به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

رپورتاژ - گاهی وقت‌ها انرژی که برای فروش یک خودرو می‌گذاریم بیشتر از تعمیر و استفاده دوباره آن است. برخی از فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند اگر قرار باشد ماه‌ها منتظر از راه رسیدن مشتری برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم بمانند، خودشان خودروی خود را ارتقا می‌دهند؛ طوری که حداقل دیگر فرقی با تیپ دو نداشته باشد.

امکانات ما برای یک فیس‌لیفت خانگی

اولین خودروی ۲۰۶ که خاک ایران روی تنش نشست تیپ یک بود. امروز پرفروش‌ترین ۲۰۶ از سری تیپ پنج و دو است. امکانات رفاهی موجود در این دو تیپ حتی منجر به توقف تولید مدل‌های دیگر ۲۰۶ شده است. همین امکانات باعث شده که قیمت ۲۰۶ از ۱۷ میلیون تومان در تیپ یک شروع و به ۷۰ میلیون تومان در تیپ پنج ختم شود.

 افرادی که به خاطر این کمبودها در خرید ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم تردید دارند می‌توانند با دست‌کاری برخی از جزییات خودروی خود را ارتقا دهند. یکی از ارزان‌ترین خریدهایمان می‌تواند پشتی صندلی عقب باشد که مدل نو آن با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین  با جست‌وجو در سایت دیوار و حدود ۲۰۰ هزار تومان بودجه می‌توانیم یک ضبط فابریک ۲۰۶ بخریم و روی آن نصب کنیم تا خودروی تیپ یک هم اینگونه مجهز به خواندن سی‌دی، جای فلش و کابل ‌ AUX  شود. همچنین با حداقل ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هم می‌شود برای صندلی عقب باند نصب کرد. در سایت دیوار ست باند عقب ۲۰۶ را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

کمبودهای ۲۰۶ تیپ یک نباید به شکلی باشد که ما را مجبور به فروش آن کند. خودمان می‌توانیم قبل از فروش جای خالی بسیاری از تجهیزات آن را پر کنیم. برای مثال اگر چراغ‌های عقب و جلو شفافیت ندارند می‌توان به مرور زمان با ۷۰۰ هزار تومان آن‌ها را عوض کرد.

عمر طولانی این خودرو در ایران باعث شده که تجهیزات جانبی زیادی از آن در بازار باشد. برای مثال حتی تریم‌های داخلی جذابی برای ۲۰۶ در مغازه‌ها موجود است که معمولا با قیمت ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. مثلا می‌توان یک تریم ارتشی، یا صورتی رنگی روی داشبورد و جلوی ماشین بیاندازیم تا چهره اسپورتی به خودرو بدهیم.

 حتی آینه‌های شاگرد و راننده را هم می‌توانیم برقی کنیم. برخی از تعمیرکاران با چک کردن سیم‌کشی خودرو آینه‌های جانبی را برقی می‌کنند. انجام دادن این کار نیاز به شناخت کامل از سیستم برق‌کشی خودرو دارد که تنها برخی از افراد از پس آن برمی‌آیند. تنها مشکل این کار پیدا کردن موتور آینه بوده که دشوارترین مرحله آن است.

 اگر عزمتان را برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ جزم کرده‌اید و می‌خواهید تغییراتی در آن بدهید پس احتمالا یک سنسور دمای بیرون هم نیاز خواهید داشت. این هم کاری است که برخی از متخصصان اسپرت کردن خودرو انجام می‌دهد.

برخی از جزییات هم به هیچ وجه قابل تغییر نیست. برای مثال تغییر سیستم برق در تیپ ۲ را نمی‌توان در نسخه‌های تیپ یک هم تکرار کرد. همین کمبود باعث می‌شود که راه تغییر پیشرانه و افزایش شتاب آن در تیپ یک ممکن نشود. در ۲۰۶ تیپ دو برخی با تغییر پیشرانه ۲۰۶ به نوع RC  شتاب آن را از ۱۴ ثانیه به ۷ ثانیه می‌رسانند. به طور کلی ۲۰۶ از آن دسته خودروهایی است که به خاطر طراحی موتور و همچنین ظاهر اسپرت آن با تیونینگ به خوبی هم‌خوان می‌شود. طوری که برخی از افراد برای تغییر این خودروی فرانسوی حاضر می‌شوند حتی تا ۴۰ میلیون تومان هم خرج ۲۰۶ خود کنند.

 

منبع : ویرلن
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ۲۰۶ تیپ یک , پیرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
joni جون : هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. بله برای منهم نوشته
S5 : من هم شهریورم دی ماه تکمیل وجه همون اول کار که ۲۰۰ دادیم دو ماه بعد جمعا شد ۶۰۰ بقیه هم دیماه
@peygiri_car : سلام دوستان بیایید گروه اونجا پیگیری کنیم در تل آی.دی مشخصه
اتومات : ثبت نام امروز سایپا دوباره برگشته به حالت قرعه کشی!!!! خدا لعنت کنه کسی را که سامانه یکپارچه را حذف کرده....قبل از سامانه یکپارچه من ۴۵ بار تو قرعه کشی ایران خودرو شرکت کردم و هیچ....
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عسل : سلام دوستان کسی درمورد مزایای کارت طلایی اطلاعات داره منو منو راهنمایی کنه ممنون میشم
207دستی سقف فلز : کسی خبر واقعی داره بنویسه اینجا ،،تکلیف این ماه دی کی فاکتور میشن؟
فائزه اسفند : از دی ماهیا پیش فروش دوگانه کسی مونده فاکتورنشده باشه لطفا خبربدید
سورن تحویل 30ب : سلام سود تاخیر دادن
حسینی : 12 هزار
ابراهیم : ببخشید از اول هم کلاس 57530 بود یا تغییر کرد؟
محمد : من پذیرش 19اسفندم دیروز تحویل گرفتم
روح بهمن : قراربود توسایت اطلاعات بدیم هم دیگه رو ول کنین دی ماهی کسی هست فاکتور نشده باشه
سورن دوگانهef7 : موتور جدید با ef7 چه فرقی داره
مهدی 70 شیراز سفارشی زمستان : در جواب شهرام تا فردا شب مهلت دادن یعنی تا روز بیست و هفتمِ اردیبهشت