هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

رپورتاژ - یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید یک خودرو پس از قیمت آن باید در نظر داشت هزینه نگهداری آن است. تا قبل از افزایش ناگهانی قیمت ارز در بازار ایران هزینه نگهداری هر برندی با قیمت آن تقریبا در تعادل قرار داشت. اما پس از افزایش بیسابقه قیمت دلار حتی برای خودروهای داخلی این هزینهها چند برابر شد و از حالت اعتدال خود فاصله زیادی گرفت. حال اگر بخواهیم به بررسی میزان هزینه نگهداری از خودروهای وارداتی مخصوصا برای برند های آلمانی و کره ای بپردازیم قطعا با قیمتهای بسیار بالا و نجومی ‌سر و کار خواهیم داشت.

برند بی ام و به خودی خود یکی از پر هزینه ترین برند های جهان است و تا چند سال گذشته نیز در سراسر دنیا این برند در لیست هزینههای نگهداری مقام اول را به خود اختصاص داده بود. حال با توجه به افزایش قیمت ارز در بازار ایران در سال 97 و قیمتهای خارج شده از کنترل برای تعمیر این خودروها باید گفت تعیین یک قیمت مرجع برای این موضوع تقریبا غیر ممکن شده است.

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

سرویسهای دوره ای بی ام و در ایران

خودروهای لوکس آلمانی موجود در ایران به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، کیفیت پایین بنزینهای مورداستفاده و نیز شرایط بد جاده‌ها و خیابان‌ها نسبت به استانداردهای اروپا دچار استهلاک بیشتری می‌شوند. خودروهای بی ام و نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید حتماً سرویس‌های دوره‌ای را به‌موقع انجام دهند. در غیر این صورت صاحبان این خودروها خسارت بسیار زیادی را متحمل خواهند شد. سرویس‌های دوره‌ای خودروهای بی ام و طبق گفته نمایندگی مجاز واردکننده یعنی پرشیا خودرو هر پس از هر 5000 کیلومتر و یا پس از هر یک سال کارکرد خودرو باید انجام شود.

 این سرویس‌های دوره‌ای شامل کنترل و معاینه همه اجزاء خودرو می‌شود و اگر نیاز به تعویض قطعه‌ای باشد در این سرویس‌ها انجام می‌شود. در میان هزینه‌های سرویس دوره‌ای بی ام و بیشترین هزینه را تعویض روغن این خودروها به صاحبان خود متحمل می‌کنند. در بازار فعلی قطعات و متعلقات خودروهای وارداتی هیچ عدد  مشخصی برای قیمت قطعات بی ام و و یا روغن این خودروها وجود ندارد. از طرفی نیز به دلیل حجم بالای ورود روغن‌های تقلبی به بازار مالکان خودروهای بی ام و با ریسک بالایی برای تعویض روغن مواجه هستند. به همین دلیل نیز با تأسف فراوان باید گفت آمار فروش بی ام و توسط مالکان آن‌ها بسیار بیشتر از آمار خرید بی ام و در کشور شده است

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعویض قطعات یدکی بی ام و در بازار ایران

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های مالکان خودروهای لوکس ازجمله بی ام و تقلبی بودن قطعات این خودروهاست. در حال حاضر بیش از نیمی از قطعات وارداتی به داخل کشور تقلبی هستند. این قطعات طوری مشابه نسخه اصل آن‌ها ساخته‌شده‌اند که حتی حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران بی ام و نیز به‌سختی آن‌ها را تشخیص می‌دهند.  علاوه بر این موضوع، بحث قیمت نیز دردسر دیگری است که از سال 97 مانند آواری بر سر صاحبان این خودروها ریخته شد. اگر صاحب یک بی ام و باشید و با مشکل تعویض قطعه همراه باشید بی‌شک مورد سوءاستفاده تعمیرکاران و قطعه فروشان قرار خواهید گرفت. زیرا بسیاری از سودجویان از عدم کنترل قیمت قطعات بی ام و بیشترین بهره را می‌برند و با تعیین قیمت‌های نجومی برای قطعاتی مانند چراغ، لاستیک، سپر و آینه‌ها که احتمال خراب شدن آن‌ها با توجه به شرایط بد جاده‌ها و تصادفات شهری بسیار بالاست، از آب گل‌آلود بازار خودرو ایران برای خود ماهی می‌گیرند

