تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی نظیر

 

تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی¬نظیر

 

رپورتاژ - کمپانی تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان همیشه سعی کرده است تمام جوانب بازارهای جهانی را مدنظر قرار دهد به همین منظور سعی کرده است در تمام کلاس‌ها خودروهایی را طراحی کند. با توجه به بزرگ‌تر شدن شهرها و محدود شدن فضاهای شهری و شلوغی و ترافیک‌های امروزی و همچنین بحث سوخت‌ها و آلایندگی‌ها این کمپانی در سال 1999 میلادی یک خودروی مینی سدان طراحی و روانه بازارها کرد که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

از مهم‌ترین مزایای این محصول می‌توان به ابعاد و اندازه کوچک آن، طراحی هماهنگ و به‌روز، عملکرد مناسب گیربکس، استهلاک پایین، مصرف سوخت پایین، فضای مناسب برای سرنشین و صندوق‌عقب آن اشاره کرد و مهم‌ترین ایراداتی که به آن وارد می‌شود قدرت پایین موتور و کیفیت پایین در مسیرهای پر چالش و جاده‌های برون‌شهری و شتاب پایین آن هستند. البته قیمت تویوتا یاریس سداندر قیاس با رقبای جهانی خودش بسیار مناسب است که یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای آن می‌باشد.

نسل اول تویوتا یاریس در سال 1999 در دو کلاس بدنه هاچ بک و سدان تولید شد و به بازارهای جهانی عرضه شد که در بازارهای مختلف نام‌های متفاوتی داشت به صورتی که با نام‌هایی همچون ویتز، پلاتز و وایوس شناخته می‌شد. تویوتا یاریس نسل اول علاوه بر آنکه مصرف سوخت بسیار پایین داشت توانست از موسسه ارزیابی ایمنی خودروهای اروپا 4 ستاره دریافت کند که امتیاز بسیار خوبی قلمداد می‌شد. نسل اول این خودرو توانست عنوان بهترین خودروی سال ژاپن را نیز از آن خود کند.

نسل دوم تویوتا یاریس در سال 2005 شروع به تولید کرد و تا سال 2013 تولید آن ادامه داشت که هر ازنظر امکانات، مصرف سوخت، طراحی و ظاهر و ایمنی نسبت به نسل اول خودش بهبودیافته و همچنان در دو مدل سدان و هاچ بک روانه بازارهای جهانی شد.

نسل سوم این خودرو در سال 2013 رونمایی شد که ابتدا فقط در کلاس هاچ بک روی خط تولید قرار گرفت و بعد از مدتی مدل سدان نیز شروع به تولید کرد. نسل سوم هم با تغییراتی در ظاهر و طراحی، امکانات رفاهی و امنیتی توانست جذابیت خود را به نمایش بگذارد و محبوبیت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد. تویوتا یاریس سدان که از پیشرانه‌ای با توانایی بیشتر و یک گیربکس هماهنگ‌تر و بهتر بهره می‌برد یک رانندگی درون‌شهری عالی را پشتیبانی می‌کرد.

طراحی ظاهری تویوتا یاریس سدان نسل سوم به شکلی مدرن و جذاب و با داشتن چهره‌ای هماهنگ و دوست‌داشتنی و همچنین بهبود یافتن ازنظر فنی نسبت به نسل پیشین خود توانست خیلی سریع بازارهای جهانی را به تصرف خود در بیاورد. مدل 2019 این خودرو در حالی رونمایی شد که به خریداران حق انتخاب یکی از نسخه‌های XLE، LEو Lرا می‌دهد که از طراحی و ظاهری بسیار جذاب و لوکس بهره برده‌اند. چراغ‌های مه شکن، آینه‌های گرم شونده، چراغ‌های راهنمای LEDتوکار و همچنین رینگ‌های 16 اینچی اسپرت زیبا ازجمله تغییرات این خودرو در سال 2019 است.

پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو توانایی تولید 106 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 140 نیوتون متر گشتاور را در دور 4000 دارد و با بهره بردن از گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک خود می‌تواند شتاب اولیه خود را 11 ثانیه ثبت کند و تا 175 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت داشته باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 6.7 لیتر باشد. این خودرو امکانات و آپشن هایی مانند سیستم ترمز و پایداری، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، سنسورهای عقب و جلو، سیستم امنیتی و کیسه‌های هوا، سیستم مولتی‌مدیا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم روشنایی و آینه‌ها و سایر امکانات لازمه را دارد. قیمتخرید تویوتا یاریس سدانمدل 2019 هنوز به‌صورت پایه‌ای اعلام نشده است اما با توجه به مدل و تیپ خودرو و امکانات آن انتظار می‌رود که مابین 15 تا 18 هزار دلار خریدوفروش شود که قیمت متناسبی برای این خودرو به‌حساب می‌آید.

