توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 

توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت گفت: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند.
توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است
ماشاءالله قاسمی‌نژاد رائینی رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت با گلایه از اینکه صنعت موتورسیکلت و قطعه سازی آن به فراموشی سپرده شده است به خبرنگار خودروکار گفت: به نظر می رسد دیگر صنعت موتورسیکلت در لیست اولویت ها و سیاست های دولت و وزارت صمت  قرار ندارد و آنقدر دغدغه های دیگری دارند که صنعت موتورسیکلت برایشان مهم نیست.
 
او ادامه داد: تصورم می کنم با این وضعیتی که وجود دارد صنعت موتورسیکلت اعم از تولید موتورسیکلت و تولید قطعات آن تعطیل شده است زیرا هم تولید موتورسیکلت و هم تولید قطعات از سوی تولیدکنندگان متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد افزود: قبلا عنوان می شد صنعت موتورسیکت همانند خودرو مورد توجه مسئولان دولتی است، اگر چه صنعت خودرو هم این روزها با مشکلات و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می کند اما این روز ها مشاهده می کنیم که صنعت موتورسیکلت دیگر اهمیتی برای آن ها ندارد.
 
او با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه قطعه سازی بیان کرد:  هر کیلو نیکل 500 هزارتومان در بازار قیمت دارد و قیمت جهانی آن را اگر نگاه کنید بالاترین قیمتی که وجود دارد 20 دلار است. اگر شما با دلار 15 هزار تومانی هم آن را خریداری کنید، 300 هزار تومان می شود اما  تولید کننده امروز در بازار آن را باید با 500 هزار تومان تهیه کند. این گونه که مشخص است خانه از پای بست ویران است.
 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط سندیکای قطعه سازان  توان تامین قطعات بدنه موتورسیکلت را برای تولید کنندگان دارد گفت: آن زمان که سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت، آمادگی خود را جهت تامین قطعات بدنه موتورسیکلت های تولید داخل با استاندارد های جدید به انجمن و وزارت صمت اعلام کرد منوط به این موضوع بود که موتورسیکلت سازان از پس تامین انجین و آن 40 الی 50 درصد قطعاتی که از خارج کشور تامین می شود بر بیایند اما عملا آن ها هم نتوانستند نیاز تولید خود را تامین کنند.
 
او ادامه داد:  تولید تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت تنها به رفع نیاز بازار محدود شده  است و تولید آن هایی که وابسته با کارخانه های تولید موتورسیکلت بودند چند ماه است که متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد در مورد اینکه  عنوان شد ترخیص قطعات موتورسیکلت هم از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شده است گفت: به نظر می رسد هنوز این اتفاق نیافتاده است و بیشتر این موضوع تبلیغاتی بوده است چون تا به امروز خبری از عملیاتی شدن آن به گوش نمی رسد. آنقدر مشکلات دولت زیاد است که این روز ها نگاه دولت تنها به تامین مایحتاج ضروری مردم کشور است. جامعه موتورسیکلت سواران کشور تنها شاید 5 الی 10 درصد از مردم باشد و برای همین این صنعت در اولویت قرار نگرفته است.
 
او  تصریح کرد: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند که تنها برای رفع نیاز بازار و تقاضایی که برای موتورسیکلت سواران در بازار وجود دارد است. که این موضوع بستگی به نوع قطعه هم دارد. به طور مثال باک موتورسیکلت ها اگر سوراخ شود دچار حریق و اتش سوزی موتورسیکلت می شود بنابراین صاحب آن نمی تواند برای جوش دادن آن اقدام کند و مجبور است آن را خریداری کند. اما قطعه ای که باب ضرورت ندارد تولید آن به صرفه نیست.
 
 رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت مشکلات تولید کنندگان قطعه سازان موتورسیکلت را بر شمرد و گفت: بزرگترین مشکل قطعه سازان عملا گرانی مواد اولیه و بالا دستی است و از سویی هنگامی که قیمت تولید و محصول نهایی بالا می رود تقاضا در بازار کم می شود. از سویی ارز مورد نظر نیز در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد در حالی که ارز نیمایی شامل حال آن ها می شود اما برای گرفتن آن مدام پاسکاری می شوند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

اگر قوانین رو سختگیرانه کنن میتونن از موتور استفاده کنن ملت... فعلا ماشین خیلی لوکس شده در ایران...
17:17  1397/07/13
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

وقتی تمام مسئولین با قدرت و دارای جایگاه تصمیم گیری تاجرانی سودجو شده اند و برای حفظ منافع خود بشدت تکرار میکنم بشدت جلوی رشد صنعت و تولیدو میگیرند تا مبادا به تجارتشون صدمه ای وارد شود ، این اتفاقات خیلی هم دور از ذهن نبود و براحتی میشد پیش بینی کرد . ما مردم هم با کارهای نسنجیده حمایتشان میکنیم
15:01  1397/07/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : اسفندها عزیز لایک کنن
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا الوند ممنون از کامنت دلگرم کننده ی شما🌺🌺🌺
بخشنامه 4723 : برا منم نیومده 4723 هستم
محمدی رانا : 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود
رانا : دیگه نظری ندارم خدای
رانا : تا 21 دی ماه
دی بویین زهرا : 20روز دیگه فقط حضوری من رفتم گرفتم
یک پارچه 90روزه : آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم کی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت داره4ماه میشه
محمدمهدی : خداروشکر ازشر دعوتنامه پیشنهادی راحت شدیم.وغیرفعال گردید.شایداین جمعه بیاید شاید.
سورن پلاس جدید : سلام منم باید 14 فروردین تحویل میگرفتم ولی هنوز فاکتور نشده واریز وجه 13 دی