راهنمای خرید نیسان رونیز

 

راهنمای خرید نیسان رونیز

 

رپورتاژ - رونیز یکی از معروف‌ترین محصولات نیسان در ایران است، با ما همراه باشید تا در این مطلب بررسی مختصری بر این خودرو داشته باشیم.

 

اولین حضور رسمی کمپانی نیسان در ایران به سال 1349 بازمی گردد که مونتاژ نیسان جونیور در ایران آغاز شد. در ادامه و در سال 1364 نیسان پاترول در ایران مونتاژ شد و پس از آن نیسان رونیز به خط تولید شرکت پارس خودرو آمد و به عنوان جایگزینی برای پاترول معرفی شد. نیسان رونیز که در دسته خودروهای شاسی بلند یا همان  SUVقرار دارد در کشورهای دیگر با نام نیسان Xterra شناخته و خرید و فروش می‌شود. اولین نسل از خودروی نیسان رونیز در سال 1999 میلادی توسط کمپانی ژاپنی نیسان تولید و پا به بازار فروش گذاشت. در سال 2005 میلادی نیسان خط تولید این خودرو را وارد فاز دوم خود کرد و خودروی تولیدی این فاز برای عرضه در کشور ایران توسط شرکت پارس خودرو در نظر گرفته شد.

شرکت پارس خودرو از سال 1382 اقدام به عرضه نیسان رونیز در سراسر کشور نمود. این شرکت فعالیت خود در حوزه مونتاژ این خودرو را تا سال 1389 ادامه داد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که مدلی که با عنوان نیسان رونیز در ایران عرضه شد، تفاوت‌های اندکی نسبت به نمونه اصلی آن دارد. نیسان رونیز همانند هم خانواده قبلی خود پاترول به سبب قابلیت‌های که در زمینه آفرود و طبیعت‌گردی دارد مورد توجه بسیار از افراد قرار گرفت. این خودرو همانند پاترول از بدنه و تجهیزات مقاوم و باکیفیتی برخوردار است که علاوه بر مسیرهای آفرودی، در جاده هم احساس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. خرید و فروش نیسان رونیز در ایران هم اکنون با قیمت حدودی 70 تا 120 میلیون تومان صورت می‌گیرد.

 

این خودرو از برخی جهات کم و کاستی‌های بسیار زیادی دارد. به طور مثال قسمت جلو و عقب رونیز به هیچ وجه چشم‌نواز و زیبا نیست، هم‌چنین امکانات به کار رفته نیز با استانداردهای امروزی بسیار فاصله دارد. اما به هر حال برای خرید چنین خودرویی در زمان حال باید به دنبال دلیل و علتی منطقی گشت. این دلیل می‌تواند موتور پرقدرت، بدنه محکم و یا قابلیت آفرود باشد که افراد مختلف را برای خرید رونیز همچنان مشتاق نگه می‌دارد. این نکته را باید در نظر داشت که خودروهایی مانند پاترول و یا رونیز همیشه طیفی از طرفداران خاص خود را دارد. اگر فردی در نظر داشته باشد خودرویی مناسب با قیمتی معقول برای آفرود و گشت و گذار تهیه کند، خرید نیسان رونیز گزینه ایده‌آلی برای اوست.

راهنمای خرید نیسان رونیز

در خودرو نیسان رونیز، با در نظر گرفتن پیشرانه‌ ۴ سیلندر 16 سوپاپه، حجم موتور 2389 سی سی و گشتاور 3600 نیوتن متردر دقیقه شاهد تولید 160 اسب بخار قدرت هستیم. این میزان اسب بخار می‌تواند نیسان رونیز را به حداکثر سرعت 161 کیلومتر بر ساعت برساند.

هم‌چنین شتاب ایجاد شده 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 15 ثانیه است و با کمک محور متحرک دیفرانسیل عقب خودرو حرکت می‌کند. در این خودرو یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که با جعبه دنده کمکی ترکیب شده است. این جعبه دنده کمکی به رونیز کمک می‌کند در مسیرهای سخت راحت‌تر حرکت‌ کند. وزن خالص نیسان رونیز 1770 کیلوگرم بوده و حجم مخزن سوخت نیسان رونیز 60 لیتر است و با استاندارد آلایندگی یورو2 این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 11 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

سیستم ترمز خودرو نیز به صورت دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب است. این خودرو هم‌چنین امکاناتی نظیر تنظیم برقی آینه، سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابر برقی، رادیو CD، سیستم قفل مرکزی و فرمان هیدرولیک را شامل می‌شود.

