تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی نظیر

 

تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی¬نظیر

 

رپورتاژ - کمپانی تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان همیشه سعی کرده است تمام جوانب بازارهای جهانی را مدنظر قرار دهد به همین منظور سعی کرده است در تمام کلاس‌ها خودروهایی را طراحی کند. با توجه به بزرگ‌تر شدن شهرها و محدود شدن فضاهای شهری و شلوغی و ترافیک‌های امروزی و همچنین بحث سوخت‌ها و آلایندگی‌ها این کمپانی در سال 1999 میلادی یک خودروی مینی سدان طراحی و روانه بازارها کرد که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

از مهم‌ترین مزایای این محصول می‌توان به ابعاد و اندازه کوچک آن، طراحی هماهنگ و به‌روز، عملکرد مناسب گیربکس، استهلاک پایین، مصرف سوخت پایین، فضای مناسب برای سرنشین و صندوق‌عقب آن اشاره کرد و مهم‌ترین ایراداتی که به آن وارد می‌شود قدرت پایین موتور و کیفیت پایین در مسیرهای پر چالش و جاده‌های برون‌شهری و شتاب پایین آن هستند. البته قیمت تویوتا یاریس سداندر قیاس با رقبای جهانی خودش بسیار مناسب است که یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای آن می‌باشد.

نسل اول تویوتا یاریس در سال 1999 در دو کلاس بدنه هاچ بک و سدان تولید شد و به بازارهای جهانی عرضه شد که در بازارهای مختلف نام‌های متفاوتی داشت به صورتی که با نام‌هایی همچون ویتز، پلاتز و وایوس شناخته می‌شد. تویوتا یاریس نسل اول علاوه بر آنکه مصرف سوخت بسیار پایین داشت توانست از موسسه ارزیابی ایمنی خودروهای اروپا 4 ستاره دریافت کند که امتیاز بسیار خوبی قلمداد می‌شد. نسل اول این خودرو توانست عنوان بهترین خودروی سال ژاپن را نیز از آن خود کند.

نسل دوم تویوتا یاریس در سال 2005 شروع به تولید کرد و تا سال 2013 تولید آن ادامه داشت که هر ازنظر امکانات، مصرف سوخت، طراحی و ظاهر و ایمنی نسبت به نسل اول خودش بهبودیافته و همچنان در دو مدل سدان و هاچ بک روانه بازارهای جهانی شد.

نسل سوم این خودرو در سال 2013 رونمایی شد که ابتدا فقط در کلاس هاچ بک روی خط تولید قرار گرفت و بعد از مدتی مدل سدان نیز شروع به تولید کرد. نسل سوم هم با تغییراتی در ظاهر و طراحی، امکانات رفاهی و امنیتی توانست جذابیت خود را به نمایش بگذارد و محبوبیت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد. تویوتا یاریس سدان که از پیشرانه‌ای با توانایی بیشتر و یک گیربکس هماهنگ‌تر و بهتر بهره می‌برد یک رانندگی درون‌شهری عالی را پشتیبانی می‌کرد.

طراحی ظاهری تویوتا یاریس سدان نسل سوم به شکلی مدرن و جذاب و با داشتن چهره‌ای هماهنگ و دوست‌داشتنی و همچنین بهبود یافتن ازنظر فنی نسبت به نسل پیشین خود توانست خیلی سریع بازارهای جهانی را به تصرف خود در بیاورد. مدل 2019 این خودرو در حالی رونمایی شد که به خریداران حق انتخاب یکی از نسخه‌های XLE، LEو Lرا می‌دهد که از طراحی و ظاهری بسیار جذاب و لوکس بهره برده‌اند. چراغ‌های مه شکن، آینه‌های گرم شونده، چراغ‌های راهنمای LEDتوکار و همچنین رینگ‌های 16 اینچی اسپرت زیبا ازجمله تغییرات این خودرو در سال 2019 است.

پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو توانایی تولید 106 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 140 نیوتون متر گشتاور را در دور 4000 دارد و با بهره بردن از گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک خود می‌تواند شتاب اولیه خود را 11 ثانیه ثبت کند و تا 175 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت داشته باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 6.7 لیتر باشد. این خودرو امکانات و آپشن هایی مانند سیستم ترمز و پایداری، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، سنسورهای عقب و جلو، سیستم امنیتی و کیسه‌های هوا، سیستم مولتی‌مدیا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم روشنایی و آینه‌ها و سایر امکانات لازمه را دارد. قیمتخرید تویوتا یاریس سدانمدل 2019 هنوز به‌صورت پایه‌ای اعلام نشده است اما با توجه به مدل و تیپ خودرو و امکانات آن انتظار می‌رود که مابین 15 تا 18 هزار دلار خریدوفروش شود که قیمت متناسبی برای این خودرو به‌حساب می‌آید.

تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی¬نظیر

خریدوفروش تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران

خریدوفروش تویوتا یاریس سدان از زمان ورود آن به بازارهای ایران همواره رونق بسیار خوبی، خصوصاً در شهرهای بزرگ ایران داشته است و همواره توانسته با خودروهایی همچون هیوندای اکسنت به‌خوبی رقابت کند. هرچند که مدل 2019 این خودرو روانه بازارهای جهانی شده است اما با توجه به قوانین واردات ایران هنوز راهی به بازارهای ایران پیدا نکرده است. خرید تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران در نسل دوم و مدل‌های اولیه نسل سوم امکان‌پذیر است به گونه که می‌توان از مدل 2008 تا مدل 2016 را معامله کرد.

قیمت تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران

همان‌گونه که گفته شد محدودیت‌های واردات خودرو باعث شده است که خریدوفروش تویوتا یاریس سدانهمانند سایر محصولات این کمپانی در مدل‌های کارکرده بیشتر صورت بگیرد قیمت تویوتا یاریس سدان با توجه مدل، میزان کارکرد، میزان سلامت بدنه و موتور خودرو، نرخ ارز و قطعات تعین می‌شود و معمولاً می‌تواند این خودرو را مابین 130 تا 270 میلیون تومان خرید.

 

 

منبع: ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , یاریس سدان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی از گیلان : سلام اس۵ نزدک به یک ماه فکتور وپلاک وکارت امده امروز دوبار زنگ زدم مگن الکی وقت مارا نگیر شما قراداد داری در حال بارگیری کفتم الان نزدیک به یکسال همین حرف میزید زدم به کاسه وکوزه ودرنهایت چیزی دسگیر نشد فقط این میدونم که اینها اختلاف با گمرک دارند و گمرگ فعلا اجازه ترخیس نمده وعذابش را ما مکشیم بنده ۱۹ مهر ثبت نام داشتم
سااااینا : برا منم پیامک هم سهند اومده هم ساینا کدومو واریز بزنم بهتره؟
رضا T8 : سلام کارت ماشین امروز اومد ، رفتم نمایندگی گفت سندش هم واسه ما اومده ، چند روز پیش رفتم گفت خروجیش تو سیستم خورده ولی الان رفتم یکی دیگه اونجا بود گفت هنوز خروجی نخورده ، معلوم نیست کدومشون راست میگه . گفت مشخص نیست کی ماشین بیاد. ثبت نام 18 بهمن
مهدی : میشه به غیر چراغ از آپشن متفاوتش نسبت به ساینا 85 بگی
حسن مالباخته سایپا : سلام خوبین اقاداوود قبلشم براتون پیام اومده بودیانه؟منظورم شنبه همین هفته وهفته ی قبل هست،چون من ساینا نوشتم برام زمستان دراومد اما شنبه پیام اومدفقط سهند دادن می‌خوام ببینم براشما هم سهند اومد یانه
مهدی : برا من پیامک ساینا است پیشفروش اومده به نظرتون صبر کنم فروش فوری بیاد یا پیشفروش ثبت نام کنم
چانگان cs55🤠 : درسته حرفتون ولی نگفته به اونایی که تایید میشه هیچ تعهدی نداره ثبت نام اولیه گفته تعهد ندارد.
ساینا اس دوگانه اخر بهمن : سلام دوستان بعد از تکمیل وجه ،مدارک خودرو قبل از تحویل خودرو به ادرس پست میشه آیا؟یا بعد از تحویل خودرو؟
سایناs : همون ساینادیگه داداش چه فرقی داره داشبورد موتور بدنه فقط چراغش فرق میکنه با سپر که ۱۵۰ اضافه باس بدی رینگ المنیومی و مانیتور دوربین سانروف اچ اس آ داشبورد جدید و......نداره
کیان : سهند اس بدون هیچ آپشنی و مثل همون ساینا اس فقط و فقط چراغش فرق میکنه قیمتش ۴۶۰ که افزایش قیمتم میخوره .قیمت سهند جی چی باید باشه .خوب شد اطلس فروش فوری نوشتم فول آپشن ماشین هاس خدا روم نگاه کرد ...خدایا شکرت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدامین : پدرام جان خیلی مخلصیم داداش. باید و قن دیت بنم
4463 : سلام دوستان فعلا واریزی های دی بهمن رو فاکتور میکنن
احمد : ارتقا یافته است
محمد اسفند ماه : سلام مال ما هم هنوز پیامک نیومده اسفند ماه دوگانه اگه پیامک اومد یه خبر بدین دوستان گل
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : خلیل جان من یادم نمیاد تا الان کسی گفته باشه تو روزهای تعطیل پلاک شده باشه.
مهدی : شما بهمن ماه بودید؟ چند واریز کردید؟
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : تبصره دو ماده 10 طرح ساماندهی ممنوعیت تردد وسایل فرسوده میگه: > پلاک نشدن خودرو ها هم فقط به خاطر عدم تسویه حساب ایران خودرو یا عدم صدور به موقه تاییدیه هست.
صادق‌.207 تحویل در کاستومر 19شهریور : سلام با توجه به تحویل که زده19 شهریور دعوتنامه کی میاد.بنظرتون افزایش قیمت میخوره به ماها؟
207 : اولویت تابستان 403
29 اسفند : دوستان تکمیل وجه 17 دی وتبدیل 21 بعد عید بودم ا شکایت ثبت کردم نتیجه اش تا دوروزه معلوم میشه