به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

رپورتاژ - گاهی وقت‌ها انرژی که برای فروش یک خودرو می‌گذاریم بیشتر از تعمیر و استفاده دوباره آن است. برخی از فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند اگر قرار باشد ماه‌ها منتظر از راه رسیدن مشتری برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم بمانند، خودشان خودروی خود را ارتقا می‌دهند؛ طوری که حداقل دیگر فرقی با تیپ دو نداشته باشد.

امکانات ما برای یک فیس‌لیفت خانگی

اولین خودروی ۲۰۶ که خاک ایران روی تنش نشست تیپ یک بود. امروز پرفروش‌ترین ۲۰۶ از سری تیپ پنج و دو است. امکانات رفاهی موجود در این دو تیپ حتی منجر به توقف تولید مدل‌های دیگر ۲۰۶ شده است. همین امکانات باعث شده که قیمت ۲۰۶ از ۱۷ میلیون تومان در تیپ یک شروع و به ۷۰ میلیون تومان در تیپ پنج ختم شود.

 افرادی که به خاطر این کمبودها در خرید ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم تردید دارند می‌توانند با دست‌کاری برخی از جزییات خودروی خود را ارتقا دهند. یکی از ارزان‌ترین خریدهایمان می‌تواند پشتی صندلی عقب باشد که مدل نو آن با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین  با جست‌وجو در سایت دیوار و حدود ۲۰۰ هزار تومان بودجه می‌توانیم یک ضبط فابریک ۲۰۶ بخریم و روی آن نصب کنیم تا خودروی تیپ یک هم اینگونه مجهز به خواندن سی‌دی، جای فلش و کابل ‌ AUX  شود. همچنین با حداقل ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هم می‌شود برای صندلی عقب باند نصب کرد. در سایت دیوار ست باند عقب ۲۰۶ را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

کمبودهای ۲۰۶ تیپ یک نباید به شکلی باشد که ما را مجبور به فروش آن کند. خودمان می‌توانیم قبل از فروش جای خالی بسیاری از تجهیزات آن را پر کنیم. برای مثال اگر چراغ‌های عقب و جلو شفافیت ندارند می‌توان به مرور زمان با ۷۰۰ هزار تومان آن‌ها را عوض کرد.

عمر طولانی این خودرو در ایران باعث شده که تجهیزات جانبی زیادی از آن در بازار باشد. برای مثال حتی تریم‌های داخلی جذابی برای ۲۰۶ در مغازه‌ها موجود است که معمولا با قیمت ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. مثلا می‌توان یک تریم ارتشی، یا صورتی رنگی روی داشبورد و جلوی ماشین بیاندازیم تا چهره اسپورتی به خودرو بدهیم.

 حتی آینه‌های شاگرد و راننده را هم می‌توانیم برقی کنیم. برخی از تعمیرکاران با چک کردن سیم‌کشی خودرو آینه‌های جانبی را برقی می‌کنند. انجام دادن این کار نیاز به شناخت کامل از سیستم برق‌کشی خودرو دارد که تنها برخی از افراد از پس آن برمی‌آیند. تنها مشکل این کار پیدا کردن موتور آینه بوده که دشوارترین مرحله آن است.

 اگر عزمتان را برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ جزم کرده‌اید و می‌خواهید تغییراتی در آن بدهید پس احتمالا یک سنسور دمای بیرون هم نیاز خواهید داشت. این هم کاری است که برخی از متخصصان اسپرت کردن خودرو انجام می‌دهد.

برخی از جزییات هم به هیچ وجه قابل تغییر نیست. برای مثال تغییر سیستم برق در تیپ ۲ را نمی‌توان در نسخه‌های تیپ یک هم تکرار کرد. همین کمبود باعث می‌شود که راه تغییر پیشرانه و افزایش شتاب آن در تیپ یک ممکن نشود. در ۲۰۶ تیپ دو برخی با تغییر پیشرانه ۲۰۶ به نوع RC  شتاب آن را از ۱۴ ثانیه به ۷ ثانیه می‌رسانند. به طور کلی ۲۰۶ از آن دسته خودروهایی است که به خاطر طراحی موتور و همچنین ظاهر اسپرت آن با تیونینگ به خوبی هم‌خوان می‌شود. طوری که برخی از افراد برای تغییر این خودروی فرانسوی حاضر می‌شوند حتی تا ۴۰ میلیون تومان هم خرج ۲۰۶ خود کنند.

 

منبع : ویرلن
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ۲۰۶ تیپ یک , پیرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : اگه کسی اطلاع داره کی پیش فروش میذارن لطفا بنویسه.
کیان : همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.
چانگان cs55🤠 : تماس بگیرید با سایپا اگر کد ملی رو گرفت و بهتون گفت تو لیست هستید و منتظر پیامک باشین یعنی منتخب هستید .
کیان : اولا ۶ ماه نه بیشتر حتی یه سال که افزایش قیمت میخوره دوستان سهند اس همون سایناس با چراغ متفاوت اون سهند جی هست که عین اطلس سانروف و مولتی مدیا و دوربین دنده عقب و چیزای دیگه داره
mhd S3 : سلام از دوستان کسی تا حالا شکایتش در دادگستری به نتیجه رسیده و تونسته خسارت رو از زمان دیر کرد تا زمان تحویل بگیره؟ کسی تا حالا از کرمان موتور بدون شکایت دیرکرد گرفته؟
کیان : سهند اس همون ساینا س هواستون باشه فقط چراغش فرق میکنه وسلام اون سهند جی هست که عین اطلس فول آپشنه اشتباه نگیرین سهند اس رو با سهند جی
افشین جی۷ : آقا توروخدا با این همه بلا و مصیبت و بدبختی جی۷ ها رو که تحویل گرفتین کمتر از ۲ تومن آگهی نکنید. موقع ثبت نام یک میلیارد و ۲۸۰ میدادیم طلا الان ۳ تومن شده بود
مسئول محترم : مدیر محترم واقعا" جای تاسف داره این پیام بی ادبانه رو اجازه نشر دادید .
حمید : سلام شرکت سایپا مجبور بود ساینا s دوگانه رو بده چرا چون طرف یکسال بیشتر گول ریخته حساب برگ قرارداد داره میتونه شکایت کنه تو چی پول ریختی حساب برگ قرارداد داری نداری چرا مردم منصرف میکنی بزار کار درست انجام بدن پشیمون میشین
S3کرمان : اخ من واقعا خسته شدم از انتظاار،، شش ماهه بی انصافا جواب درستی به آدم نمیدن، خسته شدم بس پول اسنپ دادم،،😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
30بهمن : نه نزدم رانا پلاس هستش بخشنامه 4551 سال1401
سکوت : سلام داداش مبارکت باشه.تاریخ تکمیل وجه و موعد تحویلت رو میگی بیزحمت.با تشکر
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : تبدیل زده بودید نه اونا تبدیل زدن تحویل 30بهمن چند نفر فاکتور شده مثبت بزن فقط تحویل 30بهمن
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : تبدیل زده بودید نه
30بهمن : سلام دوستان تکمیل وجه 10 دی ماه الان فاکتور شدم
عزت اله : چطور بفهمیم فاکتور شده ؟چراغ سبز میشه یعنی چی؟
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : بهمنی هاتا چندم فاکتور شدید ؟
پانو207 : تبدیلی بودی ب 21 ؟؟؟
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز فاکتور شدید موعد بهمن اطلاع رسانی کنید ممنون.
دوگانه دی ماهی : ما میزنیم بالا نمیاره وضعیت مشتری رو