سرنوشت تلخ خریداران محصولات رنو از پارس خودرو

 

سرنوشت تلخ خریداران محصولات رنو از پارس خودرو

 
اجرا نکردن تعهدات گروه خودروسازی سایپا در مورد تحویل خودروهای خانواده رنو شرکت پارس خودرو ، نارضایتی‌هایی را برای مشتریان این گروه خودروسازی ایجاد کرده است. بسیاری از مشتریان سایپا خواستار پیگیری دلایل عدم تحویل خودروهای ثبت‌نامی توسط این شرکت شدند.
مدتی پیش محمدرضا سروش مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا، در مورد دلایل تحویل ندادن این خودرو‌ها گفت
 
این موضوع به علت خلف وعده و تخلف شرکت رنو در قرارداد ایجاد شده است و به همین جهت ضمن عذرخواهی از مردم، درصدد جایگزین کردن راه‌هایی برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های مشتریان هستیم. بخش عمده تعهدات این شرکت به خریداران تا پایان سال انجام می شود و فقط شرمنده تعهدات رنو هستیم. این دسته از متقاضیان که عموما محصولات پارس خودرو را خریداری کرده اند یا باید پول خود را پس بگیرند یا خودروی جایگزین تحویل بگیرند.
 
 
محمدرضا سروش، با اعلام این خبر گفت:
 
به تمام تعهدات موجود برای خریداران سیتروئن سی۳ و سراتو تا پایان سال پاسخ داده خواهد شد.
 
به گفته وی، بخش عمده ای از تعهدات باقی مانده برای محصولات پراید و تیبا نیز تا پایان امسال و تعدادی هم تا اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.
با وجود یک‌بار خلف وعده شرکت خودروسازی فرانسوی «رنو» در عمل به قرارداد خود در دور اول تحریم‌های آمریکا، قرارداد مشترک همکاری بین سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) و این شرکت خودروسازی به امضا رسید و قرار شد طرفین از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی وارد فاز اجرایی و تولید شوند.
بر این اساس رنو و ایدرو مجموعه‌ای از تعهدات پذیرا شدند اما اظهارات، رئیس جمهور آمریکا طی سال گذشته در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران باعث شد تا با وجود انعقاد قرارداد شرکت رنو با ایدرو، این شرکت فرانسوی با خروج از ایران تعهدات خود را بی‌پاسخ بگذارد. این اتفاق در حالی رخ داد که کارلوس گوسن مدیرعامل رنو ادعا کرده بود این شرکت خودروساز با وجود تحریم‌ها از ایران خارج نخواهد شد.
 
جالب تر آنکه ایران خودرو همچنان در حال تحویل دادن خودروهای تندر 90 تولیدی خود به مشتریان است، اما علیرغم شباهت کامل ظاهری و فنی، پارس خودرو نسبت به تحویل خودروهای خود اظهار ناتوانی می کند. از این رو مشخص نیست که دلیل این تفاوت عملکرد به ذخیره بیشتر قطعات یدکی توسط ایران خودرو مربوط می شود یا اینکه آبی پوشان جاده مخصوص به راهکاری برای ادامه تولید این خودرو دست یافته اند که پارس خودروهایی از آن بی اطلاعند؟
 
مشکل دیگر در این رابطه به عدم اعلام اسامی خودروهای جایگزینی رنو تندر 90 و رنو ساندرو تولیدی پارس خودرو مربوط می شود.در واقع با قوت گرفتن شایعات مربوط به کاهش فعالیت برلیانس و چانگان از بازار ایران، مشخص نیست که پارس خودرو قصد دارد تا چه محصولی را در عوض خودروهای رنو تحویل مشتریان منتظر دهد.
 
