گفت: به نظر می رسد دیگر صنعت موتورسیکلت در لیست اولویت ها و سیاست های دولت و وزارت صمت  قرار ندارد و آنقدر دغدغه های دیگری دارند که صنعت موتورسیکلت برایشان مهم نیست.
 
او ادامه داد: تصورم می کنم با این وضعیتی که وجود دارد صنعت موتورسیکلت اعم از تولید موتورسیکلت و تولید قطعات آن تعطیل شده است زیرا هم تولید موتورسیکلت و هم تولید قطعات از سوی تولیدکنندگان متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد افزود: قبلا عنوان می شد صنعت موتورسیکت همانند خودرو مورد توجه مسئولان دولتی است، اگر چه صنعت خودرو هم این روزها با مشکلات و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می کند اما این روز ها مشاهده می کنیم که صنعت موتورسیکلت دیگر اهمیتی برای آن ها ندارد.
 
او با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه قطعه سازی بیان کرد:  هر کیلو نیکل 500 هزارتومان در بازار قیمت دارد و قیمت جهانی آن را اگر نگاه کنید بالاترین قیمتی که وجود دارد 20 دلار است. اگر شما با دلار 15 هزار تومانی هم آن را خریداری کنید، 300 هزار تومان می شود اما  تولید کننده امروز در بازار آن را باید با 500 هزار تومان تهیه کند. این گونه که مشخص است خانه از پای بست ویران است.
 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط سندیکای قطعه سازان  توان تامین قطعات بدنه موتورسیکلت را برای تولید کنندگان دارد گفت: آن زمان که سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت، آمادگی خود را جهت تامین قطعات بدنه موتورسیکلت های تولید داخل با استاندارد های جدید به انجمن و وزارت صمت اعلام کرد منوط به این موضوع بود که موتورسیکلت سازان از پس تامین انجین و آن 40 الی 50 درصد قطعاتی که از خارج کشور تامین می شود بر بیایند اما عملا آن ها هم نتوانستند نیاز تولید خود را تامین کنند.
 
او ادامه داد:  تولید تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت تنها به رفع نیاز بازار محدود شده  است و تولید آن هایی که وابسته با کارخانه های تولید موتورسیکلت بودند چند ماه است که متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد در مورد اینکه  عنوان شد ترخیص قطعات موتورسیکلت هم از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شده است گفت: به نظر می رسد هنوز این اتفاق نیافتاده است و بیشتر این موضوع تبلیغاتی بوده است چون تا به امروز خبری از عملیاتی شدن آن به گوش نمی رسد. آنقدر مشکلات دولت زیاد است که این روز ها نگاه دولت تنها به تامین مایحتاج ضروری مردم کشور است. جامعه موتورسیکلت سواران کشور تنها شاید 5 الی 10 درصد از مردم باشد و برای همین این صنعت در اولویت قرار نگرفته است.
 
او  تصریح کرد: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند که تنها برای رفع نیاز بازار و تقاضایی که برای موتورسیکلت سواران در بازار وجود دارد است. که این موضوع بستگی به نوع قطعه هم دارد. به طور مثال باک موتورسیکلت ها اگر سوراخ شود دچار حریق و اتش سوزی موتورسیکلت می شود بنابراین صاحب آن نمی تواند برای جوش دادن آن اقدام کند و مجبور است آن را خریداری کند. اما قطعه ای که باب ضرورت ندارد تولید آن به صرفه نیست.
 
 رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت مشکلات تولید کنندگان قطعه سازان موتورسیکلت را بر شمرد و گفت: بزرگترین مشکل قطعه سازان عملا گرانی مواد اولیه و بالا دستی است و از سویی هنگامی که قیمت تولید و محصول نهایی بالا می رود تقاضا در بازار کم می شود. از سویی ارز مورد نظر نیز در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد در حالی که ارز نیمایی شامل حال آن ها می شود اما برای گرفتن آن مدام پاسکاری می شوند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

اگر قوانین رو سختگیرانه کنن میتونن از موتور استفاده کنن ملت... فعلا ماشین خیلی لوکس شده در ایران...
17:17  1397/07/13
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

وقتی تمام مسئولین با قدرت و دارای جایگاه تصمیم گیری تاجرانی سودجو شده اند و برای حفظ منافع خود بشدت تکرار میکنم بشدت جلوی رشد صنعت و تولیدو میگیرند تا مبادا به تجارتشون صدمه ای وارد شود ، این اتفاقات خیلی هم دور از ذهن نبود و براحتی میشد پیش بینی کرد . ما مردم هم با کارهای نسنجیده حمایتشان میکنیم
15:01  1397/07/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه
207 اتو ت30دی تکمیل 5 دی مشگی : داداش واقعا فاکتور شدی ؟؟؟؟
علی : سلام به همه‌ی دوستان پیامک تحویل حضوری برام اومده اگه قبول نکنم بنظرتون کی ماشین میرسه دستم ساکن تهران ساینا 85گانه جواب بدید ممنون میشم
jalil : سلام دوست عزیز مال من بانک صادرات بود هشت روز طول کشید بعد پیامک اومد از حسابم کارمز کم کرد
رضایی : دوستان من تابستان 1403 پژو برام در امده امید داشته باشم تحویل بدن
بهنام : دوستان زمانی که می‌زنه در برنامه تحویل قرار دارید چقدر طول می‌کشه ماشین برسه
پارس : 02/22 ثبتنام انجام دادم ولی فاکتور نشده