نگاهی به تفاوت های برلیانس h230 با h330

 

نگاهی به تفاوت های برلیانس h230 با h330

 

رپورتاژ - ارزش خرید برلیانس h230 بیشتر است یا برلیانس h330؟ برلیانس با دو سدان h230 و h330 وارد بازار ایران شد. شرکت سایپا و پارس‌خودرو به‌عنوان شریک تجاری برلیانس در ایران تولید این دو خودرو را در سال 1393 آغاز کردند. در ابتدا بازار این دو خودرو به دلیل قیمت مناسب و شرایط فروش آن‌ها رونق خوبی پیدا کرد و بعدازآن با افزایش قیمت‌ها به‌مرور رقبای قدرتمند باقیمت بیشتر از گردونه رقابت با این خودروها و از دسترس مردم خارج شدند و قسمتی از بازار ایران به‌طور کامل تحت سلطه سدان های برلیانس درآمد. تا جاییکه در سال گذشته فروش این دو خودرو در کنار هم ‌رتبه 9 پرفروش‌ترین خودروهای ایران را به خود اختصاص داد.

نگاهی به تفاوت های برلیانس h230 با h330

در حال حاضر قیمت برلیانس h330 اتومات با موتور 1.6 لیتری در بازار حدود 114 میلیون تومان است. در مقابل برلیانس h230 به‌عنوان نسخه ضعیف‌تر این خانواده قیمتی در حدود 90 میلیون تومان دارد. به‌این‌ترتیب فاصله این دو خودرو در بازار در حدود 20 میلیون تومان است. در این مقاله قصد داریم با تفاوت‌های این دو خودرو بیشتر آشنا شویم و با بررسی نکات مثبت و منفی مشخص کنیم این فاصله 20 میلیون تومانی منطقی است یا خیر.

تفاوت ظاهری برلیانس h230 و h330

در طراحی ظاهری برلیانس h230 هماهنگی خوبی بین جلوپنجره و چراغ‌های جلو و مه شکن‌های آن دیده می‌شود. خطوط حجم دهنده ظاهری مدرن‌تر به این خودرو داده است. در نمای جانبی و پشت خودرو نیز این هماهنگی تا حدودی دیده می‌شود اما نقطه قوت خودرو در نمای جلویی است. در مقابل برلیانس h330 ظاهری تهاجمی‌تر و زیباتر دارد. بااینکه شباهت‌هایی بین دو خودرو دیده می‌شود اما طراحی برلیانس h330 به‌خصوص در نمای جلو بالغ‌تر و پخته‌تر از برادر کوچک‌تر آن است.

نگاهی به تفاوت های برلیانس h230 با h330

برلیانس h230 در حدود 10 سانتی‌متر در طول، 5 سانتی‌متر در عرض کوچک‌تر از h330 است. اما ارتفاع برلیانس h230 حدود 2 سانتی‌متر بیشتر از برلیانس h330 است. همین چند سانتی‌متر تفاوت سبب شده در درون کابین برلیانس h330 فضای بیشتری در دسترس باشد.

بررسی تفاوت مشخصات فنی برلیانس h230 و h330

برلیانس h230 اتومات به یک موتور 1.5 لیتری که توان خروجی آن در حدود 102 اسب بخار است مجهز شده است. گیربکس 6 دنده‌اتوماتیک این خودرو وضعیت بهتری نسبت به نسخه دستی آن دارد. توان خروجی پایین چالاکی را از این خودرو گرفته است و چرخ‌های کوچک فرمان پذیری آن را پایین آورده است. برلیانس h320 تا مدتی از همین موتور استفاده می‌کرد اما در حال حاضر به یک موتور 1.6 لیتری با توان 114 اسب بخار مجهز شده است که تفاوت چندانی در عملکرد با برلیانس h230 ندارد. اما گیربکس 4 دنده این خودرو هماهنگی بیشتری با موتور دارد و در زمان رانندگی این موضوع بیشتر نمود پیدا می‌کند. با توجه به ابعاد و وزن بیشتر همچنین حجم موتور بیشتر اما مصرف سوخت برلیانس h330 کمتر از برلیانس h230 است که نشان‌دهنده عملکرد بهتر فنی خودرو است.

نگاهی به تفاوت های برلیانس h230 با h330
 

تفاوت امکانات و کیفیت ساخت برلیانس h230 و h330

طراحی برلیانس h230 در داخل ساده‌تر است و نسبت به‌ظاهر آن در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. متریال استفاده‌شده در کابین خودرو کیفیت متوسطی دارند و بیشتر قسمت‌ها از پلاستیک خشک ساخته‌شده است. در برلیانس h330 نیز اوضاع چندان بهتر نیست اما نسبت به برلیانس h230 طراحی بهتر و جذاب‌تری دارد. تریم دو رنگ داخل کابین آن را از سادگی درآورده است و تفاوت رنگ در قسمت میانی داشبورد ظاهر بهتری به آن بخشیده است.

نگاهی به تفاوت های برلیانس h230 با h330

امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، قرارگیری کنترل‌های صوتی روی فرمان در نسخه پایه، صندلی باقابلیت تنظیم در 8 جهت و تنظیم گودی کمر، سانروف برقی در نسخه پایه، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، وجود چراغ مه شکن در نسخه پایه، استارت دکمه‌ای و سیستم باز شدن درها در زمان تصادف فقط در برلیانس h330 وجود دارد.