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی بی ام و

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی خودروهای لوکسی مانند بی ام و به تخصص بسیار بالایی نیاز دارد. زیرا بسیاری این خودروها به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز هستند و کسی از عهده تعمیر این ارورها برمی‌آید که بر این تکنولوژی‌ها تسلط کافی داشته باشد. خوشبختانه تعمیرگاه‌های تخصصی زیادی در پایتخت و شهرهای بزرگ ایران برای برطرف کردن این‌گونه مشکلات به وجود آمده است. اما بازهم بسیاری از افراد سودجو زیادی وجود دارند که برای خود دکان بازکرده‌اند و از این عرصه نیز درآمدهای هنگفت به‌دست می‌آورند. گاهی اوقات برای تعمیر این ارورها که شاید با یک هزینه بسیارکم برطرف شود این افراد مبالغ بسیار بالایی را از صاحب خودرو طلب می‌کنند و درحالی‌که حتی قادر به برطرف کردن این ایرادها نیستند

سخن پایانی

هرچند هزینه نگهداری از بی ام و در سراسر جهان خرج زیادی را روی دست صاحبان خود می‌گذارد. اما در عوض کیفیت رانندگی و امکانات بسیاری را در اختیار آنان قرار می‌دهد. به همین دلیل خریدوفروش بی ام و در بازار اروپا و آمریکا باوجوداین هزینه بالا آمار بسیار خوبی دارد. اما در ایران با توجه به آنچه گفته شد این هزینه‌ها بیش از 200 برابر در ایران بیشتر می‌شود. به همین دلیل نیز در سال 97 میزان خریدوفروش بی ام و و به‌طورکلی خودروهای باکیفیت آلمانی به میزان چشمگیری افت داشت، زیرا بسیاری از افراد دیگر توانایی نگهداری از این خودروها را ندارند

 

 

منبع :‌ویرلن

 

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سعید
0

سلام آقای مصطفی ۶۳۰دارم بیرنگ خدایی قطعاتش از بابت قیمت خیلی بالاست یکم عقلانانه فکر کن متوجه میشی
22:34  1400/05/19
پاسخ دادن
مصطفی
4

