۲۰۶ پرستاره‌ترین خودروی بازار

 

۲۰۶ پرستاره‌ترین خودروی بازار

 

رپورتاژ - سالانه ۲۵ میلیون نفر در دنیا بر اثر تصادف‌های رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. همچنین حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر بعد از تصادف دچار آسیب‌های جدی ناشی از این تصادف‌ها می‌شوند. این آمار برای ایران به این صورت است که تقریبا سالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند.

همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد نه به ظاهر و امکانات رفاهی خودرو، بلکه به ایمنی آن اهمیت بدهند. به همین دلیل هم شرکت‌های مختلف سالانه هزینه زیادی برای گرفتن امتیاز در این بخش صرف می‌کنند. خودروهای ساخت داخل به خاطر دور بودن از فضای رقابتی، کمتر انرژی برای رقابت می‌گذارند اما خودروهای وارداتی یا ساخت مشترک از این لحاظ امنیت بیشتری به سرنشینان خود هدیه می‌دهند.

برای ارزیابی و مقایسه خودروها در زمینه ایمنی آنها معمولا خودروسازان تکیه و اعتماد زیادی به موسسه EuroNCAP می‌کنند. در گزارش زیر ستاره‌های این موسسه برای خودروهای ایرانی را بررسی می‌کنیم و می‌گوییم که در هر رنج قیمتی چه خودرویی ایمن تر است.

۲۰۶ خودرویی سه‌ستاره

با خرید ۲۰۶ باید انتظار سوار شدن بر یک خودروی سه‌ستاره را داشته‌باشید. از زمانی که ۲۰۶ به بازار آمد افراد با خرید ۲۰۶ تیپ ۱ از نازک بودن جنس بدنه خودرو شکایت می‌کردند. با این حال یکی از ویژگی‌های مثبت ۲۰۶ در این است که با تصادف کاپوت به سمت سرنشینان جمع نمی‌شود. برعکس موتور آن به سمت پایین خم شده و اینگونه از مسافرانش محافظت می‌کند.

این در حالی است که تست سمند نشان داده در صورت تصادف اتاق این خودرو به داخل خم و منجر به شکستگی پای آدمک تست شده‌است. از نظر EuroNCAP یکی از ناامن‌ترین خودروها تیبا بوده که هنگام تصادف در خودرو باز و ستون‌های آن خم می‌شود.

تندر سه ستاره

اگرچه قیمت تندر یا همان L90  از قیمت خرید ۲۰۶ تیپ ۱ بیشتر است اما این خودرو هم طوری طراحی شده که اگر از پشت ضربه ببیند  کمتر احتمال دارد که مورد آتش‌سوزی قرار بگیرد. همچنین یک لایه در پشت خودرو مانع ورود اشیای دیگر در حین تصادف به داخل کابین می‌شوند. برای همین این خودرو هم مانند سمند و ۲۰۶ سه ستاره دارد.

ام‌وی‌ام بی‌ستاره

در رنج قیمتی خودروهای بالا همچنین می‌توانیم به ام‌وی‌ام ۱۱۰ هم اشاره کنیم که به طور غیر قابل باوری حتی یک ستاره هم نگرفته است.  در تصادف برنامه‌ریزی شده از سوی موسسه EuroNCAP سقف ام‌وی‌ام خم شد و آدمک مسافر را به بیرون پرت کرد.

زانتیا یک و نیم ستاره

فکر می‌کنید زانتیا در این رقابت چه جایگاهی دارد؟ احتمالا شما هم فریب چهره زمخت آن را خورده‌اید اما باید بدانیم که این خودرو تنها یک و نیم ستاره از موسسه EuroNCAP  دریافت کرده است. دلیل آن هم به خم شدن خودرو حین تصادف برمی‌گردد. اتفاقی که بیشترین آسیب را به سرنشینان وارد می‌کند.

این مقایسه به ما نشان می‌دهد در رنج قیمت ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان هیچ خودرویی به اندازه ۲۰۶ واکنش نشان نخواهد داد. حتی در رقابت سمند و ۲۰۶ بر اساس آخرین گزارش کنترل کیفیت خودرو ۲۰۶ یک ستاره بیشتر ارزش خرید دارد. قیمت سمند صفر بین ۵۹ تا ۸۸ میلیون و همچنین قیمت خرید ۲۰۶ تیپ ۱ از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و  به ۷۲ میلیون تومان در تیپ ۵ می‌رسد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 206 , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه : شما چه دینی قبول دارید چرا واسه اسفند هیچ خبری نیس کی دیگه آهای ملت اگه من خودکشی کردم همش تقصیر اینا هس چون زندگیم خراب شد سر این ماشین لعنتی ۲ سال پیش من قرض کردم ثبت نام کردم بفهم آ
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
تارا : وقتی تاریخ پرونده تغییر کنه یعن میخواید فاکتور بشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : کارشناس صدا وسیما هم میگه شما دنبال سود هستید میگم خونه خراب دنا پلاس با همین قیمت الانش 500 تومن سود داره شما چرا همه گیر دادید به پارس که فقط قشر ضعیف انتخاب کردن سورن پلاس دوگانه 500 سود داره خدایا ظلم تاکی
مرتض دوگانه تحویل 29 اسفند : سلام دوست عزیز شما تو چه مرحله ای هستید
ساینا زمستان : البته دوگانه سوز به ما ندادن که بخواهیم 150 سود کنیم تبدیل به 85 گانه هست که سودش 100 هست
علی ،دوگانه 29اسفند : درود آقا پیمان مبارکه انشالله به سلامتی ببخشید شماره قرارداد لطف میکنید ببینیم بما کی نوبت می رسد
محمد : دوستان سلام اخرین تاریخ فاکتور هایما s8 برای چه تاریخی هست؟
207 طرح جانبازان : سلام دوستان کسی از همراهان گرامی ، طرح جانبازان براش فاکتور شده ؟؟ تکمیل وجه 29 آذر موعد تحویل 29 بهمن ولی هنوز هیچ خبری نیست
207 tu3 : ماشین من الان پلاک شد فاکتور 6 اردیبهشت
شرکت کنید : تنظیم شکایت همگانی پارس زمستان402///مکان///تهران بزرگراه ستاری بلوار شهید مخبری نبش خیابان ایران زمین دیوان عدالت اداری ساعت 9 صبح یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
شرکت کنید : یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
پیش فروش مهر : اشتباه کردیم اوم موقع نقدی نکردیم اختلافی نداشت با بازار قرار بود 5 ماهه ماشین بدن الان 7 ماه گذشت خبری نیست فکر نکنم تا سر برج پلاک کنن دروغ میگن