جالب تر آنکه مدیرعامل سایپا چند هفته قبل از برنامه این شرکت برای تولید داخل محصولات رنو خبر داده بود، اما حالا به نظر می رسد که مشتریان باید به تمامی تحویل خودرو مد نظر خود را فراموش کنند و به سراغ محصولی نامشخص از گروه سایپا بروند.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پارس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

مقداد
0

بعد از اینهمه سال هنوز خودرو تحویل نشده کوییک شده جایگزین اما فایده چیه یک مشت کلاه بردار ماشینمونو تو بازار فروختن .....طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودروساز باید قبل از پیش فروش از تامین قطعات سی کی دی مطمن باشه .........ضمنا مدارک مستندی پیدا شده که افرادی بعد از ما ثبت نام کردن و قبل از ما ماشین تحویل گرفتن که نشان از تخلف آشکار پارس خودرو و سایپا داره که میشه از طریق شکایت قضایی در دادگاه به نتیجه رسید
08:34  1399/04/12
پاسخ دادن
یه آدم بدبخت
0

من یه خانم هستم که ۱۰ سال سابقه کاردولتی دارم
توی این ده سال به خدا از خرید لباس عیدم زدم تا بتونم پول جمع کنم و ماشینمو بهترکنم یه ال نود مدل ۹۱ داشتم ۵۰ هزارتا کارکرده بود با صفر فرق نداشت . دی ماه ۹۶ قیمت ۳۳ تومن فروختم ذره ذره پول جمع کردم از مسافرت و تفریحم زدم تا تونستم پس اندازکنم و ساندرو استپ وی تحویل مهرماه ثبت نام کنم اما حالا میگن به جاش پراید بگیر ...به جاش پولتو پس بگیر ...آخه بی انصافی نیست؟من حواله رو پس بدم فوقش بشه ۳۵ تومن ۳۰ تومنم دارم‌میشه ۶۵ ای خدااااا الان با ۶۵ همون ال نود خودمم بهم‌نمیدن دارم دیوونه میشم کار هرشبم شده گریه به خدا اگه دارین توی بازار آزاد میفروشین تک تک این اشکا گریبان گیره زندگیتون میشه این دنیا گذراست باشه بخورین بخورین بخورین ببینین به کجا میرسین من ۹ ماهم بود پدرمو ازدست دادم یتیم بزرگ شدم روی پای خودم بزرگ شدم به خدا پول زحمت کشیم خوردن نداره ... دشمن شاده دوست و آشنام کردین الهی خدا دشمن شادتون کنه
01:37  1397/11/01
پاسخ دادن
مشتری رنو
0

اصلا بالفرض که از نظر ما اشکال ندارهماشین ما روگرفتی تو بازار آزاد فروختی و الانماشین داری بدی اشکال نداره.
حالا جایگزین چی میخوای بدی؟ با چه قیمتی؟ با چه موعد تحویلی؟ نگو پراید و تیبا و ساینا که مشتری اگه قرار بود پراید بگیره سال 96 میگرفت اینهمه استرس رو هم تحمل نمیکرد.
حداقل یه ماشین قد و قواره استپ وی با قیمت موعد تحویل استپ وی رو وجدان داشته باش و تا شب عید دست مشتری برسون.
12:13  1397/10/29
پاسخ دادن
عباس
0

از تحریم ایران بیشتر از همه سایپا خوشحاله ترامپ بعد از خروج از برجام تو اردیبهشت تا مرداد ماه به شرکتهای خودرو سازی وقت داد وتحریم خودرو از مرداد عملی شد تا خودرو سازها به تعهداتشون عمل کنن باز هزار رحمت به پدر ترامپ بخدا مدیران ما از ترامپ پست ترن
19:59  1397/10/27
پاسخ دادن
شهروند
0

اگر آدم منصفی در بین مقامات حکومتی وجود دارد ، راه حل عادلانه برای خودروهای پیش فروش شده این است . شرکت ها معمولا نصف قیمت روز ثبت نام خودرو را از خریدار دریافت کرده اند ( من در اذر 96 یک دستگاه ساندرو استپ وی دنده ای با پرداخت 24 میلیون تومان ثبت نام کردم و موقع تحویل نیز در اردیبشت 97 نیز 24200000 تومان بابت بقیه قیمت خودرو پرداختم ) شرکت هایی که قادر به تحویل خودرو به خریدار نیست معادل مبلغی را که با افزایش قیمت میخواهد دریافت کند را به خریدار بپردازد . به عنوان مثال شرکت پارس خورو که 24 میلیون موقع ثبت نام دریافت کرده است امروز که قیمت جدید را 105 میلیون اعلام کرده است مبلغ 61 میلیون تومان به مشریانی که قادر به تحویل خودرو به آنان نیست پرداخت کند . بقیه هم به همین ترتیب .
اما بعید است که منصفی پیدا شود !
به قول مولانا ، یافت می نشود جسته ایم ما !
19:21  1397/10/26
پاسخ دادن
مالباخته مظلوم
0