سلام من یه ۳۲۰ سال ۲۰۰۹ دارم هزینه اش ام اصلاً زیاد نیست قبلاً سراتو سایپا داشتم و این ماشینم از هر نظر که بگی قابل مقایسه با قبلی نیست
هزینه سراتو هم کم نبود ولی این کجا و اون کجا
ضمناً وقتی ماشینت بشه یه میلیارد هزینه هم بالا میره حالا هر ماشینی میخواد باشه
06:29  1399/08/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Jac s3 دادگستری : ثبت نام ۲۶ اسفند کسی شاسی نشده؟ الان دارن ثبت نامی های آبان رو تحویل میدن یعنی بعدش آذر و بعد از اون نوبت اسفنده؟
ساینا دوگانه : دوستان بهمن ماهی کسی هنوز فاکتور نشده ۲۵روز هستش واریز کردم دعوت نامه رو پس چرا خبری نیس تازشم زده بود تحویل ۳۰روزع
شیرین : سلام ساناز جان چند جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه کی میگه بهمنی که فاکتور میشن شما میگی آره من هم مثل شمام بهمن کی فاکتور میشیم آخه ما نمیدونیم شما دوگانه ای یا بنزینی پیش فروش هستی یا فروش فوری من نمیدونم با کدوم ساز شما برقصیم
شیرین : سلام پریسا خانم ۲۰ روز بعد ماشینو میدن من نمیدونم دوگانه ای یا بنزینی پیش فروشی یا فروش فوری
فتحی ساینا دوگانه اسفند : سلام بنده هفته آخر اسفند ثبت نام کردم هنوز پیامک دوگانه نیومده چیشد دیگه از چشم انتظاری مردیم.
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام عزیزان من رفتم تو سایت دولت من بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شده بود ولی تو پیگیری نزده
پارسا : سلام مطمئن هستی که تارا پنج دنده 394تومنی براشون پیامک اومده من شنیدم تارا پلاس 580تومنی براشون پیشنهاد اجباری دادند
شاهین دستی : برا منم پیامش اومد
مال باخته : اس ۵ ۲۶ مهر امروز هم گذشت هیچی شماره ۴۲۷۲۴ هم گزاشتن رو اشغهمه شرکت های خودرو سازی جوری برنامه‌ ریزی میکنند که کسی ازشون خرید کرد دوباره بیاد و مشتری با خودش بیاره از کرمان موتور کسی خرید کنه محاله دوباره بیاد و به همه توصیه میکنه خرید نکند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهرا4714 : سلام جوری که اینها میگن 5 هزارتا دیگه خودرو پارس هست به خود زمستانیها هم نمی رسه چون 4712:4713:4714 مقداری مانده بخشنامه های 4722 :4723:4724 کامل مونده خدا کنه تمام زمستانیها رو امروز فراخوان بدن تا تموم بشه
احمد رضا : خداکنه امروز فاکتور کنن
شیما : سلام اقا رضا داداش فراخوان بعدی مال کدوم بخشنامه هست 4714 هستم پیامک نیامده
پارس سفارشی : سلام آقا رضا بخشنامه 4724پس کی پیامک میاد؟
پارس سفارشی زمستان : دیگه نمی‌دونیم کی راست میگه کی دروغ جالبه همه هم اسم رضا دارند
اسد : پول واریز کنی بعد چند روز پرداخت ثبت میشه من بیست هفتم واریز وجه کردم تشکر
X33 سارینا : به حق این یکسالی که به بهانه سامانه یکپارچه بودن سختی کشیدیم ، پول رو مکامل از ما گرفتند و از خرداد که ماشین زیرپامونو با وعده 45 روز فروختیم و حتی ماشینمونو به اجبار تغییر دادن ، خود مدیران تا اون دربان و تمام دست اندرکاران مدیران و بچه هاشون سرطان بگیرن . هرچی درمیارن خرج دوا و دکترشون کنن و هیچوقت خوب نش. الهی آمین. این آرزوی قلبی منه
عبداله : سود تاخیر تا دو ماه ممکنه طول بکشه که چک آن صادر شود ..
وانت151 دی ماه : لطفا تحویل خرداد ماه و تیرماه که دی ماه پارسال ثبت نام کردند اعلام کنن
دوگانه : یه عده ادم بی سواد فرغون ندیده. به جون هم افتادن و حرف افزایش قیمت میزنن! واقعا هر بلایی سر این مدل ادما بیاد حقشونه... یه بار قراردادی که براش یک سال پیش پول ریختی رو بخون بعد بیا اینجا ناله کن، ر ی د ی ن به اعصاب ملت، ( قیمت خودرو: به قیمت روز موعد تحویل مندرج به قرار داد) یعنی روزی که قانونا باید فرغونو تحویل میداده. هر قیمتی بوده، به همون قیمت فرغونتونو تحویل میده، یعنی اسفند ماه هر قیمت بوده. باید تحویل بگیری، با سود های مشارکت و تاخیر، شاید سود تاخیر و مشارکت رو سایپا زیرش بزنه اما قیمتو نه، اصلا شاید تا دوسال دیگه هم شرکت حال نکرد ماشین تحویل بده و دوسال دیگ قیمت کارخانه مثلا بشه 600 میلیون تومان، یعنی شما بعد 4 سال منتظر بودن باید600 میلیون بابت خودرو ثبت نامیتون پرداخت کنید؟ کمی تفکر و کنید و یکمی سوادتونو ببرید بالا لطفا و هر چرتی رو نیاید ننویسید، به خود نمایندگی این حرفو بزنید میخنده بهتون، بخدا اگ من مسئول سایپا بودم از این مدل ادما بجای 280 600 میلیون میگرفتم تا حالشون جا بیاد، ببا بکشید بیرون دیگ،