 

 اگر به دنبال خرید یک خودرو در شکل و شمایل و قابلیت‌های رونیز هستید، می‌توانید به خرید نیسان پاترول نیز فکر کنید. با توجه به نوع نیاز خود می‌توانید اطلاعات مطرح شده در بالا را مورد بررسی قرار داده و در خصوص خرید یا عدم خرید خودروی نیسان رونیز تصمیم‌گیری نمایید.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رونیز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 مهر : ۲۹ مهر ثبت نام چک ها ۲ آبان تایید شدند . ۱۴۰۳.۰۲.۲۷ پنج شنبه عصر ساعت ۱۵:۳۰ پیامک شاسی اومد.
مهرداد۷۵ : دوستانی که بعد چند ماه تاخیر تحویل گرفتید مبارک باشه فقط ممکنه بگید جریمه تاخیر برای وی فور هر ماه چقدر شد و کی میدن
مجید : الان شاهین دستی تکلیفش چی شده ؟باید جاش اطلس بگیریم حتما؟؟!!
تیتانیوم ۲ بهمن : چقدر زمان می بره تا جریمه تاخیر پرداخت بشه؟
دوگانه اسفند : تازمانی شکایت کنیم این شرکت به کسی جوابگو نیست
تیتا ۴ بهمن۴۶۱۵ : سلام مبارک باشه خداروشکر من ۴بهمن تیتانیوم هستم میشه شماره قرار داد بگید من هنوز فاکتور نشدم
مجتبی : سلام دوستان تبدیل بزنید پشیمون نمیشید سورن دوگانه به مشکل برخورده.مخزنش رو نمیتونن تهیه کنند تبدیل بزنید 207هم 30میلون ما به تفاوت برمیگردونن و هم بیست میلیون تو بازار گرون تر هست و بازار فروش بهتری داره 26تبدیل زدمو الان 28فاکتور شده
اطلس ۲۸ بهمن : سلام نه ۹۰ روز معمولی هست. منم پذیرش ۲۸ بهمن هستم هنوز فاکتور نشدم
سمند سورن پلاس دوگانه : سلام دوستان من سمند سورن پلاس دوگانه با الویت بهار 403 هستم بهار هم تمام شد متاسفانه خبری نشد اگر اطلاعاتی در این خصوص دارید لطفاً اشتراک بگذارید ممنون و سپاسگزارم
امینی : نه هنوز دعوتنامه صادر نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام زنگ زدم شرکت گفت 5خرداد به بعد منتظر باشید مشکل تولید داشتیم که حل شده
م : سلام یعنی الان مشخص نیست که کی دعوت نامه میاداقا پرهام
مهدی : مابقی کی فراخوان میشن میشه بگی؟
امیرعلی دوگانه اسفند : اگر دروغ گفته باشی تا یکشنبه دعوتنامه اسفند نیومد خدا از وسط نصفت کنه
رانا : تکمیل وجه 18 دی 25 فاکتور دیروز پلاک شد نمیدونم کی تحویل میدن
سلام : باید بری کاشان
سلام : سکوت علامت دادنه
60019تحویل 29اسفند : داداش اون موقع که ثبت نام طرح یکپارچه بود مگه امکان داره😐
مجید : دعوتنامه اسفند ماه کی میاد
یه روز انتقام این ظلم را میگیرم : دوستان ارجمند یه چیزی بهتان میگم قبول کنید از بین این متقاضیان پارس زمستان فقط اونایی که رفتن از حق مظلوم دفاع کردند شاید نتیجه نداده ولی وجدانشون راحته اینو میخوام بگم این آخرین پیاممه فقط اونا بچه باباشونن بقیتون که سکوت کردیدبه خدا حرامی هستید میسپارمتان به خاک