سایپا طبق قانون باید به تعداد پیش فروش هایی که کرده ckd میخریده که اینکار رو کرده ولی وقتی دیده تو بازار آزاد می تونه دو برابر بفروشه چرا بیاد بده به من و شما !!!!! من حواله ساندرو اتومات معمولی رو تیر 97 خریدم 40 تومن قبل از خرید واسه اینکه مطمئن بشم اشتباه نمی کنم رفتم پارس خودرو و از چند مسئول و خود مدیر فروش پرسیدم که با توجه به اینکه یه ماه عقب هستین پیشنهاد میکنید من حواله بخرم یا نه و همشون گفتند شاید عقب باشیم ولی به تعهدات عمل می کنیم و ماشین همه رو میدیم این نشون میده که اینا اون موقع هم ماشین داشتند ولی تو مرداد با افزایش اختلاف قیمت با بازار همه رو بازار آزاد فروختند و الان به قول خودشون چیزی ندارند که به ما بدهند!!!!! به نظر من اینا حتی با تجمع ما هم خوشحال میشند چون همین رو بهونه می کنند و از دولت پول زور میگیرند علاوه بر اینکه از خود ما هم میخوان پول زور بگیرند!!!!! من از همه خواهش می کنم تو مراسم فردا جلوی سازمان صنعت و معدن شرکت کنند تا صدامون به بالایی ها برسه شاید اونا بتونند حق مارو بگیرند.
16:12  1397/10/25
پاسخ دادن
استاد فلسفه
0

نتیجه مدیریت یه مشت بی لیاقت و اوباش بر صنعت خودرو
15:46  1397/10/25
پاسخ دادن
مسعود
0

اینها همش فیلمه ، تحریم یعنی چی ، که مدیران خودرو سازی و قطعه سازان میگن تحریم هستیم ، اگه تحریم بودید چگونه با افزایش شدید قیمت خودرو الان میتونید خودروها را تحویل بدین و فروش فوری گذاشتین ، حتی خودرو هایی که توقف فروش داشتند ، پس این همه خودرو که توی نمایندگی هاهست چه تولیدات ایران خودرو وچه تولیدات
سایپا و خودرو سازهای دیگه از کجا میان ، و همه آنها هم تولید یک ماه پیش هستن ، شما هر نمایندگی از هر خودرو ساز برین ، خودروهای صفر
کیلومتر دارن ، اما میگن فروش امانی و قیمت بازار ، پس اصطلاح تحریم
کشکه ، یه راهی هست برای چاپیدن جیب مردم ، همه شون با هم ، همدست هستن ، از وزارت صمت بگیر تا خودرو ساز و همه و همه ، ملت هم که الاماشالله منتظرن که سرهم کلاه بذارن ، خب مسولین که اینا رو می بینن پیش خودشون میگن ما چرا نچاپیم ، هی روزگار از ماست که برماست . یا حق .
15:29  1397/10/25
پاسخ دادن
استاد اقتصاد
0