پشتیبانی و بازار دست دوم h230 و برلیانس h330

پشتیبانی هر دو خودرو توسط پارس‌خودرو و سایپا انجام می‌شود و به‌طورکلی خانواده برلیانس دارای پشتیبانی مناسبی در ایران هستند. برلیانس کارکرده نیز شرایط خوبی دارد و دراین‌بین وضعیت برلیانس h330 اتوماتیک از همه اعضای خانواده بهتر است. اما قیمت برلیانس کارکرده گاهی تا 20 میلیون کمتر از برلیانس صفر است که در هر دو خودرو این مورد دیده می‌شود. با این حال کاهش قیمت در مدل h230 بیشتر از برلیانس h330 است. به‌این‌ترتیب تقریباً می‌توان نتیجه گرفت که در همه زمینه‌ها ارزش خرید برلیانس h330 بیشتر از h230 است.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , برلیانس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

Mml
0

باشه
09:43  1402/11/05
پاسخ دادن
محمد
0

مصرف سوخت H230 بسیار پایین هست

یک اشتباه در مقاله هست که نوشته شده که H300 از H200 مصرف سوخت پایین تری داره

که کاملا بر عکس هست و مصرف سوخت ترکیبی H200 مقدار 6.4 در هر صد کیلومتر هست
01:18  1398/04/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 اتومات : سلام کسی اطلاع داره تارا v4lxکی فاکتور میشه؟
کیان : مرسی آقا همایون دمتگرم البته شیشه دودی با این ک ۷۰ درصد بود بردم نمایندگی گیر ندادن فکرکنم زیاد حساس نیستن رو این ی مورد
ارمان : من هم میخواستم فردا اسم بنویسم ولی با این همه تاخیر واقعا نظرم عوض شد
شاهین : به علت مشکل ایجاد شده در گیربکس شاهین اتومات،شرکت در فراخون هفته اینده فراخوان مجدد تغییر شاهین اتومات به اطلس،وکوییک،شاهین جی با سانرف را برای شما عزیزان ارسال مینماید و تفاوت قیمت ۴۸ساعت بعد از انتخاب خودرو به حساب مشتریان عزیز واریز میشود.و به صورت پیشنهادی میباشد اگه مشتریان عزیز کوییک بردارید باس ما بهتره😁😀😂😘
علی cs55 : امضا شد ولی فعلا ۲۱۶نفریم باید بشه دو هزار نفر تا تاثیری داشته باشه لطفا همه امضا بزنید
S3 سیزدهم آذر : ماشین من تحویل 5 فروردین بوده و هنوز حتی فاکتور هم نشده داداش و وضع بقیه هم بهتر از من نیست و هیچ تاریخ مشخصی هم اعلام نمیکنن و فقط میگن ما هیچی نمیدونیم و منتظر باشید تا فاکتور بشه و پیامک بیاد براتون شما هم اگه یه پول پس انداز داری که اصلا بهش نیاز نداری و میخوای بخوابونیش بانک اینجا ثبت نام کن ولی اگه مثل من ماشین و طلا فروختی و میخوای ماشین زود بیاد دستت اصلا از این شرکت چیزی خرید نکن چون خون تو جیگرت میکنه،اگه میتونی بی تفاوت باشی و مهم نباشه که ماشین دستت میرسه تو کرمان موتور ثبت نام کن که لاقل به قیمت کارخونه گیرت بیاد
امید : این بنده خدا خانوادگی چراغ شکن بودن گویا بعدشم ماشین ۲ میلیاردی کسی سوار میشه لوازمشم گرونه دیگه . پراید که نیست ارزون باشه .
فرهاد : سلام دوستان ی کارزار اینترنتی گزاشتیم واسه امضا که پیگیری باشه که چرا پیامک واریز نمیاد و بقیه مسائل لطفا همگی برید امضا کنید تا به جواب سوالاتمون برسیم لینکش هم همینجا پیام های یکم پایینتر هست
فرشاد : منم تکمیل وجه کردم،هم کارشناس سایپا گفت این حقو دارن که ماشینو تغییر بدن هم داخل سامانه یکپارچه نوشته خودرو ساز تعهدی نداره میتونه نوع خودرو رو تغییر بده،دیگه توانه صبرکردن هم نداشتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : سلام واقعا آنچه فرمودید عین واقعیت است درود بر شما که حرف دل همه رو بیان نمودید
علی : ایکس 55 هم صادر شده؟
ساینا مبعث ( حسام سابق ) : سخا برو کافی نت و اداره پست
علی : تحویل حضوری منظورتون چی هست اقا الوند
اسفند : سخاکجابگیریم راهنمایی؟
محمد دی : 21 تکمیل وجه صبح دیدم چراغ تحویل روشن نبود ولی الان دیدم روشن شده وضعیت زده تحویل فکر کنم فردا صبح نمایندگی زنگ بزنه
علی : من تحویل دی ماه هستم هنوز روی فاکتور میچرخه
رضا : واریزی ملی شما چقدر بود
دوگانه : سلام اسفند ماه1041پیش پرداخت114250چقدردیگر باید پرداخت کنیم ممنون جواب بدید
سید.موسوی : باید مرتب تماس بگیریم.طوری که گفتن تا آخر این ماه خبری میشه.من هم تحویل 30دی بود.