تویوتا یاریس سدان، یک مینی سدان بی¬نظیر

خریدوفروش تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران

خریدوفروش تویوتا یاریس سدان از زمان ورود آن به بازارهای ایران همواره رونق بسیار خوبی، خصوصاً در شهرهای بزرگ ایران داشته است و همواره توانسته با خودروهایی همچون هیوندای اکسنت به‌خوبی رقابت کند. هرچند که مدل 2019 این خودرو روانه بازارهای جهانی شده است اما با توجه به قوانین واردات ایران هنوز راهی به بازارهای ایران پیدا نکرده است. خرید تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران در نسل دوم و مدل‌های اولیه نسل سوم امکان‌پذیر است به گونه که می‌توان از مدل 2008 تا مدل 2016 را معامله کرد.

قیمت تویوتا یاریس سدان در بازارهای ایران

همان‌گونه که گفته شد محدودیت‌های واردات خودرو باعث شده است که خریدوفروش تویوتا یاریس سدانهمانند سایر محصولات این کمپانی در مدل‌های کارکرده بیشتر صورت بگیرد قیمت تویوتا یاریس سدان با توجه مدل، میزان کارکرد، میزان سلامت بدنه و موتور خودرو، نرخ ارز و قطعات تعین می‌شود و معمولاً می‌تواند این خودرو را مابین 130 تا 270 میلیون تومان خرید.

 

 

منبع: ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , یاریس سدان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود : با سلام ۲۵برج ۱ امسال ‌j7ثبت نام کردم ۷۵۰میلیون قیمت غیر قطعی تحویل برج ۶به نظرتون چند ماه تاخیر داره در تحویل صبر کنم یا اینکه از الان انصراف بدم مدل ۴۰۱یا ۴۰۲بخرم نقدی
مسعود : با سلام ۲۵برج ۱ امسال ‌j7ثبت نام کردم ۷۵۰میلیون قیمت غیر قطعی تحویل برج ۶به نظرتون چند ماه تاخیر داره در تحویل صبر کنم یا اینکه از الان انصراف بدم مدل ۴۰۱یا ۴۰۲بخرم نقدی
تارا تیتانیومv4 : سلام زنگ زدم پرسیدم گفتند صحت نداره
ناشناس : الناز سلام منظورتون پیام تبدیل جی به جی ال هست؟ یا اصلا از زمان ثبت نام انتخاب نکردی؟
شاهین cvt : مابه تفاوت بیمه چقدر هست ؟
تارا دستی اسفند : سلام دوستان وقتی سود تاخیر ثابت میمونه اون چند روز تا فاکتور شدن سود تاخیر رو حساب میکنن ؟
Meysam : سلام آقا مسعود ماشین و گرفتی بی زحمت اینجارو فراموش نکن ببین ماهی چقدر بهت تاخیر میدن بهمون بگو ممنون🙏
سعید : آقای مهندس شهاب ایکس ۵ جواب منه میشه بدین
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
آیدین سالاری : آقا شهاب شما خودتو ناراحت نکن به اعصابت مسلط باش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
4 تیر : خب نشدم ،چی بگم پس؟
رضا : دروغ داداش به منم همینو گفتن امروز زنگ زدم نمایندگی میگه 8درصد دیون دولتی بعد خواستم کنسل کنم پولو برگشت بزنن گفتن از طریق ام وی ام کارت پولوبعد 20روز میتونی دریافت کنی اونم باید ببری بانک صادرات برات فعال کنه روزی 10تومن میتونی برداشت کنی یعنی 2ماه زمان می‌بره واسه 577تومن پولی که نقدی دادم الان باید با گدایی روزی 10تومن برداشت کنم مملکت بی درو پیکر هیچ کسی هم نظارت نمیکنه
هادی اریزو : خوب بعدش افتادن به پات چی شد
هادی اریزو : شما رفتید شلوغ شده بود ؟،چی شد اخرش
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : دوست عزیز هنوز خرداد تمام نشده ،شما میگی هنوز فاکتور نشدم
رضا : بزرگوار بیست مهر جمعه بوده..من تقویم سال گذشته رو نگاه کردم
آریزو 8 مجید : کاش امروز می اومدی خودت
بی قانون : ممنون از کسانی که امروز در تجمع مدیران خودرو شرکت کردند امیدواریم ترتیب اثر داشته باشه و اگر قرار دیون بگیرند حداقل مابه تفاوت سال 1403 نسبت به 1404 را بگیرند.
اطلس جی : 😭
پارسا. : فاکتور 18 بهمن از دیشب شروع شده و تا امروز تعداد قابل توجهی فاکتور شدن اما خودم که 18 بهمن هستم فعلا فاکتور نشده.