یک جوری تیتر زده اید "سرنوشت" که یکی ندونه فکر می کنه سیل اومده ماشینهای مردم رو برده! خیر عزیز، سرنوشت این جور نبوده، بلکه یک عده کلاهبردار مال مردم خور با کمک یک عده مدیر دولتی و خصولتی بی وجدان و فاسد از مردم کشور کلاهبرداری کرده اند. یعنی مالی را که نداشته اند یا عرضه ی تامینش را نداشته اندف به مردم پیش فروش کرده اند. این در بهتریتن حالت بی سوادی و فهم پایین این مدیزان رو از وضعیت کسب و کارشون میرسونه، ویا با کمال تاسف نشانکر فساد و مافیایی عمل کردن گسترده در سطح صنعت خودرو و کلیه وابستگان و حامیانشه! سرنوشت یعنی چه؟
15:02  1397/10/25
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس ۵ نیو : من فردا ساعت ۱۲ دفتر مرکزیم مسخره کردن سه ماهو نیمه از موعد تحویل گذشته تخمشونم نیست
ایکس ۵ : دوستانی که فردا نیومدن لطفا دبگه نیان ابنجا ناله الکی بکنن ! تمام
سینا j4 : سلام از دوستان j4 خبری نیست؟؟
ماه : سلام من تحویل ۱۶ اسفند بودم هنوز فاکتور نشده 🥲
شاهین اتومات : هنوز هفته چهارم اردیبهشت نشده که خبری بشه
رنضانی : اسفند ماهی ها چقدر دیگه باید صبر کنن ؟
عصبانی : با سلام به متقاضیان خرید کرمان خودرو- من از خریداران مدیران خودرو هستم و تو همین سایت تو بخش مدیران خودرو با وضعیت مشابه شما که عدم تحویل خودرو هست ، ما هم داریم تصمیم میگیریم بریم جلوی مدیران خودرو اعتراض کنیم. بیایید باهم متحد بشیم. لینک بخش مدیران خودرو: https://1car.ir/ci-7955?sort=dated&ctype=buyr&pag
امینی : سلام منم شرایط شما رو دارم مرحله پنجاه و یک هستم دعا کنیم قبل از افزایش قیمت دعوتنامه بیاد شما مرحله چندی؟
تارااتومات : سلام دوستان از وقتی ماشین فاکتور میشه چقد زمان میبره تا تحویل بدن ماشین من از دیروز توی مرحله ی تخصیص پلاک هست چقد طول میکشه تا پلاک بشه؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207اتومات رضا دی : جسارتا چه رنگی ؟؟؟
فوری 1 اسفند : 😐😡
عزت اله : آقا وحید ، چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
عزت اله : آقا پرهام درود بر شما ، دوگانه بهمن طرح مبعث مبارک هستم تو سامانه گویا شماره درخواست وکد ملی را ثبت میکنم میگوید اطلاعات یافت نشد 6 اردیبهشت تکمیل وجه کردم ، علت چیه
علی : آقا دیگه رضایت بده بزار بقیه هم یه خودرو گیرشون بیاد شما که به قول خودت از ایران خودرو برنده شدی یعنی بالاترین حاشیه سود رو بردی دیگه راضی باش
.. : سلام کسی اطلاع داره 207 اتومات اولویت زمستان 1402 که واریزی نداشتم پیامک واریز وحه مجدد چه موقع میاد؟
پرهام : آقا من ی اشتباهی کردم ی چیزی گفتم همین که دوستمون میگه درسته...142 میلیون ...دعوت نامه و اینام هر جی میگن میاد ...کی میاد ؟آخر ماه ؟؟؟باشه آخر ماه ...همه میخواین هم رو نقص کنیم ... خب تا وقتی چهار تا آدم هستن میخوان خودشان بگن بیشتر پول بدیم خب معلومه اونام درست حساب نمیکنن
فروش فوری 1 اسفند محلا : ب اسفندیار ربطی نداره 90 روزه ماشین نوشتی اونایی ک باتو نوشتن تحویل گرفتن میبردی نمایندگی دعوت‌ نامه واریز میکردی الانم پای اسفندیاری نکش وسط
اسفند : آقا پرهام پیام قبلی هم خودتون بودین یا نه؟این بی شرفا گگیجمون کردم. فردا؟ بعد بیستم؟ تا آخر ماه؟ تا 15 خرداد؟
Farshid fx : پاسخ به مجتبی: بله میتونی ثبت نام کنی البته یه دونه بازا هر کدملی. اگه موفق به ثبت نام شدی اینجا خبر بده به ما.